Společnost Elexim, která dodává nabíjecí stanice i pro Škoda Auto, měla možnost vyzkoušet a otestovat své nabíjecí stanice na testovacím elektromobilu modelu Škoda e-Pilot.
foto: Elexim
Na přelomu roku dodala společnost Elexim 150 ks AC nabíjecích stanic eVolve, které jsou rozmístěny ve všech českých výrobních lokalitách společnosti Škoda Auto. Navíc v dřívějším tendru společnosti ŠkoEnergo již v létě 2018 dodala rychlonabíjecí stanici Raption 50 na mladoboleslavské letiště.
NEPŘEHLÉDNĚTE Elektromobil Škoda eCitigo: cena 420 000 Kč s DPH?
V rámci stejnojmenného programu Škoda e-Pilot jsme mohli poprvé odzkoušet nabíjení čistě elektrického vozidla ve škodováckých barvách. Auto jsme si zapůjčili na jeden den, abychom mohli odzkoušet jak DC rychlonabíjení, tak pomalejší AC nabíjení.
Baterie 18,7 kWh byla nejprve vybita na 75% kapacity, kterou jsme poté během 5 minut dobili opět na plných 100 %. Plně nabitá baterie pak vykazovala dojezd asi 120 km v městském a příměstském provozu.
Na rychlonabíječce jsme vyzkoušeli i připojení přes standardní AC kabel, tedy možnost pomalého nabíjení střídavým proudem. U této možnosti se ale doba nabíjení prodlužovala na více než 50 minut. Obě možnosti nabíjení jsou však u nového Škoda e-Pilot bezproblémové.
Co je to za nesmysl testovat nabíjení roky staré auto? Že
Co je to za nesmysl testovat nabíjení roky staré auto? Že by těmi polepy něco změnili? Pak je chci taky, třeba polep s prodloužením dojezdu.
TM3 versus BMW M2 na Nürburgring
TM3 versus BMW M2 na Nürburgring 😉
https://youtu.be/dD8gvM8M1zE?t=73
v zatáčkách je znát jak je TM3 těžká a jak jí to vynáší
tak vypadá že je to už STANDART provádět svépomocí
tak vypadá že je to už STANDART provádět svépomocí Restartování dotykové obrazovky :)))
https://fdrive.cz/clanky/tesla-zverejnila-navody-jak-na-koleni-opravit-model-3-3771
https://www.garaz.cz/clanek/bmw-m2-melo-na-nurburgringu-s-teslo
https://www.garaz.cz/clanek/bmw-m2-melo-na-nurburgringu-s-teslou-co-delat-21001799
Podle videa M2 celkem stíhala, ale nemyslím si, že ta Tesla
Podle videa M2 celkem stíhala, ale nemyslím si, že ta Tesla byla performance. Ta totiž v jiném testu zametla s M4.
A další podstatný vliv, pilot?
No to je něco…, ze 75 do 100% za 5 minut…, NĚCO JE
No to je něco…, ze 75 do 100% za 5 minut…, NĚCO JE ŠPATNĚ (asi jim to vypnulo v 80%, což asi přehlédli)
Nebo mají horní buffer na 125 procentech.
Když už jsme u
Nebo mají horní buffer na 125 procentech.
Když už jsme u porovnávání bufferů… znamená to vlastně že ostatní auta mají ten buffer poloviční (12,5) nebo menší.. ne?
Píšou, že je to eUP…, tak ať napíše kdo s ním jezdí.
Píšou, že je to eUP…, tak ať napíše kdo s ním jezdí.
eUP dobíjí opravdu rychle vzhledem ke kapacitě baterie
eUP dobíjí opravdu rychle vzhledem ke kapacitě baterie jinak do cca 80% „rychlostí“ nějakých 36kW/h a pak to padá zásadně padá dolů – dalo by se říci, že doba nabíjení je stejná od 20 do 80% baterie jako doba nabíjení od 80 až do 100% – z mých zkušeností posledních 20% cca 10-15 minut
Ze 75% na 100% za 5 minut je NESMYL, pokud neproběhla nějaká úprava baterie
BTW toho auto má interiér opravdu z E-Up potkal jsem ho na nabíječce – bohužel osamocené 🙁
Myslim, ze ve virtualnim prostredi je mozne uplne vsechno
Myslim, ze ve virtualnim prostredi je mozne uplne vsechno :-)).
Na druhou stranu jednotka % je sama o sobe relativni a uvedena stovka je treba myslena k vyuzitelne kapacite bat.
Jako chtějí tvrdit, že DC nabíjení funguje rychle až do
Jako chtějí tvrdit, že DC nabíjení funguje rychle až do 100 %? Jakej tam mají buffer?
Já jsem přímo na téhle nabíječce nabíjel Miev a z 80
Já jsem přímo na téhle nabíječce nabíjel Miev a z 80 na 100% deset minut, normálně by to byla hodina , nechápu to.
Pak jsem testoval ty u zákaznického centra a skončil jsem na odtahovce selhání el. systému,ale o tom jsem u psal.
Asi si tam někdy zajedu to vyzkoušet.
Asi si tam někdy zajedu to vyzkoušet.
Ja myslel, ze vykon nabijecky ridi auto. Pokud to je, jak
Ja myslel, ze vykon nabijecky ridi auto. Pokud to je, jak pisete, tak mi to spise evokuje, ze nabijecka auto moc neposloucha a lije tam vetsi proudy, nez dle auta ma.
To by auto řeklo ne a odpojilo nabíjení.
Stejně velká
To by auto řeklo ne a odpojilo nabíjení.
Stejně velká baterie i3 nabíjí na DC ze 75% na 100% hodinu.
Také sem si to myslel a myslím, nechápu to možná byli
Také sem si to myslel a myslím, nechápu to možná byli dobré podmínky nevím.
Na druhou stranu to auto umí i naplno rekuperovat při plné baterce, tak proč by nedovolilo stejný nabíjecí výkon.
Také Radovan tu hlásil jak jaká nabiječka nabíjela a stěžoval si na konktrétní typy. Já jsem zde nabíjel 2x a protože do Liberce to je do kopce tak se snažím dobít skoro do plna tak jsem byl spokojen.
Ale po tom odtahu už mě to přestává bavit a pokud vím že nedojedu domu z vlastních zdrojů vyměním si auto s manželkou a jedu Nirem a mám klid. Občas ten spalovák na dálnici pěkně proženu vypálím pavouky až je mi s tou značkou EL0 trapně 🙂
I když 5 minut z 80 na 100% jak píší v článku je asi přehnané.
Píšete, že máte značku EL…, nevíte zda se s ní už
Píšete, že máte značku EL…, nevíte zda se s ní už nechá v Praze parkovat i bez té jejich kartičky za stovku? Jedu tam v neděli…
Děkuji 😉
Na to vám odpovím jak to chytré horákyně vymyslely:
–
Na to vám odpovím jak to chytré horákyně vymyslely:
– píšu mail že jak to mají od dubna s těmi EL značkami
– odpověď: dostavte se na magistrát s velkým techničákem, my si to zadáme do systému… cituji
„Dobrý den,
momentálně je potřeba situaci vyřešit trvalou změnou RZ ve Vašem parkovacím oprávnění. Nový postup při monitoringu elektromobilů s tímto novým typem RZ ještě není nasazen.
Trvalou změnu RZ je potřeba řešit na výdejně Magistrátu hl. m. Prahy s předložením velkého TP vozidla.
S pozdravem“
– tak s povzdechem zvedám telefon že se objednám a pán se mnou diskutoval stylem „jako jo, mělo by to fungovat, ale jeden nikdy neví, tak pro jistotu aby to tam nemuseli ručně odfiltrovávat že se mám dostavit nebo ofotit“
– působí to na mě že se na to vykákli ale působilo by jim potíže to jakkoliv vymáhat
– posílám scan jako reakci na první mail a … „vážený pane, přece jsme vám psali že se máte dostavit“
Výsledek? Peču jim na to, uvidíme jestli budou mít koule na to mi poslat nějakou pokutu ;-D
(parkuji tam každý den ale počítám že než jim to projde soukolím tak by první pokuty mohly chodit max pod stromeček 😉 )
A co dva tři dny potkávám skenovací vůz (když jdu
A co dva tři dny potkávám skenovací vůz (když jdu pěšky na oběd) takže jsem si jistý že tu SPZ už dávno musí mít několikrát prolustrovanou.
Měl jsem za to, že bude parkovat každý, komu začíná
Měl jsem za to, že bude parkovat každý, komu začíná EL…, tedy i cizinci…
Napsal jsem spíše jen fakta.
Co jsem si z toho odnesl je to
Napsal jsem spíše jen fakta.
Co jsem si z toho odnesl je to že to musí uznávat ale mají máslo na hlavě tak radši šimlujou a honí lidi na úřad.
Pro jistotu zopakuji co mi pán řekl do telefonu (vlastními slovy):
„ono to funguje ale pro případ že ne, je lepší si to tam nechat přeregistrovat aby jim nevyskakovaly položky které pak musí ručně odstraňovat“
Variantu že někdo není vůbec registrovaný jsme nediskutovali ale chci vidět že by vám doporučil že se máte zaregistrovat…
RZ jsem změnil, nic jsem nehlásil ani nepřeregistrovával.
RZ jsem změnil, nic jsem nehlásil ani nepřeregistrovával. To by bylo fakt na hlavu postavený. Pokuta zatím žádná.
Já nevím medii to proběhlo že značky EL bez
Já nevím medii to proběhlo že značky EL bez registrace.
Já se značkou EL neplatím parkovné nikde na městském stání pokud tam není závora a zatím nic se nestalo žádný lísteček.
Myslím že by si žádné město nedovolilo dát pokutu to je jako říct „U nás elektromobily nechceme parkujte si zdarma v Praze“
… jéé to bylo určitě zajmavý počteníčko, to jsem
… jéé to bylo určitě zajmavý počteníčko, to jsem nečetl a rád bych, byl by prosím ještě někde link na to?
http://www.hybrid.cz/startuje-alternativni-rallye-czech-new-ene
http://www.hybrid.cz/startuje-alternativni-rallye-czech-new-energies-rallye#comments
mám i fotky jak mě nakládali docela tam koukali jak jem Myšák na plošině přes bránu z areálu škoda auto.
A paní na vrátnici „tak Vám to nešlo nabít“ já to „jo až moc“
to by kauf za těch 10 kWh co jsem zdarma obdržel…
asi voda v palivu :-))) dobrý 🙂 auto si myslelo že se mu
asi voda v palivu :-))) dobrý 🙂 auto si myslelo že se mu spekl stykač na dc nabíjení …Spečený samozřejmě nebyl, vyřešil to reset diagnostikou provděpodobně autu vadilo zbytkové napětí na pistoli po ukončení nabíjení podle displeje tam bylo 500V…. zajmavý 😉 nj holt občas se fakt poštěstí dík 😉
Blbé je to v tom, že to může odblokovat pouze
Blbé je to v tom, že to může odblokovat pouze autorizovaný servis servis, diagnostiku jsem u sebe měl, ale byla mi k ničemu. A Mitsubishi má těch servisů po čr zatraceně málo. Proto odtah 50 Km daleko.
Takže když EV tak jedině VW,Škoda, Hyundai nebo KIA, Nissan nic jinýho bych už asi nekoupil.