Dánsko spojí s Německem podmořský tunel

Jan Horčík - 27 Březen 2015

Pod Baltským mořem by měl vyrůst tunel za v přepočtu 10 miliard dolarů (asi 250 miliard korun). Má spojit Německo s Dánskem a výrazně zkrátit cestu po silnici do Skandinávie.auto tunel Dánsko Německo Skandinávie

Celková délka tunelu má být 17,6 km. Půjde o nejdelší podmořský kombinovaný vlakový a silniční tunel na světě.
foto: Fehmarn Belt Fixed Link

Nový tunel pojmenovaný "Fehmarn Belt Fixed Link" hodlá vybudovat Dánsko, jehož parlament také v prvním čtení záměr schválil. V Německu ale prosazování záměru není tak jednoduché.

Tunel by měl spojit dánský ostrov Lolland a německý ostrov Fehmarn. Půjde o tunel pro auta i vlaky. Většina komponent ze kterých se bude tunel skládat má být vyrobena přímo v místě stavby, na jihu ostrova Fehmarn. Tam bude umístěn i přístav.

V něm budou vznikat jednotlivé bloky - obří betonové tubusy - a spojením devíti takových vznikne jeden tunelový prvek. Ten se pak přesune do suchého doku a připraven k dopravě na místo. Délka jednoho prvku bude 217 metrů, hmotnost 73 500 tun. Výška bude 8,9 metru, šířka 42,2 metru.

Celkem budou v tunelu čtyři velké tubusy - dva pro železnici a dva pro dálnici, plus dvě menší servisní/záchranné šachty.

Fehmarn Belt Fixed Link,
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele honza.t

Tunel umožní Zkrácení trasy o 200km
https://www.google.cz/maps/dir/55.6719284,12.4222824/53.86281,10.6095384/@54.6028548,14.0235397,8z

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

kdo polozi kabely? CKD praha DIZ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aby to bylo rentabilní, chtělo by to, aby byl tunel levnější než trajekt, aby bylo výhodné jej použít a tím pádem aby se dříve zaplatil. Např. Eurotunel je mnohem dražší než trajekt a most z Malmö o Kodaně také a navíc po stavbě mostu ten trajekt zrušili.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Celkem budou v tubusu čtyři velké tunely..."
nema to byt spise naopak? 4 tubusy v tunelu

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Rychlost stavby bude záležet jen a jen na investici - mohou vyrábět tubusy souběžně a každý týden umístit jeden další, když budou chtít... Pak třikrát vymění kabely a můžou otvírat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zajímavý a obří projekt. To asi budou stavět pěkně dlouho..:)

"německý ostrov Lolland a dánský ostrov Fehmarn"
Není to s těmi majiteli ostrovů naopak?

Obrázek uživatele Jan Horčík

Opraveno, díky za upozornění.

---

šéfredaktor Hybrid.cz


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil