Elektromobil poprvé dokončil Rallye Dakar

Jan Horčík - 16 Leden 2017

Při třetím pokusu se týmu Acciona stejnojmenného španělského energetického konglomerátu konečně podařilo dojet jeden z nejobtížnějších závodů na světě, Rallye Dakar, se svým elektromobilem. Jde o další významný krok pro elektromobilu jako celek.auto elektromobil rallye dakar acciona

Auto je schopné ujet na jedno nabití až 200 km, nabíjet je možné až 150 kW. Délka je 4,60 m, šířka 2,0 m, rozvor 2,90 m, výška 1,80 m. Hmotnost činí 2100 kg, výkon 250 kW s max. točivým momentem 800 Nm. Max. rychlost je omezena na 150 km/h a auto je vybaveno i solárním panelem. Spotřebuje asi 20-45 kWh/100 km v závislosti na terénu.
foto: Acciona

Acciona byla jediný tým, který se závodu 2016 Dakar Rally zúčastnil s elektromobilem. Vůz ACCIONA 100% EcoPowered řídili Ariel Jatón a Tito Rolón, kteří jej také dovezli až do cíle v Buenos Aires. Stal se tak prvním z 18 000 vozidel v historii rallye, které dojelo do cíle a přitom nespotřebovalo ani kapku paliva.

Posádky přitom při 39. ročníku dakarské rallye provázela extrémní nepřízeň počasí a trasa musela být přepracována poté, co se rozvodnila řeka Rio Grande. Ze závodu odstoupilo 26 % účastníků. Elektromobil vyrobený kompletně v městečku Vilanova del Vallé poblíž Barcelony mezi nimi ale nebyl.

Celková kapacita baterií elektromobilu činí 150 kWh rozdělených do 6 modulů. Cesta vedla skrze 9000 km napříč Jižní Amerikou - Argentinou, Bolívií a Paraguayem.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

děkuji za tento článek.
Když jsem cca před 14-ti dny sháněl po informacích o tomto teamu, o tom jak soutěž zvládají,tak v podstatě nikde nic nebylo - krom pár obecných info na oficialních stránkách Acciciona. Dokonce ani na ofic. stránkách organizátorů soutěže...

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vše je na FB: Acciona Dakar

Obrázek uživatele Kuk

Jaké baterie použili?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Necelou tunu monočlánků o rozměrech 18x65 mm :-)

Obrázek uživatele Kuk

Panasonic

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Cipísek D

Omezení pro stará auta v Paříži

ceskatelevize.cz/ivysilani/1097181328-udalosti/217411000100116/obsah/516440-omezeni-pro-stara-auta-v-parizi

---

3.svhv TEZLATREJTRS za BTC MLASK kumpáni=MSTR+PYPL... pohlavný nepriateľ !! https://youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJCE dyž GERMAN drbe ČEZKÝ ;) NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) 3seperou 4týbaterky 5týQuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Obrázek uživatele Kuk

Tak super. Energetický konglomeráty mě vůbec nevzrušujou, ale úspěchy v soutěžích ano.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

youtube.com/watch?v=kvJIEIzIm0c

Obrázek uživatele Kuk

Tydle parametry už jsou minulost. Teď vzali za základ 100 kWh verzi co dá údajně 0-100 km za 2,1 s.
Očesáním auto zchudlo o 500 kg a použili se jiné gumy a brzdy.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak to už je jeba...
môžu s tým ísť aj na drag racing

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak to nabíjeli? To mi příjde v terénních podmínkách mnohem zajímavější. Když teda: "...přitom nespotřebovalo ani kapku paliva".

Obrázek uživatele Kuk

Na závodech Formule e používaj velký naftový generátory a lejou do nich glycerín což je vedlejší produkt biodízlu. Na 9 litrů biodízlu jim vznikne 1 litr glycerínu.
Jak moc je čistý a výhodný ho spalovat ať doplní někdo znalejší.

http://www.aquafuelresearch.com
http://blackflag.jalopnik.com/i-drank-the-fuel-that-powers-formula-e-1691463495

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

off-
glycerin trochu riedený denaturákom sme používali ako "nemrznúcu zmes".

Obrázek uživatele Radovan

Už jsem se těšil, že v rámci závodu po nich v oblasti něco zbylo, že osadili trasu rychlonabíječkami 150 kW a elektromobilita tam pojede o106, a nic. Spalovací generátory.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Naivita nebo fanatizmus? Ti lide ve vesnicich "uplacanych z blata" maji uplne jine starosti nez si koupit "auto za milion", aby se ta nabijecka vyuzila...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Taky to není pro ně, ale pro dálkovou jízdu přes vesnici uplácanou z bláta, aby se podpořil turistický ruch :-)

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele ozana

V takové pustině?!

---

Свободy Алексею Навальнomy!

Sprosté debily ignoruji.

Obrázek uživatele Radovan

Myslel jsem, že když to z africké poště přesunuli do obydlenější jižní Ameriky a pořád tam ukazují průjezdy městečky a vesnicemi, tak by to až tak pusté být nemělo. Ale detailně jsem to nestudoval. Řvoucí smradlavé dýmící kraksny v přírodě mne už nějak neberou.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

v Jižní Americe jsou oblasti, které jsou opravdu hodně řídce obydlené (je to tak asi jako v Africe - jsou tam místa přelidněná i liduprázdná). Aby byla soutěž co nejzajímavější, tak zrovna takovými hodně řídce obydlenými oblastmi trasa soutěže vede.

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vloni to byly generátory s motory od FPT. himoinsa.com/news_ecopowered_2016/himoinsa-generators-at-charging-points-for-the-acciona-ecopowered-electric-vehicle.aspx#.WH0gQrmmm70

Obrázek uživatele Kuk

For the race, Formula E uses a single diesel generator – yes, one – a lightly-modified Cummins KTA50 to charge all 40 racers from flat to full in around 50 minutes. The cars are hooked up 20 at a time, with 42 kW of energy provided to each car for a total of 840 kW – enough to power a couple thousand homes.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrole-station
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?