Elektromobil Volkswagem ID.3 zachycen poprvé na veřejnosti

Magazínu Emobly.com se podařilo získat fotografii prototypů nového elektromobilu Volkswagen ID.3 u veřejné nabíjení stanice.

Elektromobil Volkswagen ID.3 přijde na trh v polovině příštího roku. Nabídne tři různé varianty kapacity baterie (45 kWh – 330 km, 58 kWh – 420 km, 77 kWh – 550 km). Cena za nejmenší z nich by měla zůstat pod 30 000 eur.
foto: Michael Roth, Emoby.com

Elektromobily Volkswagen ID.3 jsou zatím prezentovány světu pouze pod barevnou kamufláží. Výrobní verze bez kamufláže se má objevit až v září na autosalonu ve Frankfurtu.

Michael Roth zachytil pro Emobly.com elektromobil Volkswagen ID.3 na veřejné nabíjecí stanici Ionity u odpočívadla Euro-Rastpark ve spolkovém státě Sasko-Anhaltsko. Černá prvnímu elektromobilu VW postavenému na nové platformě MEB zjevně sluší.

57 Comments on “Elektromobil Volkswagem ID.3 zachycen poprvé na veřejnosti”

  1. No konečně to vypadá, že VW přijde s konkurence schopným
    No konečně to vypadá, že VW přijde s konkurence schopným EV.
    Z dostupných údajů tedy WLTP 330km při 45kWh by to bylo 13,6 Kw / 100km což reálně bude dojezd 270 km a využitelná kapacita bat. tak 42 KWh což by reálně dávalo cca 15,5 Kw /100km
    Pokud to bude mít rychlodobíjení DC 100kW (nebo více), a aktivní tepelný management baterie (ne pasivní jako největší chyba Leafu II)
    a ta cena se skutečně udrží u této baterie i s komfortní vnitřní výbavou pod 30k EUR – tak to bude lákavé.

      1. No alespoň řekli konečné a konkrétní číslo. O to víc
        No alespoň řekli konečné a konkrétní číslo. O to víc bije do očí ono mlžení Škody (u kterého věřím, že je nařízeno z Vlkohradu), že CigiGO za 420 ale to jako možná, a jednou, a kdo ví kdy a zda vůbec.
        U toho co právě pustili do předobjednávek raději konečnou cenu neuvedli, protože to bude někde těsně pod ID 3 – tipuju 600k CZK, tudíž cca 28 000 EUR tudíž NEPRODEJNÉ.
        Přece by VW nedovolilo Škodě půl roku před uvedením ID 3 za 30k EUR uvést CitiGo za 19k EUR tomu snad nevěří nikdo.

              1. Protože sám prodává e-UP (tedy vlastně totožné auto) za
                Protože sám prodává e-UP (tedy vlastně totožné auto) za víc. Dále chce prodávat ID 3.
                Mám osobní zkušenost že v Německu a Anglii je Škoda vnímána jako poměrně spolehlivá levná varianta VW. Nemám osobní zkušenost z jiných trhů, ale tipuji, že tyto dva nebudou ojedinělé.
                Takže proč by hnojili do vlastního hnízda? Proč by si pouštěli na všechny ty trhy sami sobě konkurenci, stačí, že je jí tam dost od jiných koncernů a automobilek.
                Kdyby CitiGo stálo dvě třetiny ID 3, tak by mu významně ubíralo zákazníky. Když bude stát o 2000 Eur méně, tak už si to rádo doplatí mnohem větší množství lidí.

                Sám si řekněte co je větší dilema? Kdy má ID3 větší šanci se prodat?
                za A) CitiGo 19 990 EUR a ID. 3. – 29 990 EUR
                za B) CitiGo 28 000 EUR a ID. 3. – 29 990 EUR

                1. ono spíš kdo si koupí eUp za 620k když si může koupit to
                  ono spíš kdo si koupí eUp za 620k když si může koupit to samé za 420k ??? a eUp neslevni ze dne na den o 180k dolů

                2. eUP! se letos prodával za 530 tis. ale už je vyprodán a
                  eUP! se letos prodával za 530 tis. ale už je vyprodán a nejde objednat.

                3. Nejde objednat? No tak to začalo dřív než jsem si myslel.
                  Nejde objednat? No tak to začalo dřív než jsem si myslel. Takže teď vyrukují se CitiGO s 36,8 kWh bat třeba za 28k EUR a když budeme mít štěstí tak za dva roky zavedou milostivě náhradu e-UP tím, že do CitiGo začnou dávat 18kWh bat. a zlevní na 22k Eur (čímž e-UP o 2k Eur podražili) a všichni budou myslet jak najednou přišlo levné malé EV protože na obdobný e-UP z roku 2016 si už nikdo nevzpomene.
                  A souběžně s tím povedou ID 3. od 30k Eur nahoru.
                  Krásný marketingový plán.

                4. Zapoměl jsi ještě napsat, že pak tajně budou do eUP
                  Zapoměl jsi ještě napsat, že pak tajně budou do eUP dávat ultratichý benzínový motor 🙂

                5. Nehledejte v tom žádnou konspiraci, nejde objednat protože
                  Nehledejte v tom žádnou konspiraci, nejde objednat protože už je vyprodané o prázdninách se předělává linka na nový typ vozu.
                  Nejde objednat do výroby ani benzínový UP!.

                  Žádná menší baterka do citiga nebude. Vidíte v prodeji někde auto a baterkou menší jak 28 kWh (končící IONIQ).

                  Cena bude výrazně pod 20 tis€ .

                6. Na vlastni oci jsem videlcenik na 530 tis. Nekdo na diskuzi ho
                  Na vlastni oci jsem videlcenik na 530 tis. Nekdo na diskuzi ho zde dal. A pres 14 dni jsem byl u dealera vw a ten to potvrdil ze byl za tu cenu. Ale uz nejde objednat protoze se meni linka na novy. Ale cenu noveho zatim nevi.

                7. Já jsem to sem dával protože jsem hledal kolik ten e-Up
                  Já jsem to sem dával protože jsem hledal kolik ten e-Up vůbec stojí teď abych měl porovnání.

                8. Navíc já nevěřím, že bude CitiGo za tuto cenu k mání.
                  Navíc já nevěřím, že bude CitiGo za tuto cenu k mání. Jestli tak za 2 roky, a opakuji jestli. Osobně si myslím, že to na základě nízkých prodejů aktuální drahé verze odpískají úplně, a už pojedou jen platformu MEB.

                9. Citigo bude hlavně o 2 třídy menší auto než ID.3, takže
                  Citigo bude hlavně o 2 třídy menší auto než ID.3, takže není důvod, aby bylo cenově blízko. Ani u spalovacích verzi tomu tak není a přesto se Golf prodává dobře a Citigo mu rozhodně zákazníky nebere.

                10. Skutečně o 2?
                  Zdá se Vám že Golf a E-UP mezi sebou mají

                  Skutečně o 2?
                  Zdá se Vám že Golf a E-UP mezi sebou mají dvě třídy???

                11. Ano. Psal jsem, že Citigo je o dvě třídy menší auto než
                  Ano. Psal jsem, že Citigo je o dvě třídy menší auto než ID.3. Pokud uvádíte Up (eUp) a Golf, tak to analogicky sedí. Golf je o dvě třídy větší než Up. Ale to neznamená, že mezi sebou mají dvě třídy. Mezi sebou mají jednu třídu – Polo.

                  Polopatě…
                  – Up – Polo – Golf

                  Golf je o třídu větší než Polo a o dvě třídy větší než Up. Analogicky ID.3 je o třídu větší než Polo (EV této velikost VW zatím nemá) a o dvě třídy větší než eCitigo.

                  Už si rozumíme?

                  No a proto (logicky) ten cenový rozestup klidně může být takový jaký se předpokládá, to znamená Citigo pod 20.000 a ID.3 pod 30.000, není to nic k podivování, takto to funguje i ve spalovacím světě. nikdo si nekoupí Up jenom proto, že je mnohem levnější než Golf.

                12. UP, FOX, Shirocco, a Polo jsou jedna a tatáž třída. V
                  UP, FOX, Shirocco, a Polo jsou jedna a tatáž třída. V dealerské síti V4 (ČR, SR, Maďarsko, Polsko) byl dokonce v totožné třídě původně i ten Golf.
                  Do vyšší třídy byl přeřazen až s příchodem e-Golfu.
                  To jest: Golf, Jetta, Passat
                  A pak už přichází další třída:
                  Touran, Sharan, Golf Sportvan, T-cross, T-rock

                  a dál už asi nemusím pokračovat.
                  Před pěti lety, byl Golf v téže třídě jako Polo. Vyčlenil se až příchodem e-Golfu, protože modelovou řadu doplnilo FOX a e-UP.

                  Jak říkám, Golf je S ODŘENEJMA UŠIMA o jednu třídu víš.

                13. V dealerské síti může být zařazený jak chce, prostě
                  V dealerské síti může být zařazený jak chce, prostě velikostí je to auto (Citigo, Up) o dvě třídy níž než Golf, velikostí, vnitřním prostorem a i tím, jaké technologie se tam používají. To prostě neokecáte.

                  A vaše vnímání toho jak se které auto hodí do města (lepší do města) je úplně jedno, podstatná je velikost a prostor. A tak je to tak, jak jsem uvedl já i UDA.

                  A stejně jako se zákazníci rozhodovali ve spalovacím světš, obdobně se budou rozhodovat i v tom EV. Někdo prostě chce auto velikosti Golfa (ID.3), tak si nekoupí eCitigo jenom proto, že je o 10.000 levnější. Neudělal to v případě spalováku a neudělá to ani v případě EV. To, že tak přemýšlíte vy, neznamená, že tak přemýšlí i ostatní zákazníci 🙂

                14. No tak pokud je dealerské rozdělení jedno, tak pak je to
                  No tak pokud je dealerské rozdělení jedno, tak pak je to e-UP skoro jako malý Multivan. 😀

                  Přesně jde o velikost a prostor. Do města se raději vydám s co nejmenším autem, abych se všude vešel, v klidu zaparkoval, a snadno manévroval. Čím větší velkost (prostor) tím méně vhodné do města. Dále statistika říká, že 72% aut ve velkoměstech veze pouze řidiče bez nákladu. Dalších 20% jsou dva lidé, nebo řidič a malý náklad – tipu nákup. A pouze zbylých 8% veze víc než dva lidi, nebo náklad větší než nákup.
                  Z toho plyne že statisticky je v 72% případů (reálně tedy asi polovina), je i to CitiGo zbytečně veliké.

                  PS: ten rozdíl ceny je sice 10 000, ale EURo. Rozdíl 260 000 Kč už je na zvážení pro hóóóódně lidí, jestli to páté místo a 250 litrů kufru opravu potřebují a kdy vůbec využijí.

                15. Ale to je úplně jedno, jaké auto je vhodnější do města,
                  Ale to je úplně jedno, jaké auto je vhodnější do města, bavíme se o velikosti a o zařazení do třídy (segmentu). o tom, jaké auto se pro koho hodí, si už rozhodne sám zákazník.

                  Tady je statistika prodejů aut podle SDA i s rozdělením do segmentů (tříd):
                  https://www.auto.cz/cesky-trh-v-lednu-2018-podle-segmentu-mezi-nejlepsimi-peugeot-2008-i-volvo-xc90-113249

                  Vidíte sám, že SDA řadí Citigo celkem správně do segmentu mini, pak jsou malá auta, kde je Fabia a je tam i Polo (v tabulce není, nebylo mezi 10 nesprodávanějšími) no a pak nižší střední třída a Golf.

                  SDA řadí auta do tříd i dle zařazení samotného dealera, na základě velikosti a toho, kam se chce dealer pozicovat, vůči komu vymezit.

                  Tak abych to uzavřel, dle dělení SDA je Citigo opravdu o dvě třídy níž než Golf a stejně na tom bude i eCitigo vs. ID.3. Tím pádem je ten rozdíl 10.000 eur akceptovatelný a není na něm nic divného. To, které auto je kam vhodnější, si určí zájemce o to auto sám.

                16. No tak když je Vám to VŠECHNO JEDNO kam to skutečně
                  No tak když je Vám to VŠECHNO JEDNO kam to skutečně patří, a a co je kam vhodné, necháváte to na emocionálnímu a subjektivním vnímání tak pak se o tom vskutku nemusíme bavit.
                  Mě to prostě JEDNO není.

                17. Ne. jedno je to, co si vy myslíte, kam to patčí. SDA jasně
                  Ne. jedno je to, co si vy myslíte, kam to patčí. SDA jasně říká, že Citigo je o dvě třídy níž než Golf. A o to šlo od počátku debaty.

                  To, jaké auto je kam vhodnější a že většině stačí Citigo, je absolutně pro účely této debaty nepodstatné. Tady je podstatné to, že Citigo je prostě mini, Golf je nižší střední, tomu odpovídá i velikost a vnitřní prostor a bude tomu odpovídat i cena.

                  To je to, co jste od počátku zpochybňoval. A já říkám, že ta cena, resp. rozdíl 10.000 je odpovídající a zákazník to zaplatí. A je úplně jedno, jak se rozhoduje, jestli si auto se 4 (5) sedačkami a kufrem kupuje jenom pro sebe nebo rodimu.

                  Nemíchejte do toho teď svůj pohled, tady šlo opravdu o ten velikostní rozdíl a následně o rozdíl v ceně… jestli to je nebo není akceptovatelné.

                18. No jistě. Fotbalovej míč je krychle, když o tom
                  No jistě. Fotbalovej míč je krychle, když o tom přesvědčíte dostatečný počet lidí. Jen já vůl v tom pořád vidím kouli.

                19. Nikdo nikoho nepřesvědčuje. To velikostní rozdělení do
                  Nikdo nikoho nepřesvědčuje. To velikostní rozdělení do tříd je jasné a je jenom na zákazníkovi, jakou velikost auta si vybere, jaká je pro jeho užití vhodné. Nebo byste chtěl každému, co jezdí jenom sám (a většinou po městě) nutit malé dvoumístní auto s tím, že když bude potřebovat větší, tak si jej půjčí, nasdílí? Já bych to radši nechal na těch lidech samotných 🙂

                  Nevím, kde jste vzal to o tom přesvědčování a kouli a krychli… o tom řeč nebyla ani o vhodnosti/nevhodnosti auta.

                  Opakuji po několikátě, řeš byla o rozdílu ve velikosti eCitigo a ID.3 a o rozdílu ceny.

                20. Je hezké, že připomínáte téma na kterém jsme konverzaci
                  Je hezké, že připomínáte téma na kterém jsme konverzaci zahájili, ale ono to všechno souvisí.
                  Třída s cenou – cena s velikostí – velikost s využitelností – využitelnost s vhodností pro daný účel atd…

                  Souhlasím že nelze lidem něco přikazovat. Naopak kdyby to mělo být příkazem tak s tím bytostně souhlasit nebudu. Na druhou stranu nevidím nic na tom, opakovaně a intenzivně lidem vysvětlovat, že by si auta měli volit dle svých skutečných reálných potřeb, a ne dle iracionálních pocitů a dojmů.

                  To už by jsme za chvíli skončili u výběru jako mají některé ženy, že dobrá auta jsou ta červená.

                21. Sice souvisí, ale není to předmětem této diskuse a nechci
                  Sice souvisí, ale není to předmětem této diskuse a nechci se do té debaty pouštět, proč?

                  Tady šlo o to, že Citigo je o dvě třídy menší a tomu odpovídá i o dost nižší cena a je to tak v pořádku. To, si myslím, není potřeba rozporovat. A člověk, který chce/potřebuje auto velikosti Golfa si nekoupí Citigo jenom proto, že je levnější – toto je jádro diskuse.

                  To, jestli ten člověk opravdu potřebuje/využije auto velikosti Golfa (ID.3) je v tomto kontextu absolutně nepodstatné, prostě chce Golfa, koupí si jej. Vhodnost/nevhodnost nějaké velikosti auta je na úplně jinou debatu. Myslím, že tady o tom neměla ani padnout zmínka, protože o to vůbec nešlo.

                  PS:
                  Odjakživa tomu tak bylo a já myslím, že i nadále bude. Totiž, že spousta lidí při volbě auta nebere v potaz jenom čistě jeho racionální vlastnosti a vhodnost. Naopak, troufám si říct, že většina lidí zapojí do tohoto procesu (výběr auta) i srdce, nebo jak to nazvat, prostě jde jim i o dizajn, třeba i značku (prestiž), jízdní vlastnosti. Prostě chtějí od auta víc než jenom odvézt někam. A je to dobře, protože jinak by po silnicích jezdily jenom dvoumístné pixle a sem-tam nějaké větší sdílené auto… toho bych se nerad dožil, že na silnici nepotkám žádné „zbytečné“ auto jako třeba Mustang, Ferrari Italia, MX-5 a pod. 🙂

                22. K první části příspěvku.
                  Nejsem schopen selektivně

                  K první části příspěvku.
                  Nejsem schopen selektivně vytrhnout z kontextu jen jeden problém, a nehledět na ostatní souvislosti. Tudíž tím ta diskuze asi končí.

                  Co se týče vašeho PS.
                  Bylo to tak, ale doufám, že se mýlíte v tom, že to tak bude dál. Já bych si naopak přál dožít se světa, kde bude většina jezdit hromadnou dopravou, ti co z jakéhokoliv racionálního důvodu nemohou tak malým dvoumístnými pixlami (ideálně bez designu a v jedné barvě), a jen sem tam sporadicky z nezbytných důvodu se objeví něco většího.

                  Je mi jasné, že to tak nedopadne, ale doufám, že realita bude někde uprostřed mezi našimi představami.

                23. Tak já zase doufám, že se té vaší šedé uniformity v
                  Tak já zase doufám, že se té vaší šedé uniformity v dopravě nedožiju. Br… mi to připomíná ty různé filmy z budoucnosti o totalitě, kde „systém“ nejlépe věděl, co je pro člověka dobré, lidi byli bez citů, všichni jezdili ve vlacích, žádná individualita a všichni byli (spíš museli být) šˇastni tak nějak z donucení. Nene, děkuji moc…

                24. Dve tridy mezi sebou orpavdu nemaji, to by pak byl golf o 3
                  Dve tridy mezi sebou orpavdu nemaji, to by pak byl golf o 3 tridy vetsi ne?
                  Dle standardniho deleti trid aut patri UP/Citigo mezi Minivozy. Pak mate Male auta (Polo, Fabia), a pak nizsi stredni (Golf, Octavia), nasleduje stredni (Passat, Superb), Vyssi stredni (Audi A6, BMW 5), a luxusni trida (Audi A8, BMW 7 …)

                25. No
                  Ale to citigo je o dvě třídy jiné vozidlo? Cenový

                  No

                  Ale to citigo je o dvě třídy jiné vozidlo? Cenový rozdíl 1/3 až 1/2 je v této kategorii normální.

                  Myslím že to vidíte právě tak, že obě jsou na elektřinu spousty lidí tu srovnává elektrická auto napříč trhem a to je špatně.

                  Dokonce zde i autor v článku porovnával spotřebu e-tronu a ioniqu ,chápete ten paradox?

                  Jinak VW prodává E UP! za 530 tis. Kč tj. 20 tis € jediné co se změní je větší baterie, tak proč by zdražoval? Ty auta by byli jinak neprodejné UP! s baterkou 18 kWh za ty peníze moc lidí nechtělo, byla to ostuda to dnes prodávat, kdo dnes má v autě baterku pod 30 KWh nikdo, jen doprodej IONIQ se slevou 200 tis. aby to vůbec udali.

                26. Už Vás chápu, a vidím proč to vnímáme odlišně. Já
                  Už Vás chápu, a vidím proč to vnímáme odlišně. Já rozhodně nepovažuji CitiGO za auto o 2 třídy níž než ID 3. Vidím to tak horko těžko o jednu, a to s odřenejma ušima.
                  Subjektivně bych dokonce řekl, že je v určitých směrech (zejména pro městský provoz) je CitiGo lepší auto, než bude ID 3, ale tam to zase kompenzuje ten mimoměstský provoz, kam se CitiGo vskutku moc hodit nebude.
                  Ano auta srovnávám zejména z toho pohledu, že jsou obě na elektřinu, a myslím, že tak to uvidí většina veřejnosti. Nuance že CitiGo je přestavěný spalovák a ID 3 nová (skutečná) EV platforma, a že jedno má odporové topení které žere kilometry jak blázen, a druhé bude mít TČ atd… vnímáme my tady, ale ne 90% veřejnosti.

                  My máme jedno EV s 16kWh bat (využitelná kapacita tak 13) a druhé nové rovnou s 11kWh bat (využitelných tak 10kWh), a jsem nad míru spokojen. Další velký rozdíl od Vás. Já téměř nevidím důvod proč vyrábět auta s baterií mezi 25kWh a 75kWh. Buď malé městské na denní popojíždění a tam většině lidí stačí 100km na den (v extrémních případech 150) a k tomu bohatě postačuje baterie okolo 20kWh +- 4kWh, a nebo pak bych dělal velká cestovní EV s baterií 75kWh a více na dojezd 400km+ bez nabíjení a více. Osobně považuji sortiment uprostřed s dojezdem 200 až 400 km za zbytečný, nebo minimálně minoritní. Do města je to zbytečně moc, a na dálky ne dost.

                  PS: nevidím důvod proč mezi sebou neporovnávat různá EV.

                27. „Nuance že CitiGo je přestavěný spalovák a ID 3 nová
                  „Nuance že CitiGo je přestavěný spalovák a ID 3 nová (skutečná) EV platforma, a že jedno má odporové topení které žere kilometry jak blázen, a druhé bude mít TČ atd… vnímáme my tady, ale ne 90% veřejnosti.“

                  Ano, tyto nuance většina lidí neřeší. Ale řeší to, že ID.3 bude podtsatně větší auto a bude nabízet i větší baterku, která bude vhodná i na jízdy někam dál to Citigo. A bude se dát velikostně použít i jako rodinné auto. Takže těch 10.000 navíc je v pohodě akceptovatelných, stejně tak jako ve spalovací verzi.

                28. No právě, já taky spoléhám na to, že lidé budou kupovat
                  No právě, já taky spoléhám na to, že lidé budou kupovat podle velikosti a konečně uvědomí, že nepotřebují auto se zadní sedačkou a kufrem.
                  Statistika říká, že 72% aut ve velkoměstech veze pouze řidiče bez nákladu. Dalších 20% jsou dva lidé, nebo řidič a malý náklad – tipu nákup. A pouze zbylých 8% veze víc než dva lidi, nebo náklad větší než nákup.
                  Z toho plyne že statisticky je v 72% případů (reálně tedy asi polovina), je i to CitiGo zbytečně veliké.

                  A dále více než 84% lidí za den nenajezdí v součtu více než 75km a to po dobu zhruba 315 dní v roce.

                  Stačí jen bez emocí realisticky zvážit své potřeby.

                  PS: ten rozdíl ceny je sice 10 000, ale EURo. Rozdíl 260 000 Kč už je na zvážení pro hóóóódně lidí, jestli to páté místo a 250 litrů kufru opravu potřebují a kdy vůbec využijí.
                  A kdo kdy jezdí kam daleko?

                29. Samozřejmě vím, že ten rozdíl je 10.000 eur 🙂 Stejně
                  Samozřejmě vím, že ten rozdíl je 10.000 eur 🙂 Stejně jako je to ve spalovací verzi a nikomu to nepřijde divné a Golfy se prodávají dobře. I navzdory tomu, že podstatně levněji můžete mít Citigo, Up.

                  To, jaké auto si lidi budou kupovat a jestli budou vozit prázdné sedačky, nechte na nich. Tady v debatě šlo o to, proč je eCitigo tak levnější než ID.3. Je to právě kvůli velikosti a baterce a to spousta lidí ocení, není nutné do toho míchat váš osobní pohled o tom, jaké auto je pro vás velké a kolik kdo najezdí, jako velkou baterku kdo potřebuje. Takto to nefunguje a nebude.

                30. Ad rozdil ceny:
                  Dneska stoji octavia vice jak dvojnasobek

                  Ad rozdil ceny:

                  Dneska stoji octavia vice jak dvojnasobek citiga, a prodava se jich mnohonasobne vice….

                  Ad fakt, ze auto povetsinou veze jednoho – no to je sice pravda, nicmene mit jedno auto, kteryb budu jezdit 90% casu a k tomu druhe auto kterym budu jezdit zbylych 10% casu (v pripade kilometraze i vice, ptz napriklad cesta na dovolenou udela klidne tolik oc pul roku jezdeni do prace) neni uplne ekonomicke ani ekologicke. Navic kdyz clovek veme v potaz ze to male auto stoji skoro stejne a zere skoro stejne jako to vetsi, kterym v pohode zajede ve 4 dospelych na dovcu i s bagazi….

                31. Jenže vy pořád uvažujte o tom, že pro všechny účely
                  Jenže vy pořád uvažujte o tom, že pro všechny účely musíte auto vlastnit.
                  Vlastnit auto které využívám z 10% je nesmysl. Když ho budu potřebovat na ty výjimečné situace, tak si je můžu půjčit nebo nasdílet.
                  Jenže kdo by se dnes tahal na dovolenou autem, nebo vozil náklad když vám vše rádi a ochotně doručí a dovezou domu spedice.

                  A správně jste podotkl, že u spalovacích motorů je ve spotřebě jen malý rozdíl, takže to není vnímáno jako argument pro a proti. Spoustě lidí už je jedno jestli to žere 4l na sto, nebo 5,5 litru. Jenže v elektomobilitě bude rozdíl ve velkosti baterie (a tedy i ceně a parametrech dobíjení) klíčový.

                32. No porad si neumim predstavit ten vypocet, jak by to muselo
                  No porad si neumim predstavit ten vypocet, jak by to muselo vypadat, aby se mi vyplatilo koupit mensi auto, s tim, ze si pak budu obcas jeste pujcovat vetsi.
                  Nehlede na tezky diskomfort z toho plynouci – potrebuju nabrat nekde kamose? Smula pokud jsem si to nenaplanoval predem a nepujcil si auto…
                  Jinak jak velky cekate rozdil ve velikosti baterie? Tesla model 3, coz uz je dost velke auto (stredni trida) je pokud se nemylim 2. nejuspornejsi elektromobil (uspornejsi je jen ioniq, ktery taky neni uplne miniauto)…

                33. Tak i ta nejmenší EV jsou dvoumístná, takže toho kámoše
                  Tak i ta nejmenší EV jsou dvoumístná, takže toho kámoše můžete opravdu nabrat vždy i náhodně. Sám pro sebe si řekněte, jak často za rok se Vám stalo, že jste někoho opravdu náhodně vezl?
                  K té úspornosti. Toto auta jsou úsporná jen v porovnání se sobě velikostně rovnými.
                  Náš Zhi-Do D2S se při tarifu ČEZ (PRE / Eon) D27d při nočním nabíjení vejde v průměru do 18,- Kč / 100km (průměr píšu protože při jednom člověku v létě je to cca 15,-Kč / 100, a třeba při dvou lidech v mrazech je to až 21,- Kč/100).
                  Kdybych s ním najezdil denně (a to včetně víkendů a svátků) 100km, (a to nenajezdím) tak je to do 500,- Kč / měsíc. Reálně měsíčně projezdí elektřinu tak za 350,- Kč.
                  Takže se vším všudy i když jezdí denně do práce, nakupovat, odvézd a vyzvednou dceru ze školky, a občas ke kadeřníkovi, na poštu, k lékaři no prostě všechno… tak je to ročně okolo 4200,- Kč za PHM.

                  Myslím, že s tím už si ten výpočet aby se to vyplatilo představit umíte ne?

                  PS: aby jste mne pak někdy v budoucnu v diskusi nechytal za slovo (což už se mi stalo). Psal jsem to v první osobě, ale s autem jezdí převážně manželka, já jezdím na elektrokole v kombinaci s veřejnou dopravou.

                34. A jak tedy jezdíte na dovolenou?
                  A jak tedy jezdíte na dovolenou?

                35. Vše do cca 200km (po ČR) – P Ionem – s jedním nebo dvěma
                  Vše do cca 200km (po ČR) – P Ionem – s jedním nebo dvěma rychlodobíjeními – na chatu, na výlety atd…
                  Vše nad cca 200km, (ale v okolí republiky) vlakem.
                  Do ciziny (obvykle k moři) – letecky.

                36. Zrovna minulý víkend jsem byl na jednom výletě.
                  Zrovna minulý víkend jsem byl na jednom výletě. Samozřejmě autem (4 lidi), projeli jsme jeden zámek, jeden hrad, dali si na jedné benzince dopoledne kafe a absolvovali jeden oběd v super restauraci. Počasí vyšlo, bylo to super, najel jsem cca. 275 km. Neumím si představit, že bych to jel vlakem, v žádném z míst, kde jsme byli, nebylo nádraží. A zase vybírat si cíle výletu v dosahu vlaku…

                  Jediné negativum, že jsem si po obědě nemohl dát pivo. A zrovna tam měli různé speciály. Tak jsem si alespoň domů koupi a dal si pak u hokeje 🙂

                37. No ale to co jste popsal jde přece zvládnout většinou
                  No ale to co jste popsal jde přece zvládnout většinou malobaterkových EV jako P-Ion, Renaul ZOE atd…
                  275 km, zvládnete s jedním nabíjením uprostřed – třeba na tom obědě.

                  A co se vlastnictví týče tak si jen spočítejte, kolikrát ročně takový víkend podnikáte.
                  Pokud třeba každý druhý, jednoznačně se Vám vyplatí si takové EV kopuit. Pokud třeba třikrát za rok, jednoznačně se Vám vyplatí jej sdílet.

                38. No já myslel, že nad 200 km to absolvujete vlakem, proto
                  No já myslel, že nad 200 km to absolvujete vlakem, proto jsem se zamýšlel, jak bych to jel vlakem.

                  Ano, zvládnout se dá téměř vše, i jet malobaterkáčem na výlety po ČR. Akorát jsem nikde nepotkal nabíječku a ani dle evmapa.cz nebyla někde poblíž. jedině na dálnici, ale tam jsem neměl důvod stavět. Takže ten samý problém jako s vlakem… vybírat si másta na výlety (oběd) podle toho, kde mohu nabít. Děkuji, radši si vyberu dle své chuti.

                  No a pak z toho vyjde, že nejlepší řešení je jet to velkým pohodlným autem s klimatizací a větranými sedačkami, které je komfortní a tiché i při dálniční jízdě a kterému se nemusím nijak přizpůsobovat. Protože i kdybych toho Iona měl, tak bych rodinu netrápil kodrcáním se v něm a pak čekáním na nabití dvakrát za výlet, jel bych to velkým spalovákem. Protože jinak bych pak večer nestihl ten hokej 🙂

                39. Moje řeč , vlakem by to asi nebylo to pravé.
                  Sice by se to

                  Moje řeč , vlakem by to asi nebylo to pravé.
                  Sice by se to dalo asi absolvovat EV , ale rozhodně né městským modelem s dojezdem 100 Km.

                  No a kolik si ten lexus vezme? Možná to jedete za míň než by jste platil na rychlodobíjčkách.

                40. Elektrickým letadlem?
                  Elektrickým letadlem?

                41. Ne jistě že ne, vy snad znáte nějaké veřejně
                  Ne jistě že ne, vy snad znáte nějaké veřejně používané dopravní letadlo na elektřinu?

                  Pokud Vím, jedinou a zatím jen vlaštovkou co jaro nedělá je Airbus A 330NEO se svým hybridním pojezdem.

                  Asi narážíte na ekologii, ale pokud jste si všiml, tuto linku nikde vehementně neobhajuji, protože též nejsem přesvědčen, že by soudobý provoz EV byl nějak významně ekologicky přínosný.
                  Rozdílu pojmů LOKÁLNĚ bezemisní a BEZemisní rozumím dobře, nebojte.
                  I když jsem přesvědčen, že na rozdíl fosilů kde je potenciál snižovat emise vyčerpán – tam už to lepší nebude, tak u EV je ten potenciál naopak na začátku.
                  V energetickém mixu (výroby elektřiny) máme obrovský prostor ke snížení exhalací. Jen záleží na rozvoji OZE.

                42. V pořádku. Tohle vysvětlení beru.
                  V pořádku. Tohle vysvětlení beru.

                43. Máte pravdu , že menší auto se do města hodí lépe ,ale
                  Máte pravdu , že menší auto se do města hodí lépe ,ale zase na druhou stranu většina lidí chce větší.

                  Protože i do města můžte jet velkým ,ale opačně to nejde na dovolenou se celá rodina do dvoumístného vozu nevejde.

                  Proto lidí za větší auto logicky dají víc peněz.

                  Mě třeba vyhovuje jako druhé auto to citigoe , protože potřebuji vozit i děti do školy. Obvykle najedu do 100 Km ,ale někdy i 200 Km to je už problém a autem o dojezdu 100 Km

                  Proto citigo e s dojezdem 250-300 Km za 420 tis. je bomba nabídka, jen nevím jak na to zareaguje konkurence , protože ty nákupní vozíky s dojezdem 100 Km pro dva za 460 tis. budou neprodejné.

                44. Je potom zajiave, ze VW dovoli prodavat benzinove citigo za
                  Je potom zajiave, ze VW dovoli prodavat benzinove citigo za 200 000, kdyz urcite chce radeji prodava svoje golfy za 400+

Napsat komentář