Elektromobily BMW i3 budou v Česku sloužit jako záchranka

redakce - 31 Říjen 2017

BMW i3 se osvědčuje jako vhodný vůz ve výjezdových skupinách záchranných služeb doslova po celém světě. Nyní se přidává také Česká republika. Do poskytnutí speciálně upravených vozů BMW i3 záchranným službám se ve spolupráci s BMW Group Česká republika zapojili také BMW i agenti Renocar Brno, Stratos Hradec Králové a Synot Auto Zlín.

Do poskytnutí speciálně upravených vozů BMW i3 záchranným službám se ve spolupráci s BMW Group Česká republika zapojili také BMW i agenti Renocar Brno, Stratos Hradec Králové a Synot Auto Zlín.
foto: BMW

Šestici vozů BMW i3 (33 kWh) si do půlročního užívání (nebo 9000 km) převzalo šest útvarů státních i soukromých záchranných a zdravotnických služeb z celého území České republiky. Kromě dvou vozů pro hlavní město Praha usednou za volant BMW i3 také členové záchranných a zdravotnických služeb Brna, Hradce Králové, Ostravy a Zlína.

Ze šesti poskytnutých vozidel BMW i3 jsou dvě čistě elektrická a čtyři s prodlužovačem dojezdu ve formě spalovacího motoru. Ve všech případech jde o verze BMW i3 94 Ah se zvětšeným akumulátorem a dojezdem 200, resp. 350 (REX) kilometrů. Pomyslný klíč od vozidel převzal MUDr. Martin Houdek, člen výkonné rady Asociace zdravotnických záchranných služeb.

Všechny vozy splňují podmínky vozidel zvláštního určení. Jsou upravené a vybavené technologiemi americké společnosti WHELEN v souladu s vyhláškou 295/2012 pro převoz zdravotnických pracovníků a krevních derivátů.

Jde zejména o certifikované majáky a výstražná světla. Každý vůz bude rovněž vybaven kabelem pro rychlé dobíjení a Charge Now kartou.

„Zápůjčkou šesti vozidel BMW i3 pro potřeby záchranné a zdravotnické služby bychom chtěli navázat na předchozí úspěch s jedenácti poskytnutými vozidly BMW i3 do služeb policie. Ten byl odstartován již na začátku dubna 2017 a předčil naše očekávání. Věřím, že elektromobily mají i v tomto sektoru uplatnění. Pokud alespoň jednou některé z vozidel bude využito při záchraně lidského života, budu považovat tuto spolupráci za úspěšnou. Velice si vážím BMW i agentů, kteří tímto ve spolupráci s BMW Group Česká republika podpořili dobrou věc,“ dodává Jana Dvořáková, BMW i Manager BMW Group Česká republika.

BMW i3 s unikátní konstrukcí, využívající pro nosnou část uhlíkové kompozity (karbon) a elektromotorem o výkonu 125 kW/170 k poskytuje nejen lokálně bezemisní mobilitu, ale také působivou dynamiku.

Záchranná služba jistě ocení nejen vynikající výhled z vozu, daný výše umístěnými sedadly, ale také vyspělé služby vycházející z trvalého připojení vozidel k internetu.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

K čemu je tohleto dobrý? To jako budou raněnýho převážet na střeše, nebo uvnitř v sedící poloze? Tohle by se mohlo osvědčit jen jako převoz krve, případně na rozvoz léků k pacientům.

Obrázek uživatele Josef

Jak píše kolega níže, lékaři zpravidla jezdí autem za sanitkou, protože běžně není lékař až u 60 % zásahů sanitky. Není tam potřeba a jeho čas je drahý. Navíc je dobré zvážit i další aspekt – spousta lékařů jsou ženy a je jich čím dál víc a BMW i3 se jim bude řídit o galaxii snadněji než cokoliv jiného.

Jen technicka, urcite ridi doktor? Ja ziju v tom, ze i v "malem" aute je extra ridic (s patricnym vycvikem).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Josef

Jak kdy, běžná auta skutečně řídí často doktor. Samozřejmě s patřičným školením.

Pro prevoz doktora mezi pripady? Uz nejaky patek doktori nejezdi v sanitce, ale v mensim aute (aby mohli k dalsimu pripadu, zatimco sanitka teprve veze pacienta do nemocnice)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Josef

Dneska se mi podařilo na dálnici přehřát elektromotor, dočasně se snížil maximální výkon. To se mi u i3 ještě nikdy nepovedlo. :-) Ale ono taky jsem s tím normálně nejezdil 150 po dálnici.

Přehřál se elektromotor nebo baterka?

---

Nissan Leaf 24kWh, 250.900 km
Nissan Leaf 40kWh, 27.100 km

Obrázek uživatele Josef

Řekl bych že motor, protože se to pak velice rychle obnovilo. Baterie by se tak rychle neochladila. Navíc bylo venku asi 7 stupňů, takže baterie vyjížděla s poměrně nízkou teplotou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No vidíš, a pak že u elektromobilů jsou problémy s topením :-)

Obrázek uživatele Josef

Máš pravdu. Při těch 150 po dálnici jsem v podstatě topil výhradně odpadním teplem :D

Netopil. BMW i3 neumí využít odpadního tepla.

Obrázek uživatele Josef

Nj, život.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hlavně aby to na jeden výjezd pak nestálo 2hod na nabíječce u těch čistě elektrických.

To nevadí. Sanitní vozy více času za den prostojí než projedou. A když stojí, klidně mohou nabíjet.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Počítejte se mnou. Na dojezd má sanitka ze zákona 15 minut, v praxi se to daří s rezervou dodržovat. Tato auta budou vozit doktory, takže po zásahu se vrací tou samou trasou, případně jedou k dalšímu zásahu. Zjednodušme to na 2x15 minut na výjezd. Kolik se za těch 30 minut dá ujet? Mimo obec dosáhnete průměrné rychlosti tak 70km/h, víc ne. Ale tahle auta budou jezdit spíš ve městech, tam je to maximálně tak 40 km/h. Řekněme tedy 20 km na zásah. To je kolik, tak 6kWh? Tedy cca 5 minut na DC nabíječce?

OT: Emuj končí! Prodávají všechny vozy (tuším cca 15x Leaf 24kWh a 5x iOn), kdo má zájem, tak kontakt prý na info@emuj.cz.
Velká škoda, zrovna když už prodávám své jediné auto a chci využívat už jen carsharing. No ještě si zkusím v týdnu jednu poslední jízdu (do pátku) a pak holt už jen Car4way a bohužel kvůli cenám půjčení e-Up/e-Golf opět se spalovákem, ach jo :(

Obrázek uživatele Josef

Zřejmě na tom prodělávali kalhoty. Češi nejsou na sdílení vůbec zvyklí.

Spíš byl problém jinde. Zvlášť v Praze to neměli moc chytře nastavené. Jako zónu dali velkolepě celou Prahu a tak se běžně stávalo, že si někdo půjčil auto v centru a odvezl se s ním někam do tramtárie, kde pak týden stálo, než ho přivezl zpět do centra někdo ze zaměstnanců. A při příjmu 200Kč/týden to opravdu nemohlo moc dlouho fungovat. To Car4Way roste a stále kupují nová auta, takže je to opravdu jenom o tom, jak to rozumně nastavit, aby byli spokojeni všichni.

Obrázek uživatele Kuk

Nevim jak jinde, ale v Praze mi připadá, že cáršérový auta vidim všude možně.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ale na EV auta vyhradili pouze echt centrum.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hlavne aby meli dost zasuvek a nezakopavali pres kabely.

Obrázek uživatele Michelin

Kdyby jim radeji nakoupili Xka. Dostali by se s tim i do lehkeho terenu. Nechal jsem to ridit znameho co jezdi u zachranky a pochopitelne se mu to moc libilo.
Ale i itrojky dobry, hlavne, kdyz lidi uvidi, ze je to normalne pouzitelne auto a ne hracka.

---

Více než 160tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Zrovna X (nebo koneckoncu i S) bych pro tenhle ucel (a zvlast ve meste) povazoval za skoro nejhorsi moznou volbu a to prave diky jejich velikosti. Kde se male i3 bez problemu (a tudiz rychle) protahne kolem zacpy, tam bude velke X nejspis muset cekat.

A trochu cynicky, on Tesle nekdo brani pujcit zachrance par aut v ocekavani budoucich zakazek? :)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

Ono to zase o tolik sirsi neni. Sanitky jsou na tom hure.

Asi nebrani. Mel by nekdo napsat na twitter Elonovi. :-)

---

Více než 160tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Obrázek uživatele Josef

Je to širší docela o dost. Šířka BMW i3 je 1775 mm + zrcátka. Tesla Model S má 1964 mm + zrcátka a Tesla Model X má 2017 mm + zrcátka.

Model X podle české legislativy nemůže do zúženého pruhu na dálnicích, protože se zrcátky přesahuje šířku 220 cm.

Obrázek uživatele Anonym123

majú v zápožičke. potom si ich odkúpia násobne lacnejšie ako teslu - https://www.autobazar.sk/15048284/bmw-i3-edrive-125kw-5d/

Obrázek uživatele Michelin

Nekdo holt ty prachy neprestane resit, i kdyz jde fakt o zivot. :-)

---

Více než 160tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Obrázek uživatele Anonym123

veď o peniaze ide vždy AŽ V PRVEJ rade. :-(

Obrázek uživatele Josef

Ta i3 je social edition. Tam se ty prachy řešily vždycky :-)

Mimochodem dneska před samoškou u nás na maloměstě v Nechanicích: https://photos.app.goo.gl/1DGS0pUJOfk2lLym1

PS. toho parkování v zákazu si nevšímejte :D

Obrázek uživatele Radovan

Asi ňákej dobrej oddíl, hned 2 elektriky.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 85 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 39 tis. km (53 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele ozana

Včera večer jsem parkoval v Orlové vedle jedné i3.

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

Obrázek uživatele Radovan

Asi to není jen píár, že jich prodávají hned po ZOE mraky.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 85 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 39 tis. km (53 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Anonym123

bavoráci sú lokálpatrioti. '91 som takto začiatkom novembra bol v mníchove a mali tam nejaký "podvečerný zraz". tatkovia v hubertusoch, panímámy v dirndloch, vyliezali z bmw, nič iného. možná ani vo fabrike ich toľko pohromade nemali.

Obrázek uživatele Kuk

V ČR zase všichni vylejzaj ze Šchodovek :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol