Daimler má svou vlastní gigatovárnu, otevřela ji kancléřka Merkelová

V saském Kamenci (Kamenz) byla aktuálně slavnostně otevřena nová továrna na baterie společnosti ACCUmotive, která spadá pod koncern Daimler.

Německá kancléřka Angela Merkelová a zástupci koncernu Daimler byli osobně přítomni otevření nové továrny na baterie v Kamenci
foto: Daimler

Slavnostnímu otevření nové továrny byli přítomni kromě mnoha jiných německá kancléřka Angela Merkelová, Dieter Zetsche, předseda správní rady Daimler, a další.

Daimler hodlá během následujících pěti let investovat do vývoje nových elektrických aut asi 10 mld. eur. Nová továrna v Kamenci, která je sama o sobě investicí v hodnotě €500 milionů, je součástí tohoto velkého plánu.

Zatím nebyla potvrzena roční výrobní kapacita továrny, která nejspíš bude v průběhu času stoupat. Jisté je, že půjde o gigawatthodiny ročně. Daimler chce mít do roku 2022 na trhu přes 10 elektromobilů.

Aktuálně značka Mercedes-Benz rozjela malosériovou výrobu plně elektrického nákladního auta. Mezi první osobní elektromobily Daimleru bude patřit elektrické SUV Mercedes-Benz Generation EQ.

tisková zpráva

24 Comments on “Daimler má svou vlastní gigatovárnu, otevřela ji kancléřka Merkelová”

  1. Dle me maji na strankach drobnou technickou chybicku, ale
    Dle me maji na strankach drobnou technickou chybicku, ale spise jde o nepresnou specifikaci. U vyrabenych bateriovych bloku uvadeji
    energy content(prikladne pro smarta treti generaci 17,6 kWh)
    a
    capacity(prikladne pro smarta treti generaci 35 / 55 kWh). Zde by dle meho mel byt vykon a ne prace, tedy 35/55kW.

    viz

    https://www.accumotive.de/en/competences/automotive/

    jinak ale aspon nejaky obrazky si clovek muze prohlednout.

  2. Podle umístění a jednoho z majitelů se jedná zřejmě o
    Podle umístění a jednoho z majitelů se jedná zřejmě o původní fabriku LI-TECu, kteoru společně vlastnil Daimler a Degusa. Daimler pak z joint-venture vystoupil a otevřel si ji teď sám. Dokonce prapůvodně to byla fabrika na lion články do mobilních telefonů. Snad Kamenzi tato třetí reinkarnace už vyjde…

  3. Kousek od hranic máme gigatovárnu kde se dělá powerwall
    Kousek od hranic máme gigatovárnu kde se dělá powerwall made in Germany?
    Mercedes-Benz Energy Storage Grid.
    Pro optimální tlumení energetických špiček
    Velmi bezpečné a odolné Li-ion technologie
    Individuálně nastavitelný (modulární provedení systém)
    zachování zdrojů
    „Made in Germany“ kvalita Mercedes-Benz

    Na gigatovárnu to z leteckého pohledu nevypadá.

          1. Ne, nic se nezcvrklo ty vykuku.
            Zaprve tohle byla jen

            Ne, nic se nezcvrklo ty vykuku.

            Zaprve tohle byla jen inagurace a tovarna bude funkcni az v polovine roku 2018. Takze zatim ma Daimler velky hovno, kdyz uz teda chces machrovat s presnymi terminy.
            1:0 pro teslu

            Zadruhe Gigafactory je uz DNES 3x vetsi, nez ta jejich tovarnicka v hypoteticky plnem provozu(nic takoveho jeste neexistuje)
            2:0 pro teslu

            Do roku 2020 bude gigafatory hotova a 10x vetsi nez ta jejich krabicka + tesla planuje zacit stavbu dalsich 2-3 tovaren tento rok. Daimler nic takoveho neplanuje.
            3:0 pro teslu

            Daimler planuje tu svoji krabicku snad v polovine 2018 dokoncit a do roku 2020 v ni vyrabet baterky pro svoje radoby EV. Tou dobou uz tesla bude mit hotovou gigafactory 1 a rozestavene dalsi 2-3…
            4:0 pro teslu

            Game over.

      1. Nadpis: Daimler má svou vlastní gigatovárnu… Ve spojeni s
        Nadpis: Daimler má svou vlastní gigatovárnu… Ve spojeni s bateriemy do EV je zrejme porovnani s Gigafactory od Tesla.
        Chtelo by to trochu vic posuzovat smysl clanku a ne jen staticky text. Ctenar muze dojit k totalne zkreslenemu zaveru. Vase argumentace je podobna tomu saskovi na hrade.

              1. Dávno? První montáž baterek tam v malém kamelíku v
                Dávno? První montáž baterek tam v malém kamelíku v růžku budovy začala loni v říjnu. Kdy tedy přesně byla spuštěna linka na výrobu výrobu článků? Při tom oficiálním opening párty to ješte rozhodně nebylo.
                Jedná se pouze o 2170?

                1. Díky.
                  Takže od ledna články do domovních baterek a až

                  Díky.

                  Takže od ledna články do domovních baterek a až nejdřív od dubna články do aut. Tak to teprve jede chvilku.

Napsat komentář