Elektromobil Volkswagen I.D. R Pikes Peak nemohla dohnat ani helikoptéra, zkusí další rekord

Závodní elektromobil Volkswagen I.D. R Pikes Peak se na závodech stoupání do vrchu Pikes Peak předvedl v tom nejlepším světle. Dohonit ho nemohla ani helikoptéra.

Závodní elektromobil stojí po rekordu na Pikes Peaku před novou výzvou. Romain Dumas chce v Goodwoodu překonat nejlepší čas pro elektromobily.
foto: Volkswagen

Volkswagen Motorsport se 24. června zapsal do historie jízdou Romaina Dumase (F), který se závodním vozem I.D. R Pikes Peak stanovil časem 7:57,148 minuty nový rekord nejslavnějšího závodu do vrchu na světě.

Od 12. do 15. července bude hon za rekordy pokračovat na Festivalu rychlosti 2018 v Goodwoodu. Legendární akce pro fanoušky motoristického sportu je největším podnikem svého druhu na světě a v letošním roce oslaví již své 25. výročí.

Organizátoři této jedinečné oslavy motoristického sportu na jihu Anglie očekávají více než 200 000 návštěvníků z celého světa. I.D. R Pikes Peak oslaví v Goodwoodu svou závodní premiéru v Evropě. První závodní vůz Volkswagen s čistě elektrickým pohonem je sportovní předzvěstí rodiny modelů Volkswagen I.D.

Hon za elektrickým rekordem v Goodwoodu

Volkswagen bude v Goodwoodu usilovat se závodním vozem I.D. R Pikes Peak o další rekord: nejlepší čas pro elektromobily. Aktuální rekord legendárního závodu do vrchu „Goodwood Hillclimb“ stanovil v roce 2013 Jonny Cocker (GB) časem 47,34 sekundy za volantem vozu Lola-Drayson B12 69/EV.

Dodnes platný absolutní rekord drží bývalý jezdec Formule 1 Nick Heidfeld (D), který v roce 1999 projel trať o délce pouhých 1,86 kilometru za 41,6 sekundy s monopostem Formule 1 McLaren-Mercedes MP4/13.

Aby se však plán podařilo zrealizovat, musí nejprve Volkswagen Motorsport podat logistický mistrovský výkon. I.D. R Pikes Peak byl po rekordní jízdě v závodě do vrchu „Pikes Peak International Hill Climb“ co nejrychleji připraven pro přepravu do Evropy a teprve před několika dny letecky dorazil do hlavního sídla oddělení Volkswagen Motorsport v Hannoveru, v němž je závodní elektromobil v současnosti připravován, aby se mohl vydat na cestu do jižní Anglie, kde na něj čeká nová výzva. Pro tým Volkswagen Motorsport to znamená další závod s časem.

V Goodwoodu se postaví na start Twin-Golf Pikes Peak z roku 1987

Volkswagen Motorsport nabídne návštěvníkům letošního Festivalu rychlosti v Goodwoodu ještě jednu „lahůdku“. Kromě závodního vozu I.D. R Pikes Peak se závodu na goodwoodském pahorku zúčastní také Twin-Golf Pikes Peak z roku 1987.

Za volantem závodního vozu se dvěma motory o celkovém výkonu 480 kW (652 k) se budou střídat Hans-Joachim „Strietzel“ Stuck a Jochi Kleint. Stejně jako u závodního vozu I.D. R Pikes Peak se inženýři u senzačního Golfu tehdy rozhodli pro řešení se dvěma zdroji hnací síly. V závodním voze I.D. R Pikes Peak pracují dva elektromotory s nejvyšším celkovým výkonem 500 kW (680 k). Obě vozidla budou k vidění nejen během závodu.

tisková zpráva

16 Comments on “Elektromobil Volkswagen I.D. R Pikes Peak nemohla dohnat ani helikoptéra, zkusí další rekord”

    1. Přesně tak, převzatej nadpis kterej byl trapnej už v
      Přesně tak, převzatej nadpis kterej byl trapnej už v originále a ten zvuk je moc fajn, ale v reálu to auto v boxech i během závodu celou dobu houkalo se zabudovanou sirénou, asi aby si ho diváci stihli včas všimnout. VW měl asi bobky, že bude moc tichej. Docela jsem litoval pilota protože ta siréna byla extrémně otravná.

  1. Ještě by teda VW mohlo něco elektromobilního postavit,
    Ještě by teda VW mohlo něco elektromobilního postavit, když to tak uměj. Golf i UP jsou málo, a navíc jsou průměrnou obyčejnou šeďí neexcelující byť v dnešní velmi slabý konkurenci. A GTE nejsou elektromobily. Zatim toho koncern moc nepředvedl a narvat prachy do soutěžáka není nic extra, když si uvědomíte, jaký zázemí mají v porovnání s dalšíma účastníkama pikes peak ev kategorie. Udělali si z toho závodu kupou peněz pěkný PR, v mých očích to neni nic víc. Mlčel bych, kdyby současně s I.D. uvedli i road-legal sériovou verzi, byť značně očesanou. Fakt bych ocenil nějaký reálný auto uvedený na trh víc, než tohle promo.

      1. Buď v zaostalém Polsku od LG nebo v Maďarsku od Samsungu,
        Buď v zaostalém Polsku od LG nebo v Maďarsku od Samsungu, či od čínského CATL, který začne stavět příští rok továrnu v Německu.
        Né fakt od žádných superprogresivních západních zelených aktivistů nebo jiných žvanivců je skutečně brát nebudou.

        1. No problém je, že SDI má vyprodáno u BMW, LG v Polsku zase
          No problém je, že SDI má vyprodáno u BMW, LG v Polsku zase vykoupil Jaguár. CATL začne stavět až příští rok, to je pozdě, navíc podle všech plánů VW by ani souhrnná kapacita neměla stačit na to, co VW plánuje. Fakt mě zajímá, kde to vezmou. I když, na internetu se uvádí, že už v květnu měl VW uzavřen smlouvy s dodavateli za 40 mld. Euro na dodávky baterií… Za to by si skoro mohl koupit celou Teslu. Respektive, pokud je pravda to, co uvádí (že nakupují baterie za cenu velmi blízkou 100 dolarům za kWh a v tomhle množství bych se tomu ani nedivil), tak i kdyby to bylo 150 dolarů za kWh a počítali jsme pro jednoduchost 1 dolar = 1 euro, tak mají zajednaných zhruba 270 milionů kWh. Vezmeme-li průměrné auto 60 kWh, tak to vychází = 4,5 milionu aut. A tohle je do roku 2025. Asi to fakt myslí vážně.

Napsat komentář