Od září začne v Hradci Králové jezdit elektrobus na nové lince. Bude zdarma a propojí centrum města.
Elektrické autobusy jsou v Česku čím dál tím víc doma. Nedávno se jich 10 rozjelo po Třinci, dva jezdí také v Praze.
foto: DPMHK
foto: DPMHK
Nová Zelená linka obkrouží centrum Hradce Králové a propojí jej s navazujícími částmi. Obslouží ji elektrobus, který bude cestující vozit zdarma.
NEPŘEHLÉDNĚTE Češi zkvalitňují hromadnou dopravu v evropských městech
Tříapůlkilometrový okruh pojede elektrický autobus třikrát za hodinu, každých patnáct minut, každý den od devíti do pěti. Pro elektrobus jde o ideální způsob využití.
„…. třikrát za hodinu, každých patnáct minut,….“
„…. třikrát za hodinu, každých patnáct minut,….“ Opravdu? Jak to tedy bude? 45 minut hodina? Hradečáci jsou borci. To se nepovedlo ani ve Fryčovicích kde mají zemskou osu.
Hradec Králové zavádí
Hradec Králové zavádí elektrobus
ceskatelevize.cz/ct24/regiony/2194771-centrem-mesta-rychle-ekologicky-a-zadarmo-hradec-kralove-zavadi-elektrobus
video.idnes.cz/?idvideo=V160922_093711_vary_jda
video.idnes.cz/?idvideo=V160922_093711_vary_jda
29.02.2016 Rychlonabíjecí stanice pro elektrobus SOR EBN 11
29.02.2016 Rychlonabíjecí stanice pro elektrobus SOR EBN 11 na terminálu hromadné dopravy předána do běžného provozu !!
hradeckralove.org/noviny-a-novinky/rychlonabijeci-stanice-pro-elektrobus-sor-ebn-11-na
to sou veci :))
01.03.2016 Rychlonabíjecí stanice pro Elektrobus SOR EBN 11
01.03.2016 Rychlonabíjecí stanice pro Elektrobus SOR EBN 11 na hradeckém THD předána do běžného provozu
dpmhk.cz/articles_media/year/2016/6/Rychlonabijeci_stanice_pro_Elektrobus_SOR_EBN_11_na_hradeckem_THD_predana_d/
FOTO RYCHLONABÍJENÍ ELEKTROBUSŮ V HRADCI
FOTO RYCHLONABÍJENÍ ELEKTROBUSŮ V HRADCI KRÁLOVÉ
cs-dopravak.cz/zpravy/2015/12/18/rychlonabjen-elektrobus-v-hradci-krlov
Elektrobusy v Hradci již dávno jezdí, například do Svinar.
Elektrobusy v Hradci již dávno jezdí, například do Svinar.
joo? A kolipak tedy elbusů v hk celkem jezdí ví někdo?
joo? A kolipak tedy elbusů v hk celkem jezdí ví někdo? každopádně dokud jediný dízl bude prášit centrum, tak je to marný 🙂
Navrhuju : 2018 Zákaz vjezdu do centra pro DIESEL do r.v. 2008 (bez DPF 😉
Už pěknou dobu jezdili a myslím že stále jezdí v HK
Už pěknou dobu jezdili a myslím že stále jezdí v HK minimálně 3ks. Jsou to dvě SORky, jedna viz foto v barvách (červeno-žlutá) DPMHK je nejstarší bez zvláštní výbavy. Pak je zde druhá SORka (zeleno-bílá), která dostala možnost poloautomatického rychlodobíjení pomocí robotického ramene umístěného na Terminálu HD. No a jako třetí vůz v HK relativně nedávno začala jezdit plzeňská Škodovka s HE baterií. Jeden z nich (nejspíš SOR) bude jezdit tu „Zelenou linku“
Jinak HK uspěl s dotací na nákup 9ks bateriových trolejbusů, které se teď soutěží a pokud soutěž dopadne dobře (z mého pohledu závisí na nabízeném technickém řešení, neb tyto parciální trolejbusy jsou dosud v ČR i ve světě vesměs stavěny na koleně) tak mají vyjet již na jaře 2018.
Dále v HK běží projekt na nákup 20ks!!! elektrobusů, který netuším v jakém je stavu (vlhký sen – běžící výběrové řízení) Opět ale myslím závisí především na nabízených parametrech neb padla zmínka o požadavku min 300km dojezdu, což dnes dá s odřenýma ušima pouze BYD.
no tak to čumim. japato že se s tim nikde nechlubi, to by
no tak to čumim. japato že se s tim nikde nechlubi, to by melo jit do tisku jako koruna. jestli k tomu vypakuji dizlbusy bude to pokrok. pak uz bude zbyvat jen to uzavreni centra pro fosil a parada 😉 dik
To jsou ale tajnůstkáři :O
To jsou ale tajnůstkáři :O
PROTERRA
PROTERRA
Proterra je zcela mimo pořad dne neboť je to prostě amerika
Proterra je zcela mimo pořad dne neboť je to prostě amerika se vším všudy a v současné konfiguraci se nehodí pro naše MHD. Už jen že má jen dvoje dveře a není to nízkopodlažní vůz.
Celkem jsem zvědav na ten nový elektrický SOR, kde panuje poslední dobou ticho po pěšině. Pokud se v otázce elektrovýzbroje konečně přestanou vymýšlet nesmysly a EVC jim do 12m vozu konečně už nainstaluje min. 300kWh baterii postavenou na 18650kách tak by to mohl být první rozumný elektrobus pro každodenní použití.
Takový typický případ nesmyslného rozhodnutí je Ekova. Ta pokud vím vznikla mnohem později než první elektrická SORka, tedy v době kdy již nebyl vůbec žádný technologický problém dát do vozu normální baterii, ale především už většina dopravních podniků měla zkušenosti s provozem takovýchto vozů s jednoznačným výstupem nevyhovuje pro malý dojezd.
Mají tam sice trolejbusy, ale autobusů smrdících jim pod
Mají tam sice trolejbusy, ale autobusů smrdících jim pod nosy je v centru dost. Většina Hradečáků totiž jezdí na kolech. Tak alespoň jedna vlaštovička.
Většina Hradečáků rozhodně na kolech nejezdí. Jezdí
Většina Hradečáků rozhodně na kolech nejezdí. Jezdí jich dost, ale většina to tedy není.
No to to trvalo !! Díra Hradecká dízlama vysmraděná
No to to trvalo !! Díra Hradecká dízlama vysmraděná malým kruháčem vod muzea až po pívovar stejně jako velkým kruháčem dostala 1-den Jediný Elektrobus !!! Světe div se všichni Hradečáci jsou z něj Vodvařený trepky sem jim třepou aby se mohli v roce 2017 tj 17 let novýho tisíciletí jím svést !! :))))))))) Do toho města zpráskanýho jezdím 1-dnou ročně jen když musím 1866, ešče že Komunisti zařídili trolejbusy :))
Ale pravdou je že Prdubice smrdí víc :)))))))))))))
Vobčas to tam i exploduje a vodpaří se pár zaměstnanců,
Vobčas to tam i exploduje a vodpaří se pár zaměstnanců, ale jinak cajk…