Německo již není prémiovou lokalitou pro nákup ojetých vozů

Kvalitativně nejlepší ojetiny jsou podle Carvago v Berlíně, Hamburku a Brémách. Carvago za dva roky působení na trhu prověřilo více než třicet tisíc aut z Německa.

Evropský online marketplace Carvago mění standardy nákupu ojetých vozů a dělá z mnohdy obávaného procesu bezstarostnou záležitost. Svým zákazníkům nabízí více než 1 000 000 ojetých vozů ze 14 zemí Evropy.

Za dobu své existence prověřilo pro své evropské zákazníky více než třicet tisíc německých ojetin do stáří deseti let. Díky své vlastní databázi nyní předkládá zajímavou analýzu z pohledu lokalit a trendů za poslední dva roky.

Obsah obrázku text, mapa, atlas

Popis byl vytvořen automaticky

Mapka německých spolkových zemí zobrazuje procentuální úspěšnost doporučení ojetého vozidla po zhotovení technické kontroly CarAudit.

Zhoršující se kvalita ojetin 

Carvago již pro své zákazníky zkontrolovalo více než třicet tisíc ojetin s dominantním podílem vozů z Německa. “Německo je stále dominantním zdrojem kvalitních ojetin pro střední Evropu, zároveň se jedná o blízkou destinaci. Zatímco Češi se zbavují svých nových aut kolem stotisícového nájezdu, Němci tak činí v lehce nadpoloviční hodnotě, v průměru kolem šedesáti tisíc km,” říká Marek Dvořák, šéf výkupu vozů a dodává: ”Co je pro Němce už nezajímavá ojetina, to je velice atraktivní vůz pro trhy střední Evropy.“

Za poslední dva roky se kvalita ojetin v Německu výrazně zhoršila a podle Dvořáka už se nejedná o tak prémiový trh, jako v minulosti: „Náš dlouhodobý průměr nedoporučených aut z Německa je v poměru 4:1, ale letos už jsme se v některých měsících dostali na poměr 2:1, tedy že dvě doporučíme a jedno ne. To má samozřejmě dopad i na kvalitu tuzemského trhu ojetin. Výrazně lepší výsledky mají naše kontroly ve Švédsku a překvapivě v například v Rumunsku. Tamní trh je sice znám stáčením tachometrů, ale to se týká především levných aut a starších prémiových vozů. Ojetiny v zánovním stavu se dají v Rumunsku koupit ve skvělém stavu a za lepší cenu.”

Nejčastější závady

Podle Dvořáka jsou třemi nejčastějšími důvody pro nedoporučení ojetiny tyto: „Často se setkáváme s neodbornými opravami poškození. Když zákazník kupuje čtyři roky starou ojetinu s osmdesáti tisíci na odometru, není v základu špatně pokud má za sebou ojetina nějakou opravu, největším problémem bývají neodborné opravy, které do budoucna zadělávají na ještě dražší opravu. Běžným jevem je neúměrné opotřebení interiéru a exteriéru vůči stáří a kilometrům, to často vede k podezření, že bylo vozidlo ve vozovém parku některé z půjčoven či car sharingových společností. V poslední řadě jsou to zásadní technické vady, u kterých zákazníkům nedokážeme predikovat budoucí náklady na opravu – takovým se vyhýbáme samozřejmě obloukem.“

Důležitou radou pro české zákazníky při dovozu ojetiny ze zahraničí je důkladná technická kontrola vozidla, ideálně nezávislým technikem. Carvago se zaměřuje na pečlivou předkupní kontrolu vozidel, využívá nástroje jako Cebia, databáze pojišťoven a kradených vozidel. Na rozdíl od individuálních dovozců nabízí Carvago svým zákazníkům jistotu záruky od české společnosti, což zahrnuje plnou zodpovědnost za stav doporučených vozidel.

zdroj: tisková zpráva

2 Comments on “Německo již není prémiovou lokalitou pro nákup ojetých vozů”

Napsat komentář