Značka Jaguar bývala chloubou britského automobilového průmyslu. A stále je. Jen ji vlastní indická rodinná automobilka Tata Motors, spolu se značkou Land Rover v jednom podniku nazvaném prostě Jaguar Land Rover. Podle magazínu Autocar.co.uk firma nestojí na místě a připravuje se na budoucnost. Aktuálně má v rukávu schovanou hybridní verzi luxusní limuzíny Jaguar XJ.
Jaguar XJ jakožto „elektrické auto s rozšířeným dojezdem“ (E-REV) pohání 145kW elektromotor, jemuž dodávají energii lithium-iontové baterie. Ty zase dobíjí malý, 1,2l tříválec navržený Lotusem o výkonu 35 kW. Celkový dojezd automobilu se má pohybovat kolem 1000 km, spotřeba na 4 l/100 km a emise pod 120 g/km.
Související články
» Jaguar chystá hybridní roadster XE
» Jaguar chystá hybridní model XJ
Podle zdroje uvnitř Jaguaru, který magazínu informace vyzradil, budou řidiči překvapeni tím jak snadno se nové XJ řídí a jak je výkonné. Všechno jen díky tomu, že zmizí tradiční pohonné ústrojí spalovacího motoru.
Spekuluje se, že také budoucí SUV značky Land Rover by mohly být založeny na stejném podvozku jako Jaguar XJ, a tedy využívat stejného typu hybridního pohonu. Není bez zajímavosti, že Lotus a Jaguar vyvíjejí hybridní auta za pomoci britské vlády, která v závodě o šetrnější vozy zjevně nechce zůstat pozadu.
Informace bohužel podrobněji nerozvádějí, zda bude nový Jaguar XJ fungovat také jako plug-in hybrid, tedy „auto do zásuvky“. Nicméně je to nanejvýš pravděpodobné. Zato víme, že maximální rychlost bude omezena na 180 km/h.
Je zajímavé vidět, že z auta pro všechny v podobě Priusu se postupně technologie hybridního pohonu přesouvá také do nejvyšších tříd žebříčků pomyslné automobilové kvality. Jsou podle vás luxusní limuzíny a sportovní auta cestou, kterak prosadit alternativní pohony na masovém trhu?
Souhlasím,navíc je spousta
Souhlasím,navíc je spousta fandů do nových technologií, kteří si připlatí za lepší auto,ale přitom nechtějí zbytečně plýtvat. A pokud najezdí hodně tak se jim taková investice vrátí. Stejně tak na začátku 20tého století bylo auto výsadou jen pár vyvolených-a teď je to běžná věc.
Není pravda, že by se
Není pravda, že by se hybridní pohon přesouval z lidových aut (Prius,…) do nejvyšší kategorie. Je to přesně obráceně. On v té nejvyšší kategorie vlastně vznikl (Lexus). A protože Lexus je luxusní značka Toyoty, původně vytvořená jen pro americký trh, tak je logické, že tu technologii z nejvyšší kategorie postupně přesouvají i níž.
Spíše je zajímavé, že Lexus prodává tři modely hybridů, ale přímo Toyota pořád jen jeden.
Tak za 1. Prius nie je
Tak za 1. Prius nie je ľudové auto, keďtak sa k tomu blíži Honda Insight. Ak by mal byť Prius ľudové auto, tak by musel stáť tretinu.
Za 2. Prvý Prius bol postavený v roku 1992, Čo je omnoho skorej, než hybridný Lexus.
Ten dizajn je velmi
Ten dizajn je velmi zaujimavy. Pripada mi, ako kombinacia Volva (predna maska), BMW (predne svetla), BMW (drak), Cadillac (zadny kufor). Jaguarove su kolesa.
soude podle SPZ je to auto
soude podle SPZ je to auto na fotce vyrobene nejpozdeji pred koncem roku 2008 ;o) Takze zas takova zhava novinka to auto na ilustracni fotce neni…
Osobně si myslím, že
Osobně si myslím, že právě luxusní a drahá auta jsou momentálně cestou, jak získat od zákazníků peníze na další vývoj elektromobilů.
Důvodem je cena a životnost akumulátorů. Zatímco v ceně řekněme 2 miliónů Kč za Teslu Roadster se cena akumulátorů za řekněme 300 – 400 tisíc jakž takž vstřebá, u auta nižší střední třídy tomu již tak není.
Současná krátká životnost akumulátorů (max. 5-7 let) a z toho vyplývající nutnost akumulátory během životnosti auta několikrát vyměnit je pro milionáře taktéž přijatelnější. Ale neumím si představit, že si koupím auto za cca. 400-700 tisíc a pak každých 5 let budu investovat dalších 300 tisíc na výměnu akumulátorů.
Až budou mít akumulátory stejnou životnost jako automobily (13-15 let), pak budou elektromobily konkurenceschopné i v nižší střední třídě.
Až budou mít akumulátory
Až budou mít akumulátory stejnou životnost jako automobily … k tomu se mílovými kroky blížíme, ale z druhé strany – životnost dnes vyráběných aut už dávno není 13-15 let (nehledě na to, že dříve to bylo klidně i přes 20 let).