E.ON od ledna změní ceny veřejného dobíjení elektromobilů

Během roku 2019 zatím zprovoznil E.ON sedmnáct nových veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily.

Program E.ON Drive, který začal v Česku registrovat zájemce v dubnu tohoto roku, evidoval na konci listopadu tisícího účastníka.
foto: E.ON

Komfort pro uživatele elektromobilů se zvyšuje a v Česku se jezdí na elektřinu nejlevněji v Evropě. Platit to bude i po prvním lednu, kdy se cena za kilowatthodinu u veřejných dobíjecích stanic E.ONu zvýší.

Elektromobilita je v Česku na vzestupu a předpokládá se, že v příštím roce se bude zájem ještě zvyšovat. V roce 2019 společnost E.ON jako první v Česku otevřela ultrarychlou dobíjecí stanici ve Vystrkově u Humpolce, druhou plánuje mít v brzké době v Rozvadově. Celkem zprovoznila sedmnáct nových stanic a dalších dvanáct čeká na spuštění.

„Výstavba dobíjecích stanic je v současné době dostatečná. Předbíhá prodeje automobilů a i díky podpoře ministerstva dopravy vznikne do tří let po České republice kvalitní páteřní síť rychlodobíjecích stanic, ke kterým se přidají doplňkové AC stanice. Tím se komfort pro uživatele elektromobilů rychle zvyšuje,“ říká vedoucí oddělení Mobility Services společnosti E.ON Energie Martin Klíma.

Rozšiřování infrastruktury, její údržba i provoz stojí nemalé prostředky a zároveň v posledních letech výrazně roste i cena elektřiny na světových trzích.

„Ceny dobíjení, které jsou dnes na trhu, nejsou ekonomicky udržitelné. Postupně dojde k narovnání na přijatelnou úroveň, která bude akceptovatelná pro řidiče i pro nás, kteří do sítě investujeme. Zatím máme ceny plošné, ale do budoucna se dá také předpokládat, že se ceny budou lišit podle lokality a vytíženosti tak, jak to známe u čerpacích stanic,“ dodává Martin Klíma.

K plošnému zdražení dojde už od prvního ledna 2020. Aktuálně si zákazníci, kteří jsou registrovaní v programu E.ON Drive, dobijí svůj automobil na AC a rychlodobíjecí DC stanici za 3 koruny za kilowatthodinu a na ultrarychlé nabíječce za 6 korun.

Ti neregistrovaní pak zaplatí 9, 11 a 11 korun. Od prvního ledna zůstane cena pro registrované zákazníky stejná 3 koruny u AC stanic a na 6 korun podraží u rychlé a na 9 korun u ultrarychlé dobíjecí stanice.

Neregistrovaní zájemci zaplatí 9, 11 a 13 korun. Vedle toho stále platí, že zcela zdarma mohou nabíjet své elektromobily řidiči na stanicích u obchodních center Globus, které jsou v prvním roce svého provozu.

Změna ceny za veřejné dobíjení u stanic E.ON

Změna ceny za veřejné dobíjení u stanic E.ON
foto: E.ON

I přes vzestup ceny zůstává platba na dobíječkách v Česku jedna z nejnižších v Evropě. Například u rychlodobíječek v sousedním Slovensku vychází cena kWh pro registrovaného zákazníka v přepočtu na 10 korun a neregistrovaného na 13 korun.

„Jízda elektromobilem přesto zůstává nejúspornější formou osobní dopravy. Náklady jsou za rok přibližně čtvrtinové oproti benzínovému spalovacímu motoru a výrazně levněji vychází i oproti naftě nebo CNG. Navíc se dá předpokládat, že lidé nedobíjí svá auta jen u veřejných stanic, ale i doma, kde mají cenu zase úplně jinou,“ vypočítává Hana Kořínková, vedoucí oddělení Vývoje produktů a inovací společnosti E.ON Energie.

tisková zpráva

104 Comments on “E.ON od ledna změní ceny veřejného dobíjení elektromobilů”

  1. Není to dobrá zpráva, ale na všem si má člověk hledat
    Není to dobrá zpráva, ale na všem si má člověk hledat pozitiva… alespon snad už víc lidí přejde na nabíjebí doma, a DC zustanou volná pro přespolní cestáky.
    Jen lidí na sídlištích (tedy těch bez svého parkovacího místa se zásuvkou) je mi líto. V tomto směru je to házení klacku pod nohy rozvoji elektromobility. Tahle zdražení od ČEZu ted E-ONu jsou pochopitelná, jen měla přijít až po masivním rozšíření pomalých (slabých = 230V/16A) dobíjecích bodu.

    1. Nemělo by to být spíš naopak?
      Tj. lidi bez vlastní

      Nemělo by to být spíš naopak?
      Tj. lidi bez vlastní zásuvky si elektroauto koupí až budou dostupné nějaké pomalé sloupky?
      Já bych si teda elektro bez možnosti nabíjení na vlastním pozemku nikdy nekoupil.
      V tom je právě to kouzlo. Přijedu domů, zapojím kabel a dál se nestarám. Žádné návštěvy benzínek = ušetřený čas.
      Jezdit s elektrem pravidelně někam nabíjet by mě ani nehlo.

      1. Taky jsem přesvědčený, že člověk, který nemá možnost
        Taky jsem přesvědčený, že člověk, který nemá možnost nabíjet doma, není vhodný kandidát na EV. To pak úplně postrádá smysl, jezdit někam cíleně nabíjet. Ideálně, když máte dům s garáží a tam možnost 3f přípojky. Akorát nesmíte být jenom dva v tom domě (pář), protože to je plýtvání, takže když vám odejdou děti, tak pěkně šup šup do paneláku 🙂

        1. Nebo sdilet, zacne to dvorem, vchodovymi dvermi, bude
          Nebo sdilet, zacne to dvorem, vchodovymi dvermi, bude pokracovat pres koupelnu, zachod, kuchyni a skonci to zubnim kartackem a manzelkou 🙂
          Osobne (narozdil od partnerky) nemam nic proti bydleni vice generaci v jednom dome. Rodice se o nas staray, kdyz jsme byli mali, musime (aspon ja to tak citim) jim to oplatit, az jim nebude slouzit zdravi, coz jde lepe, kdyz nebydli 90 km daleko (muj pripad).

  2. Prostě nabíjení doma je velmi levné. Tzn. jízdy okolo
    Prostě nabíjení doma je velmi levné. Tzn. jízdy okolo mého bydliště do 250 km jezdím levně (v mém případě 90% jízd), pokud jedu dál (10% jízd), budu nabíjet dráž. Mix v mém případě – stále velmi levné ježdění.
    Já myslím, že je to pochopitelné i pro hodně jednoduché jedince. Ano, pokud někdo denně musí ujet 500 km, tomu vřele doporučuji benzín, diesel nebo ještě lépe LPG nebo CNG.

    1. Pokud ten spalovák nežere méně než 3 litry na 100, tak se
      Pokud ten spalovák nežere méně než 3 litry na 100, tak se to nemuže vyplatit ani nad rámec jednoho nabití.
      V extrémním případě (tj. extrémně úsporný spalovák vs. extrémně žravé EV) se náklady max vyrovnají.

  3. Tak jako dalo se to čekat, že to za 3 kačky nebude
    Tak jako dalo se to čekat, že to za 3 kačky nebude napořád.
    Každopádně by se ale EON měl zamyslet nad svou politikou 6kč vždy a pro všechny.
    Mohl by třeba udělat cenu progresivně. Všem za 6 kč a těm kdo odebrerou napříkal měsíčně víc jak 100kW to dát za 5,- a těm co víc jak 250 za 4 ,-
    Nebo tak nějak posobně.

    Protože momentálně těm lidem co jezdí víc se na EON nevyplatí vůbec zajíždět. Stačí ten nejmenší paušál u ČEZ a mám lepší cenu za kwh.

    Tato politika může fungovat leda tak na mě. Budu mít u čez paušál za 0 kč, takže když budu moct, budu upřednosťnovat EON. Ale kolik na mě vydělá? Zrovna dneska mi přišla faktura na 12 korun 😀

  4. Jestli to tak půjde dál, tak nechápu, jak může být
    Jestli to tak půjde dál, tak nechápu, jak může být provoz EV čtvrtinový oproti klasickým autům. Průměrná spotřeba EV je cca kolem 20kWh/100km, při ceně 13kč/kWh je cena 2,60/km. Se svým benziňákem jezdím za 2kč/km i po dálnici. Chtěl jsem si koupit TM3, ale nyní vidím, že je to nesmysl. Tak mi to někdo vysvětlete, proč bych se měl honit za EV, když mi to za dva roky ČEZ s EONem pěkně osolí 🙁

    1. Tak asi byste s EV nenabíjel výhradně na těchto drahých
      Tak asi byste s EV nenabíjel výhradně na těchto drahých nabiječkách, ne? Já přemýslel o EV pro ženu a když jsem se zamyslel nad tím, kde a jak jezdí a vzal do úvahy i to, že s tím EV bychom jezdili i spoustu cest co teď jezdíme se spalovákem, tak i tak mi vyšlo, že bych v drtivé většině nabíjel doma. Předpokládám v noci za NT a cena kolem 2-3 KČ/kWh?

        1. Říkáte druhé auto… a k čemu potřebujete to PRVNÍ?
          Říkáte druhé auto… a k čemu potřebujete to PRVNÍ? Když jste svuj příspěvek vázal na potřebu dojezdu, tak předpokládám, že by to mělo být něco s velkým dojezdem na jedno doplnění PHM. Takže kam míří má otázka – racionálně zvažte : kdy (jak často) opravu potřebujete dojezd v kuse nad 200km s pevně daným časovým rámcem? Tím časovým rámcem myslím předem stanovený čas příjezdu při jehož překročení pozbývá cesta smyslu.

    2. rychlonabijeni je jen pro tranzitni cesty, doporucuju se
      rychlonabijeni je jen pro tranzitni cesty, doporucuju se podivat alespon na videa Teslacka, treba ti docvakne jak elektromobilita funguje a ze divat se na ni myslenim spalovaku je nesmysl

      to je asi jako mit na smartphonu vytaceci cifernik a kazde cislo pekne rucne vytacet

      1. Zase skvělé odpovědi typu smartphone. Doma mám už od
        Zase skvělé odpovědi typu smartphone. Doma mám už od příštího roku NT (D25d) skoro za 4kč. Za dva roky to bude tímto tempem cca 5kč. Při spotřebě Tesly(Tesláček) 22kWh/100km, to už vychází dráž než auto na LPG. Takže jaká je inspirace pro běžné lidi si koupit auto za 1M, když si mohou koupit ojetý krám na plyn za 50tis? Žádná. Zatím jsou EV bohužel jen pro zbohatlíky 🙁

  5. Zdražení o 100% nepovažuji zrovna za fér jednání.
    Zdražení o 100% nepovažuji zrovna za fér jednání. Každopádně si zastávku na DC nabíjení ČEZ (paušál) vs EON (za kWh) dobře rozmyslím. A myslím, že si na těch 100% vždycky vzpomenu. Ale je to super vybírat dotace na stavbu a pak už jen ždímat zákazníky. (reálná cena za kWh je pro ně někde kolem 1 Kč/kWh?)

    1. „Zdražení o 100% nepovažuji zrovna za fér
      „Zdražení o 100% nepovažuji zrovna za fér jednání.“

      :-D:-D:-D

      Ten byl teda fakt dobrej, díky!

      Ještě prosím napiš, proč přesně by ti měl e.on prodávat 1 kWh za korunu, když ji domácnostem prodá za bůra a německým důchodcům za pětku. 😀

        1. Doufej, doufej a mezitím se přečti něco o tržní
          Doufej, doufej a mezitím se přečti něco o tržní ekonomice 😀 😀 😀

          Jen tak mimochodem, 3 Kč za 1kWh je defakto dotovaná cena, protože tolik činí jen daň. Reálná tržní cena je někde okolo 7-9 Kč.

          Těšte se elektroprdi.

      1. Tezko rici na ktery komentar reagujete. Ale zrejme reagujete
        Tezko rici na ktery komentar reagujete. Ale zrejme reagujete na nabijeni s pausalem od Cezu. Ten bude fungovat jeste do konce unora. Stoji 450kc/mesic plus Dph. Muzete nabijet co hrdlo raci. Muzete vozit elektrinu domu a nemusite se omezovat. Pokud jsem netrefil vas dotaz, tak sorry. Ale v housti predeslych komentu to neni uplne zretelne.

          1. To je fakt, kdyby se nabíjelo plným výkonem 12 hodin
            To je fakt, kdyby se nabíjelo plným výkonem 12 hodin denně, bylo by to cca 600 Kwh za den, tj cca 18 MWh za měsíc, 216 MWh za rok. Při zisku 3 Kč na kWh by to bylo cca 648.000 Kč za rok, mínus zdanění cca 500.000 Kč zisk = zaplacená výstavba (pokud by to bylo někde kde nebylo třeba tahat 100m kabelu a měli tam vhodnou přípojku).

            Je tam nějaká chyba?

    2. Jenže je potřeba si uvědomit, že to zdražení o 100% bylo
      Jenže je potřeba si uvědomit, že to zdražení o 100% bylo z nějaké zaváděcí ceny.
      Snad každému muselo být jasné, že tam 3kč nebudou napořád.
      Stejně tak jako každému muselo být jasné, že neomezený paušál ČEZ za 550,- taky nebude napořád.

      Pokud budou v budoucnu elektromobily mít dojezd 300+, kolikrát budete na svejch běžnejch cestách potřebovat dobíjet?
      Já mám dojezd 100 km. Minulý měsíc najeto 1300 km. Od EONu mi přišla faktura na 12 Kč. No tak mi příde příští měsíc na 24 Kč, to mě fakt položí 😀

      1. Tak vzhledem k tomu, že doma má obyčejná domácnost s
        Tak vzhledem k tomu, že doma má obyčejná domácnost s tepelným čerpadlem cenu kolem 2,5 Kč za kWh včetně všeho, tak ty 3 Kč byly rozumná cena, pokud beru, že dodavatel je velkoobchodník s elektřinou, který má naprosto jiný sazby.
        Nejde mi ani tak o tu cenu, ale o 100% zdražení DC, jde o ten poměr.

        Jinak samozřejmě souhlas, kdybych měl moderní elektroauto, které má už rozumnou kapacitu baterie, tak bych pravděpodobně na DC nabíjel párkrát za rok, protože by mi stačilo nabíjení v práci na AC. Ale pro podporu elektromobility si myslím, že je nutné podporovat právě i ty elektrické ojetiny s malou baterkou, který si běžný Pepa ze sídliště může narozdíl od nových koupit a může to být výhodnější než ojetý TSI či TDI s nákladným servisem.

        Jinak mně teď přišla faktura na 56 Kč od EONu. Ale mají pěknou aplikaci.

        1. No jo, jenže pro Pepu ze sídliště bez vlastní garáže
          No jo, jenže pro Pepu ze sídliště bez vlastní garáže může být koupě malobaterkáče to nejhorší rozhodnutí v životě.
          Takový pepa si ještě musí na elektromobil počkat a holt jezdit ve spalováku. Je to pro něj zatím lepší. A pokud chce jezdit levně, tak holt musí sáhnout po CNG/LPG.

          1. Je to tak, zatím pro něj není asi varianta, teda pokud
            Je to tak, zatím pro něj není asi varianta, teda pokud nemůže nabíjet v práci, to se to pak zase trošku mění.
            Je ta elektromobilita prostě složitá, spíš ten člověk musí chtít, protože když nechce, tak se hledají argumenty „proč to nejde“ dost snadno. 🙂

            1. Vse je o nabidce a poptavce. V dobach konskych sprezeni
              Vse je o nabidce a poptavce. V dobach konskych sprezeni fungovaly konske stanice kde jste mohl vymenit kone a pokracoval v jizde. V te dobe by auto melo pitiz jet na delsi trasu. No a dnes to uz neplati. Nevim kde je nejblizsi stanice pro preprazeni koni. To same je dnes se spalovakem. Benzinky na kazdem rohu a nabijecek malo. Za par let budou benzinky zavirat a nabijecky na kazdem rohu.

              1. Jooo? A heleme se, Vendulka je vizionář jako sv. Elon…
                Jooo? A heleme se, Vendulka je vizionář jako sv. Elon… Když je vše věcí nabídky a poptávky, proč na jiném místě horuješ pro EV kvóty? Pokud s Tebou souhlasím v jediné věci pak právě v tom, že vše je věcí nabídky a poptávky. Pak už ale říkám sám, že dobré věci se prosadí samy. Možná pomaleji, ale prosadí se. Jestli se EV prosadí proto, že budou lepší, ani neceknu. Pokud se ale tlačí jen jako politikum, protestuji. Každá věc potřebuje svůj čas. Stačilo pouhých 15 let na to aby osvícení v Bruseli (Brusel se skloňuje jako pr.del) naznali, že přimíchávání řepky a jiných sr.aček do paliv kýžený efekt nemá, ba opačný. Je poměrně vysoká pravděpodobnost (nebo minimálně 50:50), že to s poznáním o celkové prospěšnosti zavedení EV dopadne jako s těmi biosložkami…Mám Ti namátkou připomenout další podobné záležitosti? Přechod od sálových počítačů k sólo PCčkům a zase návrat obloukem ke síťovemů provozu a cloudu? Nikdo nic nemusel dotovat, kvotovat, vše šlo celkem přirozenou cestou vývoje. Stejně přirozenou cestou se dá dojít i k EV. Prostě zítra ani pozítřku nevyhyneme. A pokud v budoucnu na něco lidstvo vyhyne, tak to nebude smog z výfukových plynů ale „elektrosmog“ a vše co vyplývá z masivního nástupu computerizace a elektronizace běžného bytí. Čus, Dlaždič.

                1. Prodej fosilnich paliv je natolik lukrativni a v rukou
                  Prodej fosilnich paliv je natolik lukrativni a v rukou nekolika malo spolecnosti a tyto spolecnosti maji eminentni zajem aby vse zustalo pri starem. Vznikajici elektromobilita nema sanci se prosadit bez urciteho roztlaceni, protoze ropne spolecnosti tomu silne brani. Jejich usili je vskutku uspesne, coz dokladate kazdym prispevkem. Souhra poptavky a nabidky funguje pouze ve volne soutezi. Ropny kartel volnou soutez blokuje a proto je nutne nastolit adekvatni mechanismus, ktery blokadu kompenzuje. To muzou byt kvoty ale i jine korektivni instrumenty.

              1. To je jasné, je to troll na první pohled, je zajímavé, že
                To je jasné, je to troll na první pohled, je zajímavé, že to někoho baví a má na to čas. 🙂 Asi to píše během čekání ve frontě na benzínkách, kam musí s tou svou sbírkou atypických benzínových motorů dost často. 😀

                1. Začínám se klonit k mázoru, že by se IP rozsahy co IANA
                  Začínám se klonit k mázoru, že by se IP rozsahy co IANA přidělila pro mimozemské sítě měly začít filtrovat, samozřejmě z důvodů utajení kontaktu.

                  Protože ti alieni v diskuzích bez znalostí pozemských reálií začínají být docela dost nápadní.

                  To máme normální domácnost s tepelným čepadlem, fronty na pumpách… co nám ještě prozradíte?

                2. Docela vám to trollení jde. 😀
                  Docela vám to trollení jde. 😀

                3. Drahý aliene, úplně každý se může teď hned na vlastní
                  Drahý aliene, úplně každý se může teď hned na vlastní oči přesvědčit, jak to s těmi frontami na pumpách je. A kdo tedy jen hloupě žvaní.

                4. S bojíte budoucnosti, kdy vám začnou zavírat pumpy, že se
                  S bojíte budoucnosti, kdy vám začnou zavírat pumpy, že se vás to tak dotklo? :))

                5. Kdo začne zavírat pumpy? 😀 😀 😀
                  Kdo začne zavírat pumpy? 😀 😀 😀

                6. Ten komu se jeji provoz nevyplati?
                  Ten komu se jeji provoz nevyplati?

                7. Ve studiích co jsem četl píšou, že většina zisku je z
                  Ve studiích co jsem četl píšou, že většina zisku je z provozu obchodu a starat se o nabíjecí stojan vs o tankovací…

                8. A proto se vsichni divi, ze benzinky neinstaluji nabijecku. Ta
                  A proto se vsichni divi, ze benzinky neinstaluji nabijecku. Ta by byla magnet pro nove zakazniky kteri by tam dokonce stravili delsi dobu nez dosavadni zakaznici. Ale vypada to, ze se ropaci brani (neuspesne) konkurenci EV a nabijecky neinstaluji. A prichazi o vedlejsi a vynosny obrat.

                9. Tak Benzina (s ČEZ) a Moll vesele instalují. Nám se teď u
                  Tak Benzina (s ČEZ) a Moll vesele instalují. Nám se teď u benziny staví 2 nabíjecí stojany, už se nemůžu dočkat až je otevřou.

                10. Aliene, víš co to je frenčíza?
                  Možná u vás na planetě

                  Aliene, víš co to je frenčíza?
                  Možná u vás na planetě provozuje pumpy nějaký Mol a s nějakým Čezem něco staví. Na téhle planetě fakt ne.

                11. Nejak o tom ropaci neradi mluvi komu ty benzinky doopravdy
                  Nejak o tom ropaci neradi mluvi komu ty benzinky doopravdy patri. U Benziny jsem nasel stranku kde lakaji majitele cerpacich stanic aby presli pod Benzinu. Takze frensiza. Ale MOL vsude pise ze je cela sit jejich. Dokonce nabizi podnikavym osobam prevzeti cerpaci stanice. Mate konkretni info jak to doopravdy funguje? Podle meho to bude nejaky mix. Nejake pumpy patri matce a nektere jsou frensizy.

                12. Benzina staví nabíječky s ČEZ. Co je na tom? Jestli je to
                  Benzina staví nabíječky s ČEZ. Co je na tom? Jestli je to frenčíza nebo ne je mi trošku jedno. Benzina je Unipetrol.

                  Na čerpacích stanicích Benzina chceme nabízet co nejširší portfolio produktů a služeb. Vedle tradičních paliv poskytujeme také alternativní paliva LPG a CNG a postupně svou nabídku rozšiřujeme také o elektrickou energii. Ve spolupráci s ČEZ plánujeme postupnou instalaci dobíjecích stanic na desítkách lokalit čerpacích stanic sítě Benzina ležících na exponovaných místech – ve městech, na dálnicích a na silnicích první třídy,“ řekl Tomasz Wiatrak, místopředseda představenstva skupiny Unipetrol zodpovědný za maloobchod.

                13. Gratuluji. Moje nejblizsi verejna nabijecka je vzdalena 65km.
                  Gratuluji. Moje nejblizsi verejna nabijecka je vzdalena 65km. Nejblizsi benzinka 800m a v okruhu 10km >15.

                14. Je vidět, že máme těch benzínek neskutečně moc.
                  Je vidět, že máme těch benzínek neskutečně moc. Můžete tipovat která první přejde většinově z tankování na nabíjení.

                15. Potřetí vtip dne, a to je teprve ráno 😀
                  Průměrný obrat

                  Potřetí vtip dne, a to je teprve ráno 😀

                  Průměrný obrat čerpací stanice v ČR je 4 miliony Kč měsíčně.
                  Soudruhovi Siasekovi se zdá cena 3 Kč za 1kWh jako nečestná a současně čeká, že se pumpy budou měnit na dobíjecí stanice.

                  Aby elektro pumpa udělala stejný obrat, musela by prodat 1.4 GWh měsíčně, což je skoro o polovinu více, než dobily všechny nabíjecí stanice ČEZu za celý minulý rok.

                  Z toho plyne jediný závěr. Siasek je korunovaný blb.

                16. Mne z toho plyne i jiny zaver (priznam se, ze nesnasim slovni
                  Mne z toho plyne i jiny zaver (priznam se, ze nesnasim slovni obrat „jedina moznost“) – Siasek mluvi o budoucnosti, takze se muzeme jen dohadovat v jakem casovem horizontu. Nebo Vy pripoustite moznost, ze za 1000 let budou stejne husta sit benzinovych stanic?

                17. Vystačíme ai s matematikou základní školy na provedení
                  Vystačíme ai s matematikou základní školy na provedení důkazu, že konverze čerpacích stanic na dobíjecí je ekonomický i stavební nesmysl.

                  Za 1000 let benzinové stanice nepředpokládám

                18. Vy nepredpokaldate, ze v budoucnu bude vice dobijecich auta
                  Vy nepredpokaldate, ze v budoucnu bude vice dobijecich auta jaktech spalovacich? Nepredpokladate aspon razantni snbizeni poctu spalovacich aut nebo aspon razantni snizeni rocniho najezdu uskutecneho spalovacimi auty a z toho plynouci mensi spotreba paliva => mensi marze benzinek => bud ke zvyseni marzi (zdrazeni (=> k ubytku km) ) nebp k zavreni nerentabilnich benzinek.
                  Nebo je ma uvaha spatna?
                  K male potrebe rychlonabijecich stanic bych predpokladal, ze dojde v pripadech neuchyceni BEV (coz pri soucasnych alternativach a politice snizovani CO2 nepovazuji za realne) nebo drasticke navyseni kapacity akumulatoru (bude stacit vzdy na denni najezd) a zaroven v nevytvoreni FSD (= neomezeny najezd na 1 zatah). Takze v tom vlastne nepredpokladam. No a pokud nebude potreba benzinka (nebo se bude potykat s ekonomockymi problemy a bude heldat jiny zdroj prijmu), tak je to dle meho vhodne misto na nabijeci stojany. Je tam zavedena elektrina (da se pripadne akumulovat – nachystat na spicky, takze nemusi vzdy byt potreba zvetsovat prikon nad ramec vedeni), je tam socialni a nakupni zazemi, jsou tam i parkovaci mista. V cem je dle Vas rozsireni a pripadne i prebudovani benzinky o nabijeci mista ekonomicky a stavebni nesmysl?

                19. Ideálně by bylo, když si provozovatel benzinky sám, bez
                  Ideálně by bylo, když si provozovatel benzinky sám, bez donucení a bez dotací rozhodne, že si na své benzince postaví nabíjecí stojan. Zatím třeba 1-2, víc nemá smysl a jak bude těch EV víc a víc a jemu se to bude rentovat (to je důležité), tak bude rozšiřovat.

                  Jinak, benzinky i teď vznikají a zanikají, úplně normálně v tržním prostředí konkurence. Síť v ČR je hodně hustá, určitě by i teď stačilo méně, ale když se uživí…

                20. Aby se dalo porovnavat, tak musite z ceny odpocitat vsechny
                  Aby se dalo porovnavat, tak musite z ceny odpocitat vsechny dane ktere k ekonomickemu vysledku nijak neprispeji. Nejlepe by bylo pocitat kolik cisteho zisku je z jednotky benzinu/nafty a kolik z elektriny. No u elektriny vidime, ze rozdil mezi nakupem a prodejem muze byt klidne 8 Kc/kWh. U benzinu 1,5 kc/l. A naklady na udrzbu nadrzi a stojanu musite take zohlednit. Tak pocitejte jeste jednou a ted bez demagogie.

                21. Důležitá je pouze a jedině marže. Nějaká struktura ceny
                  Důležitá je pouze a jedině marže. Nějaká struktura ceny je pro prodejce úplně irelevantní.

                  Rozdíl 8 Kč je fikce, stejně jako nákladová cena 3 Kč, což je pod náklady.

                22. Moje cena elektriny je 2,30. Prumer VT a NT, vcetne vsech
                  Moje cena elektriny je 2,30. Prumer VT a NT, vcetne vsech distribucnich poplatku. Pausal za rezervovany prikon prijde extra. Velkoodberatele maji nizsi cenu, ale zase musi platit za 15 minutove maximum. Takze 3 kc nejsou zadny dumping. Marze je v procentech a navic muzete pocitat marzi z cele ceny, z ceny bez dani a cistou marzi po odecteni nakladu. Takze nic jednoznacneho. Lepsi je pocitat s absolutnimi cisly a ocistenymi o naklady. Teda zisk/jednotku. U elektriny je bezobsluzny provoz bezny.

                23. Bavíme se o náhradě benzinové stanice. 95% objemu tyto
                  Bavíme se o náhradě benzinové stanice. 95% objemu tyto stanice realizují ve špičkách, tudíž na nějaký NT s odpadním proudem rovnou zapomeňte.

                  Průměr domácnosti s NT a VT je aktuálně 4,7 Kč. Můžete si to dohkedat.

                  Dobíjecí stanice realizující většinu provozu v VT se bude po započtení všech nákladů blížit 6 Kč, bez marže. Takže reálně nejméně 8 Kč, a to jsme před výrazným zdražováním, protože gap mezi ČR a DE je už opravdu veliký.

                  Takže ve výhledu počítejte cca 10-12 Kč.

                  Pak vám dorovnám spotřební daň ve výši 100% a máme to kouzelné číslo ekonomické reality elektromobility – 20 Kč za 1kWh.

                  Báječné, že?

                24. Aktualni cena na energeticke burze v Praze je 0,047 EUR za
                  Aktualni cena na energeticke burze v Praze je 0,047 EUR za 1kWh. Pro Cezko se to musi prepocitat do neandertalske meny Kč, teda 1,20 kc/kWh plus DPH. Jedna se o silovou elektrinu. Plus distribucni a dalsi regulovane poplatky. Velkoodberatel z VN site ma nizsi nez domacnosti z NN. Takze vysledna cena bude pod 2 Kc/kWh. Celodenni cena. Nezlobim se na vas ze blouznite, vy za to asi nemuzete.

                25. Aktuální cena litru ropy na americké burze je 9,3 Kč. Plus
                  Aktuální cena litru ropy na americké burze je 9,3 Kč. Plus tedy rafince, distribuce, daně a zisk.

                  Přesně takovou vypovídací hodnotu má váš blábol.

                26. Ja vam psal, ze celkova cena bude do 2 Kc/kWh vcetne dph a
                  Ja vam psal, ze celkova cena bude do 2 Kc/kWh vcetne dph a vsech poplatku. Z vaseho udaje nic takoveho nevyctu. Trochu rozdil. Chapu, ze musite neco napsat, ale bludy prosim ne.

                27. Že tě baví se s nima pořád dohadovat …
                  Že tě baví se s nima pořád dohadovat …

                28. Že tě to baví se s těma zfanatizovanýma idiotama pořád
                  Že tě to baví se s těma zfanatizovanýma idiotama pořád dohadovat.

                29. „Je zajímavé pozorovat zříceniny hradů, ale mnohem
                  „Je zajímavé pozorovat zříceniny hradů, ale mnohem zajímavější je pozorovat zříceniny lidí.“

                  😉

                30. Fronty u Tesla SC byly pouze o svatku. Neni to kazdodenni
                  Fronty u Tesla SC byly pouze o svatku. Neni to kazdodenni fenomen. Srovnavat bezny den na benzince je trochu hloupe. Clovece myslete. Ani to nemusi byt politicke mysleni, staci to logicke.

              1. Tak pokud máte třeba barák, kde za zimu propálíte v
                Tak pokud máte třeba barák, kde za zimu propálíte v elektřině 10 tis, tak nemá smysl si pořízovat ani TČ, nebo přemýšlet o jiném způsobu vytápění. Jen samotná jednotka TČ, nebo kotel stojí tolik, co propálíte za 10 let.

                Jeden takový si zrovna stavy kolega v práci. Má v podlaze topné fólie. Takřka bezporuchová a bezúdržbová záležitost narozdíl od ostatních způsobů.

                1. 10 tisíc za elektřinu? Tak v tom bych teda vážně bydlet
                  10 tisíc za elektřinu? Tak v tom bych teda vážně bydlet nechtěl. Malá vlhká kobka není nic pro mě.

                2. Pan cerpa z jakych zkusenosti? S pojmem cerpadlo spojujete
                  Pan cerpa z jakych zkusenosti? S pojmem cerpadlo spojujete zrejme cerpadlo v 10m hluboke studni s celorocni teplotou 10°C a 100% vlhkosti. Podelte se o sve vedomosti. Mozna ze delam neco spatne vlhkost a zima se nedostavi. Poradte mi, prosim.

                3. Přečtěte si znova a pořádně příspěvek, na který
                  Přečtěte si znova a pořádně příspěvek, na který reaguji.

                4. Proč sorry, proč poklona ?
                  Protože neví, že se dá 100m

                  Proč sorry, proč poklona ?
                  Protože neví, že se dá 100m RD vytopit elektřinou za deset tisíc za sezónu ???
                  A nazývat takovou domácnost vlhkou kobkou ? O ničem jiném než o neznalosti to nevypovídá.
                  Ale to je u běhače normální, že ?

                5. Mate pravdu, ale nejednalo se o TČ, coz ja jsem zminoval a
                  Mate pravdu, ale nejednalo se o TČ, coz ja jsem zminoval a tudiz jsem udelal chybu.

                6. Pokud je to el. topení realizované TČ, tak bych na 100m2
                  Pokud je to el. topení realizované TČ, tak bych na 100m2 čekal méně než 10 tis. ročně. Protože já mám třeba dům 122 m2 (plus 20 m2 garáž, ale tam se netopí), topím plynem a za plyn platím ročně cca. 18 tisíc a v tom je už i ohřev vody. Tak se mi těch 10 tis. zdá dost, když uvážim nutnost drahé investice do TČ. Ale možná něco počítám špatně…

                7. Asi špatně nepočítáš.
                  Nemám tepelné čerpadlo. Topím

                  Asi špatně nepočítáš.
                  Nemám tepelné čerpadlo. Topím infrapanely a vodu ohřívám v bojleru. Investice do topení byla cca 80 tisíc, takže žádné vysoké vstupní náklady.
                  V tom je ten vtip. Žádná voda, žádný kotel, žádná čerpadla, žádné kohouty, žádné trubky, žádný plyn, žádný komín, žádné vrty, žádné vrtule, žádné roční revize.
                  Jen kabel, termostat a panel.
                  Když jsem si před patnácti lety jel koupit panely do Rakouska, spousta lidí si klepala na hlavu. Ale první sezonu, nebyla moc zima, jsme protopili 2.600,- korun za zimu. Potom se to pomalu zvyšovalo -větší zima i cena elektřiny. Pár let jsem to počítal a měřil v každém pokoji – jsem trochu pintlich. Teď už na to deset let prdím, cena elektřiny se zvedla, nabíjím dvě elektrokáry a těch dest táců je odhad.
                  Ale jsme spokojeni a tak je to spravne.

                8. Přesně takto jsem to myslel.
                  Pokud protopím takovou částu

                  Přesně takto jsem to myslel.
                  Pokud protopím takovou částu ročně obyčejným odporovým topením. Tak absolutně nemá cenu uvažovat o TČ. Už jen samotná cena toho TČ vzhledem k úspoře je zcela nerentabilní.
                  A pak je tu nutnost instalovat kvůli TČ vodní topení. To jsou další náklady.
                  TČ se vypaltí pro dům, který má vyšší tepelné ztráty. Pro NED a pasiv je nejlepší volba čistá elektrika.

                  Nevím co tou vlkhou pastouškou runner42 myslel. Protopit v el. 10 tis ročně je pakatel.
                  Jakákoliv jiná varianta se nevyplatí už z toho důvodu, že samotný kotel nebo TČ stojí tolik, co náklady na vytápětí během 10 let.
                  A TČ ani kotel nemá životnost 20-30 let.

                9. Sto tisíc stojí možná samotný kotel, cena TČ je už
                  Sto tisíc stojí možná samotný kotel, cena TČ je už někde jinde. A kde je ten zbytek. Všechno, v čem se něco točí, čerpá, stlačuje, přepíná, řídí, spíná a co já vím co ještě, se dříve nebo později podělá. Stejně jako spalovací motor a jeho příslušenství.
                  A s běhačovým myšlením si hlavu nedělej, myslím, že nemyslí.

    1. Tak silová elektřina dnes stojí v průměru 1350 Kč/MWh,
      Tak silová elektřina dnes stojí v průměru 1350 Kč/MWh, tedy 1,35 Kč/kWh – báze. OF PEAK je i za 600 Kč/MWh, špičková cena okolo 1690 Kč/MWh. Tedy po započtení distribučních nákladů, které na vlastním distribučním území jsou na zvážení poskytovatele ( tedy nižší než platí koncák ), tak zisk bez problémů na těchto cenách dosáhnou. I s ohlem na to, že nyní stavějí s dotacemi, tedy nenesou plné náklady.

        1. 🙂 to tam přece píšu. To jsou regulované platby, tedy 495
          🙂 to tam přece píšu. To jsou regulované platby, tedy 495 Kč/MWh je OZE pevná, pár haléřů je daň z elektřiny a za práci operátora trhu OTE ) a cena distribuce je věcí distributora, regulační úřad stanovuje cenu maximální. Tedy si k silové složce připočtěte 495 Kč/MWh a cca 50 Kč na daň a OTE. To je vše. Distribuční složka je na EON distribuce a ČEZ distribuce v rámci obchodní strategie ve skupině 🙂 Tedy pokud si na distribuci domluví pro VT i NT za 300 Kč/Mwh, tak 3 Kč/kWh bude tak nákadová cena. To mě vychází. Pak 6 a 9 kč/kWk je marže jak prase i s ohledem na investice do nabíječek, které jsou stejně z větší části z dotačních titulů.

Napsat komentář