Evropský trh s auty do zásuvky vyskočil v lednu o 121 %

Jan Horčík - 02 Březen 2020

Podle webu EV Sales Blog se v lednu 2020 prodalo v Evropě 74 663 nových osobních aut do zásuvky. Je to meziročně o 121 % víc.auto elektromobil nový Renault Zoe

Lednový žebříček nejprodávanějších elektromobilů v Evropě vedou překvapivě dva Francouzi - Renault Zoe (na obrázku) a Peugeot e-208.
foto: Renault

Skokový růst prodejů elektromobilů a plug-in hybridů v Evropě během ledna 2020 je o to víc překvapující, že celý trh s novými auty mezitím klesl o 7 %. Auta do zásuvky tak měla podíl 6,6 % vs. 3,6 % před rocem.

Elektromobily z celkového počtu v lednu prodaných aut do zásuvky měly 52 %. Jejich meziroční růst je 89 %, zatímco u plug-in hybridů je to úctyhodných 174 %.

Nejprodávanějším elektromobilem i autem do zásuvky celkově se v lednu 2020 v Evropě stal Renault Zoe, a to zejména díky příchodu inovovaného modelu (9782 kusů). Na druhém místě je Peugeot e-208 (3897) a na třetím překvapivě Volkswagen e-Golf (3296).

prodej elektromobilů Evropa leden 2020 tabulka

Tabulka prodeje elektromobilů v EU za leden 2020.
foto: EVSales

Metu tří tisíc prodaných kusů se podařilo prorazit ještě elektromobilu Nissan Leaf 40kWh (3177) a plug-in hybridu Mitsubishi Outlander PHEV (3149).

Pro zajímavost, americký elektromobil Tesla Model 3 se v lednu v Evropě umístil až na 14. místě s 1517 prodanými kusy. Německé velko-SUV Audi e-tron bylo osmé s 2252 kusy. Jihokorejská Kia Niro EV je na 16. místě s 1310 kusy.

EV Sales
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Tomáš

Off: EV Dacia https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/dacia-predstavila-elektromobil-bude-to-nejdostupnejsi-auto-d/r~ab1a0cb65d2411ea8972ac1f6b220ee8/

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Obrázek uživatele Tomáš

Prodeje Tesly jsou docela tragedie.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Zato prodeje ID3 už lítají (a všichni jsme na to zvědaví... bez ironie).

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Tomáš

Nelitaji ale litat budou. A to hlavne v Nemecku.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Jeden měsíc a navíc leden nic neznamená, ale akcie včera trochu vyskočily.A někde to roste:::Nejlepší dva nejprodávanější modely byly Renault ZOE a Tesla Model 3 v únoru. Po překročení prahové hodnoty 5 000 registrací v lednu měl Renault ZOE v únoru mírně pomalejší prodej s 3 076 vozy. Naopak model Tesla 3 v únoru překonává bariéru prodáním 1 025 vozidel, což je mnohonásobně více než v lednu ze 124 registrací.https://www.wheelsjoint.com/ev-sales-skyrocket-in-france-in-2020-gas-car-sales-plummet/

Uz tu bylo popsane, pro jake trhy se vyrabi jaky mesic vew ctvrtleti. Musite pockat na brezen.

Obrázek uživatele Tomáš

Ale ze dlouhodobe klesaji se neda poprit. A to jeste VW nezacal ani prodavat ID3.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Holt došlo k částečné saturaci trhu z pohledu Tesly - fandové už mají, techničtí nadšenci, tvůrci obsahu a technologičtí evangelisté taky a ten zbytek dost často chce auto víc od automobilky než sw společnosti. a tam je to buď a nebo. Pomoci přesvědčit tyhle lidi - část může silná dotační politika, ale na druhou stranu zase část z tohoto balíku lidí dotační politika odradí
Je však nutné si uvědomit, že zrychlení Tesly je tvrdě neslučitelné s přežitím na silnici řady pseudořidičů, takže z pohledu rozšířenosti a bezpečnosti na silnici to zase tak nevadí

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu a (de)popularizátoři elektromobility - samozvaní technologičtí evangelisté
problém s emisemi z aut je jednoduše řešitelný - stačí, aby mohli řídit jen skuteční řidiči - hned bude aut a lidí na silnici max 1/3

Kolega taky čeká na březnovou dodávku. Samozřejmě zájem o auta za 1.5 mil. je konečný a nejsou miliony lidí, kteří mají připraveny peníze na účtu a touží po TM3. Navíc TMY se začíná vyrábět a řada lidí počká klidně další rok na tento model.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Vzdycky jde o to, odhadnout, kolik lidí to bude chtít a za kolik. Jaký je cenový rozdíl mezi Model S a Model 3? Model Y nijak výrazně levnější nebude, ale do dvou let by cena díky levnějsím bateriím mohla klesnot klidně o 500 000-600 000. Tím bychom se dostali co cen dražších spalovvacích SUV.

---

hariprasad

A pokud takhle klesne cena modelu 3, tak se dostane na cenu slušněji vybavené nové octavie a bude i bez dotací mít pro normálního smrtelníka nějaké opodstatnění

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu a (de)popularizátoři elektromobility - samozvaní technologičtí evangelisté
problém s emisemi z aut je jednoduše řešitelný - stačí, aby mohli řídit jen skuteční řidiči - hned bude aut a lidí na silnici max 1/3

Kde je citioe?

Obrázek uživatele Kuk

Kdo?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele ozana

Citigo-e

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

Leden může být zrádný - výrobci si mohly prodeje nechat až na leden z důvodů emisních pokut.
Nicméně zase se budou v průběhu roku objevovat nové modely asi hlavně PHEV.
Podíl 6,6 % by mohl v průměru hodně zredukovat pokuty za emise až skoro na nulu společně s tím, jak výrobci omezují motorizace s nejvyššími emisemi CO2.

Obrázek uživatele Kuk

Hned je tu poplašnej článek o kolapsu prodejů Tesel v Norsku. :)
https://www.wheelsjoint.com/tesla-sales-collapse-in-norway-audi-e-tron-takes-the-lead/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Nezda se mi ze by to bylo jen tema nepravidelnejma dodavkama lodi. TM3 prodeje dlouhodobe klesaji a S, X docela prusvih. Uprimne kdybych si mel vybrat, docela bych uvazoval nad E-tronem. Pokud AUDI zlepsi ucinnost, bude to mit Tesla jeste tezsi. Vetsine lidi jsou u p.....e bestialni zrychleni za 3 vteriny ale spis jim jse o to aby se jim neodlupoval lak a podobne Tesli radosti.
A jiste taky ma vliv Model Y.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Obrázek uživatele PaRi

Máš lepší informace než Bloomberg?

Sem s nimi ;-)

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV

bláboly, Modelu 3 se Audi nemůže ani z bla rovnat, nemá nabíječky, je dražší, menší dojezd, slabší, nemá tak pokročilého autopilota, prostě jen pro blbečky, kteří Audi brzy přestanou kupovat z počátečního zájmu zaměstnanců VW ;) ... .....to tvoje PR zní jak placený nesmysly VW pro lidi.... Prodeje Tesly neustále STOUPAJÍ! Dokonce překračují odhady Wall Streetu, proto je to nyní automobilka č. 2 na světě, tedy krom hloupých či placených lidí bez peněz :)

takže přestaň blábolit, když Tesla naopak přesahuje očekávání a MY už nyní je ten nejdůležitější model Tesly v historii.... Tesla jako jediná automobilka světa má zajištěné vysoké marže, ostatní budou klesat, také klesají, ňoumo :)

Obrázek uživatele Tomáš

Na to jak je to auto drahy, na to jakej ma malej dojezd se prodava naramne dobre. A napriklad nabijeni ma super rychly (v podstate lepsi nez Tesla) a je nejmin hlucny (TM3 je bohuzel hlucna dost). Vono neni vsechno jen o nedodelanym "Autopilotovi" ale taky o tom kde a jak rychle si auto muzete dat servisovat atd. atd. A zatimco ja blabolim, prodeje S a X jdou do kytek.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

S a X se předvídalo, přesto cena Tesly roste, stejně jako 3 půjde do kytek po Y
Audi jen těží z počátečního zájmu, pak půjde taky do kytek

takže budoucnost je všem jasná, ceny akcií to potvrzují

Obrázek uživatele Tomáš

Koukam vy byste mohl z fleku vestit.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Vaši křišťálovou kouli z předpovědí ohledně ID3 už nemáte?

Chci říct, když mluvíte o budoucnosti vy - není to také věštění?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

no počkej, to věděli skoro všichni... ty ne?

V Audi Centre Bratislava maju 16 kusov skladovych eTronov...
Asi sa bohvieako nepredavaju...
https://www.audibratislava.sk/vozidla/skladove-vozidla#/model/e-tron

to auto má reálnou cca poloviční cenu, tak se nedivím

i když střední a východní Evropa asi nebude jejich cíl :)

oni cílí jen na nevědomé fanoušky německého luxusu, ale už i Němci otevírají oči, proto všechny automobilky krom Tesly klesají, brzy i v Německu budou všichni výrobci fosilů (Kukovi fašisti) brečet :)

Je to stejný typ článku jako když se rozjely prvni prodeje TM3. Tendencni. Jak jsem tu diskutoval nedávno...do města TM3 moc velký a těžký, na dalky slaby dojezd (nebo spíš pomalé nabíjení). Nicméně že je před ní i i3?? To bude možná nějaký problem v dodávkách nových aut...

Obrázek uživatele Kuk

Motáš 2 nesmyslný protiklady dohromady, malý auto do města a auto na dálky. M3 je auto velikosti Oktávky a ta je do města úplně ideální. Žádnou úžasnou výhodu jsem třeba u Toyoty Yaris ve městě nepozoroval. Naopak má menší užitnej prostor a jízda s ní je víc jankovitá. Vo horší bezpečnosti ani nemluvě. A rozhodně jsem si nevšiml, že by si někdo z majitelů M3 stěžoval že se s ní nedaj jezdit delší trasy.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

To víš, Česko není pupek světa. Mrkni na prodeje aut v Evropě, evidentně s tebou Evropani nesouhlasí. A není to tím, že by neměli 2000EUR na tu Octaviu, což je "samozřejmě nejlepší auto do města na dálky i do terénu"

Obrázek uživatele Kuk

Kde všechny ty prodaný Zoe jezděj? Francie, Německo, Anglie, Norsko?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Musk je vystrelil na Mars.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 18000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Obrázek uživatele Kuk

Zase ti došly sedativa?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil