innogy v České republice testuje BioCNG

Díky BioCNG může podle innogy být zemní plyn stejně obnovitelný jako elektřina vyráběná ze slunce či z větru.

Vše, co funguje na zemní plyn, funguje i na BioCNG, protože biometan má stejné složení
foto: innogy

Řidiči automobilů na stlačený zemní plyn (CNG) mají poprvé v České republice možnost vyzkoušet jízdu na BioCNG. Biometanem obohacený zemní plyn je emisně čistou variantou CNG, která při spalování uvolňuje do ovzduší až o 80 % méně emisí oxidu uhličitého oproti benzinu či naftě a plní tak i nejpřísnější limity čisté mobility.

innogy získává biometan z biologicky rozložitelného odpadu z Energetického centra recyklace (ECR) Rapotín, které patří do holdingu Energy financial group. Zkoušky s tímto stoprocentně obnovitelným plynem plánuje na svých 63 plničkách CNG rozmístěných po celém Česku do konce letošního června.

„Biometan je plnohodnotnou alternativou k elektromobilitě, ale při výrazně nižších vstupních nákladech. Je stejně obnovitelný jako elektřina vyráběná ze slunce či z větru a nevyžaduje žádné dodatečné úpravy motorů. Jeho velkou výhodou je bezproblémové vtláčení do plynárenské infrastruktury i do vozidel na CNG,“ uvedl Zdeněk Kaplan, CEO innogy Energo, a dodal:

„Biometan patří mezi paliva budoucnosti. V porovnání s ostatními konvenčními biopalivy má nejnižší emise skleníkových plynů i nejnižší spotřebu energie v celém životním cyklu, zejména je-li vyráběný z biologicky rozložitelného odpadu.“

Pro innogy vyrábí biometan ECR Rapotín na Šumpersku z biologicky rozložitelného odpadu. Využívá k tomu moderní technologii s osvědčením od Mezinárodního systému certifikace biomasy a biopaliv (ISCC EU).

Po vtlačení do distribuční soustavy může být biometan spotřebován kdekoli. Využít jej lze jak pro provoz energetického zařízení, tak v dopravě.

„Možnost uložení biometanu v distribuční soustavě a spotřebě na kterémkoliv připojeném místě znamená jeho velkou výhodu. Také proto je vnímaný jako součást řešení mnoha problémů najednou, ať už jde o energetické využití odpadu, snižování emisní zátěže ovzduší v dopravě nebo redukci emisí oxidu uhličitého v energetickém mixu paliv,“ říká Martin Vrtiška, obchodní ředitel Energy financial group.

Podle rozsáhlé studie týkající se bilance skleníkových plynů za celý životní cyklus vozu, kterou v loňském roce nechala vypracovat Mezinárodní automobilová federace (FIA), jsou auta s pohonem na CNG šetrnější než elektromobily. Vozy na CNG jsou oproti elektromobilům levnější, jednodušší a mají menší nároky na dobíjecí infrastrukturu.

tisková zpráva

13 Comments on “innogy v České republice testuje BioCNG”

  1. Není Bio složka v CNG nějaké podobné odporné svinstvo
    Není Bio složka v CNG nějaké podobné odporné svinstvo jako Bio složka v naftě? Nějaký takový Agrofert-positive hnus který způsobuje že na poli roste řepka místo obilí? Což pak vede ke globálnímu růstu cen potravin ve světě protože Evropa skupuje potraviny v Africe, kvůli tomu že na evropských polích roste ten dotační žlutý mor a to následně vede k hladu a migraci v Africe?

    1. Není. Je to metan získaný z prdíků zvířat, tedy
      Není. Je to metan získaný z prdíků zvířat, tedy bioplynné stanice například na prasečí farmě. Prostě vykvašená kejda.

      A nebo z našich hoven na čističce odpadních vod. Je to tedy opravdu plně recyklovatelný materiál 🙂

      1. Nejen z toho. Dá se najít článek. Likvidují veškerý bio
        Nejen z toho. Dá se najít článek. Likvidují veškerý bio odpad, tady i prošlé a zkažené potraviny a jiné lahůdky. Mají dokonce 2 haly, jednu na biologicky kontaminovanou biomasu (před zpracováním se provádí pasterizace), a jednu na nekontaminovanou.

  2. „Vozy na CNG jsou oproti elektromobilům levnější,
    „Vozy na CNG jsou oproti elektromobilům levnější, jednodušší a mají menší nároky na dobíjecí infrastrukturu.“

    1. jednodušší (spalovák se vším všudy, na tom je jednoduchá snad jen trubka za katalyzátorem)
    2. mají menší nároky na dobíjecí infrastrukturu (osobně si dokážu dost těžko představit něco jednoduššího než zásuvku v garáži)

    Tak mimo to „levnější“ nám tu někdo pěkně lže. A taky by mě celkem zajímalo, kolik energie vezme stlačení plynu na provozních 250 barů, u vodíku to je 30% energie uloženého paliva.

    1. Přesně tak, ta plnička na CNG je oproti zásuvky strašně
      Přesně tak, ta plnička na CNG je oproti zásuvky strašně jednoduché zařízení. A spalovák co jezdí na CNG nepoužívá žádné olejové a jiné náplně jako spalovák, co z něj pak všude kapou. Životnost a spolehlivost spalováku se provozem na CNG taky asi tak 20x zvýší, když je lepší než BEV.

Napsat komentář