Ford Transit Custom jako plug-in hybrid už v roce 2019

redakce - 20 Leden 2017

Ford spouští projekt v hodnotě několika milionů liber, jehož cílem je zlepšit kvalitu ovzduší v Londýně. Společnost plánuje uvést do pěti let na světové trhy třináct nových elektrifikovaných modelů.auto Ford-Transit-Custom-Plug-in-Hybrid-londyn-test

Ford Transit Custom Plug-in Hybrid bude otestován v Londýně. Užitkové vozy vykonají v Londýně každodenně 280 000 jízd a najedou téměř 13 mil. km. Ford a Londýn spojují síly na projektu, jehož cílem je zlepšit kvalitu ovzduší v britské metropoli.
foto: Ford

Projekt podporovaný městskou organizací Transport for London spočívá v ročním testování 20 nových dodávek Transit Custom s plug-in hybridním pohonem (PHEV). Díky této technologii mohou většinu běžných jízd po městě absolvovat čistě na elektřinu, bez aktivace přídavného spalovacího motoru.

Za typický pracovní den vykonají užitkové vozy v Londýně 280 000 jízd, při kterých najedou bezmála 13 mil. km. Dodávky představují 75 % nákladního provozu v dopravních špičkách, za hodinu jich jen centrem Londýna projede více než 7 000.

Ford poskytne vybraným provozovatelům užitkových vozů 20 Transitů Custom PHEV, aby se zjistilo, nakolik mohou přispět ke zlepšení kvality ovzduší a zároveň zvýšit efektivitu rozvážkových služeb ve velkoměstském provozu. Na projekt finančně přispívá i organizace Advanced Propulsion Centre, financovaná britskou vládou.

„Ford je nejprodávanější značkou užitkových vozů v Evropě a nyní směřuje k elektrickému pohonu. Ve spojení s našimi partnery z Londýna budeme moci zároveň vyzkoušet software a telematiku s ohromným potenciálem snížit emise i provozní náklady,“ řekl Jim Farley, prezident a generální ředitel Ford of Europe. „Tento nový typ partnerství ukazuje, jak se měníme na společnost, která se vedle samotné výroby automobilů zabývá mobilitou v širším smyslu.“

Vozy Transit Custom PHEV mají vyspělou konstrukci pohonu, díky níž mohou absolvovat většinu běžných jízd po městě na energii získanou nabíjením z běžné rozvodné sítě. K prodloužení dojezdu v případě potřeby slouží hospodárný spalovací motor. Ford je prvním velkosériovým výrobcem, který přichází s technologií PHEV v tomto segmentu užitkových automobilů.

Testovací flotila bude jezdit v každodenním nasazení u několika vybraných firem. Prostřednictvím telematiky Ford se budou shromažďovat údaje o jejich finančních, provozních i environmentálních výkonech. Získané údaje pomohou všem zúčastněným subjektům pochopit, jak využít přednosti elektrifikovaných automobilů na maximum.

Na vývoj 20 Transitů Custom PHEV přispěla grantem ve výši 4,7 milionu liber (v přepočtu přibližně 147 milionů Kč) organizace Advanced Propulsion Centre. Návrh a konstrukci obstaralo technické středisko Fordu v britském Duntonu a společnost Prodrive Advanced Technology z Banbury za podpory Revolve Technologies.

Ford byl v roce 2016 již druhým rokem v řadě nejprodávanější značkou užitkových vozů v Evropě. Uvedení modelu Transit Custom PHEV do běžného prodeje se plánuje na rok 2019. Je to však pouze jeden ze 13 nových elektrifikovaných modelů, které Ford uvede na trh do pěti let.

Patří k nim nové plně elektrické SUV s předpokládaným dojezdem nejméně 480 km, velkosériově vyráběný autonomní hybrid určený pro komerční ride-sharingové služby nebo hybridní provedení legendárního Mustangu.

Ford zároveň podepsal memorandum o porozumění s několika dalšími automobilkami, jehož cílem je vybudování sítě rychlonabíječek pro elektromobily v Evropě.

tisková zpráva
 

off

Tak prej první samonabíjecí skladací kolo na světě. Zase nějakej kickstart. Co si o tom myslíte?
Co jsem zatím já z elektrokol pochopil tak motor v náboji je energeticky míň efektivní než přímo na šlapkách, takže to bude asi trochu mínus.
http://real-leaders.com/worlds-first-self-charging-electric-folding-bike/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele Josef

Mám dojem, že nejde ani tak o energetickou efektivitu jako spíš o neodpružené hmoty. Proto je motor ve středu u šlapek výhodnější.

"... už v roce 2019" je pozdě, plug-in hybridy měli bejt dávno mainstream už teď.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak ja som na toto dost zvedavy. Sam vlastnim customa a taham s nim 2,5t prives. Dufam ze casom sa bude mysliet aj na tuto skupinu zakaznikov.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nechápem čo ešte stále testujú výrobcovia? Naťahujú čas! Karoséria vozidiel musí byť univerzálna pre každý typ pohonu a to je všetko.
Je problém dať do vozidla batérie s kpacitou 60kWh a elektromotor? Nechápem čo testujú ???

Nic netestujou. Serou na to jako na placatej kámen. Jim se chce jenom prodávát spalováky furt pryč. Todle je jenom greenwashing, aby vypadali angažovaně. Myslej že nástup baterkáčů ubrzděj patama.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele Radovan

Přesně tak. V době kdy se minimálně 2 roky normálně prodává sériová plně elektrická dodávka Nissan e-NV200 musí Ford sbalit grant 147 mil. Kč na to, aby do roku 2019 uvedl na trh plugin hybrid a celých 20 jich dal na testování do Londýna. Něco podobného ovšem dělají i další dinosauři, Mercedes už takto několik let testuje elektrické dodávky s partnery v několika německých městech. Oni se brzy utestují k firemní smrti.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 2/2014, najeto 46 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE 3,6kWp, ohřev vody solárními panely Vaillant, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 11 tis. km

Klasickým důkazem toho co je reálně možné a co nám tlačí velké automobilky je to jak ti rakouští bráchové vyškolili VW a poskládali do eGolfa 55,7 kWh baterku i s rychlou nabíječkou a zůstali na stejné hmotnosti a zdvonásobili dojezd. Von to samozřejmě VW už má taky, ale ven to nedaj protože nechtěj ukousnout ani kousek z prodeje svých sračkometů. Lidi by to chtěli a voni by to museli vyrábět a to by byl průser. Prostě to odsunou na budoucnost do jejich nových konceptů aby veřejnost zůstala u dojmu že to nejde.
Nebo vůbec srovnání Space X a NASA, jak parta asi 5ti strejdů s notebůkama v bunkru odpaluje na kosmodromu v jižní americe raketu na oběznou dráhu a v pohodě to daj vs megařidíci středisto v Hustonu a vůbec celej šíleně rozežranej provoz NASA :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele Radovan

Jo, jo, mne tak někdo královsky platit za pidivýsledky, taky bych se rozkošně a labužnicky válel v kanclu s kávovarem a brouzdal po netu. Jsme prostě od přírody tak nějak líní, ale naštěstí ne všichni stejně a v jeden čas :-)))

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 2/2014, najeto 46 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE 3,6kWp, ohřev vody solárními panely Vaillant, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 11 tis. km

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupŘízení stanic pro elektromobilyPůjčte si elektromobil Tesla Model X!Řízení stanic pro elektromobilyProdej pneu 100% onlineElektromobil a akumulace energie s dotacíPůjčte si elektromobil Tesla