Nová technologická vlajková loď společnosti BMW Group absolvuje testování v pouštních oblastech Jihoafrické republiky.
foto: BMW
Elektromobil BMW iNEXT na cestě k sériové produkci uzavírá další kapitolu komplexního testování ve zvláště náročných podmínkách. Po intenzivních zkouškách v mrazech za polárním kruhem nyní následuje opačný testovací program v jihoafrické poušti Kalahari, který je pro technologickou vlajkovou loď společnosti BMW Group mimořádnou výzvou.
Kromě extrémně vysokých teplot a slunečního záření se bude muset vypořádat také s trvale prašným prostředím a nezpevněnými povrchy tvořenými pískem, kameny nebo šotolinovým podkladem.
V této doslova horké fázi vývoje sériového vozu to nejsou pouze komponenty pohonu a podvozku BMW iNEXT, automobilu navrženého pro čistě elektrickou mobilitu, které musí prokázat svoji funkčnost, odolnost a spolehlivost, ale stejně musí obstát také panely karoserie, interiér, asistenční systémy a digitální technologie.
foto: BMW
Testy v horkém klimatu jsou nedílnou součástí rozsáhlého a různorodého vývojového a testovacího programu v rámci vývoje sériového modelu. Ten zajistí, že prototypy BMW iNEXT jsou v časově krátkém období vystaveny námaze jako v průběhu celé životnosti vozu.
Stejně jako v případě všech nových modelů BMW vede cesta do sériové výroby přes testovací centrum v jihofrancouzském Miramas, Severní smyčku okruhu Nürburgring a další závodní tratě, zimní centrum ve švédském Arjeplogu a také pouštní oblasti s extrémně vysokými teplotami a suchem.
Jízda vysokými rychlostmi, popojíždění v kolonách, extrémní teploty pod a nad bodem mrazu, testování na ledu a sněhu, stejně jako v poušti, to vše jsou fáze provozu, kterým automobil čelí při každodenním používání po dobu mnoha let, a které musí předsériový automobil absolvovat ve vysoce koncentrovaném množství.
foto: BMW
Zkušení konstruktéři společně s výkonnou palubní měřicí technikou přitom zaznamenávají reakce vozidla na různé povětrnostní podmínky, lišící se povrchy a další vlivy. Tím je zaručeno, že typická BMW radost z jízdy nebude v budoucích modelech ovlivněna žádnými neočekávanými okolnostmi. Sériová výroba modelu BMW iNEXT začne v roce 2021 v závodě BMW v německém Dingolfingu.
Nový model, navržený jako moderní automobil kategorie Sports Activity Vehicle, kombinuje nejnovější inovace definované BMW Group v rámci firemní strategie NUMBER ONE> NEXT pro budoucí oblasti D-ACES (Design, Autonomní jízda, Konektivita, Elektrifikace a Služby).
BMW iNEXT s technologií BMW eDrive páté generace nastavuje nová měřítka v oblasti sportovnosti, hospodárnosti a dojezdu v kategorii elektricky poháněných automobilů.
Technologie podvozku a asistenční systémy připravují půdu pro další kroky směrem k autonomní jízdě. Progresivitu BMW iNEXT podtrhují také rozsáhlé inovace v oblasti ovládání a digitalizace.
BMW iNEXT zvládá extrémní nároky způsobené teplem, slunečním zářením a prachem. Testovací jízdy pouští a savanou na severozápadě Jihoafrické republiky nabízejí vývojovým inženýrům ideální podmínky pro testování a harmonizaci všech komponentů pohonu a podvozku v extrémních podmínkách.
Povrch, který se mění mezi písečnými dunami, šotolinou a terénními úseky představuje výjimečnou výzvu i pro inteligentní systém pohonu všech kol automobilu BMW iNEXT. V teplotách, které by během okamžiku vybily jakoukoliv baterii mobilního telefonu, se testuje integrovaný okruh chlazení vysokonapěťové baterie, elektromotor a řídicí elektronika BMW iNEXT.
foto: BMW
Kromě toho je extrémním podmínkám pouštního klimatu podrobena klimatizace pro interiér, která funguje prostřednictvím tepelných čerpadel, její řídicí systém a všechny další elektrické součásti s cílem prověřit připravenost pro sériovou výbavu.
Během rozsáhlých testů v horku je vozidlo po dobu několika hodin opakovaně vystaveno slunečnímu záření a následně zchlazeno. Tímto způsobem vývojáři testují nejen funkčnost elektrických systémů, ale také teplotní stabilitu materiálů používaných v interiéru.
Vývojoví inženýři neakceptují žádné vrzání nebo praskání, a to ani v případě náhlých a intenzivních teplotních výkyvů. Kromě toho poušť Kalahari nabízí ideální podmínky pro testování těsnosti různých víček, dveří a kapot proti prachu.
BMW iNEXT během tisíců testovacích kilometrů ujetých po nezpevněných cestách, dunách a krajinou se suchými křovisky zvíří velké množství prachu, ale žádný se dovnitř nedostane.
Náhrada BMW 7, to zase bude objednávek za tu cenu, u nás
Náhrada BMW 7, to zase bude objednávek za tu cenu, u nás tak 10 🙂
Náš Pepa, expert na luxusní zboží :)))
Náš Pepa, expert na luxusní zboží :)))
Vid kulový co se kupují, jediné do čeho nedávám peníze
Vid kulový co se kupují, jediné do čeho nedávám peníze jsou auta na denní ježdění.
A ani se neumíš vymáčknout. Za to moc dobře vím k čemu
A ani se neumíš vymáčknout. Za to moc dobře vím k čemu se vyjadřuješ. 🙂
A je to předokolka nebo zadokolka? 🙂
A je to předokolka nebo zadokolka? 🙂
Čtyřkolka
Čtyřkolka
Všechny modely?
Všechny modely?
Bmw sazi na platformu ktera bude spalovaci, hybridni i
Bmw sazi na platformu ktera bude spalovaci, hybridni i elektricka. Takze zase jen predelanej spalovak. Ani ryba ani maso. At uz jdou do hajzlu.
Ano. Proto ani i3 nebude mít nástupce na čistě elekt.
Ano. Proto ani i3 nebude mít nástupce na čistě elekt. platformě. Prostě chtějí být flexibilní. Jestli to je správná volba, ukáže čas. A zákazník to stejně asi moc neřeší, myslím tím klasický zákazník, co doteď jezdil ve spalováku. A neřekl bych úplně, že je to předělaný spalovák (jako třeba eTron nebo EQC), je to nová platforma, která umožní zástavbu všech typů pohonu.
A ti jdi k psychiatrovi.
A ti jdi k psychiatrovi.
tipuji že se taky do 300 000 km fatálně podělá jako
tipuji že se taky do 300 000 km fatálně podělá jako plánovaně všechny BMW, degradace bude mnohem horší než u Tesly, u které není téměř žádná, nebudou mít dostatek baterek a výkony také horší, jen cena bude vyšší než u Tesly, takže neber to 🙂
Ono si to pár zákazníků najde, asi podobně jako E-Tron.
Ono si to pár zákazníků najde, asi podobně jako E-Tron. Nicméně osobně se mi nelíbí Audi ani BMW designově. Takže u mě už předem vyhrála Tesla Model Y. Navíc těch 10 let zkušeností s baterkama, motorama, software, infrastrukturou atd. mi dává naději, že to auto snad něco vydrží, někam dojede a bude mít kde nabíjet. (osobní názor, nikomu ho nevnucuju a chápu, že každému vyhovuje něco jiného)
aljo, pár zavrzelých, hloupých, nevědomých a neschopných
aljo, pár zavrzelých, hloupých, nevědomých a neschopných typu Pavel K (ale s penězmi) si to koupí… v Německu jsou zvyklí na skutečný luxus, a to Tesla ještě neumí… zas tak nevadí, aspoň se má málo co pokazit 🙂
každopádně od fosil výrobců je to obrovská loterie
Pavel K tě žádá o definici Jenjo. Ty jí nedokážeš dát
Pavel K tě žádá o definici Jenjo. Ty jí nedokážeš dát dohromady, tak ho napadáš. Takže kdo je tu hloupý je více než jasné.
Definujte (procentualne na vek ci ujete km) „degradace u
Definujte (procentualne na vek ci ujete km) „degradace u Tesly, u které není téměř žádná“.