Elektromobily StreetScooter připraveny na velkosériovou výrobu

Jan Horčík - 11 Prosinec 2018

Německá pošta Deutsche Post DHL Group si sama začala vyrábět elektromobily poté, co jí domácí automobilky nebyly schopny dodat žádné vhodné auto. Teď se chystá rozjet výrobu ve velkém.auto elektromobil elektrická dodávka elektrododávka StreetScooter WORK

Elektrická dodávka StreetScooter WORK. Poptávka zejména od fleetových zákazníků a municipalit je podle Achima Kampkera, šéfa Street Scooter GmbH, tak velká, že se firma rozhodla požádat o možnost začít vyrábět velkosériově. Typové schválení platí pro EU, Norsko a Švýcarsko a výrazně zjednoduší registraci vozidel také mimo státy Evropské unie.
foto: (c) Andreas Schmitter

Když si německá pošta začala vyrábět vlastní elektromobily StreetScooter, vzešlé z univerzitního projektu, Volkswagen z toho vpravdě nadšený nebyl. Dnes StreetScooter patří mezi nejprodávanější elektromobily v Německu, tisíce jich provozuje samotná pošta. Vyváží se ale i za hranice.

Nyní se společnosti Street Scooter GmbH podařilo získat typové schválení vozidla EC od německého spolkového úřadu KBA zodpovědného za silniční dopravu. To znamená, že StreetScooter WORK je připraven na velkosériovou výrobu.

StreetScooter WORK je malá modulární elektrická dodávka, kterou lze koupit už také v Česku. Baterie pro tyto elektromobily dodává BMW. Dva výrobní závody, hlavní v Cáchách a druhý, otevřený letos v červnu v Dürenu, budou moct dohromady vyrábět až 20 000 kusů ročně.

Kromě toho má firma také dohodu s Fordem o výrobě velké elektrododávky StreetScooter WORK XL, založené na šasi Ford Transit. Ten už typové schválení má, takže s jeho velkovýrobou problém není.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A kam se podely drivejsi informace o vzrobnich nakladech kolem 5000 EUR? Ty byly asi trochu (cti hodne) ustrelene co....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jako hezký, ale kdo si to koupí za skoro dvojnásobek normální dodávky ???

Obrázek uživatele ozana

ten, kdo si umí spočítat TCO

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mezi zmíněnými Renault-Kangoo a StreetScooterem je nebetyčný rozdíl v neprospěch StreetScooteru (SC). Měl jsem možnost s SC najet cca 700 km během cca týdne a mohu zodpovědně konstatovat, že nic horšího jsem za více než
30 let své řidičské kariéry neřítil. Mizerný dojezd, mizerná užitná hodnota, vysoká spotřeba energie, nevyzpytatelná nabíječka, šílená ergonomie kabiny řidiče, špatné jízdní vlastnosti, přehnaná cena,... a mnoho dalších hrůz.
Vyhozené peníze a špatná služba elektromobilitě.
Pro úplnost podotýkám, že vlastníme Nissan Leaf a Peugeot Partner electric.

Obrázek uživatele ozana

Tvrdíte, že jsou tak hloupí, že pro sebe vyrábějí nepoužitelné auta?!

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Hloupí, zkorumpovaní,.. netuším. Pro mne byl "zážitek" se StreetScooterem velmi nepříjemné překvapení. Když to řeknu hodně slušně.
Jezdil jsem s tímto https://www.alza.cz/streetscooter-work-box-40kwh-d5296077.htm?o=4
Možná už mají něco jiného. Ale tohle je výrobek pro masochistu, který přišel snadno k penězům a dal si úkol se jich co nejbolestivěji zbavit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mohu poprosit o nějaký link nebo přímo ne moc komplikovaný vzorec na výpočet TCO ?

Obrázek uživatele ozana

Na to nepotřebujete vzorec (součet všech nákladů na provoz/celková ujetá vzdálenost)
http://www.hybrid.cz/francouzska-posta-vyuziva-7000-elektrododavek-renault-kangoo-ze#comment-167064

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takze ty tisice firem co zajistuji logistiku, a pocitaji doslova desetihalere to neumi spocitat? Tomu se ani nechce verit...

Obrázek uživatele ozana

90% z nich neví, že nějaká elektromobilita existuje

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

anebo chápou své požadavky a zatim nesplnuje jejich potreby, ale to se zase nelibi 90procentum fanatiku co by elektromobil pouzivala vzdy a vsude bez ohledu, ze se na to nehodi a spise vytvari vycenaklady, ale rozkaz znel jasne elektromobil je preci super :D

Obrázek uživatele ozana

Pravda je, že šířka nabídky ani množství EV na trhu není dostatečné. Ale začíná se to měnit.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Obrázek uživatele Radovan

Smutné je, že Ozana má pravdu. Většina lidí, co spravuje autoparky, se zasekla v minulém století. Přitom velkou část provozovaných vozidel by šlo už nyní nahradit elektromobily. Mají k tomu tvrdá data o nájezdech a časovém využití. Prostoru pro nabíjení je tam obvykle dostatek a elektřinu mají všude.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

třeba nemají na vstupní investici a úvěr nechtějí/nevyplatí se. Ale to neznamená, že nejsou nalomeni a třeba jen čekají na smrt dosavadního autoparku.

Obrázek uživatele Anonym123

takže tí, ktorí si na slovensku kúpili elektromobily "na splátky" a na firmu - nevedia počítať?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak kdyby šlo jenom o TCO tak už těch EV tady jezdí stejně jako v Norsku, ale tuto není pro každého...málo nabíječek a malý dojezd... tím ale netvrdím že za 2-3 roky může být situace jiná

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je zajimava situace, kdy posta tvrdi, ze jim automobilky auto nechtely vyvinout, a zarove se VW cili, ze posta jim ani zadnou poptavku neposlala

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejspíš protože jim VW odpověděl něco jako, bylo by to tak k roku 2018-20 a za dvojnásobek ceny běžné fosilní dodávky.
A pošta si myslela, že to znamená odmítnutí.
Nakonec to dopadlo stejně, a dál už to pošta rozvíjet nezvládne, ale je pravda, že to nejspíš můžou teď se zajímavým ziskem prodat pomalejšímu Peugeotu, Fiatu nebo Toyotě.

Obrázek uživatele Radovan

A řekl jim to v roce 2011, kdy tentýž VW pouštěl dětem pohádku o 300 tisících vyráběných elektromobilech ročně v roce 2018.
Manažeři pošty pohádku pochopili a poučili se z ní. Vlk nebyl nikdy kladným hrdinou. Ani když měl hrad.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dojčedebilky 2011-13 že "nebyly schopny" ?? ONY PŘÍMO NECHTĚLI !! ;)

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a2013-streetscooter-b14/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

alza.cz/elektromobily/streetscooter/18862463-v10084.htm

Obrázek uživatele ozana

ony nechtěly

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ano díky ;)

Obrázek uživatele honza.t

Ten první kousek na fotografii vypadá, že bude učen pro technické služby . Tak držím palce at se na trhu etablují.

Obrázek uživatele Kuk

Ha ha a dinosauři utřeli a můžou jen blbě čumět. :))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

20 000 ročně jim moc chybět nebude, a velké typy bude stejně vyrábět extradinosauří Ford.
A VW má teď aspoň výhodu, že jej při ceně vozítka prodávaného Poštou nebudou aktivisté tolik pomlouvat, jak je při prodeji vlastních elektrododávek moc nenažraný, i když magoři se samozřejmě vždy najdou viz.
hybrid.cz/volkswagen-predstavil-na-e-salonu-v-letnanech-novy-e-crafter

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

otázkou je jak jim ta "pohoda" dlouho vydrží ;))

hybrid.cz/spalovaci-motory-blizi-se-konec-vsichni-uz-vedi

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Šak se někdy jděte podívat na tu "pohodu" u linky VW nebo Škody, a můžete je tam i jestli chcete začít přesvědčovat, aby násobně zrychlili.
Ovšem koncern VW to zvládá přesně podle skutečné potřeby, a má připraveny správné modely na správné roky, a jestli se teď ještě sloučí s Fordem, tak bude mít i úplně ideální globální velikost na všech světových trzích.

Obrázek uživatele Radovan

Myslíte toho Forda, co dodnes prodává hybridy a jednu elektriku tak, že šoupne baterky natvrdo do zadního kufru do zavazadlového prostoru? Tedy řešení našich členů Svazarmu z roku 1970? A to si tedy VW pomohl. Náskok díky technice byl definitivně smazán....

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak píše anonym, ty podsouvas blud o potrbe technologi, jenze ty maji a zrovna ty to musis vedet, takze hadam, ze v tvem prsipevku jde pouze a jenom pouziti lzi, abys kopnul...
Muzu vedet, proc/a jak se z normalniho cloveka stane fanatickej blbec?
Uvedomujes si, ze umirnene elektromobiliosty nasirasw a normalni lůidi odpzujes a zpet k elektromoblite je musi tahat normalni lidi, protoze ty musis vzdy kecat cypoviny?

Obrázek uživatele Radovan

Nemají. Kdyby měli, používali by je. Je to krásně vidět na rozdílných spotřebách aut, kdy jedni jdou cestou navyšování kapacity baterie zatímco druzí vylepšují baterii a ovládání jejího nabíjení/vybíjení.
V mém příspěvku jsem si kopnul s využitím faktů, které lze těžko popírat. Spojení s technologicky zaostalým hráčem opravdu může být přínosné jen pro převzetí výrobních kapacit (ovšem pouze spalovacích), takže prakticky jen pozemků a personálu.
Druhý Váš napadající odstavec nemá cenu komentovat. Fakta jsou fakta. To píár dinosaura nepřeváží. I když ho chrlí několikrát měsíčně.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

VW nepotřebuje od Fordu know-how, ale volné továrny hlavně v USA, vyrábět se samozřejmě budou (mimo největších SUV a pick-upů) modely na platformách VW, jak na to přešla Škoda.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil