Kaspersky Antidrone umí zabezpečit nemovitosti před civilními drony

redakce - 22 Říjen 2019

Společnost Kaspersky spustila nový typ zabezpečení, který organizacím a majitelům nemovitostí pomáhá s ochranou před neoprávněným vniknutím civilních dronů na jejich pozemek.Nové řešení z dílny Kaspersky, které se zaměřuje na civilní drony, pohybující se v zakázaných oblastech. Kaspersky Antidrone díky kombinaci senzorů, které využívají laserové snímání, a technologií strojového učení dokáže automaticky zpozorovat, identifikovat a zastavit bezpilotní stroje.

Nové řešení z dílny Kaspersky, které se zaměřuje na civilní drony, pohybující se v zakázaných oblastech. Kaspersky Antidrone díky kombinaci senzorů, které využívají laserové snímání, a technologií strojového učení dokáže automaticky zpozorovat, identifikovat a zastavit bezpilotní stroje.
foto: Kaspersky

Díky kombinaci senzorů, které využívají laserové snímání, a technologií strojového učení dokáže Kaspersky Antidrone automaticky zpozorovat, identifikovat a zabránit bezpilotnímu stroji v proniknutí do nepovolené oblasti. Velkou výhodou je navíc fakt, že dron nepřijde k újmě.

Hodnota světového trhu s drony byla v roce 2018 odhadována na 327 miliard korun a očekává se, že v roce 2024 přesáhne hranici jednoho bilionu. Tento rapidní vzestup odvětví bezpilotních strojů má na svědomí jejich široký potenciál, od doručování zásilek, přes průzkum těžařských oblastí, až po čistě zábavné účely.

Bohužel jako téměř každý revoluční vynález, tak i drony se jednoduše stanou nástrojem pro realizaci nekalých úmyslů. Nedávná studie z Velké Británie navíc ukazuje, že pouhých 31 % respondentů zaujímá k bezpilotním strojům pozitivní vztah.

Důvodem pro takto negativní výsledek jsou zejména případy nelegálního a bezohledného používání. Drony mohou sloužit ke špionáži, poškození kritické infrastruktury včetně jaderných elektráren či narušení vzdušného prostoru letiště.

I přes veškerá negativa a potenciální hrozby této technologie jsou možná využití pro firmy i jedince zcela nenahraditelná. Proto je nezbytné zajistit, aby drony nepředstavovaly ohrožení soukromí a bezpečnosti.

Firma Kaspersky za tímto účelem vyvinula vlastní antidronový systém, který pomůže bezpilotním strojům zlepšit image a podpoří jejich operátory v zodpovědnějším chování vůči okolí.

Software Kaspersky Antidrone koordinuje řadu hardwarových modulů a dokáže rozlišit drony od ostatních předmětů. Kombinace kamer, radaru, LIDARu a zvukových sensorů pomáhá hlavnímu detekčnímu modulu vyhledávat bezpilotní stroje.

Novinkou v tomto odvětví je technologie z dílny Kaspersky, která využívá laserů pro zjištění polohy dronů. Jakmile systém detekuje ve vytyčené oblasti létající předmět, odešle jeho souřadnice přes příslušný server do speciálního zařízení, které se podle dat z primárního detekčního modulu natočí ve směru onoho předmětu.

Následně ho kamera zabere a přiblíží. Ve stejnou dobu nervová síť navržená k rozpoznání dronů od ostatních předmětů zanalyzuje video. Pokud určí, že se jedná o dron, vyšle server pokyn k patřičnému modulu, který zablokuje signál mezi dronem a jeho operátorem.

Výsledkem je, že se dron buď vrátí na místo, odkud vzletěl, nebo přistane tam, kde ztratil signál. Zařízení tak nebude poškozeno, protože neproběhne žádný fyzický kontakt.

„Velká část našeho Kaspersky Antidrone týmu, včetně mě, máme bohaté zkušenosti s bezpilotními stroji. Uvědomujeme si tedy, že tyto technologie někdy mohou představovat reálné nebezpečí. Byl jsem například svědkem riskantních manévrů během veřejných akcí. Takové chování pak přirozeně vzbuzuje pochyby o užitečnosti dronů. Jakožto operátor bezpilotního stroje často nevíte, do kterých oblastí je zakázáno létat. O to frustrující pak je, pokud je Váš dron zničen či jinak fyzicky uzemněn. I proto jsme při vývoji našeho softwaru mysleli jak na bezpečnostní opatření, tak na zájmy dronových nadšenců. Díky tomu jsme vytvořili řešení, které dronům zabrání ve vstupu do zakázaných oblastí a zároveň je uchrání od poškození,“ vyjádřil se Vladimir Turov, Project Owner v Kaspersky Antidrone.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Profesionální nebo útočný dron na tohle vůbec nebude reagovat a poletí si svou trasu, pokud mu bude zarušeno GPS, tak využije i okolní hotspoty operátorů.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Nebuďte naivní, kdo si tohle koupí, tak si i zajistí, aby dron přes hranice nepřeletěl nejen rušením signálu, ale i destruktivními prostředky. Kasperský ho jen detekuje a zaměří, v tom je jeho cena.

---

hariprasad

Nejsem naivní, stačí si zajet do Dubaje na Intersec a uvidíte profi řešení s fyzickou likvidací dronu, takovéhle zařízení je pro amatérské výrobky.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Tak v tomhle oboru nejsem moc znalý, ničení mě až tak nebere. Přesto, jak to likvidují? Prostě ho bez pardonu rozstřílí, nebo existuje něco méně agresívního?

---

hariprasad

Většinou probíhá likvidace výkonnými lasery.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele runner42

Mohl byste mě odkázat na nějaký zdroj? Konkrétně mě zajímají řešení pro civilní sektor. Děkuji.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Anonym123

do vzdušného priestoru - nie na pozemok.

Obrázek uživatele Kuk

off
Byton za 45 000 €
https://www.teslamagazin.sk/byton-m-byte-cena/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

"Výsledkem je, že se dron buď vrátí na místo, odkud vzletěl, nebo přistane tam, kde ztratil signál. Zařízení tak nebude poškozeno, protože neproběhne žádný fyzický kontakt."

Pouze za předpokladu, že to bude umět a bude RTH mít správně nastavené. Jinak taky může někomu spandout na kokos, nebo na jedoucí auto.
Navíc si nejsem jistý, jak se naše legislativa staví k provozu rušičky byť ve volném pásmu 2.4 a 5.8ghz. Na tom nejčastěji probíhá ovládání hraček.

A pokud mu zadám souřadnice po kterých má letět, tak si to proletí bez ohledu na to, že příde o signál z pozemní stanice.
Waypointy umí i nejlevnější deska APM v ceně do tisíce korun.

---

16 tis km elektricky od roku 2018

Viz. Legislativa provozu dronu: Rušení dronu náhodně letícího ve velké výšce nad zahradou nebo dokonce ohradou či polem bude představovat neoprávněný zásah do práva provozovatele dronu, naopak dron opakovaně zalétávající do soukromé zahrady nebo dron úmyslně naváděný k neoprávněnému narušení soukromí člověka bude možno legálně poslat k zemi.

---

hariprasad


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil