Dopravní podnik převzal poslední nové soupravy metra série M1

Jan Horčík - 21 Červen 2011

na konci června převzal od zástupců společnosti poslední soupravu typu M1. Byla tak dokončena dodávka celkem 53 moderních vlakových souprav, které jsou nasazovány na linku metra C.   
vozy metra DPP Siemens Praha
foto: DPP

Konstrukci a výrobu vozů metra si DPP u společnosti objednal v celkem čtyřech sériích v letech 1995-2007. Siemens následně soupravy dodal dle smlouvy v letech 2000 až 2011.

Soupravy mají minimální životnost 30 let, jejich technické řešení umožňuje dosažení úspor ve spotřebě elektrické energie. Výhodou moderních souprav je i jejich nižší hmotnost, díky níž dochází k nižšímu opotřebení kolejového svršku.

„Soupravy typu M1 tvoří významnou část našeho vozového parku. V posledních 10ti letech se staly nedílnou součástí pražské MHD. Kromě nezbytného komfortu pro naše zákazníky přinášejí i významné provozní úspory, zejména ve spotřebě ,“ uvedl generální ředitel DPP .

Sestavení vozových skříní a jejich vystrojení probíhalo u souprav M1 v závodě společnosti Siemens na pražském Zličíně. Odtud byly soupravy následně přesunuty  do depa DPP na Kačerově, kde u poslední série došlo i k jejich dokončení a následnému oživení. Dodavatel souprav zde také od roku 2005 zajišťuje jejich pravidelnou údržbu a servis.

„Jsme schopni dodat další moderní a provozně velmi úsporné soupravy včetně zabezpečovacího a napájecího systému. Na plánované by mohly jezdit plně automatizované průchozí soupravy bez strojvedoucího tak, jak je to již běžné v mnoha evropských městech,“ řekl Ing. , ředitel divize Mobility skupiny Siemens v .

Základní technická data souprav metra Siemens M1:

Počet vozů v jednotce 5
Šířka vozu 2 712 mm
Délka vlaku přes spřáhla 96 660 mm
Hmotnost vlaku 133 t
Maximální rychlost 80 km/h
Počet sedadel 224
Počet míst k stání (8/m2) 1240
Zpět na HybridPřidat komentář

Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol