Levný elektromobil Tesla Model E: bude vypadat takhle?

Jan Horčík - 10 Březen 2014

Remco Meulendijk je devatenáctiletý "petrolhead" z Nizozemska. Studuje ekonomiku a právo, ale ve volném čase se věnuje kreslení ve Photoshopu. Aktuálně se snaží udělat si jméno i díky svému povedenému renderu připravovaného levného elektromobilu Tesla Model E.auto Tesla Model E Remco Meulendijk

Takhle si budoucí levný elektromobil Tesla Model E představuje nizozemský nadšenec Remco Meulendijk
foto: Remco Meulendijk

Tesla Model E je pravděpodobný název pro nový levný elektromobil automobilky Tesla Motors. Elon Musk o něm v náznacích mluví již léta. Ostatně, jde o pomyslný cíl celého jeho dlouholetého snažení - levné, plně elektrické auto pro masy.

auto Tesla Model E Remco Meulendijk

Při pohledu zezadu jsou rozdíly mezi Model S a návrhem od Remca patrnější
foto: Remco Meulendijk

Elektromobil Tesla Model E by se měl na trhu objevit už v roce 2017 za cenu kolem $35 000. Vybaven bude pravděpodobně 48kWh baterií, která mu umožní garantovaný dojezd přes 300 km. Auto bude kratší a lehčí než současná vlajková loď Tesly, Model S.

Zpět na HybridPřidat komentář

Nevím, jestli $35 000 (700 000 + 21% daň = 847 000 Kč) je levné "auto pro masy".
Pod tímto pojmem si představuji cenu kolem 300 000 Kč.

Jak se to vezme, on už Elon před lety prohlásil, že to auto pro masy bude sice menší, ale pořád se jedná o Americké auto pro masy. Takže já počítám minimálně s velikostí a výbavou Octavie gen.III. Takže základ pro srovnání se spalovákem bych viděl na 400tis (což pro US zákazníka i díky daňové politice je asi jako naše fábie). K tomu je potřeba počítat úsporu 200tis během života auta díky jízdě na elektřinu, takže jsem někde na 600tis a k tomu se počítá s dotací státu na nákup min 5tis USD, takže zde máme těch 700tis alias $35tis USD.

V Evropě s tím bohužel zahýbe ta DPH jak píšete někam k 900tis Kč, ale zas tu některé země mají vyšší dotace.

Obrázek uživatele Jolinar

nezapominejme na clo :(

kolik je vůbec na dovoz aut? 3% nebo víc?

Obrázek uživatele Jolinar

pokud dobre vim, tak 10%.
Viz napriklad clanek zde. Ale mozna se to uz zmenilo...

Obrázek uživatele Jolinar

No tak ja jsem ochotny si vsadit ze to takhle vypadat nebude... kdo prijme sazku z druhe starny ? :D

Tak určitě přesně takhle vypadat nebude, ale jistou analogii Octavia / Rapid bych si dokázal představit a osobně by mně to ani nijak neuráželo :)

Obrázek uživatele Jolinar

Ale dyt ten teenager proste vzal Model S a ve Photoshopu upravil rozmery a dal tomu jine kola + male T dozadu... Podle me je to odbyta prace. Po tom co nejaky z predstavitelu Tesly (nejsem si jisty jestli to byl Musk nebo Holzhausen) prohlasil, ze nechcou aby Tesla byla jako Audi, tak si proste myslim, ze podobnost s Modelem S bude celkem minimalni... Urcite ne vetsi nez u Modelu X, spis bych si tipnul ze jeste mensi.

Já jsem spíše narážel na to, že ani Tesla není všemocná a je zde reálná možnost, že to co nakonec bude představeno jako model E může nakonec (čistě vzhledově) vzbudit i dost rozporuplné reakce, tak jako právě u BMW i3.

Pro mne je třeba model S bez ohledu na pohon opravdu pěkné auto a dost často se stává, že ve snaze vylepšit něco co už je dost dobré dojde k nechtěnému opaku. Třeba právě to zmíněné Audi a ostatně i Škodovka mají myslím se sdílením designových prvků celkem úspěch.

Obrázek uživatele Hyperloop

Řekl bych, že na Modelu S už nejde nic vylepšit, protože ten design je natolik vytříbený a vyvážený, že jakýkoliv zásah by mu jedině ublížil. A mimochodem si myslím že to je i jeden z důvodů, proč je to auto tak prodávané, protože je prostě bez debat krásné. A Musk si dal určitě na designu hodně záležet, protože člověk jeho přehledu moc dobře ví, že design prodává.

Obrázek uživatele honza.t

Několik postřehů proč si myslím že to není Tesla MODEL-E auto pro masy .
U auta pro masy musíte použít levnější komponenty a to určitě velká hliníková kola (21"?), nízkoprofilové obutí a elektricky vysouvané kliky rozhodně nejsou.Také je to auto pořád moc velké spíše bych čekal něco velikosti WV golf.

Obrázek uživatele honYa

To je nějaký hec? :-) Okej, beru to na sebe a ptám se: vždyť to auto na obrázku je běžný Model S!?!

---

honYa

Obrázek uživatele Jan Horčík

Máte pravdu, ten hlavní obrázek mnoho rozdílů nezvýrazňuje, proto jsme doplnili do článku druhý - pohled zezadu - kde je patrné, že je auto kratší.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Hyperloop

Určitě takhle vypadat nebude, už jen díky tomu, že v době, kdy se má začít vyrábět, bude tenhle design docela okoukaný a hlavně to vypadá úplně stejně jako Model S.

určite máš pravdu, že takto to vyzerať nebude a myslím, že dovtedy aj model S prejde nejakým faceliftom, možno aj kvôli umiestneniu senzorov pre autopilota.
Čo ja by som chcel vidieť je, že predná kapota bude oveľa viac zapustená, čo by dalo vyniknúť blatníkom a dodalo by to autu dynamickejší vzhľad, čo by ho výrazne odlíšilo od konkurencie. Navyše by sa znížil aerodynamický odpor. Veľkosť predného kufra by bola menšia, ale kufor vzadu bude vďaka absencii výfuku dosť veľký, môj odhad okolo 550-600 litrov (superb combi má 633 litrov)a vpredu stačí podľa mňa aj niečo okolo 80-100 litrov. Alternatíva 5+2 pre toto menšie auto možná asi nebude, takže to, že vzadu sú 2 deti a vpredu je 150 litrov batožiny netreba riešiť. Celkový úložný priestor okolo 650-700 litrov je podľa mňa až až.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

SUPER auto - vízia do budúcnosti palec hore jedine


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?