Podle aktuální studie společnosti Navigant Research klesne globální podíl „konvenčních“ benzinových vozů na trhu s novými auty pod 50 %. Chyták je v tom, že výzkumníci Navigantu považují za „nekonvenční“ vozy i takové, které jsou vybaveny např. systémem Stop-Start.
foto: Škoda Auto
Právě systém Stop-Start bude podle Navigantu v následujících letech významně nabírat na popularitě. Má se stát jednou z nejdůležitějších změn, které povedou k výzmaným úsporám spotřeby. V roce 2025 jej má využívat až 58 % prodaných vozů.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Honda chce mít šetrná dealerství, vydala návod
Postupně navíc mají navíc tato auta „morfovat“ do podoby mild-hybridů. Navigant v nové studii předpovídá, že žádná současná technologie – hybridy, plug-in hybridy, elektromobily, auta na plyn (CNG) či vodík – nepřevezme otěže a nestane se dominantní.
Namísto toho budou všechny koexistovat a prim budou stále hrát klasické spalovací motory, jen doplněné o nové technologie jako je právě Stop&Start. K tomu se přidají další vylepšení vedoucí ke snížení spotřeby, jako jsou nové motory, převodovky a snižování hmotnosti.
V roce 2014 se celosvětově prodalo asi 84 milionů nových aut. V roce 2025 to má být podle Navigantu až 109 milionů. Z toho 63 milionů budou benzinová nebo dieselová auta vybavená systémem Stop&Start.
Skoda, ze sa pre standart,
Skoda, ze sa pre standart, nevyhodi spojka a prevodovka a nenahradi ju dynamo kondenzator elektromotor na kazde koleso. Bez baterii by mohla byt cena normalna.
elektrický přenos výkonu
elektrický přenos výkonu se nepoužívá kvůli účinnosti, ale problematice přenosu tak velkého kroutícího momentu mechanickou spojkou, respektive jeho rozvedení ve voze.
Jinými slovy čistě mechanický přenos momentu od spalovacího motoru přes převodovku bude vždy nejúčinější a u osobního automobilu také nepoměrně jednoduší a levnější řešení.