E.ON chce mít do tří let 300 veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily

Společnost E.ON provozuje v Česku v současné době 44 veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily. Do konce roku 2022 jich chce mít tři stovky napříč celou republikou. Na 50 AC stanic s pozvolným dobíjením a dalších 125 rychlodobíječek pro elektromobily získala letos podporu z Operačního programu Doprava. AC stanice najdou řidiči hlavně v jižních Čechách, na jižní Moravě a Vysočině. Ty rychlé pak po celé republice.

Na 50 AC stanic s pozvolným dobíjením a dalších 125 rychlodobíječek pro elektromobily získala letos společnost E.ON podporu z Operačního programu Doprava. AC stanice najdou řidiči hlavně v jižních Čechách, na jižní Moravě a Vysočině. Ty rychlé pak po celé republice.
foto: E.ON

Zvyšující se zájem o elektromobilitu vede k postupnému rozšiřování infrastruktury a významně k tomu přispívá i společnost E.ON. „S pomocí dotace z Operačního programu Doprava vybudujeme dalších 175 veřejných dobíjecích stanic. Celkem ale chceme mít do roku 2022 na 300 dobíjecích stanic. Vedle vlastních prostředků k tomu využíváme i evropské programy FAST-E, NEXT-E a EAST-E, kterých jsme součástí,“ uvádí Martin Klíma, vedoucí Mobility Services společnosti E.ON.

Už v polovině roku získal E.ON dotaci od Ministerstva dopravy na výstavbu 50 AC stanic s pozvolným dobíjením. Jejich realizace vyjde přibližně na 15,5 milionu korun a podíl dotačních peněz činí zhruba 7,9 milionu.

V říjnu pak uspěl se svou žádostí o příspěvek na stavbu rychlodobíječek, které budou stát 167 milionů korun, přičemž podíl dotace dosahuje 96,6 milionu. „Cenu výstavby výrazně ovlivňuje připravenost konkrétní lokality. V některých případech je nutné vybudovat potřebná parkovací místa. Náklady na stavbu jedné pomalé dobíjecí stanice se teď pohybují mezi 150 a 300 tisíci korunami. U těch rychlých činí více než milion korun,“ přibližuje Martin Klíma.

Síť AC stanic bude společnost E.ON soustředit převážně na své distribuční území. Konkrétní lokality vybere s ohledem na atraktivitu a strategickou polohu. Pro pomalé dobíjení elektromobilů jsou vhodná místa, kde se lidé zdržují déle než jednu hodinu.

Podle statistik totiž tráví u AC stanic v průměru 48 minut. Může se jednat o obchodní centra, sportoviště, kina, divadla, úřady nebo zdravotnická zařízení. Například na jihu Čech by měla ještě do konce tohoto roku vzniknout tři dobíjecí místa v Českém Krumlově.

Další jsou v plánu v Lipně nad Vltavou, ve Frymburku, v Třeboni nebo v Českých Budějovicích. Na Vysočině poté v Třebíči a na jižní Moravě v Lednici nebo v Hatích u Znojma.

„Podle zkušeností ze severských států, kde je elektromobilita velmi rozšířená, hraje výstavba dobíjecích stanic s pozvolným dobíjením významnou roli. Touto cestou jsme se rozhodli jít i my. Ne každá lokalita je totiž vhodná pro rychlodobíjecí stanice. Vybudováním sítě AC stanic se stane dobíjení elektromobilů ještě dostupnější,“ dodává Martin Klíma.

Zatímco pomalé dobíječky už vznikají, výstavba těch rychlých z Operačního programu Doprava, které elektromobil dobijí do půl hodiny, je ve fázi příprav. E.ON finalizuje lokality, kde budou stanice umístěné.

„Podmínkou přidělení dotace je jejich rozmístění po celé České republice. Tím doplníme naši stávající síť, která vznikala především na hlavních dopravních tazích. Našim zákazníkům tak zajistíme bezproblémové využívání elektromobilů po celém Česku,“ vysvětluje Helena Švejdová, projektová manažerka Mobility Services společnosti E.ON.

Stejně tak už brzy po celé republice vznikne další zhruba dvacítka stanic, které E.ON staví s využitím jiných dotačních titulů. „Tyhle stanice už mají své lokality. Některé budou postavené ještě tento rok, jiné maximálně do poloviny příštího. Jsou to například lokality jako Praha, Ostrava, Beroun, Vyškov nebo Hustopeče,“ dodává Helena Švejdová.

Kromě AC a rychlodobíjecích stanic společnost E.ON na konci srpna jako první v republice otevřela také veřejnou ultrarychlou dobíjecí stanici ve Vystrkově u Humpolce. Ta má momentálně maximální výkon 175 kW a v blízké budoucnosti může nabídnout až 350 kW.

Elektromobil dobije do deseti minut a náklady na její stavbu se pohybují kolem tří milionů korun. Do konce tohoto roku by měla být připravená k užívání i druhá taková dobíječka v Rozvadově a do konce roku 2022 další dvě.

tisková zpráva

45 Comments on “E.ON chce mít do tří let 300 veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily”

  1. Dneska jsem zrovna v Hospodářských tištěných novinách
    Dneska jsem zrovna v Hospodářských tištěných novinách četl článek kde zástupci dodavatelů energie diskutovali o elektromobilitě. Natěšený jso una to všichni samozřejmě jako hrom. Zaujalo mě vyjádření zástupce Eonu, který tvrdil že neočekávají že by dobíjení auta bylo do budoucna levnější než palivo. Do pár let to prý vyjde na stejno.

          1. jooo slunce dává energiji asi 5 milijard let zadára ale
            jooo slunce dává energiji asi 5 milijard let zadára ale jelikož čezká vláda si myslí že čezká země je její tak si automaticky nárokuje zdanění slunečních paprsků dokud to de ;)) takhle to začalo:

            https://www.youtube.com/watch?v=TBikbn5XJhg

            a takhle to skončí :))

            https://www.youtube.com/watch?v=uD4izuDMUQA

              1. Diky. Pokud elektrinu prodavam, pak nerad ale budiz 🙂 Ale
                Diky. Pokud elektrinu prodavam, pak nerad ale budiz 🙂 Ale celou dobu tu uvazujeme (aspon ja to tak chapu), ze veskerou elektrinu si doma spotrebujeme. To u zby mi prislo jako daneni zeleneni a ovoce, prasete, vajicek, co si vypestuju, pak zednickych, pokryvacskych, elektrikarskych, instalaterskych a zamecnickych praci, co si udelam na baraku.
                Nevitem, jak je to s naklady u te dane z prijmu pri prodeji elektriny z FVE? Jak dlouho se FVE odepisuje?

      1. Zdaní cokoli buď to navážou na ujeté km nebo
        Zdaní cokoli buď to navážou na ujeté km nebo paušálem..s dnešníma technologiema není problém udělat – daň z ujetého km na elektromobilu xy Kč, bude ho práskat vestavěný GPS modul, který ho bude monitorovat, policie bude kontrolovat, že ho mají auta v pořádku a aktivovaný…je úplně jedno, kde elektřinu vezmete..legislativní drobnost bude řešení přejezd do ciziny, ale protože bude takový výpadek na daních v celé EU, tak se nebojím, že by se rychle nedomluvili

        Domací FVE se zdaní snadno – dá se měřák, kolik vyrobila a už se daní…měřák bude plombovaný a muset mít revizi a kontrolu…

        1. Muzete mi rici jediny rozumny duvod, proc by se to melo tykat
          Muzete mi rici jediny rozumny duvod, proc by se to melo tykat jen elektromobilu?
          Ted hodne osobni otazka> Volil byste starnu, ktera by mela v programu zdaneni OZE a navyseni zdaneni mobility prave o ujety km? Ja bych si to jeste dokazal predstavit, pokud by byla perfektni hromadna doprava. Ale ta bude jeste pozdeji jak rozsireni BEV 🙂

          1. Vždy se bude nejprogresivněji danit to, co bude nejvíce
            Vždy se bude nejprogresivněji danit to, co bude nejvíce rozšířené – bude-li to elektromobilita, nejrychleji v dopravě porostou daně z elektromobility, bude-li to vodík, bude to z vodíku….

            Budu volit vždy takovou stranu, která pochopí, že pokud je konjunktura, tak země musí mít přebytek v rozpočtu, aby mohla mořit státní dluh a šetřit na dobu krize a nebude si kupovat hlasů voličů.
            A bude-li třeba pro zachování funkce státu a společnosti v zásadních otázkách, nemám problém s tím, že dopravní prostředky budou daněny od ujetého km. Stejně jako nemám problém s placením daně z FVE – zejména pokud není součástí na movitosti (na střeše) a zabírá jinak využitelnou půdu. S čím mám, ale obrovský problém je jakákoli zvěrstva jménem přímé dotace do nákupu elektromobilů, nových kotlů atd.. to bych prostě řešil nižší sazbou DPH, u plátců DPH potom úpravou silniční daně atd.

            1. No vidite a to je to, na co jsem chtel poukazat. Co je a bude
              No vidite a to je to, na co jsem chtel poukazat. Co je a bude rozsirenejsi? Obecne vozidla na jakykoliv pohon nebo BEV? Pokud se zavazi snizovat (nejen) uhlikovou stopu a najednou zvyhodni ICE, jak to dokazi? Zda se mi proto nelogicke danit vic to, co chci, aby se prosadilo.
              Mimochodem, puda se da vyuzit i tehdy, pokud na ni bude FVE. Rekl bych ze setrneji jak dnesni chemickym zpusobem hospodareni bez hluboke orby.
              Obecne souhlasim s Vasi filozofii rozpoctu. Jen si vzpominam na druhou polovinu devadesatych let, jaky byl hospodarsky rust za vlad CSSD a zivota na dluh. Takze (nejsme ekonom) bych podporil investicni vydaje na dluh i v dobe konjunktury. V te dobe jsme byl pritel JE, mohla se dostavet druha pulka JETE, mohla se udelat vysokorychlostni zeleznicni sit, mohl se vic podporovat veda a vyzkum, abychom byli na spici v technologiich.
              Co se tyce FVE, stale nechapu, proc si nelze koupit v OBI stavbenici FVE, namontovat na strechu ci zahradu, pichnout do zasuvky 400 V (v pripade jednofazoveho hlavniho jistice tak do 230 V) a v zime cerpat pretoky z leta (klidne i po zaplaceni ceny jedne distribuce v tarifu spotreby) za ten pretok.

          2. Podstata je v tom, že ta strana to v programu mít nebude a
            Podstata je v tom, že ta strana to v programu mít nebude a stejně to udělá. Přesně tak jako se to tu děje už 30 let a nejen u nás.

            Příklad. Babiš prohlašoval že sníží byrokracii a nabral desetitisíce úředníků. Sliboval že sníží administrativní zátěž podnikatelů a zavedl EET a kontrolní hlášení. Prostě ne, nikdo se vás nebude ptát jestli s tím souhlasíte. Takže otázka jestli by tu stranu někdo volil je úplně zbytečná.

    1. všechno záleží jak to zařídí vláda. tihle šaškové
      všechno záleží jak to zařídí vláda. tihle šaškové (odborníci) samozřejmě nechtějí o vlastním decentralizovaným dobíjení ze soláru na vlastní střeše zadára ani slyšet a podle toho taky kvedlaj do médyjí 😉 Ti by nejraději zdanili i vzduch co dejcháš jako že na to nejspíš i dojde 😉 takže všechno bude vo tom jak to zařídí volbama zvolená vláda (jak moc se bude grejů bát) jak moc klimatický balíček pochopí 😉 Samožřejmě logika věci nejde ruku v ruce s dobou „milijardářů“. Aby tihle parchanti se mohli flákat a voplcávat haldy partnerek včetně chův musejí na to „vydělat“ neboli tisíce lidí vodrbat dochuda a logiku VOŠULIT neboli čezky řečeno to VOCHCAT :)))))))

      1. A ne obecne z mobility? Neverim, ze nekdy zvyhodni spalovaky
        A ne obecne z mobility? Neverim, ze nekdy zvyhodni spalovaky pred auty bez primych emisi, takove voly si snad nevolime.
        A neklesnou i vydaje tim, ze klesnou externality?
        A bude lidem vyhovovat dalsi zdaneni dopravy? Nezvoli priste partaj, ktera to zdaneni zrusi? Zdaneni fosilnich paliv, cigaret a alkoholu se da prave oduvodnit, zdaneni elektromobility zase tak moc ne a lide nejsou zase tak hloupi.
        Toto je hodne ale hodne tezke predjimat. Dost mozna ze se za tech 30 let (az se elektromobilita radne rozsiri) budou resit uplne jine existencni problemy (treba zpusobene nahlou zmenou klimatu, napr vodu, potraviny), ze mit auto bude zdaneno prave pro ziskani financi na reseni neceho daleko palciveho. Ale pak se muze stat, ze mobilita nebude tak rozsirena jak dnes.
        Takze predimat, jake dane budou za desitky let, chce v mych ocich notnou davku znalosti, nebo lepe, vlastnictvi kristalove koule. 🙂

        1. Stát, aby fungoval aspoň tak blbě, jak funguje, potřebuje
          Stát, aby fungoval aspoň tak blbě, jak funguje, potřebuje příjem, příjmem jsou daně (jedním z hlavních), vypadne-li příjem na daních z něčeho je nutné si jej doplnit jinak. Principielně je jedno, jeslti energii pro pohon vozu dodá benzín, nafta, vodík, LPG, CNG, elektřina – pro stát je to zdanitelná komodita.
          To nejsou daně za třicet let, to jsou daně za pár let – samozřejmě se dá očekávat, že hloubkou integrace EU a rozšířením on-line konektivity všeho se stane to, že doprava bude částečně daněna tím, co na sebe dopravní prostředek napráská pohybem (povede k tomu i změna zpoplatnění dálnic) a částečně dočerpávání energie – metod a nástrojů je mnoho,

          Jistota je jediná – žádná forma dopravy nebude od daní osvobozena a když si stát vybere z litru benzínu daně řekněme 15 korun (nevím přesně a nemám náladu to hledat) a při šestilitrové spotřebě je to 90 korun na 100 km, tak si zařídí aby tolik dostal i z elektromobilu – to, že jinak bude 100 km s benzínovým autem stát třeba 150 Kč a s elektromobilem 100 Kč za očištěnou energii už bude v pohodě a to bude ta výhoda elektromobilu.

          Když se masivně rozšířila naftová auta, taky zdanění nafty rostlo progresivněji než benzínu..

          1. Myslel jsem, ze vypadek prijmu lze doplnit i uspory na
            Myslel jsem, ze vypadek prijmu lze doplnit i uspory na vydajich.
            Vy za par let ocekavate v CR takovy boom BEV? Ja bych byl moc rad, ale tomuto neverim, zvlast kdyz vidim tu skepsi ve svem okoli. Vic bych tedy bojoval za odstraneni (nejen) lokalnich uhelnych kotlu.
            Jka jsem psal. Pokud lide budou mit kvalitni alternativu dopravy, tak bych to jeste prekousl. Jen se chci videt s tim plnym vozikem z Kauflandu, jak prestupuji v autobusech 🙂

            1. Jenomže jako stát máme obrovské mandatorní výdaje. A
              Jenomže jako stát máme obrovské mandatorní výdaje. A úspora na výdajích? Máme deficit 40 mld – okamžitě vidím úsporu 5mld – slevy na jízdném – to je kupování hlasů voličů – dalších deset a patnáct by se jistě našlo prošustrováno obdobným způsobem….ale pozor – jsme na vrcholu růstu a máme jako stát deficitní rozpočet!!!! není příznivější situace a vždycky bude hůře….stát nehospodaří dobře a bude chtít tuhle díru látat a daně jsou nejsnazší záplata a popravdě auta jsou to, kde se točí velké prachy a dobře a snadno se získávají, jedno jaký pohon…

              1. Naprosto souhlasim se vsim.
                Osbne bych videl velkou usporu ve

                Naprosto souhlasim se vsim.
                Osbne bych videl velkou usporu ve zmenseni byrokracie a (jako programator) v elektronizaci statni spravy.
                Vzpominam si, kolik let nedostali rodice stavebni povoleni na pristavek 2 x 5 metru k chate (na stavbnim pozemku), kde s vystavbou souhlasili vsichni sousede. Stavebni povoleni vyrizovala stavrka, ktera uz i pres dlouholetou praxi nevedela, co ma dodat a stavebni urad nesdelil, co potrebuje, jen ze zadost je nedostatecna. Nakonec to vyresila az vymena urednika. Mimochodem, jeden z pozadavku bylo vyjadreni policie, zda stavba nebude vadit 60 metru vzdalene rovne silnici. Na vedlejsich pozemcich staly obrovke domy cca 20 metru od silnice. Policie rikala, ze se nema k cemu vyjadrovat. Proc toto musi do prkynka vyrizovat stavebnik a nikoliv urad? No a nelze to rozhodnuti zalgoritmizovat?

      2. To je výhoda těch pár procent populace, která se nového
        To je výhoda těch pár procent populace, která se nového nebojí a než se to stane masovou záležitostí, tak ušetří.
        Některé státy USA již přistoupily ke zdanění elektroaut formou paušální daně. Tuším, že 1200$ ročně.

        1. Dovolím si poupravit – je to výhoda lidí, kteří se nejen
          Dovolím si poupravit – je to výhoda lidí, kteří se nejen nového nebojí, ale často to přímo vyhledávají a ještě mají volné finanční prostředky, aby si to mohli dovolit – jestli ušetří je diskutabilní, někdo, kdo si koupí elektromobil za dvojnásobek ceny identického auta (referenčně Golf – tam je to názorné) a najede s tím 10 – 15 tis km rok neušetří nikdy

          1. Tak počty si musí udělat každý sám. A čím je ve
            Tak počty si musí udělat každý sám. A čím je ve výpočtu více subjektivních parametrů (jak finančně ohodnotit třeba ticho v kabině, o nic se nestarat, žádné velké pravidelné servisy, klimatizování zaparkování auta v létě, tichá akcelerace, žádné filtry, ventily, oleje, atd., atd.), tak je to složitější.

            1. Ano čím více promlouvá faktor chci to, tím snáze si
              Ano čím více promlouvá faktor chci to, tím snáze si velkou reálnou cenu odůvodníte…nicméně nevím, jak tohle dokážete procpat přes jednoduché – beru ročně tolik, na auto můžu dát něco…. no jo, ale elektromobil stojí dvakrát tolik, na ten prostě nemám… stačí se podívat, kolik stojí průměrně nové auto vůči příjmům a rovnice nevyjde, ale je to každého věc, pokud si koupí elektromobil a tři roky bude jíst čínské polívky za 2,5 a bude spokojenej proč ne…snad pak bude mít na lékařskou péči..

              1. Ano, faktor „chci to“ je jeden ze subjektivních parametrů.
                A

                Ano, faktor „chci to“ je jeden ze subjektivních parametrů.
                A je to také o těch prioritách. Když na to nemám, tak si také nekoupím S-Klasse a pak vyžírat popelnice a radši si koupím Octávku. Ale jsou lidé, co si tu S-Klasse koupí a pak ani nejdou do kina. Ale je to jejich boj, ne nás ostatních.
                Kdyby nebylo lidí, co si před 20 lety kupovali první ploché TV za čtvrt mega, tak dneska si je nekoupíme v Tescu hned vedle housek.

              2. Tak on je hlavní problém, že řada lidi s penězma neumí
                Tak on je hlavní problém, že řada lidi s penězma neumí moc hospodařit dlouhodobě. Koukají max do další výplaty.

                Většina kouká na to co stojí elektromobil a porovnává to s cenou spalováku. Taktéž většina kupuje auto jako ojetinu.

                Takže můj příklad. Potřeboval jsem další auto. Mohl jsem koupit spalovací auto řekněme v ceně cca 100 tis, aby se vyrovnal výbavou elektromobilu. Nebo právě elektromobil za 200 tis.
                Počty jednoduché rozdíl 100 tis.
                Jenže pak člověk musí připočíst to, že po koupi ojetiny se měni náplně, rozvody + nějaká drobnost okolo. Taková sranda většinou stojí tolik, co náklady na dva roky provozu elektromobilu 🙂

                Já jsem si koupil elektromobil a jen jezdím. Platím velké prd z apalivo, minimální pojistku, jediný servis zatím 400 za seřízení sbíhavosti. Na STK jsem platil jen půlku, protože nejsou potřeba emise.

                Ono se to proti spalováku časem nasčítá a rozdíl 100 tis se dorovná velice brzy. Jen na palivu šetřím cca 18-20 tis ročně. A to mám malobaterkáč. Kdybych měl auto co dojede na jedno nabití dál, tak jezdím ještě víc.

          1. Teď googluji v i3 fóru a je to tak, byť stát od státu je
            Teď googluji v i3 fóru a je to tak, byť stát od státu je to jiné:
            Mississippi – roční příplatek za hybrid (k roční dani za vozidlo) za hybrid je 75$, za elektriku 150$
            Illinois – letos zavedli 1000$ roční poplatek za EV, nakonec stáhli roční poplatek na 250$, ale stále je v tom příplatek 100$ za elektriku oproti spalováku
            Missouri – teď zavádí pro EV 3x větší roční daň než na spalováky, do roku 2025 to má jít až na 4x oproti spalovákům.
            Jinak v souhrnu 26 států USA má zavedeny roční poplatky na elektriky, z toho 11 má větší poplatky na elektriku než na spalováka a 3 z nich má víc jak 2x větší daň pro EV než pro spalováky.

              1. Nehledejte v tom jakoukoliv konspiraci či postranní úmysly.
                Nehledejte v tom jakoukoliv konspiraci či postranní úmysly. Jde jen a jen o prachy. Jako majitel EV neplatíte spotřební daně, z které se financuje silniční infrastruktura a státy se tak snaží nahradit vzniklý výpadek v příjmech aspoň jednoduchým daňovým paušálem.

  2. Meanwhile in US 😀
    “The City of Los Angeles has installed EV

    Meanwhile in US 😀

    “The City of Los Angeles has installed EV charging stations directly attached to more than 130 streetlight poles. Hundreds more are planned.”

    https://electrek.co/2019/11/13/la-adds-hundreds-of-ev-chargers-to-streetlights-giving-renters-a-place-to-plug-in

    Ale jo drzime palce je to fuska snad to za ty 3 roky zvladnete!

  3. čuchá větší nákupy elektrokár nj, že budou je dobrá
    čuchá větší nákupy elektrokár nj, že budou je dobrá zpráva, že je to germán už horší 😉 310t za AC je samozřejmě slušný přepal, 600% ?? nj asi sou ftom výkopový práce přepal zedničina ty razítka co naděláme čéži :)) Za to 175 / 350 kW ultradobíječka za 3 mega … k čemu to bude jako dobrý soudruzi?? na těch pár tranzitních poršáků boco :)))

    Za ty 3 mega by bylo 5x TERRA CCS 50kiloprd 😉

  4. Ach jo. Eon spíš jen kecá a moc nemaká. ty nabíječky tu
    Ach jo. Eon spíš jen kecá a moc nemaká. ty nabíječky tu už mělý dávno být.

    A AC nabíječka za 300 tísíc? To jako vážně?

    AC jsou jen „chytřejší zásuvky na 3F do sítě EONu. Co na tom chce proboha prošustrovat 300 tisíc?
    Většinou se staví jak sami píšou na parkovištích, kde už zázemí prakticky je a oni jen přijdou zapíchnou nějaký sloupek, pak natáhnout kabel na 400V k sobě do sítě a hotovo.
    Pak schrábnou dotaci a mají vymalováno.
    Joo tomu se říká rejžování a ždímání dotací.

    Bez dotací ani ránu. To by bylo hned vidět, za kolik se dá postavit taková AC nabíječka, kdyby na to neměli dotaci.

    A zbytek chtějí postavit až za 2 roky? A co budou celý ty 2 roky dělat? válet si šunky u moře, ne..

    IONITY s výkonem 350 kW postavili během skoro jen jednoho roku cca 100 nabíječek. A EON se tu vytahuje, že udělá „pár“ nabíječek na 400 V, tj. jen zásuvky do sítě za dotace a za 2 roky. Zatím se teda moc nepředvádí. Spíš je to k pláči.

    1. co budou dělat 2 roky ? shánět povolení razítka …
      co budou dělat 2 roky ? shánět povolení razítka … hygiena, hasiči, dopravaci, distribuce, stavební povolení, kolaudace atd. atd. jsme v ČR a tady je to úplně normální…asi jste ještě nic nestavěl

      s čím souhlasím je cena … jako sorry AC sloupek nemůže prostě nemůže stát 300t Kč …to by musel stát uprostřed pole nebo lesa a nově k němu tahat 500m kabelu jinak je to totální nesmysl !!! pokud to buduju někde kde je proud v zemi musí být cena do 50t

      1. Oni si cenu určitě budou umět zdůvodnit, ovšem bude – li
        Oni si cenu určitě budou umět zdůvodnit, ovšem bude – li se někdo (kromě nás) vůbec ptát. Stát to zaplatí, protože bude mít pocit, že ty nabíječky jsou strašně drahá věc.
        Je to smutné porovnání – Greenway (ať už SK nebo PL) a náš slavný EON. Budiž, EON má lepší cenu, ale kolik mě pak bude stát, když zůstanu viset někde v okrese J. Hradec, protože tamní nabíječka se ještě nedostala do vize EONu, natož do realizace?
        Aspoň že ten ČEZ staví. Sice to chce mít pro většinu lidí nevýhodný čip, ale důležité je, že je možnost nabíjet. Na distribučním území ČEZu to vypadá opravdu o moc lépe než na území EONu. Výjimkou je dálnice D4, tam není zhola nic.

  5. Už aby to tu bylo. Ale prosím už žádné paskvily typu Č.
    Už aby to tu bylo. Ale prosím už žádné paskvily typu Č. Krumlov (AC nabíjení na zpoplatněném parkovišti – v okrese, kde není žádné DC). Ono to chce nějak přemýšlet, ne jen vyfrcat pár nabíječek podle toho, kde se to zrovna dá udělat levně a rychle. V Berouně budou mít za chvíli přetlak, kdežto v J. Hradci není v celém okrese žádné DC. EON v tom budování nemá žádný velký systém, málokdy se dá dojet 24 kWh autem mezi jednotlivými nabíječkami. Kdybych jel z Č. Budějovic do Brna, musím jet Tábor – Jihlava – Brno, protože do Třebíče z ČB na jedno nabití nedojedu.
    Spíš mi přijde, že budovatelé soutěží mezi sebou a cpou si nabíječky co nejblíž. Viz Rousínov, Písek, ČB.
    Proslýchá se, že bude EON i ve Strakonicích u Penny. Tam by to nebylo špatné.

  6. Uz vidím, jak si na AC dobíjení postavím auto a budu ho
    Uz vidím, jak si na AC dobíjení postavím auto a budu ho mít obsazeno na 3-4hod , aby to mělo smysl, za předpokladu že i já na to budu mít prostor… To mi někdo gumy vypustí..
    a u na rychlo dobít do 30minut se dá široce polemizovat..
    O superchargeru a rychlosti nabíjení po posledním updatu tesly ani nemluvit…
    pánové o EONu v tom budou mít trochu zmatek, ale na druhou stranu je dobře že se něco děje..

    1. Byl jste nekdy v kine, v ZOO, apod? 🙂
      3 – 4 hodiny jste

      Byl jste nekdy v kine, v ZOO, apod? 🙂
      3 – 4 hodiny jste napsal Vy ne clanek. Clovek na takove akce vetsinou nejezdi stovky kilometru, aby pak musel nabijet tolik hodin. Ale souhlasim, pokud by melo auto s 64 kWh baterii 3,5kW nabijecku a ja nabijel vyhradne jen v obchode jednou za tyden, pak toto neni moznost pro me. Pak bych radeji jel nakupovat do Lidlu.

      1. Uz to smrdí hádaním, článek napsal necelou hodinu, proto
        Uz to smrdí hádaním, článek napsal necelou hodinu, proto jsem psal o jisté smysluplnosti pouze v rámci hodin, což potom odpovídá Vašemu kinu či ZOO, čímž ty dvě auta tam v klidu obsadí ony 3 hodinky…
        Na AC za hodinu 3,5 – 7KW mě těch získaných 15-35km nevytrhne( u tesel 50 či 100 dle nabiječek).
        K Lidlu bych měl poznámku, že kupř. v Brně omezili dobu nabíjení na AC i DC na 40min…
        Finálně nakonec řečeno, pokud platit , je to nejlevnější doma za předpokladu příznivého tarifu, i když Eonácký 3kč/KW jsou super…..

Napsat komentář