Automobilka Nissan doma v Japonsku úspěšně otestovala nový způsob využití elektromobilů. Šest modelů Nissan Leaf připojila do rozvodné sítě budovy svého technologického centra. Elektřina z jejich baterií tak napájela osvětlení i počítače.
foto: Nissan
Po světě se prodalo za poslední dva roky už přes 110 000 elektromobilů Nissan Leaf. Model se tak řadí k nejúspěšnějším svého druhu v historii. Jde o auto, které dokáže čistě na elektřinu ujet až 150 km. Pomáhá mu v tom 24kWh baterie.
Šest takových baterií už je slušné úložiště – anebo naopak zdroj energie. Elektřina může proudit sem a tam, podle toho jak je to potřeba, třeba v závislosti na aktuální ceně elektřiny v síti.
(dotaz na redakci – nebylo
(dotaz na redakci – nebylo by možno zabudovat možnost svůj nesprávně umístěný koment zrušit?)
Ano, díky za připomínku,
Ano, díky za připomínku, tuto možnost jsme nově přidali.
Moc děkuji za bleskovou
Moc děkuji za bleskovou reakci.
Jen je divné, že se nyní možnost „upravit“ a „smazat“ objeví u všech komentů, nejen u mého ještě nezodpovězeného, jak tomu bylo dříve.
• dokonce lze upravit cizí koment a to by rozhodně nemělo jít •
No to by opravdu nemelo byt
No to by opravdu nemelo byt to je chyba ale to bude mozna samotnym systemem, kdo vi. Kazdopadne by bylo dobry aby se na to nekdo z adminu podival.
Nevidite nekdo nejaky mail na administratory webu hybrid.cz? Ja jsem ho na strankach nenasel? tak jim to ani nemuzu napsat, jen doufejme, ze si jeste jednou prectou tudo diskusi. 🙂
Přečetli a funkci jsme
Přečetli a funkci jsme bohužel museli opět dočasně vypnout právě z důvodu výše uvedené chyby. Podíváme se na to a vyřešíme co možná nejrychleji.
Tak tohle je naprostá
Tak tohle je naprostá pitomost. Žádné snižování se nekoná. Ta energie se musí koupit (nabíjení není se 100% účinností), pak s tim autem někam přejet, čímž se část energie odčerpá a zbytek se pak musí zpět přeměnit na síťové napětí (taky s nižší než 100% účinností + potřeba řízeného vybíjení). Takže naopak účty za energii zvyšují. Snížení by bylo pouze v případě že skupinu těch aut někdo ukradne a jednorázově všechnu její energii vyčerpá. Takže se v redakci zamyslete a nedělejte z těchto relativně kvalitních stránek laciný bulvár.
A co takhle nabít baterie
A co takhle nabít baterie elektromobilu levným „nočním“ proudem a přes den je na stejném místě (pokud není auto momentálně zapotřebí k dopravě) použít jako zdroj proudu náhradou za drahý „denní“ proud?
Nebylo to myšleno spíše takto?
V tom případě není
V tom případě není zapotřebí celého elektromobilu, ale pouze akumulátoru. Dle mého názoru by bylo lepší řešení uzavřít tyto akumulátory do přepravního kontejneru a postavit někam kde budou zabírat méně užitečného místa.
Jistě si nikdo nekoupí
Jistě si nikdo nekoupí elektromobil jen jako stacionární záložní zdroj, ale určitě by byl hřích tuto možnost nevyužít u již vlastněného a momentálně nepoužívaného vozu.
Ha ja muzu upravovat cizi komentare!
🙂 to od vás není pěkné, vás nehryže svědomí?
Přesně tak, nechápu
Přesně tak, nechápu komkentáře některých lidí, vždyť využití auta stojícího v garáži ladem je perfektní věc.
Místo toho aby se nad tím zamysleli, tak výmýšeljí jak to co nejvíc zkritizovat.
Mě napadá například ještě využití jako záložního zdroje když by měl člověk FVE tak by nemusel mít až tak velké baterie pro akumulaci v době když nesvíti, ale jen menší kapacitu a zbytek by dodávali baterie z auta. Samozřejmě jen když to auto je v garáži. Ale to snad je jasný.
I kdyby to dodávalo jen po tu dobu co je člověk doma, jako že doma v noci je většinu času, tak po nabití přes den přes FVE to bohatě vystačí na svícení v noci a spotřebiče které běží přes noc.
Docela podrobně jsem se s
Docela podrobně jsem se s tímto námětem zabýval na blogu. http://hajic.blog.idnes.cz/c/405504/Ceska-energetiko-kam-ze-si-to-snerujes-II.html Jde o to, jak drahé baterky budou, kolik eletroaut bude v provozu a jak rychle si je necháte „zpludrovat“. Každé nabití a vybití bohužel snižuje životnost. Řekl bych, že za pár let se to už nechá vyladit tak, aby to bylo výhodné pro všechny. Tedy, že baterka vydrží nějakou slušnou dobu a budete mít levnější elektřinu, protože budete nabíjet levně a vybíjet, když bude elektřina drahá (a bude jí nedostatek). Přitom se musí ještě zohlednit, že jde o dopravní prostředek, a že bude potřeba mít auto připravené, když potřebujete někam dojet. To je ale jen o plánování a o míře vybití. Rozhodně bych pro tyto účely nedoporučoval baterku nevybíjet pod 60%. V tomto režimu totiž většina baterek (Li-On) vydrží více jak dvojnásobek počtu běžných cyklů, spíše trojnásobek a je tam ještě určitá rezerva. Při vybití na 30% už je počet cyklů kolem nominální hodnoty udávané výrobcem. Je to ale také ovlivněné teplotou. Připravují se k výrobě baterie (tenkovrstvé, Li-Pol), které údajně vydrží i 40000 cyklů při zachování 80% kapacity. To je tolik, že baterka hravě přežije i časté vybíjení. Pokud se ukáže, že jsou i časově stabilní, tak při každodenním nabití a vybití vydrží po celou životnost automobilu a klidně se dají využívat i pro jiné účely.
Skutočne plodná diskusia.
Skutočne plodná diskusia. Niektorým možno uniklo že ide o PR aktivitu.
No a? PR aktivity jsou od
No a? PR aktivity jsou od toho, aby něco představily. Nevidím na tom nic špatného. Když mě to zajímá, tak to čtu, když ne, tak ne. Když to nepovažuji za pravdivé, tak to kritizuji.
Když vezmu že jedno
Když vezmu že jedno auto pojme 24kWh a baterie za 150 tis zvládnou asi 1000 cyklů, pak jeden cyklus vyjde zhruba na 150 kč ,/24 = více než 6kč za uložení 1Kwh. Aneb šetřit se musí ať to stojí co to stojí..
Baterie zvládnou při
Baterie zvládnou při pomalejším nabíjení 4000 cyklů. Při rychlém alespoň 1500c, ale to je musíte vybíjet až na 20%, a to už je dost. Jinými slovy, pokud to budete využívat nějak rozumně, například vybíjet jenom do 60% kapacity, tak to zvládne až 8000c. Novější Li-Pol snáší 40000c a více, takže nesmysl to není, výhra ale zatím žádná také ne (Li-Pol jsou zatím jen v ověřovací kusové výrobě, snad). Myslím, že Nissanu šlo spíše o to, demonstrovat možnosti. A potenciál tady opravdu je, a velký.