Daimler má svou vlastní gigatovárnu, otevřela ji kancléřka Merkelová

Jan Horčík - 23 Květen 2017

V saském Kamenci (Kamenz) byla aktuálně slavnostně otevřena nová továrna na baterie společnosti ACCUmotive, která spadá pod koncern Daimler.auto angela-merkelova-dieter-zetsche-daimler-accumotive-tovarna-na-baterie

Německá kancléřka Angela Merkelová a zástupci koncernu Daimler byli osobně přítomni otevření nové továrny na baterie v Kamenci
foto: Daimler

Slavnostnímu otevření nové továrny byli přítomni kromě mnoha jiných německá kancléřka Angela Merkelová, Dieter Zetsche, předseda správní rady Daimler, a další.

Daimler hodlá během následujících pěti let investovat do vývoje nových elektrických aut asi 10 mld. eur. Nová továrna v Kamenci, která je sama o sobě investicí v hodnotě €500 milionů, je součástí tohoto velkého plánu.

Zatím nebyla potvrzena roční výrobní kapacita továrny, která nejspíš bude v průběhu času stoupat. Jisté je, že půjde o gigawatthodiny ročně. Daimler chce mít do roku 2022 na trhu přes 10 elektromobilů.

Aktuálně značka Mercedes-Benz rozjela malosériovou výrobu plně elektrického nákladního auta. Mezi první osobní elektromobily Daimleru bude patřit elektrické SUV Mercedes-Benz Generation EQ.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Dle me maji na strankach drobnou technickou chybicku, ale spise jde o nepresnou specifikaci. U vyrabenych bateriovych bloku uvadeji
energy content(prikladne pro smarta treti generaci 17,6 kWh)
a
capacity(prikladne pro smarta treti generaci 35 / 55 kWh). Zde by dle meho mel byt vykon a ne prace, tedy 35/55kW.

viz

https://www.accumotive.de/en/competences/automotive/

jinak ale aspon nejaky obrazky si clovek muze prohlednout.

Obrázek uživatele Kuk

Sranda je že na sever za lesem vod týhle fabriky jsou zakopaný ohromný cisterny zřejmě na ropu. Dost možná strategický rezervy.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele honYa

Podle umístění a jednoho z majitelů se jedná zřejmě o původní fabriku LI-TECu, kteoru společně vlastnil Daimler a Degusa. Daimler pak z joint-venture vystoupil a otevřel si ji teď sám. Dokonce prapůvodně to byla fabrika na lion články do mobilních telefonů. Snad Kamenzi tato třetí reinkarnace už vyjde...

---

honYa

Obrázek uživatele M.Krupka

Kousek od hranic máme gigatovárnu kde se dělá powerwall made in Germany?
Mercedes-Benz Energy Storage Grid.
Pro optimální tlumení energetických špiček
Velmi bezpečné a odolné Li-ion technologie
Individuálně nastavitelný (modulární provedení systém)
zachování zdrojů
"Made in Germany" kvalita Mercedes-Benz

Na gigatovárnu to z leteckého pohledu nevypadá.

Obrázek uživatele Kuk

V letecký mapě ještě továrna nestojí. Jsou jen zahájený zemní práce.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Jen bych chctel neznale uvest do obrazu. Tahle "gigafactory" je velikosti a produkci temer presne 10x mensi nez Tesla Gigafactory. To jen aby nedoslo k mylce, ze to snad nejaka dinosauri automobilka mysli s temi EV vazne

Obrázek uživatele Kuk

10x menší než plánovaná nebo 10x menší než současná nedostavěná v 1. fázi?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

10x mensi nez hotova tesla gigafactory.

Obrázek uživatele Kuk

No vida to nám to poněkud scvrklo co ;)
Nikde není psáno, že to Daimler časem taky nenafoukne, místo tam maj ;D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ne, nic se nezcvrklo ty vykuku.

Zaprve tohle byla jen inagurace a tovarna bude funkcni az v polovine roku 2018. Takze zatim ma Daimler velky hovno, kdyz uz teda chces machrovat s presnymi terminy.
1:0 pro teslu

Zadruhe Gigafactory je uz DNES 3x vetsi, nez ta jejich tovarnicka v hypoteticky plnem provozu(nic takoveho jeste neexistuje)
2:0 pro teslu

Do roku 2020 bude gigafatory hotova a 10x vetsi nez ta jejich krabicka + tesla planuje zacit stavbu dalsich 2-3 tovaren tento rok. Daimler nic takoveho neplanuje.
3:0 pro teslu

Daimler planuje tu svoji krabicku snad v polovine 2018 dokoncit a do roku 2020 v ni vyrabet baterky pro svoje radoby EV. Tou dobou uz tesla bude mit hotovou gigafactory 1 a rozestavene dalsi 2-3...
4:0 pro teslu

Game over.

Obrázek uživatele Kuk

Strašná práce z tebe vydolovat nějaký ty přesnější informace :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

-

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Daimler Benz ma velky problem. Kriminalka prohledava dnes kancelare v souvislosti s emisnimi podvody. DB ma dobre nakroceno k Dieselgate jako VW.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Daimler v Kamenz montuje z dovezenych cinskych/korejskych clanku battery packs a to je vse. zadna vyroba clanku jako v Tesla Gigafactory tam neni.
To jsou na hybrid.cz zase informace. Je to bida.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Rad bych Vas upozornil, ze o clancich v tomhle prispevku neni ani zminka. Je potreba rozlisovat baterie a clanky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nadpis: Daimler má svou vlastní gigatovárnu... Ve spojeni s bateriemy do EV je zrejme porovnani s Gigafactory od Tesla.
Chtelo by to trochu vic posuzovat smysl clanku a ne jen staticky text. Ctenar muze dojit k totalne zkreslenemu zaveru. Vase argumentace je podobna tomu saskovi na hrade.

Obrázek uživatele Kuk

Tesla už vyrábí články v Giga? Já myslel že taky ještě porád montujou baterky z dovezenejch článků z Japonska?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podle mě se v GF1 již vyrábí články do PowerWallu i packu, nebo se mýlím?

Ano je to tak. V GF1 se uz davno nove clanky vyrabi.

Obrázek uživatele Kuk

Dávno? První montáž baterek tam v malém kamelíku v růžku budovy začala loni v říjnu. Kdy tedy přesně byla spuštěna linka na výrobu výrobu článků? Při tom oficiálním opening párty to ješte rozhodně nebylo.
Jedná se pouze o 2170?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jan Horčík

Viz. náš článek.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Kuk

Díky.

Takže od ledna články do domovních baterek a až nejdřív od dubna články do aut. Tak to teprve jede chvilku.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

https://www.google.cz/amp/s/techcrunch.com/2017/01/04/teslas-gigafactory-starts-mass-producing-battery-cells/amp/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nech ho, je to dalsi slunickar/kavarnik co vse vi vse zna, ale poradne si precist clanek se mu nechce, protoze on VI


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol