Startuje alternativní rallye Czech New Energies Rallye

V Táboře dnes odstartoval osmý ročník Czech New Energies Rallye, nejvýznamnější tuzemské soutěže pro elektromobily a vozy s alternativním pohonem.

Společnost Siemens, dodavatel komplexního řešení pro nabíjecí infrastrukturu elektromobilů, je technologickým partnerem třídenního podniku. Rallye se koná pod hlavičkou Mezinárodní automobilové federace.
foto: Siemens

Czech New Energies Rallye se uskuteční ve dnech 16. až 18. května v jižních Čechách, centrem soutěže je Český Krumlov. Pořadí určuje dodržování pořadatelem stanovené průměrné rychlosti, letos poprvé však budou přihlášené posádky hodnoceny podle regulí Mezinárodní automobilové federace (FIA) také na základě spotřebované energie. Během tří dnů účastníci ujedou na 620 km.

Kromě speciálního testu na uzavřeném okruhu v Českých Budějovicích, který kopíruje rychlostní zkoušku souběžně konané 47. Rallye Český Krumlov, probíhá klání ekologických vozidel v běžném provozu bez jakýchkoliv uzavírek. Czech New Energies Rallye je součástí třináctidílného světového poháru elektromobilů, který FIA organizuje.

Společnost Siemens posílí jako technologický partner akce místní dobíjecí infrastrukturu a poskytne pro potřeby soutěže rychlonabíjecí stanici CPC 50 kW. Ta bude umístěna na výstavišti v Českých Budějovicích a poslouží závodníkům, delegátům FIA i organizátorům.

CPC (Compact Power Charger) 50 kW nabízí široký rozsah výstupního napětí na DC konektorech – 30 až 920 V, což umožňuje efektivně nabíjet elektromobily s různou úrovní palubního napětí trakční baterie. Díky těmto vlastnostem je mimořádně vhodná pro budování české páteřní nabíjecí infrastruktury.

Siemens organizátorům navíc poskytne elektromobil BMW i3 ze své firemní flotily. Aktuálně český Siemens ve svém vozovém parku provozuje 10 elektromobilů, řidiči s nimi za poslední rok dohromady najeli přes 160 000 km.

Kromě dobíjecí infrastruktury budou Siemens na New Energies Rallye reprezentovat i dvě soutěžní posádky s řidiči Tomášem Hünerem, ředitelem pro oblast Smart Infrastructure a Ivo Hykyšem, manažerem pro elektromobilitu. Kompletní program 8. Czech New Energies Rallye 2019 je k dispozici www.rallye-newenergies.cz.

tisková zpráva

21 Comments on “Startuje alternativní rallye Czech New Energies Rallye”

      1. Sem se tam jel také podívat na ten zázrak, možná jak ta
        Sem se tam jel také podívat na ten zázrak, možná jak ta škůdka stála opodál Mitsubishi si řeklo hele tak tohle mě dělat nebudeš ..

        Nakonec to nic nebylo, auto si myslelo že se mu spekl stykač na dc nabíjení a ze zásuvky jde napětí a tak nedovolilo start vozu. Spečený samozřejmě nebyl, vyřešil to reset diagnostikou provděpodobně autu vadilo zbytkové napětí na pistoli po ukončení nabíjení podle displeje tam bylo 500V.

        Také sem si myslel že Chademo 50kW má max. proud 125A. Na počátku to ukazovalo u proud 128A výkon 46,5kW do 16kWh baterky také poměrně slušný.

        No ještě že v rámci pojištění mám odtah zdarma, takže to nic nestálo, protože z Mladé Boleslavi to je k nejližšímu autorizáku Mitsubishi 50 Km.

        Myslím že už takové pokusy dělat nebudu, Mievem jen kolem komína a dobíjení doma. Dál si vezmu PHEV.

  1. hmmm teď byla v TV reklama Toyoty Jedte dál a ukazují jak
    hmmm teď byla v TV reklama Toyoty Jedte dál a ukazují jak jede po silnici mraky kouřícíci spalováků a mezi nimi čisté hybridy, pak je záběr na borce co nabíjí EV a drbe se na hlavě a speaker říká Neztrácejte čas – no pěkně se do EV návážejí.

    1. Joo, to je znamy. Je mi lito ze se k tomu Toyota snizila. Na
      Joo, to je znamy. Je mi lito ze se k tomu Toyota snizila. Na druhou stranu dik i za ty hybridy. Ziji v Japonsku a musim rict ze to je znat. Proste tu toho smradu neni tolik. Po meste jedu v hybridnim modu kolikrat stovky metru jen na elektriku.

    2. Az VW zaplavi Evropu elektromobily, tak lidi poznaji, ze se s
      Az VW zaplavi Evropu elektromobily, tak lidi poznaji, ze se s nimi opravdu nemusi tak casto do servisu, a kdyz maji doma moznost nabijet, tak ani k nabijecce. K pumpe proste museli. Provoz je levnejsi, cestovani nesrovnatelne pohodlnejsi a VW zajisti dobrou cenu masovou vyrobou. Pak to vypukne, spalovaky a hybridy se prestanou vyrabet v takovem mnozstvi a pomalu vymrou 🙂 No, vidim to jasne 😀

      1. Za 1. si neslibuj, že VW zaplaví Evropu EVčkama. Zatím
        Za 1. si neslibuj, že VW zaplaví Evropu EVčkama. Zatím nejede ani moc Tesle a ta má no rozdíl od VW aspoň vlastní gigatovárnu.. Za 2. si už vůbec neslibuj, že jejich nebudou muset do servisu. Bylo by to fajn, ale radši si počkam na realitu.

      1. Podle mě bez šance, trh v Číně je už prakticky ztracený
        Podle mě bez šance, trh v Číně je už prakticky ztracený a to znamená 40 % dolů. Ale věřím, že velmi dobře se jim bude dařit v Evropě ještě tak 10 let, ale už tu nebude prostor pro tolik automobilek a kdybych si měl tipnout, tak první to odnese PSA. Za 10+ let bude situace dost kritická až Čína uspokojí svoji domácí poptávku a začne exportovat ve velkém.

          1. Ten se zatím vykupuje nakupováním odpustků od Tesly,
            Ten se zatím vykupuje nakupováním odpustků od Tesly, takže asi ano. Peugeot aktuálně vyrábí elektromobily tak nějak bokem, třeba čerstvě 2008 na Slovensku. Elektrický Partner a Berlingo jsou v nabídce stále, byť jde o auta k ničemu. Dojezdem, technicky i využitelností. A cena je úplný úlet.

Napsat komentář