Harley-Davidson představuje stylové nové elektrokolo

Jan Horčík - 29 Říjen 2020

Legendární motorkáři z Milwaukee teprve nedávno naskočili na trend elektromotorek s modelem LiveWire. Teď přidávají také elektrokola.elektrokolo Harley-Davidson Serial 1 Cycle Company

První elektrokolo z dílny Harley-Davidson
foto: Serial 1 Cycle Company

Protože Harley-Davidson nechce svou značku zbytečně ředit, založil si pro svá elektrokola speciální značku Serial 1 Cycle Company. Ta je vlastně poctou jejich úplně prvnímu motocyklu z roku 1903.

Tohle elektrokolo Harley-Davidson se nejspíš výroby nedočká, jde více o designové cvičení.

Tohle elektrokolo Harley-Davidson se nejspíš výroby nedočká, jde více o designové cvičení.
foto: Harley-Davidson

Tehdy nebyly motorky o moc víc než jízdní kola doplněná o malý spalovací motor. Elektrokola začala v rámci Harley-Davidson svůj život jako vedlejší projekt několika nadšených zaměstnanců.

Elektrokolo Harley-Davidson

foto: Serial 1 Cycle Company

Oficiálně se první modely elektrických kol značky Serial 1 dočkají představení v březnu 2021. Zatím značka prezentuje pouze první prototyp. Prý jde ale spíš o "stylové cvičení" než o model určený pro výrobu.

Harley-Davidson
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele honza.t

Řemen misto řetězu je lepší ale nevidím "žádnou" převodovku
https://www.youtube.com/results?search_query=harley+davidson+e+bike+

U elektrokola neni prevodovka nutna. Elektromotor dava moment a slapani udava rychlost.

Obrázek uživatele Marek_

Samozřejmě, že převodovka je u ekola nutná, proto ji také mají. Resp není nutná, ale je lepší ji mít, stejně jako u klasického kola. Ty se středovým motorem mají jenom zadní přehazovačku, logicky. Motor i ekola jenom pomáhá, šlapat se musí a proto ta převodovka.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele honza.t

Ne všechny e kola mají jenom zadní přehazovacku
Jsou i dvoutalíře Yamaha
Viděl jsem e-kolo s Holanska kde byla v zadu jak přehazovačka tak nabojová převodovka
Nebo automatická řízená nábojová převodovka NuVinci® e-Kolo si samo řadí nahoru / dolu podle potřeby

Obrázek uživatele honza.t

Stejný omyl jako jednoplacka u obyčejného kola
https://www.youtube.com/watch?v=sjK_-1-E_-k

Znam jen jeden e-bike u kterého to není potřeba řešit
https://www.youtube.com/results?search_query=erockit+bike+

Kdo vi jak je pedal propojeny s prednim ozubenym kolem. Je mozne, ze slapani jde pres hridel do motoru, tam je nejaky prevod a az elektricky posileny moment toci ozubenym kolem a pres zubaty remen na zadni kolo. Verim, ze neobslehli jen bezne ekolo, ale vytvorili neco nezvykleho. Uvidime.

tak asi logicky tam bude nějaký převod, přece nebudeme počítat s tím, že to kolo pohání elektromoor, co točí 0-120 RPM (větší kadenci si na pedálu dlouhodoběji moc představit neumím)

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Teoreticky je mozne, ze kadence slapani udava jen rychlost a moment vytvari jen motor. A je tam treba 10ti stupnovy simulator ktery softwarove dela iluzi prehazovacky. Dlouhy prevod znamena pocet impulzu jde 1:1 do otacek motoru. Stredni prevod deli impulzy ze slapani 1:3 a kratky prevod deli 1:5. A aby byla iluze perfektni, je pedal elektromagneticky pribrzdovan odpovidajicim momentem a SW stupnem.

A můžete na tom sedět v obýváku s dokonalou iluzí jízdy po route66

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

V obyvaku chybi zpetna vazba z terenu. Do kopce je nutny vetsi moment nez po rovine. Ani Route 66 neni 2D.

omyl to je, ale trochu jiný, než ta jednoplacka - problém je, že si málokdo pro sebe tu jednoplacku přepočítá a pak se trápí s něčím co vzadu končí 46 zuby a vepředu 34, v lepším případě 32 zubů. Já si tu práci dal a překvapivě, na současném kole používám 12 převodů efektivně - občas něco jiného zařadí, protože "se to hodí" vzhledem k situaci, abych nemrdlal sem a tam hazkou i přesmykačem vepředu. Nicméně po přepočtu převody, co používám dneska odpovídají přesně 11-51 dvanáctikolečku a 30 zubů předku při 29 kolech.
Další věc je, že si lidi kupují jednoplacku tam, kam myšlena není a snaží se jezdit s ní rychle po rovině a cyklostezkách. Její výhody jsou však v terénu a dlouhých výjezdech s tím, že převody do rychla používá člověk sporadicky

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Kuk

Laurin a Klement začínali s motokoly, Harlej a Davidson u nich končej. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele ozana

kde jsou moje blatníky :)))

---

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Firmy jiz nakoupily 3,9% všech bitcoinů které kdy budou existovat. https://bitcointreasuries.org/


e-stationVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Sleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto LiveNabíječky elektromobilů Circontrol