Daimler má svou vlastní gigatovárnu, otevřela ji kancléřka Merkelová

Jan Horčík - 23 Květen 2017

V saském Kamenci (Kamenz) byla aktuálně slavnostně otevřena nová továrna na baterie společnosti ACCUmotive, která spadá pod koncern Daimler.auto angela-merkelova-dieter-zetsche-daimler-accumotive-tovarna-na-baterie

Německá kancléřka Angela Merkelová a zástupci koncernu Daimler byli osobně přítomni otevření nové továrny na baterie v Kamenci
foto: Daimler

Slavnostnímu otevření nové továrny byli přítomni kromě mnoha jiných německá kancléřka Angela Merkelová, Dieter Zetsche, předseda správní rady Daimler, a další.

Daimler hodlá během následujících pěti let investovat do vývoje nových elektrických aut asi 10 mld. eur. Nová továrna v Kamenci, která je sama o sobě investicí v hodnotě €500 milionů, je součástí tohoto velkého plánu.

Zatím nebyla potvrzena roční výrobní kapacita továrny, která nejspíš bude v průběhu času stoupat. Jisté je, že půjde o gigawatthodiny ročně. Daimler chce mít do roku 2022 na trhu přes 10 elektromobilů.

Aktuálně značka Mercedes-Benz rozjela malosériovou výrobu plně elektrického nákladního auta. Mezi první osobní elektromobily Daimleru bude patřit elektrické SUV Mercedes-Benz Generation EQ.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Dle me maji na strankach drobnou technickou chybicku, ale spise jde o nepresnou specifikaci. U vyrabenych bateriovych bloku uvadeji
energy content(prikladne pro smarta treti generaci 17,6 kWh)
a
capacity(prikladne pro smarta treti generaci 35 / 55 kWh). Zde by dle meho mel byt vykon a ne prace, tedy 35/55kW.

viz

https://www.accumotive.de/en/competences/automotive/

jinak ale aspon nejaky obrazky si clovek muze prohlednout.

Sranda je že na sever za lesem vod týhle fabriky jsou zakopaný ohromný cisterny zřejmě na ropu. Dost možná strategický rezervy.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele honYa

Podle umístění a jednoho z majitelů se jedná zřejmě o původní fabriku LI-TECu, kteoru společně vlastnil Daimler a Degusa. Daimler pak z joint-venture vystoupil a otevřel si ji teď sám. Dokonce prapůvodně to byla fabrika na lion články do mobilních telefonů. Snad Kamenzi tato třetí reinkarnace už vyjde...

---

honYa

Obrázek uživatele M.Krupka

Kousek od hranic máme gigatovárnu kde se dělá powerwall made in Germany?
Mercedes-Benz Energy Storage Grid.
Pro optimální tlumení energetických špiček
Velmi bezpečné a odolné Li-ion technologie
Individuálně nastavitelný (modulární provedení systém)
zachování zdrojů
"Made in Germany" kvalita Mercedes-Benz

Na gigatovárnu to z leteckého pohledu nevypadá.

V letecký mapě ještě továrna nestojí. Jsou jen zahájený zemní práce.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Jen bych chctel neznale uvest do obrazu. Tahle "gigafactory" je velikosti a produkci temer presne 10x mensi nez Tesla Gigafactory. To jen aby nedoslo k mylce, ze to snad nejaka dinosauri automobilka mysli s temi EV vazne

10x menší než plánovaná nebo 10x menší než současná nedostavěná v 1. fázi?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

10x mensi nez hotova tesla gigafactory.

No vida to nám to poněkud scvrklo co ;)
Nikde není psáno, že to Daimler časem taky nenafoukne, místo tam maj ;D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Ne, nic se nezcvrklo ty vykuku.

Zaprve tohle byla jen inagurace a tovarna bude funkcni az v polovine roku 2018. Takze zatim ma Daimler velky hovno, kdyz uz teda chces machrovat s presnymi terminy.
1:0 pro teslu

Zadruhe Gigafactory je uz DNES 3x vetsi, nez ta jejich tovarnicka v hypoteticky plnem provozu(nic takoveho jeste neexistuje)
2:0 pro teslu

Do roku 2020 bude gigafatory hotova a 10x vetsi nez ta jejich krabicka + tesla planuje zacit stavbu dalsich 2-3 tovaren tento rok. Daimler nic takoveho neplanuje.
3:0 pro teslu

Daimler planuje tu svoji krabicku snad v polovine 2018 dokoncit a do roku 2020 v ni vyrabet baterky pro svoje radoby EV. Tou dobou uz tesla bude mit hotovou gigafactory 1 a rozestavene dalsi 2-3...
4:0 pro teslu

Game over.

Strašná práce z tebe vydolovat nějaký ty přesnější informace :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

-

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Daimler Benz ma velky problem. Kriminalka prohledava dnes kancelare v souvislosti s emisnimi podvody. DB ma dobre nakroceno k Dieselgate jako VW.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Daimler v Kamenz montuje z dovezenych cinskych/korejskych clanku battery packs a to je vse. zadna vyroba clanku jako v Tesla Gigafactory tam neni.
To jsou na hybrid.cz zase informace. Je to bida.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Rad bych Vas upozornil, ze o clancich v tomhle prispevku neni ani zminka. Je potreba rozlisovat baterie a clanky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nadpis: Daimler má svou vlastní gigatovárnu... Ve spojeni s bateriemy do EV je zrejme porovnani s Gigafactory od Tesla.
Chtelo by to trochu vic posuzovat smysl clanku a ne jen staticky text. Ctenar muze dojit k totalne zkreslenemu zaveru. Vase argumentace je podobna tomu saskovi na hrade.

Tesla už vyrábí články v Giga? Já myslel že taky ještě porád montujou baterky z dovezenejch článků z Japonska?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podle mě se v GF1 již vyrábí články do PowerWallu i packu, nebo se mýlím?

Ano je to tak. V GF1 se uz davno nove clanky vyrabi.

Dávno? První montáž baterek tam v malém kamelíku v růžku budovy začala loni v říjnu. Kdy tedy přesně byla spuštěna linka na výrobu výrobu článků? Při tom oficiálním opening párty to ješte rozhodně nebylo.
Jedná se pouze o 2170?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Jan Horčík

Viz. náš článek.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Díky.

Takže od ledna články do domovních baterek a až nejdřív od dubna články do aut. Tak to teprve jede chvilku.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

https://www.google.cz/amp/s/techcrunch.com/2017/01/04/teslas-gigafactory-starts-mass-producing-battery-cells/amp/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nech ho, je to dalsi slunickar/kavarnik co vse vi vse zna, ale poradne si precist clanek se mu nechce, protoze on VI

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolBUS2BUSAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilProdej pneu 100% online