Elektromobil BMW iNext už se testuje v pouštích Jihoafrické republiky

redakce - 27 Únor 2020

Nová technologická vlajková loď společnosti BMW Group absolvuje testování v pouštních oblastech Jihoafrické republiky.Elektromobil BMW iNext v Jihoafrické republice překonává nejrůznější nástrahy spojené s extrémním teplem, slunečním zářením a prachem na nezpevněných cestách.

Elektromobil BMW iNext v Jihoafrické republice překonává nejrůznější nástrahy spojené s extrémním teplem, slunečním zářením a prachem na nezpevněných cestách.
foto: BMW

Elektromobil BMW iNEXT na cestě k sériové produkci uzavírá další kapitolu komplexního testování ve zvláště náročných podmínkách. Po intenzivních zkouškách v mrazech za polárním kruhem nyní následuje opačný testovací program v jihoafrické poušti Kalahari, který je pro technologickou vlajkovou loď společnosti BMW Group mimořádnou výzvou.

Kromě extrémně vysokých teplot a slunečního záření se bude muset vypořádat také s trvale prašným prostředím a nezpevněnými povrchy tvořenými pískem, kameny nebo šotolinovým podkladem.

V této doslova horké fázi vývoje sériového vozu to nejsou pouze komponenty pohonu a podvozku BMW iNEXT, automobilu navrženého pro čistě elektrickou mobilitu, které musí prokázat svoji funkčnost, odolnost a spolehlivost, ale stejně musí obstát také panely karoserie, interiér, asistenční systémy a digitální technologie.

V souvislosti s elektromobilem BMW iNext se mluví o dojezdu až 700 km na jedno nabití.

V souvislosti s elektromobilem BMW iNext se mluví o dojezdu až 700 km na jedno nabití.
foto: BMW

Testy v horkém klimatu jsou nedílnou součástí rozsáhlého a různorodého vývojového a testovacího programu v rámci vývoje sériového modelu. Ten zajistí, že prototypy BMW iNEXT jsou v časově krátkém období vystaveny námaze jako v průběhu celé životnosti vozu.

Stejně jako v případě všech nových modelů BMW vede cesta do sériové výroby přes testovací centrum v jihofrancouzském Miramas, Severní smyčku okruhu Nürburgring a další závodní tratě, zimní centrum ve švédském Arjeplogu a také pouštní oblasti s extrémně vysokými teplotami a suchem.

Jízda vysokými rychlostmi, popojíždění v kolonách, extrémní teploty pod a nad bodem mrazu, testování na ledu a sněhu, stejně jako v poušti, to vše jsou fáze provozu, kterým automobil čelí při každodenním používání po dobu mnoha let, a které musí předsériový automobil absolvovat ve vysoce koncentrovaném množství.

BMW iNext nepůjde na trh dříve než v roce 2021.

BMW iNext nepůjde na trh dříve než v roce 2021.
foto: BMW

Zkušení konstruktéři společně s výkonnou palubní měřicí technikou přitom zaznamenávají reakce vozidla na různé povětrnostní podmínky, lišící se povrchy a další vlivy. Tím je zaručeno, že typická BMW radost z jízdy nebude v budoucích modelech ovlivněna žádnými neočekávanými okolnostmi. Sériová výroba modelu BMW iNEXT začne v roce 2021 v závodě BMW v německém Dingolfingu.

Nový model, navržený jako moderní automobil kategorie Sports Activity Vehicle, kombinuje nejnovější inovace definované BMW Group v rámci firemní strategie NUMBER ONE> NEXT pro budoucí oblasti D-ACES (Design, Autonomní jízda, Konektivita, Elektrifikace a Služby).

BMW iNEXT s technologií BMW eDrive páté generace nastavuje nová měřítka v oblasti sportovnosti, hospodárnosti a dojezdu v kategorii elektricky poháněných automobilů.

Technologie podvozku a asistenční systémy připravují půdu pro další kroky směrem k autonomní jízdě. Progresivitu BMW iNEXT podtrhují také rozsáhlé inovace v oblasti ovládání a digitalizace.

BMW iNEXT zvládá extrémní nároky způsobené teplem, slunečním zářením a prachem. Testovací jízdy pouští a savanou na severozápadě Jihoafrické republiky nabízejí vývojovým inženýrům ideální podmínky pro testování a harmonizaci všech komponentů pohonu a podvozku v extrémních podmínkách.

Povrch, který se mění mezi písečnými dunami, šotolinou a terénními úseky představuje výjimečnou výzvu i pro inteligentní systém pohonu všech kol automobilu BMW iNEXT. V teplotách, které by během okamžiku vybily jakoukoliv baterii mobilního telefonu, se testuje integrovaný okruh chlazení vysokonapěťové baterie, elektromotor a řídicí elektronika BMW iNEXT.

Auto se bude vyrábět v továrně Dingolfing v Německu.

Auto se bude vyrábět v továrně Dingolfing v Německu.
foto: BMW

Kromě toho je extrémním podmínkám pouštního klimatu podrobena klimatizace pro interiér, která funguje prostřednictvím tepelných čerpadel, její řídicí systém a všechny další elektrické součásti s cílem prověřit připravenost pro sériovou výbavu.

Během rozsáhlých testů v horku je vozidlo po dobu několika hodin opakovaně vystaveno slunečnímu záření a následně zchlazeno. Tímto způsobem vývojáři testují nejen funkčnost elektrických systémů, ale také teplotní stabilitu materiálů používaných v interiéru.

Vývojoví inženýři neakceptují žádné vrzání nebo praskání, a to ani v případě náhlých a intenzivních teplotních výkyvů. Kromě toho poušť Kalahari nabízí ideální podmínky pro testování těsnosti různých víček, dveří a kapot proti prachu.

BMW iNEXT během tisíců testovacích kilometrů ujetých po nezpevněných cestách, dunách a krajinou se suchými křovisky zvíří velké množství prachu, ale žádný se dovnitř nedostane.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Náhrada BMW 7, to zase bude objednávek za tu cenu, u nás tak 10 :)

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Obrázek uživatele Kuk

Náš Pepa, expert na luxusní zboží :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Vid kulový co se kupují, jediné do čeho nedávám peníze jsou auta na denní ježdění.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Obrázek uživatele Kuk

A ani se neumíš vymáčknout. Za to moc dobře vím k čemu se vyjadřuješ. :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

A je to předokolka nebo zadokolka? :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Čtyřkolka

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele Kuk

Všechny modely?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Bmw sazi na platformu ktera bude spalovaci, hybridni i elektricka. Takze zase jen predelanej spalovak. Ani ryba ani maso. At uz jdou do hajzlu.

A ti jdi k psychiatrovi.

Obrázek uživatele Marek_

Ano. Proto ani i3 nebude mít nástupce na čistě elekt. platformě. Prostě chtějí být flexibilní. Jestli to je správná volba, ukáže čas. A zákazník to stejně asi moc neřeší, myslím tím klasický zákazník, co doteď jezdil ve spalováku. A neřekl bych úplně, že je to předělaný spalovák (jako třeba eTron nebo EQC), je to nová platforma, která umožní zástavbu všech typů pohonu.

---

Lexus GS 450h Premium

tipuji že se taky do 300 000 km fatálně podělá jako plánovaně všechny BMW, degradace bude mnohem horší než u Tesly, u které není téměř žádná, nebudou mít dostatek baterek a výkony také horší, jen cena bude vyšší než u Tesly, takže neber to :)

Definujte (procentualne na vek ci ujete km) "degradace u Tesly, u které není téměř žádná".

Ono si to pár zákazníků najde, asi podobně jako E-Tron. Nicméně osobně se mi nelíbí Audi ani BMW designově. Takže u mě už předem vyhrála Tesla Model Y. Navíc těch 10 let zkušeností s baterkama, motorama, software, infrastrukturou atd. mi dává naději, že to auto snad něco vydrží, někam dojede a bude mít kde nabíjet. (osobní názor, nikomu ho nevnucuju a chápu, že každému vyhovuje něco jiného)

aljo, pár zavrzelých, hloupých, nevědomých a neschopných typu Pavel K (ale s penězmi) si to koupí... v Německu jsou zvyklí na skutečný luxus, a to Tesla ještě neumí... zas tak nevadí, aspoň se má málo co pokazit :)

každopádně od fosil výrobců je to obrovská loterie

Pavel K tě žádá o definici Jenjo. Ty jí nedokážeš dát dohromady, tak ho napadáš. Takže kdo je tu hloupý je více než jasné.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil