Daimler dává od vodíku ruce pryč

Jan Horčík - 03 Duben 2017

Německý Daimler dlouho představoval jednu z vůdčích evropských i světových sil v oblasti využití vodíkových palivových článků v dopravě. Teď od nich dává ruce pryč.auto Daimler vodík Mercedes-Benz F-Cell

Daimler, ale například i Toyota, měli s vodíkem velké plány. Viz. třeba vodíkové auto Toyota Mirai. Jenže firmy míní a osud mění...
foto: Daimler

Dieter Zetsche, šéf koncernu Daimler, už v průběhu uplynulých měsíců a let několikrát řekl, že ony elektromobily nejspíš asi opravdu budou správná cesta. Aktuálně to na svém vystoupení ve Stuttgartu potvrdil.

Zetsche doslova řekl, že palivové články už déle nehrají pro společnost centrální roli. Přitom ještě v polovině ledna ohlašovali Toyota, BMW a Daimler a další s velkou pompou uzavření velké aliance na podporu vodíku v dopravě.

Jenže zároveň Daimler ohlásil záměř investovat 10 mld. eur do elektromobility, přivést do Evropy americkou síť dobíječek ChargePoint a významně urychlit uvádění svých elektromobilů EQ i dalších na trh, a to namísto roku 2025 už v roce 2022. Celkem má jít od 10 aut.

"Cena baterií rapidně klesá, zatímco výroba vodíku zůstává nákladná," dodal Zetsche. I přesto ale Daimler plánuje uvedení omezené série vodíkového Mercedesu GLC na přelomu letošního a příštího roku.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

A těch peněz co na ty vodíkový bazmeky za ty desetiletí vyflákali a furt nic.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proti ruznym babisovinam je to celkem nuda. Za ekoslozky do paliva se utratilo mnohem vice penez.

pane horciku, zase perla. jednak z toho, co v tom clanku pisete vubec nevyplyva, ze daimler dava od vodiku ruce pryc, jednak clanek koncite vetou: "... Daimler plánuje uvedení omezené série vodíkového Mercedesu GLC na přelomu letošního a příštího roku." co je v uplnem rozporu rozporu s nazvem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vodík pro osobní auta řešení asi nebude. Je ale docela možné, že se časem prosadí v nákladní dopravě. Nějak postrádám v této oblasti nové zprávy.... Apropo jak skončil projekt Nikola ? Stránky mají pěkné : (nikolamotor.com) Nevíte někdo novinky ?

Obrázek uživatele Josef

Ano, taky vidím budoucnost vodíku v nákladní dopravě a případně systémech Energy2gas apod.

Vodík je palivo budoucnosti, a vždycky jím zůstane ! :) Sláva, že to už i němec pochopil.

---

www.VarujMe.cz - Řidiči si pomáhají!

Obrázek uživatele Cipísek D

álelujááá ;)))DDDD

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bylo poněkud na čase, vodík asi není pro dopravu ideální, bohužel.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

About time...

Obrázek uživatele honza.t

2)Kdo by si kupoval automobil u kterého je i přes sliby (už se staví ) čerpacích stanic jako šafránu ?
http://www.hybrid.cz/tagy/cerpaci-stanice-na-vodik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No konečně jim to docvaklo, že druhá největší výhoda (první je že nesmrdí) elektromobilu je dobíjet doma, u hotelu, v kempu, na chatě, u kámoše na zahradní párty... Vodík zase musíte zajet natankovat a i kdyby byl na každé současné pumpě, tak je to zase "jet pro vodík...". Kdo nebude mít šanci dobíjet přes noc (giga sídliště Praha apod., ten si bude muset koupit naftu, vodík, CNG, benzín - Od podzimu k dostání také s DPF a jako bonus dostanete v ceně dvouhmotový setrvačník...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ideální by bylo zabudovat dobíječky elektromobilů přímo do infrastruktury. Třeba tak, že se na dálnici přidá další pruh, ve kterém se za jízdy bude moci nabíjet. Ve formě trolejí nebo nějakých vodivých pásů na zemi. Technické řešení by se jistě našlo. Auta budou autonomní a nebude pro ně problém se automaticky za jízdy připojit k dobíječce a udržovat za jízdy kontakt s nabíječkou. Stačilo by takto přidat jízdní pruh třeba jen k 10% dálničních úseků a benzínky ani superchargery nebudou potřeba.

a nebo 60kWh baterii.
Vaše řešení může být dobré pro nabíjení kamionů nebo dálkových autobusů, ale tam by to mělo větší smysl na parkovišti, kde řidiči stejně musí dělat pauzu... Vím, že proběhl článek se zkušebním provozem nabíjení LKW přes trolej ve Švédsku, ale nečekám zásadnější rozšíření.

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

V Británii na hlavních dálnicích M1 mezi Londýnem a Glasgow a M6 Birmingham - Manchester probíhala výstavba elektromobilních pruhů pro bezdrátové dobíjení (i klasické) v roce 2015/16 a nyní by již mělo být ve zkušebním provozu. Snad se v létě na těchto pruzích svezu a uveřejním fotografie, leč dobíjet budu klasicky protože moje auto není dovybaveno systémem pro bezdrátové dobíjení za jízdy.
Mimo to, na univerzitě v Lutonu má mnoho studentů a profesorů elektroauta a Qualcomm a Chargemaster jim postavili perkoviště s bezdrátovími dobíječkami, jsou to takové tlustější gumové rohožky na boty a opak má auto na spodní straně baterie, a přece to funguje a už dlouho..,..

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Obrázek uživatele Cayman

ty pruhy na dálnici s indukčním nabíjením jsou super nápad, myslim že už to měli testovat někde v Holandsku, ne? :D jak jsou na tom?
Jinak na vodivý pásy na silnici bych si nechtěl šlápnout :D
A někde na severu testovali ty troleje pro e-kamiony, je to tak?

---

EV nováček - huráá už máme několik tisíc e-km za sebou
2009 Fiat Fiorino (Micro-Vett) 31 kWh www.evalbum.com/5247

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Indukcne zariadenia produkuju zdraviu skodlive elektromagneticke pole.
Ale na zdravie sa kasle.Az ked je to velmi zle tak sa zacne nieco robit.

Obrázek uživatele ozana

Přijedeš Caymane s Fiatkem na sraz do Olomouce?

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Obrázek uživatele Cayman

:D pokusim se, kdy je? Musime ale zkonstruovat vykonnejsi nabijecku

---

EV nováček - huráá už máme několik tisíc e-km za sebou
2009 Fiat Fiorino (Micro-Vett) 31 kWh www.evalbum.com/5247

Obrázek uživatele Radovan

7.5. v neděli 9-18, viz pozvánka na Elektroforu nebo Tesla klubu SK nebo Asociaci pro elektromobilitu ČR. Nabíjecích možností bude dost, včetně CHAdeMO, CCS Combo, samozřejmě 400V 32A a 230V 16A.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Cayman

tak nám prozatim stačí varianta 230 V 12 A :D
máme v plánu zkonstruovat alespoň 10 kW nabíječku, abysme nenabíjeli 8 hodin (a hlavně neblokovali několik hodin veřejný nabíjecí stanice (: )

---

EV nováček - huráá už máme několik tisíc e-km za sebou
2009 Fiat Fiorino (Micro-Vett) 31 kWh www.evalbum.com/5247

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Indukční nabíjení není super nápad, množství rušení bude enormní.
Troleje testují v X zemích.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Indukční nabíjení se používá již dva roky na několika autobusových linkách ve Velké Británii, Itálii a v Jižní Korei. V Anglii se testují čtyři linky, dvě v Milton Keynes, jedna na letišti Heathrow a jedna v Londýně na patrových hybridních autobusech. Dvě linky indukčně dobíjených autobusů jsou v provozu v Turíně, tam testují provoz již přes čtyři roky. V jižní Korei je v provozu pět linek. Podle studií na všech testovacích linkách je zarušení téměř neměřitelné již 25 centimetrů od vozovky, a od jednoho metru od vozovky již přístroje nedetekují žádné zarušení. Kupříkladu mnohem větší zarušení se dá naměřit u jakékoliv trolejové linky od trolejbusů až po vlaky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

SSA musí najít způsob, jak udržet lidi v otroctví benzínek, aby se udrželo neprůhledné financování SSA terorismu po celém světě. Snad to díky EV skončí, ale moc domu naděje nedvám, všekerá "humanitární" podpora z našich daní do Sýrie šla přímo teroristum, nikoliv obyč. obyvatelům:
"Veškerá humanitární pomoc, kterou do Sýrie poslaly západní země, byla určena teroristům, oznámil prezident Sýrie Bašár Asad."

A když víme, že i SSA přestavitelé tvrdí, že sami financují teroristy, pak už je to jasné:
goo.gl/BVF9Rw

Slovo terorista je relativni. Podle Assada jsou vsichni teroriste, kdo chce aby odesel z uradu.
Petrolheadi zase pouzivaji oznaceni terorista pro lidi, kterym svet a zivotni prostredi neni u zadele. Eko-terorista.
vase polopravdy/pololzi chcete prodavat za pravdu? Chucpe.

Nie úplne. Podľa Assada je terorista každý, kto použije zbraň proti legitímnej vláde. A s tým naprosto súhlasím. A za tých 5 rokov tam tzv. umiernená opozícia (neznie vám to tak trochu ako humanitárne bombardovanie) spotrebovala enormné množstvo. Kto to tam dodával, a prečo? Naozaj sme schopní uveriť, že len kvôli demokracii? Podobná forma demokracie bola nastolená v Lýbii, Iraqu, na Ukrajine, ....

Tohle je stranka pro elektromobilitu a ne pro politicke diskuze. Presto odpovim, naposledy. Podle Assada a rusaku pry zabijeli jen teroristy. Takze zeny, deti, starci a normalni obyvatele Allepa byli podle nich teroriste.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jsi vypláchnutý propagandou SS západu, prober se, troubo:
"U.S.-Led Coalition Counts 229 Civilian Deaths Before Mosul Strike"
goo.gl/5qzUxG

Toto je skutečná tvář SSA.
nechápu, jak se může najít ještě nějaký blbec, co jim věří jediné slovo :)

Obrázek uživatele Kuk

Assadova "legitimní vláda" je moc hezkej fenomén, kterou převzal po svým povedeným fotrovy. Sýrie byla od počátku policejní stát a od roku 1963 měli výjmečný stav, kterej si tam udrželi 50 let! Jeho fotr zřejmě taky "legitimně" vybombardoval Homs s desítkami tisíc mrtvých včetně civilistů a dětí a určitě se taky po dlouhá léta "legitimně" poflakovala jeho syrská armáda na územní Libanonu. Jakej fotr takovej syn.
http://middleeastvoices.voanews.com/2012/02/syrias-1982-hama-massacre-recalled-lesson-for-assad-today/
http://www.lidovky.cz/po-pul-stoleti-skoncil-v-syrii-vyjimecny-stav-f46-/zpravy-svet.aspx?c=A110419_154642_ln_zahranici_jv
Na nečem podobně "legitimním" teď vehementně pracuje Erdogan, aby už se nemusel moc starat vo nějaký "nelegitimní" volby. Syrský a Turecký kámoši Rusko válčej od 2. světový hlavně s civilistama. Na to jsou velký specialisti, proto si tak s Assadem notujou.
Za komančů taky všechno bylo "legitimní" včetně soudů, čistek, perzekucí, poprav a spousta lidí na to měla i legitimaci a někteří z vás jí ještě maj doma dodnes na památku... :-/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Pozor, strilite do vlastnich rad. Ja jsem protikomunista, protizeman, protirus, protiassad, proticinan, protiterorista.
Assad a rusaci tvrdili, ze zabiji jen teroristy a pritom zabijeli prevazne civilni obyvatele. jenomze vse je otazkou definice. Assad a rusak definovali teroristy podle sveho jako vsechny lidi, kteri byly proti assadove vlade. Jinak receno opozice. To je ale valecny zlocin, ktery rusky trolove nechapou a popiraji.
Konec hlaseni.

Obrázek uživatele Kuk

Nestřílím, jenom ty se k tomu sám hlásíš ;)

Rusové jsou pranoidní a ublížený imperialisti, amíci je asi brzo doženou. Nejhorší je to věčný zavírání očí nad činy válečných a teroristických zločinců, pokud je někdo má za spojence nebo rovnou udělování Nobelovek teroristům - Jásir Arafat. Hnus.
Taky vzetí na milost a podávaní si rukou evropskými představiteli s Kadafím muselo rozpálit příbuzný obětí z Lockerbee do běla X(
Manželku Assada prohlásil Vogue za ženu roku a pak to honem honem stáhli, když se tam rozpoutala válka a ty zvěrstva na civilistech.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdo je terorista je relativní, jinak slovo teror je dost přesně definováno několik století, ne-li tisíciletí a je to vláda strachu, nebo vláda strachem. Tedy dnes by se dalo říct snaha vymoci si šířením strachu splnění svých požadavků.

Tak máme teroristy, kteří používají techniku divokých kamionů, bomb a samopalů, ale také takových, kteří šíří poplašné zprávy a tím strach mezi lidmi, tam lze zařadit třeba strašení tím že každou vteřinou může jaderka vybuchnout. Ale také by se tam dalo zařadit vnikání na infrastrukturu a její poškozování za účelem vynucení si něčeho.

Člověk otevřeně mluvící o problémech spojených s daným zdrojem energie teroristou není, člověk vniknuvší na infrastrukturu, jím být může a pokud ji poškodí se záměrem aby šířil strach a vymohl si tak odstoupení od daného zdroje teroristou je.

Tam záleží jak to řeknete. Pokud řekne "ČR musí odstoupit od uhlí protože... (argumenty)", nebo i jen subjektivní že se mu to nelíbí, teroristou není. Pokud řekne ČR musí odstoupit od uhlí jinak...(hrozby) a máchá u toho třeba samopalem, teroristou je.

Obrázek uživatele Radovan

Terorista reálně neexistuje. Čtu přece noviny a dívám se na televizi, ne? Prozatím vždycky zabíjela bomba, kamion nebo SUV. Ty by se měly zakázat!!! :-))

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Kuk

Čteš je blbě, taky zabíjely nože.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

No jo, a sakra, a já hned, že jsem se necítil ráno v kuchyni při krájení bezpečně. Nicméně podle reklamy to prý vyřeší Always :-) A navždy.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Oj, to děláte chybu!
Ale nerad bych zabíhal do detailů, mohlo by to být nebezpečné.

Jsou prastaré a pravdivé otázky, které Vám řeknou mnohem více pravdy než kdokoliv jiný. Jen se jich jděte ptát. Jen jaká je škoda že nelze sehnat Komenského kartičku "Spectato"

Vše je jednoduché ale musíte se ptát správně aby se zvedl ten opar mlhy, která to kryje. Ptejte se těch rádců co Caesar, Xerxes, či Alexander.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Terorismus se dá financovat i jinak než přes ropu, třeba Vámi zmíněnou humanitární pomocí. Jinak Váš přípěvek o Sýrii je se samozřejmě pravdivý s vodíkem ale příliš nesouvisí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

souvisí, protože oni musejí najít další způsob otroctví a závislosti, nemůžou nás nechat dobít si auta nějakou "špinavou" elektřinou od sousedovy solární elektrárný, ze které nejdou těm SSA teroristům či naší SS vládě penízky ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Znáte Godwinův zákon? Argument ad Hitlerum? To ss tam paří také. Nerad Vám to říkám, ale prohráváte tak diskusní vlákno.
V našich podmínkách lze mimochodem G.Z. expandovat i na ad Communismi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

SSA = Spojené Státy Americké
hošánku, až ti bude 18, tak snad budeš lépe chápat a nepsat náhodná slova do diskuse, ty "prohráváte" :-D
Jsi jeden z nehloupějších, co tu píše :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na všechny příspěvky od Carlose se vždy těším. Ty jsou velice propracované s vysokou informační hodnotou a je to extrémně znalý člověk v problematice kolem energií a jak koukám tak i jinde :-)
Jenja je oproti tomu obyčejný troll a jen tak plká a předvádí se jak může, ale budiž mu přáno, asi se potřebuje realizovat na diskuzích protože v hospodě už ho asi nikdo neposlouchá :-).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kroutíte se jako žížala na háčku. Zkratku SSA pro spoejné státy nikdo nepoužívá, možná ta vy, přecházte do útoku ad hominem, s vámi nemá prostě cenu diskutovat.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon