Elektromobil Audi e-tron: jak funguje pohonný systém?

Jan Horčík - 10 Únor 2019

Audi zahajuje prodej elektromobilu e-tron na českém trhu, a tak je na čase podívat se do jeho útrob. Jak přesně funguje jeho pohonný systém?audi e-tron elektromobil

Poučné video rozebírající podrobně pohonný systém elektromobilu Audi e-tron vám odhalí spo
foto: Audi

Joachim Doerr, inženýr Audi, na nejnovějším oficiálním videu velmi konkrétně popisuje nuance vedoucí k využití asynchronního elektromotoru, systém chlazení nebo distribuci točivého momentu na jednotlivé osy.

Vývoj elektromobilu Audi e-tron tak jak ho známe dnes začal před pěti lety. Výsledkem je auto se zrychlením 0-100 km/h za 5,7 sekundy, max. rychlostí 200 km/h a dojezdem 417 km WLTP. Hlavní elektrický pohonná jednotka je vybavena jednostupňovou převodovkou.

Vůz je postaven na 95kWh baterii (36 modulů po 12 sáčkových článcích, 396 V). Baterie váží 700 kg. Max. výkon pohonného systému je 300 kW/664 Nm. Auto utáhne za tažným zařízením až 1800 kg. Palubní nabíječka 11 kW nebo 22 kW na přání. Rychlonabíjení až 150 kW, viz. povedená nabíjecí křivka.

Zpět na HybridPřidat komentář

Audi překvapeně uznalo, že Tesla_3 je lepší než doufali...
https://electrek.co/2019/02/09/tesla-model-3-cost-surprise-porsche-audi-reverse-engineering/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Presneji receno, zjistili ze tesla vyrabi auta levneji nez si mysleli, ne lepe...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

přesně tak !! to sem tam tam četl taky, tak to vyznělo a dalo se to čekat

...

OT: Druhá loď (Glovis Cosmos) s dalšími 3000 TM3 dorazí dnes po půlnoci do belgického Zeebrgge.
Bude nějaká z nich do ČR? Pochlubte se :)

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hned jak jsem se doslechl o té superluxusní fíčuře, že má vzadu v kufru bazén, tak jsem si objednal hned dvě :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A proc ne tri? A nebo jeste vic?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

počkat počkat mo kdo ví jesi ten zvedlej kufr kam voda teče po zadním skle vyřešili? sem to vonehdá zkoušel fbramboře a dobrý, neteče ;)

youtube.com/watch?v=hCv_Ha0oWjE

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nj má rech soudluzi TESLA JEDÉÉÉ :)))

marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:0.9941183/centery:50.53544/zoom:8/mmsi:538006227/shipid:3448915

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Včera jsem s el. Ioniqem zajel do Borsdorfu(Lipsko)na předváděcí akci Kia e-Niro. A přesvědčil jsem se po prohlídce a projížďce, že to je nejlepší elmobil současnosti, co se praktičnosti a rodiny týká. Prostorný uvnitř, dostatečný kufr(451 l), vyší posez, a super dojezd. Pro mne super, přes týden po městě, ale i bezproblémově na dálky, výlety nebo dovolené. Měli tam Teslu model 3, pro mne bohužel nepraktické auto, ale hezké. Opel Ampera mne příjemně překvapil prostorem i kufrem. U Kony jsem se znovu přesvědčil, že to je auto spíše pro dva, málo prostoru i malý kufr. Jízdně to je paráda. Bohužel Kia ČR hlásí e-Niro u nás až na přelomu roku. Což je neuvěřitelné, když už u našich sousedů je k dispozici. Opět malosériová výroba, ale bez Tesly by nebyla ani ta snaha.

Máte svůj Ioniq, nebo jsem jel půjčeným?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, bohuzel az na prelomu roku 2019/2020 se spusti konfigurator s tim, ze dodaci lhuta cca pul roku, takze prvni eNiro bude u nas ofiko dostupne az 06/2020. Potvrzeno importerem.
Obavam se, ze tou dobou uz eNiro bude celit mnohem vetsi konkurenci a nebude to v pomeru cena / vykon nej eauto. Kia ostrouha diky vlastni blbosti.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Není problém si ho koupit v Německu, ane Rakousku, Tesla se u nás také neprodává...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V půlce 2020 bude nějaké eniro historie...ID rulez:).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mluvite mi z duse.
ID smete veskerou konkurenci.

Těmi 100 tisíci kusy, které plánují na příští rok? To už by musel být na trhu v roce 2017, aby se vyrovnal konkurenci, teď už budou 3 roky pozadu a spoustu dalších let jen dohánět.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

100 tisíc se Vám zdá málo? Kolik tu bude jiných EV v takovém počtu? řekl bych že žádné

Tesla Model 3 již letos bude v Evropě slušně přes 100 tisíc kusů.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

vtip dne :D no sice nesmysl ale dobře no, dejme tomu a ta další konkurence? A příští rok s příchodem ID TM3 pod 50 tisíc

22 kW na přání? Tak mi to najděte v ceníku...
Plánoval jsem etrona koupit, mám složenou zálohu, ale mít tam nabíječku stejnou jako mám v i3, kde je třetinová baterka, to tedy ne...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Konecne realny pouzivatel EV, ktory chape nutnost vykonnej palubnej nabijacky. Je hamba ze v tak drahom aute nieje 22kW v dobe, ked napr. ZOE to ma seriovo. Pomer wallbox/DC v nakupnych centrach je dany cenou, a do buducna sa podla mna menit nebude. Drzim palce pri vybere.

Tak si přečtěte ty další komentáře, jak silná onboard nabíječka je v autě nesmysl. :-)

Přitom ty lidi nechápou, že když nepotřebuji spěchat, tak s 22 kW chargerem mohu nabíjet 17, 11, 5 kW, ale když spěchám, tak s 11 kW nemohu nabíjet 22 kW...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale vždyť těch 22 není potřeba. Doma ti stači 11, a když pojedeš dál , tak budeš hledat minimálně 50.

Hledat budu. Ale to je tak všechno. Buď je obsazeno a je volný Mennekes nebo tam DC nabíječka vůbec není.
A taky budu rád, když nabíjím v práci, že přijedu po víkendu ráno do práce a na oběd už bude auto opět nabité.
Tohle nelze vyargumentovat ve prospěch 11 kW chargeru. Vždy najdu x příkladů, které hovoří ve prospěch 22 kW chargeru, ale nenajdu ani jeden příklad, kdy je z pohledu uživatele lepší tam mít jen 11 kW.

Nooooo... co parkování zdarma počas nabíjení ?
Raději budu na Mennekesu 8h než 4h a pak muset přeparkovávat :-D

Ale bez legrace - proč chcete mít auto nabité za půl dne když s ním odjedete až za "celý" den ?
Podle mě "stačí" nabíječka taková, která vám za řekněme půl pracovní doby (schválně neříkám kolik hodin) nebo za vyspání doma dá přesně tolik kolik denně projedete průměrně.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Neznám parkování zdarma po dobu nabíjení. Resp. parkovací systém, který pozná, že stojan dobil a na výjezdu z parkoviště mne nepustí. Jezdím buď tam, kde se neplatí vůbec nebo se platí třeba po 3 hodinách bez ohledu, zda nabíjíte. A proti přeparkovávání mají ochranu přes kamery na vjezdu, takže si nepomůžete.

Mám třeba takový režim, že přes víkend nenabíjím doma, pokud to jde. Protože ve firmě mám FVE a elektřinu si platím z firmy. Takže typicky po víkendu přijedu ráno do kanclu, skoro prázdný auto, dám ho nabíječky a v poledne potřebuji už jet pryč. Nebo přes den jezdím, druhý den ráno přijedu do firmy a opět v poledne potřebuji již vyrazit.
Mám jednoduše dost situací, kdy (zejména) přijedu do firmy na pár hodin si vyřídit věci, mezitím dobít auto a pak hned vyrazit. A nechci to řešit tak, že s pomalým nabíjením musím vyrazit z firmy a ještě jet ztrácet čas na DC nabíječku. To už bych se radši vrátil ke spalováku.

Parkování zdarma == počas nabíjení vás nikdo od stojanu vyhodit nemůže.
U každého stojanu tak najdete volné místo na "parkování".

Co se placeného vjezdu do podzemních garáží týče, tak ano tam se samozřejmě za parkování nad čas (nebo od začátku) platí. Ale jedním dechem píšete že jezdíte tam kde se neplatí vůbec...

Když jezdíte tam kde se neplatí parkování při nabíjení i tak musíte přeci po ukončení nabíjení uvolnit místo.
Znamená to že nerespektujete nutnost opustit místo u nabíječky po dokončení nabíjení ?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Asi každý mluvíme mluvíme o něčem jiném. Já parkování zadarmo neberu, že když nabíjím, tak parkuji.

Ano, jezdím na 2 druhy parkovišť. Buď je tam vjezd volný úplně (tj. parkování je zadarmo) nebo se platí obvykle od 2. nebo 3. hodiny (typicky OC).

Když nabíjím na DC (u mně typicky OC Chodov), tak se samozřejmě vrátím (nemusím, jak tvrdíte, je to jen o slušnosti) a přeparkuji (což je někdy vopruz - mohu zapomenout nebo se nemohu vrátit). Jelikož je tam hromada volných wallboxů ve 2 patrech, tak u wallboxu nemám problém parkovat po celou dobu, co tam jsem.

Ano, tak jsem to myslel - z pohledu "zabrání" místa u nabíječky je to samozřejmě o dispozici.
* Pokud stojím u rychlonabíječky, tak jsem rád za pomalejší výkon a na druhém fleku vedle se můžou točit DC dobíjení.
* Pokud je tam 10 fleků s AC a většinou prázdné... asi bych také risknul neodjet hned, většinou si to ale stejně naplánuji tak za 4h a to ještě nemám doplna (což je samozřejmě lepší).

Tedy tam kde je DC a jen dvě místa - nebudu tam nabíjet 2h a 2+h stát a blokovat. Z tohoto pohledu mi slabší AC nevadí.
Samozřejmě je to z pohledu efektivity využití stojanu na pytel ale to už je jiná pohádka.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

A jake auto nyni mate ze to takhle praktikujete? FVE vam da dostatecny vykon pro nabijeni v case tzn i v zime kdy to mene sviti? Neplanujete vice elektroaut ve firme a porizeni treba vlastni DC nabijecky?

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Mám i3. To se mi od rána do poledne nabije, ale vzhledem ke kapacitě musím nabíjet po cestě (když jedu mimo město).
FVE nedává dostatečný výkon v zimě, ani když méně svítí (a v noci taky ne :-) )
Plánujeme více elektroaut. Neplánujeme DC nabíječky, protože se to nevyplatí. Plánujeme instalaci wallboxů na každé parkovací místo, které bude vyhrazené pro elektromobil.

Zdravim. To my sli na to tedy opacne. Tzn vlastni DC nabijeckou.
Zalezi na poctu aut ale nam se vyplati.
Pres noc jedou na pomale nabijeni - staci zasuvky 220V resp vytazene faze z 3fazoveho rozvodu bez nutnosti zakoupeni kazdeho wallboxu ke kazdemu automobilu.
Pres den rychle DC nabijeni tim operativne dle potreby docerpe rychle energii do potrebneho auta. Nedovedl bych si predstavit pri nasem systemu ze by nam to s AC vubec mohlo fungovat. Nsjezdy s malobaterkacem cca 200-300km den. A odhaduji ze by pro nas system cca 6ks AC wallboxu u nas byl nefunkcni. Auta jezdi a malo stoji na nabijeni.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

V našem případě je DC nesmysl. Jednak to stojí raketu (wallbox si postavím za jeden večer jako lego se vším všudy do 9 tisíc Kč) a jednak nejmenší EV je i3 s 11 kW. Nic méně výkonného a hlavně jednofázového (kvůli FVE) nebudu do firmy kupovat.
U vás je to něco jiného, malobaterkáče mají obvykle nevýkonný onboard charger, takže abyste dosáhl vyššího výkonu, musíte na to jít přes DC nabíjení.
Pokud ale budu mít v autě 22 kW charger, tak DC pro domácí nabíjení postrádá smysl.
Nehledě na to, že DC nabíječku bych měl asi jednu a lidi by se museli na ní točit. U wallboxů tohle odpadá.

Jo jo. Kazdy ma jiny podminky a jinou ekonomiku. Nam se to vyplati tahnout s malobaterkacema odspoda a mit na ne navratnost cca 14mesicu a u firmy stoji minimalne casu. Potrebujeme cucnout co nejvic kw za co nejkratsi usek. Jezdi kolem komina a budou jezdit par let. Co nejjednodussi technika a bateriove clanky si vymenime sami az pujdou kapacitne dolu.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Konečně někdo, kdo chápe, že každý má jiné podmínky a jinou ekonomiku. Takže co je dobré pro mne, nemusí být dobré pro druhého.
Já v téhle diskuzi si připadám jako před 50. lety, kdy ti soudruzi přesně naordinovali, co je pro tebe dobré a co nikoliv.

No jasne. Co clovek a co auto to jine pojeti jak na to. Pokud chce nekdo v X ku vozit treba kozy na pastvu 200km daleko tak je to jeho vec.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Třeba z hlediska ticha při nabíjení, 22 kW od Renaultu dost kvičí.

A? Bude mít Audi charger od Renaultu?

Tyjo, nestras. Nekdo si to kupit musi, at nam muze psat dojmy z prvni ruky. Kdo jiny se chce obetovat? Je tu nekdo?

No taky by me zajimal ten prvni "stastlivec"

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Já se obětuji jako testovací řidič, ale platit to musíte vy.

U nas by se urcite na rozvozy pizzy take nekdo zkusebne obetoval

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Já se rád obětuji, jakmile mi nabídnou 22 kW onboard charger. :-)
Teď tady v Plzni Porsche předělává salon, pak by mělo být, dle dealera, nějaká recepce pro potenciální zákazníky s předváděcím e-tronem, tak to z nich zkusím vydolovat, kdy bude add-on charger k dispozici.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

22 kW charger bych nechtel, kdyz se to pokazi, tak vyplaznete pres 50 tisic, doma nepotrebujete nabijet vic jak 3kW, jinak si doma ani nepustite indukci a vysoke proudy kazi baterku hlavne tedka v zime. Na rychlonabijeni je pouze a jedine DC. Spise bych uvital jeste druhou CHAdeMO zasuvku, protoze to CCS korejcum chybuje..

Že máte 22 kW nabíječku přece neznamená, že nemohu jet na míň. Když máte auto, co má maximálku 200 km/h, tak také jezdíte po městě stejnou rychlostí? Doma mám jističe 3x25A, takže doma pojedu jen 11 kW, ale v práci a kdekoliv jinde mohu jet plným výkonem 22 kW. Což se mi hodí 100x...

Dost často přijedu někam, kde jsou jenom wallboxy... Když přijedu třeba do OC Chodov, kde je jedna DC nabíječka a dalších 10 walllboxů, tak DC nabíječka je většinou obsazená (a když není, tak se musíte za hodinu vrátit, abyste ji ze slušnosti neblokoval), kdežto parkovací místa s wallboxama jsou vždy volná. A nabít si celou baterku za dobu návštěvy kina je určitě lepší než nabít jen půlku baterky...

A argument, že se to může pokazit??? To má být jako vážný argument? Máte v autě klimatizaci? Rádio? Vyhřívání sedaček? Proč? Vždyť se to může pokazit...

A po návštěvě kina následuje 250-400km trip že potřebujete plnou?

Ale abych jen ne<(i)>oval ;-) ...
Uznávám že se hodí mít 22kW, ne že né -> pustím si rychlost takovou jakou zrovna potřebuji (tedy doufám že to jde nastavit). Takže v kině a vlastně kdekoliv bych dal rychlost vždy jen takovou aby mi to za 2h doplnilo tak na polovinu, víc jen kdybych měl ten den větší plánovaný nájezd.

Takže ano 22kW je fajn, 11 jde přežít s plánováním, 7 je z nouze ctnost a 3,6... lepší než drátem do oka asi no.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Nenásleduje. Ale rád si nabiju zadarmo, jsem totiž strašný škrt. :-) Nehledě na to, že 400 km je nesmysl. S e-tronem budu rád, když ujedu 300 km.

Hele, já také žiju s 11 kW chargerem, ale když u e-tronu se počítalo s 22 kW chargerem, tak si radši počkám.
Už jenom proto, že když po víkendu přijedu ráno do firmy, tak v poledne už budu mít nabité a mohu vyrazit bez mezizastávky u DC chargeru. Nesnáším ztrátu času při nabíjení. Když se mi auto nabíjí při parkování a nemusím nabíjet u stojanu jako když tankuji klasické palivo, tak jsem nejvíce spokojen.

Nejde o to jestli je někdo škrt (taky jsem). Jde o životnost baterie. Tedy pokud potom nejedu 300+km (v mém případě 100+) tak prostě doplna tankovat ani nechci. Každý den to tam strčím aby tam natekl denní nájezd a libuji si jak šetřím baterku *(pošetilý smajlík)*.
Ale to musím dopředu vědět jestli jedu někam dál nebo ne. Pokud to nevím tak je vyšší nabití pochopitelné.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Na nějakou životnost baterie kašlu. Tím se neřídím. Auto mi má sloužit. Ale vzhledem k tomu, že e-tron umí shora omezit nabíjení, tak nevidím důvod, proč bych kolem komína nemohl jezdit s max. SoC 80% a do 100% nabíjet jen před delší cestou.
Mě jde především o rychlost nabíjení. Teď mám spotřebu v průměru 15 kWh/100km. Tzn. za hodinu nabíjení získám kolem 70 km jízdy. U e-tronu, když budu mít průměr 24 kWh/100km, tak bych za hodinu nabíjení se stejným chargerem získal jen 45 km jízdy. Takže to bych si výrazně pohoršil.
A tohle je ta pointa, kterou tady lidé nechápou, že potřebuji i z on-board chargeru nabíjet relativně rychle, abych co nejrychleji získal potřebný nájezd a mohl vyrazit na cestu.

Už jsem vám to psal níže že 22kW je lepší mít a používat třeba jen 11 podle toho jak se to hodí. O tom se nepřu a souhlasím.

Jenom "polemizuji" o strategii která by mohla tuto potřebu omezit. A ne jen z hlediska životnosti baterie, parkování zdarma, ale i například z hlediska prvotní investice.
Není to jedna věc ale mix, který dohromady někomu může pomoci srazit tu "potřebnou" sílu palubní nabíječky směrem dolů.

Někdo to neřeší, jako vy - také vám nic nevytýkám v tomto ohledu. Pouze vlastně doplňuji že ne všichni to tak neřeší, stejně jako vám se nelíbí když vám někdo přisuzuje potřeby tak na druhou stranu byste také měl objektivně posoudit jestli náhodou nejste v té menšině (což netvrdím) která je na kraji spektra zákazníků a tedy ...

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

V pořádku, já netvrdím, že 22 kW onboard charger je zásadní vlastnost většiny majitelů EV. Jak tu někdo psal, jsou lidé, co sotva využijí 3,6 kW charger, protože mají jiný režim používání EV.

Já jen tvrdím, že PRO MNE je to zásadní vlastnost u velkobaterkáče, že 11 kW je mi málo i u stávajícího malobaterkáče a bez toho si to nekoupím. Audi chce mé prachy, tak se musí snažit. Já nevidím důvod, proč bych měl ze svých požadavků slevovat (když od začátku 22 kW charger slibují).

Co mně tady na té diskuzi vadí je to, že někteří jedinci mě tady přesvědčují "Já to nepotřebuji, tak ty také ne.", přitom o mém stylu využívání EV neví vůbec nic (a že na tom záleží!).

Obrázek uživatele Radovan

Velká palubní nabíječka je u velkobaterkáče nutnost. Já jsem si k amlobaterkáči 16 kWh baterka koupil nabíjecí kabel 16A právě proto, abych dojel prázdný na firmu, auto strčil do běžné zásuvky a i přes 3,6 kW palubní nabíječku měl na oběd nabito plnou. Což bych se standardně dodávaným kabelem 10A měl nejdříve na konci směny.
U auta s 90 kWh baterkou to pak s 22 kW palubní nabíječkou máte stejné. Do oběda z červeného pětikolíku 400V 32A baterka plná.
Nehledě na fakt, že silná palubní nabíječka dělá elektromobil elektromobilem. Jinak je to jen elektrické auto, závislé na síti čerpacích stanic, stejně jako spalovák. Takhle se dobije na maximum kdekoliv. Všude jsou červené pětikolíky 11 nebo 22 kW.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 73 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já bych třeba s baterkou na 400 Km určitě vydržel jezdil celý den a v noci si i těma 11 kW nabiju do plna.

Nicméně každý má svoje požadavky a chápu Vás, nechápu proč se vždy diskuze zvrhne na jeden proti deseti.

Já bych v těch on board nabíječkách šel ještě dál, je to samozřejmě lobby výrobců vozidel a DC rychlonabíječek aby byli lidi závislý na drahém rychlonabíjení.

Každý moderní elektromobil si vozí nabíječku sebou o výkonu několik desítek kW. A to ve formě rekuperace, stačí jen uzpůsobil pohonný měnič a místo motoru ve formě gererátoru k němu připojit 3F sítové napětí. V některé verzi to tak má Zoe.

Udělat wall box na 3x64 A stojí pakatel proti DC stanici

Technická... to dobíjení z rekuperace má blíž DC než AC přes palubní nabíječku.

Chci říct - tam se nic nekonvertuje. Navíc silná palubní nabíječka není nic jiného než zabudovaný přenosný konvertor 3f=>DC nebo se pletu?

Jde tedy spíše o vliv prvotní investice a technologii zabudování než tlak na závislost na předimezovaných nepřenosných palubních nabíječkách (stojan).

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pletete se.

Při rekuperaci vytváří motor 3F střídavý proud stejný jako je v elektrické síti kde se vytváří generátorem v elektrárně úplně stejně. Jen má různé napětí a hlavně frekvenci podle rychlosti jízdy, ale to rekuperačnímu měniči nevadí usměrní ho a pošle do akumulátoru, dělá v pricipu to co 3F nabíječka.

Právě , že ta investice milion do DC nabíječky je ta nevýhoda co brzdí elektromobilitu DC nabíjení je a bude z principu drahé.

Ale to nabijete zadarmo ted. V budoucnu ale ne.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

No a? Auto si kupuji teď, ne v budoucnu.

No prave ze pisete ze jste hrozny skrt. Jak vam.to bude vadit v budoucnu a jeste s takovou velkou spotrebou u etrona kdyz to casem zadarmo nebude?

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Nebude mi to vadit. Protože až se to bude zpoplatňovat, tak to už e-trona mít nebudu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to snad nemá ani smysl si na rok kupovat auto :)

To je snad můj problém, ne? I kdybych si kupoval auto každých půl roku, tak dokud to jsou moje peníze a ne Vaše, tak je to cajk...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslel jsem si , že jen ty co maj BMW X 5, M6 a další jsou trolové, ale vidím, že to platí obecně na všechny, asi je to tím znakem vepředu.

Jsem netušil, že Vás někdo může vytrollit tím, že si kupuje auto častěji, než Vy uznáváte. :-)

Vy jste fakt jednoduchý cíl... ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nešlo o peníze, ale o to, že to zpoplatní do roka. Když už se bavíte o penězích, není to vaše věc, protože větší náklady znamená menší daně a sociálně slabí na tom budou hůře :)

Tam kam jezdím, do roka nic zpoplatňovat nebudou. Jak to vůbec můžete tvrdit, když nevíte, kde nabíjím?

Jinak moje náklady znamenají něčí příjem, takže i utracené náklady někomu pomohou a i stát si vezme svůj díl (přes příjemcovo zdanění)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vím přesně kde v Brně nabijite a až si koupíte Audi, budu i vědět, kde v Plzni bydlíte :)

Tak zkuste tipnout to Brno. Nějaký náznak jsem tu dal, tak schválně, jestli se trefíte... :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hádal bych vás na Avanti ale spíš na Noem Arch :)

Tak to nevyšlo. :-)

Best Western v Husovce. Resp. parkuji hned vedle v parkovacím domě Domini Park.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No jo, ale jsou tam 4 místa pro nabíjení se zásuvkou 3x16A každé. To je max 11kW. Nebo to máte jinak?

Tam jsou sice menší CEE16 zásuvky, ale kabeláž mají 32A, dá se tam nabíjet 22 kW, jelikož jsem prakticky vždy sám. Ale nemají to moc chytře udělaný, až to bude využívanější, chtělo by to wallboxy se sdileným řízením, aby se maximalní příkon distribuoval mezi jednotlivá auta.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak jsem tam dnes byl a nabíjení 22kW ani omylem.
Mají sice 4x 3f 16A zásuvku, ale všechny včetně světel na patře, automatu na kávu apod. jsou jištěny 3x25A dohromady.
Nabíjel tam na první fázi 10A Ion a 10A Fiat a už to nesneslo nic jiného.
Musel jsem se přechodkou přehodit na druhou fázi, abych mohl nabíjet 16A.

Hezký, no... To mě teda nakecali něco jinýho...

Takže až tam přijedou dvě i3, každá si vezme 3x16A, tak jističe jdou do hajzlu... Když už chtěli šetřit na jističích, tak tam aspoň místo CEE zásuvek mohli dát wallboxy, co by si mezi sebou rozdělovali příkon dle aktuální potřeby, aby jističe nevypadávali.

Chtěli být "in", tak zvolili to nejdebilnější řešení...

Kdyby aspoň střídali fáze, když dneska má hromada aut pouze jednofázové nabíjení...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně to střídání jsem jim poradil. Prý zavolají elektrikáře a zkusí něco vymyslet a možná i posílit. Tak třeba nekecají a fakt něco udělají. Zatím to snese jen jednu i3.
Zásuvky klidně, je to levné a efektivní, ale někdo si myslel, že nabíjení auta je něco jak nabíjení mobilu. Sem tam trocha šťávy :-).

Je to sice levné, ale efektivní určitě ne. Pokud tedy nemají jističe dimenzované na 4x 3x16 A. A i na CEE16 zásuvce si můžete vzít 32A a může vám shořet instalace. Přijedou dvě blbý i3, každá bude nabíjet 3x16A a jistič 3x25A za chvíli vyskočí a nenabije nikdo.
Takže pokud to má opravdu fungovat jako spolehlivá služba, tak tam musíte mít wallboxy s řízením proudu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já zapomněl, vy jste šetřivej :)

To taky. A mám to tam 100 metrů do cíle. Ale především tam mají hned u vjezdu místa pro nabíjení EV. :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

22 kW interni AC nabijecka je drahy nesmysl, jenom tahat ty tezke 32A kabely a konektory je pruda, dale i “jen” 5kW kvalitni ACDC inverter dneska prijde na 10000 kc (Cina), 22kW nabijecka do auta musi bejt pekne drahy kram. Mam EV uz nekolik let a nevyuziji ani 3kW (doma), na cestach urcite nechci trapit vnitrni nabijecku, auto se nabiji vyhradne pres DC port. Pokud nejak super potrebujete i doma huntovat drahou trakcni baterii, tak si kupte mobilni adapter 400V/32A-22kW na CCS, ale bude to drahe... prodava to ten nemec google “designwerk”

Další dobroser, který si myslí, že co je nesmysl pro něj, tak je nesmysl i pro ostatní. Takže když Vy nevyužijete ani 3 kW doma, tak já je také nevyužiju? Miluji tyhle dobrosery, co jedou stylem "Co je dobrý pro mne, je dobrý i pro ostatní". Nenapadlo Vás, že jezdím v jiném režimu než Vy? Že nejenže nabíjím 11 kW místo těch 3 kW, které Vy nevyužijete, ale že bych i uvítal 22 kW?

Vaše myšlenkové pochody jsou fantastické. Takže místo relativně levného kabelu 32A, který zabere pouze něco místa ve frunku, tak si mám s sebou vozit krabici na CSS, která mi zabere půlku kufru a určitě ji neseženu za cenu jednoho kabelu?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jojo. Ja ty jejich myslenkovy pochody taky nechapu. Nektery argumenty jsou az k neuvereni (muze se to pokazit) - asi nechapou ze kdyz mate na to koupit si e-Tron tak asi budete mit i na tu nabijecku. Vubec je nesmysl to rozebirat, samozrejme ze je lepsi mit tu nejrychlejsi nabijecku. Me ty argumenty pripadaji jako zavist nebo co....taky je nechapu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně tak, mu to možná na ježdění do Kauflandu tím jeho 10kW stačí. Já mám 7,4kW i3 omezenou na 5kW. Doma mám jistič 3x40A a příští podmínka je 22kW onboard charger. Kecy o težkých kabelech jsou holý nesmysl, kabel mám již nyní 3x32A délka 7m a nemám s ním nejmenší problem.

Obrázek uživatele Josef

Proč omezeno na 5 kW? Já teď s BMW řeším, že mi u ročníku 2014 softwarově omezili nabíjení. A hodlám to řešit, dokud to neuznají a vadnou nabíječku nevymění.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, pokud máte u 2014 rychlé AC jako já, tak máte dvě 16A 1f palubní nabíječky. U jednoho z aut došlo k požáru a BMW proto jednu z těchto nabíječek softwarově omezilo na 50% výkonu. Nyní je to tedy místo 32A 7,4kW pouze 16A 3,68kW + 8A 1,84kW = celkem 24A a 5,52kW. Držím place při jednání s BMW, také jsem zkoušel reklamovat a bez úspěchu. Dejte vědět jaké podnikáte kroky.

Obrázek uživatele Josef

Fakticky reklamuji přes BMW HK. Otevřeli kvůli tomu případ PUMA a teď si dopisujeme s centrálou. Oni doporučili aktualizovat firmware, já teď kontruji tím, že to nepomohlo. Fakticky to auto neplní to, co má. Prodali ho s 32A nabíječkou a teď je z toho 26A nabíječka (aspoň u mě) a to ne vinou závady, ale vinou toho, že BMW se takto rozhodlo. To nehodlám akceptovat. Navíc se teď objevily další věci, měním dva ze tří vícecestných ventilů na systému topení a klimatizace, protože mají sporadické chyby, aby auto bylo zcela bez chyb. Auto totiž při topení spouští na plné koule jakýsi ventilátor a nikdo si s tím neví rady. Podle mě je vadné nějaké čidlo teploty na tepelném čerpadle nebo se skutečně přehřívá tepelné čerpadlo, ale na diagnostice nic. Jsem zvědavý, co z toho vykoukají. Problémy s těmi ventily jsou u modelu 2014 známé. Škoda, že se to neprojevilo v záruce. Takto mě to bude stát 13 tisíc.

A taky mě docela vytočilo, že omezili updaty firmwaru rekuperaci a průběh zrychlení. Dost mě tím vytočili. Jenom proto, že si inženýři neuměli spočítat, že jim to bude trhat držáky motoru. Tak holt si to měli líp spočítat, debilové.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to jsem si bláhově myslel, že auto nejede kvůli zimě a oni to zase omezeli sw :-( Jinak mně nahráli nový fw protože jsem měl vadný HV kabel mezi baterií a invertorem - nový kabel 6500Kč. Také mám závadu na dečce vyhřívání řidičova sedáku - 12000Kč. A měnili také zadní pružinu na recall akci.

Viděl jsem poruchu na kompresoru klimatizace/t.č. kdy to vlítlo do trubek rozvodu chladiva klimatizace v baterii, což je oprava za cca 300 000Kč. Takže pozor na to. Jinak utržené držáky motoru u 2014 to je známá věc, já mám naštěstí již hliníkovou verzi.

Ta nabíječka mne totálně vytáčí protože 32A a 25A je v praxi hodně velký rozdíl :-( Reklamaci jsem zadal u autorizovaného dealera BMW který poslal dotaz do Německa. Tvářili se na to, že je vše v maximálním pořádku a nehodlají vůbec nic řešit.

Vyhřívání sedačky řidiče mi přestalo fungovat 1 měsíc po záruce. Výměna za 14 tisíc.

Obrázek uživatele Josef

Tvářit se můžou. Ta oprava za 300k je utopie v USA, u nás by to stálo o řád méně a upřímně, s BMW bych se klidně soudil, že část opravy zatáhnou. Obecně zatím tyhle opravy nikdo neplatil, protože tyhle drahé věci bere BMW na sebe i po záruce. Dečku bych řešil dílem z bouračky, stojí pár korun. A vadný kabel HV... To je solidní absurdita. Já hliníkové nemám a upřímně se zrovna toho nebojím. Ono se to utrhlo u pár aut. Komu se to neutrhlo doteď, pravděpodobně se mu to neutrhne nikdy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Držím vám palce, snad to nevyhoří na nějakém "až" 32A.

Dečku takto budu řešit, bohužel u těchto sedadel již není výměna tak snadná jako bývala u starších BMW. Je tam celkem dost čalounické práce.

ISTA+ hlásila pokles izolačního odporu pod 400 kOhm a v autě vyskočila žlutá chyba drive train faul. Dle ISTA+ a zahraničních fór opravdu dochází k poruchám na hlavním kabelu od baterie. Provedl jsem demontáž a vizuální kontrolu kde nebylo patrné poškození. Proměřit bohužel bez diagnostického přípravku nelze. Zavezl jsem tedy do BMW a nakonec se jednalo opravdu pouze o vadný kabel.

Obrázek uživatele Josef

Ano, o těch závadách jsem slyšel, ale je to absurdní... Máte REX? Nebo BEV? Pár lidí v USA s těmi 32 A už uspělo, samozřejmě pod výhrůžkami soudy apod. Uvidíme, jak pochodím. Auto má však jasnou servisní historii, takže by se k tomu mělo BMW postavit docela čelem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám BEV. Co říkáte bude určitě pravda, protože jediné co je zájímalo bylo, kde jsem na to přišel a kde ten proud vidím. Když on přece nikde vidět být nemá a nesmí. Těžko jim vysvětlovat co to je netmetering.

Prostě se to snaží ututlat zuby nehty.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Omlouvám se, že Vám skáču do řeči, ale vidím, že máte bohaté zkušenosti s i3. Rád bych si jedno pořídil. V nabídce jsou teď auta s nájezdem kolem 50.000km a cenou kolem 500.000,- bez DPH, což i příjde jako hodně zajímavá nabídka. jezdím relativně krátké denní cesty max 100km, ale v kopcovitém terénu, takže jsem uvažoval buď o verzi 60Ah +REX nebo 94Ah (ten REX by se možná hodil i tady). Po Vašich zkušenostech, můžete doporučit? nebo se radeji poohlédnout jinde? Když vidím kolik závad musíte řešit, tak se trochu děsím, jsem zvyklý na toyotu a za 15 let provozu jen jedna závada + 2 preventivní svolávačky. A neuvěřitelné je, že poslední mi poslali teď po 15ti letech :) ... holt Japonci.

Dobrý den,

auto jsem kupoval v Německu jako 3 roky staré s nájezdem 36 000km v roce 2017 za 24000EUR bez daně.

Nyní mám najeto 77 000km (baterie má cca 16kWh z původních 18.8kWh), za mě 100% spokojenost. Výše popsané závady byly v podstatě prkotiny a rychle jsem je odpustil. Auto je úžasné, má skvělý nadčasový interiér a je to štika ve městě. Prostě dokonalý jednoúčelový stroj. V kopcovitém terénu se i3 cítí jako doma a v podstatě je nejdůležitější nadmořská výška začátku a cíle, zbytek je téměř energeticky neutrální.

Pokud jezdíte 100km zkuste se podívat po verzi 94Ah BEV které již začínají být za zajímavé peníze. S 94Ah budete mít 100km zaručeno i při -20°C. Do REXu bych osobně nešel ze zkušenosti majitelů je dost poruchový a to už jste zase tam kde jste být nechtěl (olej, čerpadla, vačky ...).

Určitě bych koupil auto s 3f 16A nabíječkou 11kW(94Ah verze, kód 04U6 Schnellladen Wechselstrom mehrphasig) nebo minimálně 1f 32A(60Ah verze, kód S4U8A Rapid Charging Alternating Current).

Mrkněte například na toto auto:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=274375080&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelDescription=94&makeModelVariant1.modelId=79&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=6fce5da3-6968-abb0-2502-1efe29a9a94a

Jen je škoda toho interiéru, protože verze s eukalyptovým dřevem je úžasná (kód výbavy P7KYA BMW I Interior Design Lodge).

Zde je video k interiéru:
https://www.youtube.com/watch?v=GtXeLhz9JVI

No taky perla tohle, nabijim doma denne i3 a fungujou dalsi spotrebice a jeste to nikdy nevypadlo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je asi problém nevzdělanosti celé EV komunity, jak má vypadat domácí wallbox. Já jsem to vyřešil zapojením IP elektroměru hned za hlavní jistič. IP elektroměr si povídá s wallboxem a zajistí omezení nabíjecího proudu tak, aby celkový proudový odběr přípojného místa nebyl překročen. Mám hlavní jistič 32 A a nebál bych se připojit 22 kW E-trona a jít si pustit saunu. Zatím provozuji 11 kW i3 a současně vytápění TČ s příkonem 2x 2,6 kW, elektrický ohřev TUV 6 kW, saunu 9 kW, rychlovarnou konvici 2,3 kW, varnou desku, parní troubu 3,6 kW a ještě to nikdy kvůli nabíjení nespadlo...

Obrázek uživatele M.Krupka

To není jen problém nevzdělanosti EV komunity. To je problém nevzdělanosti hlavně zbylé komunity, která si doma zapne vysavač a on vyhodí jistič. :-)

Kdo dela nejaky (ne nesmyslne drahy) IP elektromer? Elektrikar nejsem, takze tenhle trh fakt zmakly nemam. Diky.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

B-control, typ EM300, 12.000,- Kč. Návratnost na tarifu za rezervovaný proud 3 roky.

Mozte sem dat blizsie info aky wallbox pouzivate a ako spolupracuje s EM300?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

BMW Wallbox Connect.
Zapojení je triviání. Wallbox se připojí na ethernet a přidělí se mu IP adresa. Elektroměr EM300 se připojí na ethernet a přidělí se mu též IP adresa. V nastavení wallboxu se uvede způsob omezení nabíjecího proudu pomocí EM300 a vyplní IP adresa EM300. Dále se nastaví maximální proud hlavního jištění. Toť vše, pak už to pracuje samo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V Tabore na EON Mennekesu to vypadava... To prave dela nejaky EV s >6kW nabijeckou, pak nenabijeme nikdo.. Auta s AC 22kW nabijeckama tu asi ani nechceme..
evmapa.cz/tabor-technicke-sluzby

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to je anonym nějakej přivandrovalec jaroušek z prahy perlí tady nesmysly už delší dobu

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

taky jezdim kolem vlastně denně sleduji to, hoodně by mne potěšilo kdyby se tam objevil i EV Porsche myslim časem a nedivil bych se když tam vybudujou nabíječku aby to bylo pohromadě :)

Porsche v Plzni určitě nebude prodávat Porsche.

Jinak wallbox tam bude určitě, ale jen pro vlastní potřebu, nebude veřejný.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

chlapi ja si nemužu pomoct ale mě se to Audi docela líbí :)))

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/vw-audi-e-tron/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je vidět, že máte dobrý evropský vkus.

Tak si tu kisnu kup. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mě se na tom libi ta palubni nabíječka.Nevite kolik je příplatek za 22kw?

Odsunuto na neurčito.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nj škoda tý 22kWatovky ale 11 je ještě dobrý, z domácího wallu to dobleje za 8 hoděk tzn přes noc každopádně jako prd takže každý ráno plná, to jde na první audinu ;)

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/vw-audi-e-tron/

Na noční nabíjení to stačí, ale nabíjet 22 při návštěvě kina v obchoďáku je výrazně lepší. :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no jako jo ale dnes je už skoro v každým městě TERRA s CCS takže u auta s 300-400km dojezd do města a domů v poho dojedeš takže pochybuju že se budu obtěžovat nějakým mennekesem ve městě. TO leda když TERRA bude obsazená na šademo jasný, no ale tak tu půlhodku vydržím 11kW menekes a až ferda vedle nabije přehodím to na CCS 30 min. Jasný myslím že časem bude časový omezení na veřejných CCS/Chademo aby to lidi neblokovali dlouho ;) Ale s 22kW mennekesem 4hod si stejně moc nepomůžeš u toho jen tak někdo stepovat nebude ;)

Uz aby to casove omezeni na DC bylo

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Časové omezení u ČEZu už je nyní a za nemalé peníze (Polyfazer_Ditect - účtování za minuty...).

Ahoj. To jsem nemel na mysli.yslel.jsem cez chip a eon zdarma zatim

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Jí vím, ale směřuje to tam. Takže to moc nepřivolávej :)

Proč bys měl u toho stepovat? Když někam přijedu parkovat, tak jsou tam třeba jen Mennekesy (např. OC Smíchov) nebo je tam jedna DC nabíječka (OC Chodov), která je většinou obsazená (a když je volná, tak se pak musím trhnout se vrátit po hodině, abych ze slušnosti jí neblokoval) a dalších 10 volných Mennekesů, kde mohu auto nechat zaparkované a nechat to být.
A je lepší mít za 4 hodiny auto nabité než napůl nabité.

Pokud u nabíjení stepujete, tak to je Váš problém a Váš způsob cestování. Já většinou nabíjím když parkuji. U DC nabíječky se parkovat moc nedá (pokud nechci být za hulváta, kdy 2 hodiny nabíjím a pak 2 hodiny tam parkuji), kdežto na parkovišti s Mennekesy tam mohu nechat auto po celou dobu parkování a nemyslet na to.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak nevím , co bych dělal 4 hodiny v OC Smíchov, na to je můj ćas drahej, to se raději půjdu svézt na kole.

Další dobroser.... Co tam dělám, je snad moje věc ne? Že tam třeba mohu být pracovně... Ale i kdybych tam jezdil shoppingovat místo ježdění na kole, snižuje to snad argument pro 22 kW nabiíječku? Chcete snad určovat ostatním, že co je dobré pro Vás, musí to být dobré i pro ostatní?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Žádnej dobroser, jen se snažím říct, že 22 nepotřebuju, s Teslou dávám normálne 400 km, když jedu do Spindlu tak si obćas pomůžu na Cezu ve Vrchlabi a když jedu na Sumavu tak v Písku. Do žádného OC zásadně shoppingovat ( fuj to je slovo) nechodím.

Že nepotřebujete 22 kW onboard charger mám poznat z toho, že odpovíte "to se raději půjdu svézt na kole"?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ano v případě parkování u 10ti volných Mennekesů 32A se 22kW palubní nabíječka etronu hodí, ano ta pak bodne a nabijete auto za polovinu času ano. Kéž by každý parkoviště obchodáku mělo desítku menekesu 32A to pak bych byl PRO tu 22kW palubní nabíječku evropským výrobcům nařídit eurosměrnicí povinně ;)

Koukám, že jste typ člověka, který v druhé větě dokáže popřít to, co řekl ve větě první. Nejprve je to zbytečnost a teď byste to nařídil.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

já tušil že to řeknete :) nechtěl sem se už dále přít ale zároven sem nepopřel co jsem řekl myslím. řekl sem a platí:
1)pochybuju že se budu obtěžovat nějakým mennekesem ve městě = 400km běžně stačí bez dobíjení
2) když transit dojde stava stavím se ccs nebo pockám na ccs, menek 32A 4 hodky nestepuju nenakupuju takže hodku nakoupím a ccs nebo popojedu jinam takže jedno jesi 11 nebo 22 palubní
3) ano když jdete na 4 hodky nakupovat s prázdnou a chcete plnou a máte desítku 32A parking k dispozici kde nikoho neobtežujete což málokerý parkoviste má tak se 22kw hodí ale je to myslím luxus nadstandart. Pro běžný žití už stačí 11kw standart a to etron splnuje ;)
písu tesnopis myší ;)

ad 1) Jezdím z Plzně do Brna. Je to 300 km, takže tam přijedu s prázdnou. V hotelu, kde parkuji jsou pouze wallboxy. Po 5 hodinách, když budu mít 22 kW charger, budu mít plně nabito a mohu vyrazit nostop do Plzně a nemusím se nikde skoro 2 hodiny zdržovat nabíjením. Už chápete?!?
ad 2) ano, tady je to jedno a nikdy jsem netvrdil opak. Na cestách samozřejmě samozřejmě se nabíjí na DC. Ale já pořád píšu o nabíjení při parkování a Vy máte problém s pochopením psaného textu.
ad 3) Tam, kam všude jezdím a mají Mennekesy, tak mají 22 kW stojany. Takže jste zase vedle.

Jestli Vám 11 kW stačí, tak si to klidně kupte. Mně nestačí, takže Audi moje peníze neuvidí, dokud nebude možnost upgradu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já myslím, že byste z té Plzně musel jet hodně pomalu abyste s Audi do Brna dojel bez zastávky na nabíjení:). Ale řešitelné to je, zastavíte se na Vystrkově nebo na 66 km u McDonalds, pak se pohádáte s lidmi co blokují nabíječky, pak si dáte káve pro sklidnění, nabijete a za 20 minut razíte dál :)

Myslím, že to dám. Koukal jsem na range test u Bjørna Nylanda a měl bych se vejít. Když ne, tak si předepíšu jedno čůrání a kafe v Humpolci, to by na dojetí do Brna mělo stačit.

Obrázek uživatele M.Krupka

Taky můžete přijít po pěti hodinách k autu a zjistíte, že wallbox v hotelu pustil jen 11kW, protože kuchař v tu dobu měl zapnutou troubu, běžela sauna.... nebo přijel někdo další s E-tronem k druhému wallboxu. Pak se kouzlo 22kW palubní nabíječky vytratí. Marně přemýšlím co má hotel napsané na hlavním jističi a co bude mít hotel jako prioritní, zda nabíjení, nebo provoz hotelu. Vy to víte?

A to má být jako argument proti silné nabíječce? Takže taky se mohu od Vás dozvědět, že si nemám kupovat žádné auto, protože na D1 jsou zácpy?
A že neříkáte Teslistům totéž s jejich 17 kW nabíječkou, že si ji mají nechat oříznout třeba na 3,6 kW, že je to tak lepší...
Vy jste fakt mimo...

Tak pochopitelne, co se tyce nabijeni, je 22kW nabijecka vzdy jen lepsi nez 11kW, to je proste matematicky fakt. O tom tu vsichni vime. Co se ti snazime tady vysvetlit je, ze to neni zadarmo a priplatis si zrejme nemale penize a uzitek z toho nemusi byt tak velky jak si myslis. Ale je to na tobe. Ja mam jen strach ze to jeste audi potrva tech 22kW nabidnout a pak uz budou na obzoru zase jine EV a z tveho nekupu sejde :)

Jak můžete vědět, že z toho nebudu mít užitek? Mě vůbec neznáte, nevíte jak jezdím, kam jezdím, kde parkuji, kde nabíjím, jak dlouho parkuji, atd.
Ale naprosto přesně víte, že bych z toho užitek neměl. Přitom já už dneska se stávajícím autem vím, že 11 kW je pro mne málo. Miluji dobrosery, kteří mi určují, co je pro mne dobré či nikoliv...

A dojímá mě Vaše starost, že bych si kvůli absenci 22 kW nabíjení nekoupil e-trona. Jsou to moje peníze a já si určím, za co je utratím. Nepotřebuji rádce přes utrácení. Když nenabídnou 22 kW, tak holt Audi moje peníze neuvidí. Když se objeví na obzoru něco lepšího, tak holt Audi má smůlu. Jejich problém, ne můj.

Klidek, at ti nepraskne zilka. Ja nikde nezvrdim ze “presne vim ze bys z ni uzitek nemel” jak pises. Ja jen napsal ze “uzitek z toho nemusi byt tak velky jak si myslis.”,To je trosku rozdil, nemyslis? Promin ze ti ukazuji argumenty a nove uhly pohledu, uz to neudelam, mas vzdy ve vsem pravdu a vis vse o vsem. Uzij si sveho etrona.

Hele, zkus se na to podívat i z jiného pohledu, než tvého. Neznáme se, nevíš, jak auto používám, tak přece nemůžeš tvrdit, že "užitek z toho nebude tak velký, jak si myslíš". Už jenom to, že nevíš, zda pojem "tak velký" je pro oba stejný. Co je pro tebe malý krok, může být pro mne velký krok. A obráceně.
A vzhledem k tomu, že mi 11 kW dneska nestačí, co se týče rychlosti nabíjení, tak je velmi nepravděpodobné, že si s 22 kW pohorším. A o to jde. Obzvláště, když e-tron má vyšší spotřebu, takže pokud bych se spokojil s 11 kW chargerem, tak si výrazně pohorším oproti stávajícímu autu, co se týče počtu kilometrů jízdy za hodinu nabíjení.

A kdy přesně Audi slíbilo tu 22kW nabíječku? Nebo je to jen zase jen vlfká spekulace nějakýho pisálka co odposlech někde na pavlači?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Třeba ve specifikacích. http://bit.ly/2SFcTmB (ke konci katalogu máš tabulku délek nabíjení).

Nebo třeba v tomto propagačním videu:
https://www.youtube.com/watch?v=iYJjicAUSLc

A i v první verzi českého konfiguráku na audi.cz jim to tam uniklo, další den už to bylo pryč.

Aha tak to je tedy zajímavé. Díky.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele M.Krupka

Já neříkám, že je to argument proti. Jen zkušenost z nabíjení v restauraci, kde taková omezení mají. Jsou to Vaše peníze, Vaše rozhodnutí, to zda ji využijete nebo ne, musíte vědět Vy.
Pokud jste majitelem toho hotelu, tak to nevidím jako zásadní problém.

Nenabíjím u restaurací. Stačí?

Zatím tam kde jsem parkoval a nabíjel s půjčenou teslou s dual-chargerem 22 kW, tak to nabíjelo 22 kW.

Jj na prvni audinu dobry. Tesla sice uz pred 7mi lety mela 2x takovou ale na audi -naskok diky technice dobry. Asi ten naskok takovy nemaji :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jj tesla si tenkrát mákla s 22kw ale dneska už stejnak má u všech tesel standartně 11kW příplatkově silnější 17kW ;) prašt jako uhod, přez noc to doma stihneš nabít fpohodě s časovou rezervou takže úkol splněn hotovo točit ;) ostatní navíc je luxus. Jasný mohli tam do káry za 2MEGA dát něco lepšího ...ale tak podstatný je že je to použitelný ;) Kdyby tam byla nějaká mldka 7kW tak neřeknu, ale 11kW je fpoho soudluzi ;)

cipis, kdyz uz o necem ho*no vis, co si to "moudro" treba nechat pro sebe?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

počkej jaký howno vím?

Velký. :-)

11 kW mám u třetinový baterky v i3 a v pohodě to není. Kdyby nabízeli další add-on charger, tak si ho v konfiguráku určitě zaškrtnu.

A argumentovat Teslou mi přijde mimo. Co dělá Tesla má být bráno jako svaté a co nedělá, tak také?

Jinak máte v tom zmatek. Před lety Tesla S/X měla standardně 11 kW, za příplatek 22 kW. Pak to zrušili a nabízí už jen 17 kW. Tesla 3 nabízí jen 11 kW bez možnosti upgradu.

A vzhledem k tomu, že i taková legenda jako je Bjørn Nyland, nadšený majitel a propagátor Tesly, prosí v jednom videu Teslu, aby vrátili do auta nabíječku 22 kW, tak to pálí asi více lidí...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

možná že tm3 má jen 11 ted nevim a samozřejmě 22 je lepší než 11 a co? to nepopírám. Možná že bjorn chce taky 22 ja ji jednu dobu chtel taky a co stím? víc lidí ji chce ale taky všichni ji zas absolutně nutně k životu nepotřebují. tak vo čem to tady meleme? 11 k životu stačí 22 by byla lepší. stačí? u mě si nestěžujte apelujte na vw audi at pohnou ;)

Já si Vám nestěžuji, to Vy jste tady začal tvrdit, že to je luxus. A najednou tvrdíte, že 22 je lepší než 11. Já měl za to, že kdyby Vám nabídli v autě 22 kW, tak buď to vykucháte na 11 kW nebo to natvrdo nastavíte, abyste 22 kW nikdy nenabíjel, protože to je luxus, který si nechcete dopřát.
Já si u Vás nestěžuji, když Vás to nezajímá, tak neodpovídejte. Audi nijak apelovat nebudu. Oni mi chtějí prodat auto, tak ať se snaží.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-model-s/

Zapomněl jsi dodat, že Tesla sice 22 kW charger nabízela, aby to pak skrouhli na 17. Takže zas tak skvělí nejsou.

A TM3 snad dokonce jen tech "proklinanych" 11kW (bez moznosti rozsireni).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Ale TM3 ma dojezd trosku nekde jinde nez e-tron a sit SCH. S tou ti staci dobijet pres noc doma, nemusis resit dobijeni v kine abys dojel zpatky domu

Já myslím, že to by měli rozhodovat majitelé, co je pro ně dobré a co ne. Nemám rád dobrosery, co mi určují, co mi stačí...
Nehledě na to, že SCH se většinou vyskytují na cestách, ne na cílových místech. A já třeba rád nabíjím, když parkuji, abych právě nemusel čekat někde na cestách při nabíjení.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů Circontrol