Při třetím pokusu se týmu Acciona stejnojmenného španělského energetického konglomerátu konečně podařilo dojet jeden z nejobtížnějších závodů na světě, Rallye Dakar, se svým elektromobilem. Jde o další významný krok pro elektromobilu jako celek.
foto: Acciona
Acciona byla jediný tým, který se závodu 2016 Dakar Rally zúčastnil s elektromobilem. Vůz ACCIONA 100% EcoPowered řídili Ariel Jatón a Tito Rolón, kteří jej také dovezli až do cíle v Buenos Aires. Stal se tak prvním z 18 000 vozidel v historii rallye, které dojelo do cíle a přitom nespotřebovalo ani kapku paliva.
Posádky přitom při 39. ročníku dakarské rallye provázela extrémní nepřízeň počasí a trasa musela být přepracována poté, co se rozvodnila řeka Rio Grande. Ze závodu odstoupilo 26 % účastníků. Elektromobil vyrobený kompletně v městečku Vilanova del Vallé poblíž Barcelony mezi nimi ale nebyl.
Celková kapacita baterií elektromobilu činí 150 kWh rozdělených do 6 modulů. Cesta vedla skrze 9000 km napříč Jižní Amerikou – Argentinou, Bolívií a Paraguayem.
děkuji za tento
děkuji za tento článek.
Když jsem cca před 14-ti dny sháněl po informacích o tomto teamu, o tom jak soutěž zvládají,tak v podstatě nikde nic nebylo – krom pár obecných info na oficialních stránkách Acciciona. Dokonce ani na ofic. stránkách organizátorů soutěže…
Vše je na FB: Acciona Dakar
Vše je na FB: Acciona Dakar
Jaké baterie použili?
Jaké baterie použili?
Necelou tunu monočlánků o
Necelou tunu monočlánků o rozměrech 18×65 mm 🙂
Panasonic
Panasonic
Omezení pro stará auta v
Omezení pro stará auta v Paříži
ceskatelevize.cz/ivysilani/1097181328-udalosti/217411000100116/obsah/516440-omezeni-pro-stara-auta-v-parizi
Tak super. Energetický
Tak super. Energetický konglomeráty mě vůbec nevzrušujou, ale úspěchy v soutěžích ano.
youtube.com/watch?v=kvJIEIzIm
youtube.com/watch?v=kvJIEIzIm0c
Tydle parametry už jsou
Tydle parametry už jsou minulost. Teď vzali za základ 100 kWh verzi co dá údajně 0-100 km za 2,1 s.
Očesáním auto zchudlo o 500 kg a použili se jiné gumy a brzdy.
tak to už je jeba…
môžu
tak to už je jeba…
môžu s tým ísť aj na drag racing
Jak to nabíjeli? To mi
Jak to nabíjeli? To mi příjde v terénních podmínkách mnohem zajímavější. Když teda: „…přitom nespotřebovalo ani kapku paliva“.
Na závodech Formule e
Na závodech Formule e používaj velký naftový generátory a lejou do nich glycerín což je vedlejší produkt biodízlu. Na 9 litrů biodízlu jim vznikne 1 litr glycerínu.
Jak moc je čistý a výhodný ho spalovat ať doplní někdo znalejší.
http://www.aquafuelresearch.com
http://blackflag.jalopnik.com/i-drank-the-fuel-that-powers-formula-e-1691463495
Vloni to byly generátory s
Vloni to byly generátory s motory od FPT. himoinsa.com/news_ecopowered_2016/himoinsa-generators-at-charging-points-for-the-acciona-ecopowered-electric-vehicle.aspx#.WH0gQrmmm70
For the race, Formula E uses
For the race, Formula E uses a single diesel generator – yes, one – a lightly-modified Cummins KTA50 to charge all 40 racers from flat to full in around 50 minutes. The cars are hooked up 20 at a time, with 42 kW of energy provided to each car for a total of 840 kW – enough to power a couple thousand homes.
Už jsem se těšil, že v
Už jsem se těšil, že v rámci závodu po nich v oblasti něco zbylo, že osadili trasu rychlonabíječkami 150 kW a elektromobilita tam pojede o106, a nic. Spalovací generátory.
V takové pustině?!
V takové pustině?!
Myslel jsem, že když to z
Myslel jsem, že když to z africké poště přesunuli do obydlenější jižní Ameriky a pořád tam ukazují průjezdy městečky a vesnicemi, tak by to až tak pusté být nemělo. Ale detailně jsem to nestudoval. Řvoucí smradlavé dýmící kraksny v přírodě mne už nějak neberou.
v Jižní Americe jsou
v Jižní Americe jsou oblasti, které jsou opravdu hodně řídce obydlené (je to tak asi jako v Africe – jsou tam místa přelidněná i liduprázdná). Aby byla soutěž co nejzajímavější, tak zrovna takovými hodně řídce obydlenými oblastmi trasa soutěže vede.
Naivita nebo fanatizmus? Ti
Naivita nebo fanatizmus? Ti lide ve vesnicich „uplacanych z blata“ maji uplne jine starosti nez si koupit „auto za milion“, aby se ta nabijecka vyuzila…
Taky to není pro ně, ale
Taky to není pro ně, ale pro dálkovou jízdu přes vesnici uplácanou z bláta, aby se podpořil turistický ruch 🙂
off-
glycerin trochu
off-
glycerin trochu riedený denaturákom sme používali ako „nemrznúcu zmes“.