Elektromobil poprvé dokončil Rallye Dakar

Při třetím pokusu se týmu Acciona stejnojmenného španělského energetického konglomerátu konečně podařilo dojet jeden z nejobtížnějších závodů na světě, Rallye Dakar, se svým elektromobilem. Jde o další významný krok pro elektromobilu jako celek.

Auto je schopné ujet na jedno nabití až 200 km, nabíjet je možné až 150 kW. Délka je 4,60 m, šířka 2,0 m, rozvor 2,90 m, výška 1,80 m. Hmotnost činí 2100 kg, výkon 250 kW s max. točivým momentem 800 Nm. Max. rychlost je omezena na 150 km/h a auto je vybaveno i solárním panelem. Spotřebuje asi 20-45 kWh/100 km v závislosti na terénu.
foto: Acciona

Acciona byla jediný tým, který se závodu 2016 Dakar Rally zúčastnil s elektromobilem. Vůz ACCIONA 100% EcoPowered řídili Ariel Jatón a Tito Rolón, kteří jej také dovezli až do cíle v Buenos Aires. Stal se tak prvním z 18 000 vozidel v historii rallye, které dojelo do cíle a přitom nespotřebovalo ani kapku paliva.

Posádky přitom při 39. ročníku dakarské rallye provázela extrémní nepřízeň počasí a trasa musela být přepracována poté, co se rozvodnila řeka Rio Grande. Ze závodu odstoupilo 26 % účastníků. Elektromobil vyrobený kompletně v městečku Vilanova del Vallé poblíž Barcelony mezi nimi ale nebyl.

Celková kapacita baterií elektromobilu činí 150 kWh rozdělených do 6 modulů. Cesta vedla skrze 9000 km napříč Jižní Amerikou – Argentinou, Bolívií a Paraguayem.

tisková zpráva

21 Comments on “Elektromobil poprvé dokončil Rallye Dakar”

  1. děkuji za tento
    děkuji za tento článek.
    Když jsem cca před 14-ti dny sháněl po informacích o tomto teamu, o tom jak soutěž zvládají,tak v podstatě nikde nic nebylo – krom pár obecných info na oficialních stránkách Acciciona. Dokonce ani na ofic. stránkách organizátorů soutěže…

        1. For the race, Formula E uses
          For the race, Formula E uses a single diesel generator – yes, one – a lightly-modified Cummins KTA50 to charge all 40 racers from flat to full in around 50 minutes. The cars are hooked up 20 at a time, with 42 kW of energy provided to each car for a total of 840 kW – enough to power a couple thousand homes.

          1. Myslel jsem, že když to z
            Myslel jsem, že když to z africké poště přesunuli do obydlenější jižní Ameriky a pořád tam ukazují průjezdy městečky a vesnicemi, tak by to až tak pusté být nemělo. Ale detailně jsem to nestudoval. Řvoucí smradlavé dýmící kraksny v přírodě mne už nějak neberou.

            1. v Jižní Americe jsou
              v Jižní Americe jsou oblasti, které jsou opravdu hodně řídce obydlené (je to tak asi jako v Africe – jsou tam místa přelidněná i liduprázdná). Aby byla soutěž co nejzajímavější, tak zrovna takovými hodně řídce obydlenými oblastmi trasa soutěže vede.

Napsat komentář