Ford Transit Custom jako plug-in hybrid už v roce 2019

Ford spouští projekt v hodnotě několika milionů liber, jehož cílem je zlepšit kvalitu ovzduší v Londýně. Společnost plánuje uvést do pěti let na světové trhy třináct nových elektrifikovaných modelů.

Ford Transit Custom Plug-in Hybrid bude otestován v Londýně. Užitkové vozy vykonají v Londýně každodenně 280 000 jízd a najedou téměř 13 mil. km. Ford a Londýn spojují síly na projektu, jehož cílem je zlepšit kvalitu ovzduší v britské metropoli.
foto: Ford

Projekt podporovaný městskou organizací Transport for London spočívá v ročním testování 20 nových dodávek Transit Custom s plug-in hybridním pohonem (PHEV). Díky této technologii mohou většinu běžných jízd po městě absolvovat čistě na elektřinu, bez aktivace přídavného spalovacího motoru.

Za typický pracovní den vykonají užitkové vozy v Londýně 280 000 jízd, při kterých najedou bezmála 13 mil. km. Dodávky představují 75 % nákladního provozu v dopravních špičkách, za hodinu jich jen centrem Londýna projede více než 7 000.

Ford poskytne vybraným provozovatelům užitkových vozů 20 Transitů Custom PHEV, aby se zjistilo, nakolik mohou přispět ke zlepšení kvality ovzduší a zároveň zvýšit efektivitu rozvážkových služeb ve velkoměstském provozu. Na projekt finančně přispívá i organizace Advanced Propulsion Centre, financovaná britskou vládou.

„Ford je nejprodávanější značkou užitkových vozů v Evropě a nyní směřuje k elektrickému pohonu. Ve spojení s našimi partnery z Londýna budeme moci zároveň vyzkoušet software a telematiku s ohromným potenciálem snížit emise i provozní náklady,“ řekl Jim Farley, prezident a generální ředitel Ford of Europe. „Tento nový typ partnerství ukazuje, jak se měníme na společnost, která se vedle samotné výroby automobilů zabývá mobilitou v širším smyslu.“

Vozy Transit Custom PHEV mají vyspělou konstrukci pohonu, díky níž mohou absolvovat většinu běžných jízd po městě na energii získanou nabíjením z běžné rozvodné sítě. K prodloužení dojezdu v případě potřeby slouží hospodárný spalovací motor. Ford je prvním velkosériovým výrobcem, který přichází s technologií PHEV v tomto segmentu užitkových automobilů.

Testovací flotila bude jezdit v každodenním nasazení u několika vybraných firem. Prostřednictvím telematiky Ford se budou shromažďovat údaje o jejich finančních, provozních i environmentálních výkonech. Získané údaje pomohou všem zúčastněným subjektům pochopit, jak využít přednosti elektrifikovaných automobilů na maximum.

Na vývoj 20 Transitů Custom PHEV přispěla grantem ve výši 4,7 milionu liber (v přepočtu přibližně 147 milionů Kč) organizace Advanced Propulsion Centre. Návrh a konstrukci obstaralo technické středisko Fordu v britském Duntonu a společnost Prodrive Advanced Technology z Banbury za podpory Revolve Technologies.

Ford byl v roce 2016 již druhým rokem v řadě nejprodávanější značkou užitkových vozů v Evropě. Uvedení modelu Transit Custom PHEV do běžného prodeje se plánuje na rok 2019. Je to však pouze jeden ze 13 nových elektrifikovaných modelů, které Ford uvede na trh do pěti let.

Patří k nim nové plně elektrické SUV s předpokládaným dojezdem nejméně 480 km, velkosériově vyráběný autonomní hybrid určený pro komerční ride-sharingové služby nebo hybridní provedení legendárního Mustangu.

Ford zároveň podepsal memorandum o porozumění s několika dalšími automobilkami, jehož cílem je vybudování sítě rychlonabíječek pro elektromobily v Evropě.

tisková zpráva

10 Comments on “Ford Transit Custom jako plug-in hybrid už v roce 2019”

    1. Hybridní dodávky se předpokládájí pro provoz ve městě,
      Hybridní dodávky se předpokládájí pro provoz ve městě, především v nízko-emisních zónách. Dnes např. jezdí v testovacím provozu 20 vozů v Londýně a neplatí „Congestion Charge“. Custom bude mít celkový dojezd 500km a 50km čistě na elektropohon. Nepředpokládá se proto tažení přívěsu. Custom PHEV přívěs mít proto nebude. ps.

      1. Přesně tak. V době kdy se
        Přesně tak. V době kdy se minimálně 2 roky normálně prodává sériová plně elektrická dodávka Nissan e-NV200 musí Ford sbalit grant 147 mil. Kč na to, aby do roku 2019 uvedl na trh plugin hybrid a celých 20 jich dal na testování do Londýna. Něco podobného ovšem dělají i další dinosauři, Mercedes už takto několik let testuje elektrické dodávky s partnery v několika německých městech. Oni se brzy utestují k firemní smrti.

        1. Klasickým důkazem toho co
          Klasickým důkazem toho co je reálně možné a co nám tlačí velké automobilky je to jak ti rakouští bráchové vyškolili VW a poskládali do eGolfa 55,7 kWh baterku i s rychlou nabíječkou a zůstali na stejné hmotnosti a zdvonásobili dojezd. Von to samozřejmě VW už má taky, ale ven to nedaj protože nechtěj ukousnout ani kousek z prodeje svých sračkometů. Lidi by to chtěli a voni by to museli vyrábět a to by byl průser. Prostě to odsunou na budoucnost do jejich nových konceptů aby veřejnost zůstala u dojmu že to nejde.
          Nebo vůbec srovnání Space X a NASA, jak parta asi 5ti strejdů s notebůkama v bunkru odpaluje na kosmodromu v jižní americe raketu na oběznou dráhu a v pohodě to daj vs megařidíci středisto v Hustonu a vůbec celej šíleně rozežranej provoz NASA :)))

Napsat komentář