Designér Raif Kittman navrhnul nové elektrokolo s označením HMK 561. Je vyrobené z uhlíkových vláken a využívá všech jejich předností, tedy nízké hmotnosti a především vodivosti.
galerie: elektrokolo HMK 561
Související články:
Díky tomu nejsou v elektrické kole žádné dráty, rám kola slouží jako vodič elektřiny z baterie umístěné unitř rámu k elektromotoru či osvětlení. Nejzajímavější na celém kole je ale skutečnost, že dokáže pracovat s regenerativním bržděním, tedy rekuperací energie. Jakkoliv to celé zní a vypadá jako malé velké science fiction, Kittman už údajně má k dispozici prototyp.
No konečne sa niekto začal
No konečne sa niekto začal zaoberať hmotnosťou.
Predpokladám, že výkon elektromotora je taký, že pedále nie sú potrebné.
No a pre predošlého prispievateľa:
Elektromotor nie je problém zabudovať do zadnej vidlice a cez planétovú prevodovku a pravoúhly prevod poháňať zadné kolesá.
Pekný design – zaujímali by ma ešte výkonové parametre.
Nechápem, prečo je to
Nechápem, prečo je to riešené tak zložito. Z fotografií nie je vidno, kde je uložený elektromotor, naviac to nemá šlapadlá a s takýmito pneumatikami bude brzdná dráha dosť dlhá. A ešte jedna vec – s dvojitými kolesami by bol problém jazdiť po nerovnostiach. Narazíte na kameň a môžete si ísť skontrolovať geometriu.