Hybridní crossover Lexus UX 250h spojuje hospodárný benzínový čtyřválec 2,0 l a výkonný elektromotor (nebo elektromotory). Systém nabízený s pohonem všech kol E-FOUR používá novou kompaktní převodovku a jednotku řízení energie.
foto: Lexus
Nová baterie typu NiMH našla v Lexusu UX 250h místo pod zadními sedadly, a tak zbytečně nezasahuje do zavazadlového prostoru a zároveň přispívá k nízkému těžišti. Konstruktéři se přitom nesoustředili jen na co nejnižší spotřebu paliva a emise, ale i maximální potěšení z jízdy.
Při stálé jízdě nebo mírné akceleraci může vůz pohánět samotný přední elektromotor, případně další zadní elektromotor u provedení s pohonem všech kol, odebírající elektřinu z hybridní baterie. V této fázi je vůz prakticky bezhlučný, nespotřebovává žádné palivo a neprodukuje žádné emise.
foto: Lexus
Za vyšších rychlostí se tiše připojuje zážehový motor pracující v Atkinsonově cyklu, který podle potřeby využívá točivý moment elektromotoru. Za plné akcelerace se k benzínovému motoru okamžitě připojuje hnací síla elektromotoru. Společně zajišťují suverénní tah, který stojí za lineárním zrychlováním vždy, když je to zapotřebí.
Při brzdění, nebo kdykoli řidič uvolní nohu z plynu, přichází ke slovu rekuperační brzdění, které přeměnou kinetické energie získává elektřinu. Ta se pak společně s elektřinou produkovanou za běžných jízdních podmínek ukládá do hybridní baterie.
foto: Lexus
Od roku 1995, kdy Lexus představil celosvětově první prémiový hybrid v crossoveru RX 400h, prodala tato automobilka přes 1,4 milionu hybridů s autonomním dobíjením. Dnes se v Evropě nabízí devět různých hybridních modelů Lexus, od LC 500h a LS 500h s vícestupňovým hybridním pohonem až po super hospodárný luxusní kompakt CT 200h.
Pohon hybridu Lexu UX 250h nemá spojku, jeho součástí je startér i alternátor. Tradičně používaný rozvodový řemen je nahrazen bezúdržbovým rozvodovým řetězem. Tyto komponenty není třeba po celou dobu životnosti vozidla měnit ani opravovat, a tak majitelé UX 250h mohou během pěti let vlastnictví vozu ušetřit zhruba 40 tisíc korun.
foto: Lexus
To se týká i akumulátorů, které spolehlivě fungují po celou dobu životnosti vozu. To dokládá rekordních 60 miliard kilometrů, které tyto vozy nacestovaly po celém světě. Přesto na akumulátory platí pětiletá záruka s omezením na 100 tisíc kilometrů.
Nižší opotřebení brzd a pneumatik
Díky systému rekuperačního brzdění v rámci hybridního pohonu Lexus s „autonomním dobíjením“, který zajišťuje polovinu veškeré brzdné síly při zpomalování, se výrazně snižuje opotřebení brzdového obložení i kotoučů. Hybridní Lexus během prvních 90 tisíc kilometrů provozu zpravidla nevyžaduje žádnou výměnu brzdových kotoučů a pouze jednu výměnu brzdových destiček.
Vyšší tlak v pneumatikách hybridních vozů kromě toho pomáhá snižovat opotřebení ramene pneumatiky; nižší opotřebení běhounu pneumatik je zase dáno hladkým a lineárním přenosem výkonu i rovnoměrným rozložením hmotnosti vozu.
A co jsme se teda dozvěděli ?
– Že akumulátory mají
A co jsme se teda dozvěděli ?
– Že akumulátory mají životnost jako celé auto, ale výrobce pro jistotu záruku omezuje pouze na 100 tis.km ?
– …kdykoli řidič uvolní nohu z plynu, přichází ke slovu rekuperační brzdění, které přeměnou kinetické energie získává elektřinu.
Jinými slovy tohle auto neumí plachtit ??
– součástí pohonu je startér i alternátor…
Chtějí nám snad sdělit, že takové řešení je něco zcela vyjímečného ?
Po zkušenostech s i3 se přiznám, že jiné ovládání auta
Po zkušenostech s i3 se přiznám, že jiné ovládání auta už bych asi nechtěl. Oddělená funkce plachtění se přeceňuje. Respektive plachtit se dá i s tímto ovládáním, stačí to mít v noze. A ta jednoduchost ovládání je nepřekonatelná.
Zvyk je zvyk. Jelikož jezdím jedním autem, které po
Zvyk je zvyk. Jelikož jezdím jedním autem, které po uvolnění plynového pedálu hned rekuperuje a u druhého to lze nastavit. Tak musím říct, že se mi už nechce do elmobilu u kterého se musí dělat další úkon. Je to super pohodlné když pustíte nohu z plynu a plachtíte. Pádla pod volantem s možností volit rekuperaci, je pro mne nejlepší volba do elektromobilu. Při testování jiných vozů mi tato možnost chybí. Ale každému vyhovuje něco jiného.
Právě že mě by to prostě vadilo, dělat ten další
Právě že mě by to prostě vadilo, dělat ten další úkon. Přesně jak říkáte. A tím je právě používání těch pádel pod volantem.
Ruce na volantu zatím po většinu času být musí, ale noha
Ruce na volantu zatím po většinu času být musí, ale noha na pedálu ne.
Presne- doufam ze to bude mit i dalsi EV stejny jako i3 az
Presne- doufam ze to bude mit i dalsi EV stejny jako i3 az budu menit.
Přiznám se, že se mi v těch pádlech u Ioniqu nepodařilo
Přiznám se, že se mi v těch pádlech u Ioniqu nepodařilo najít žádný přínos, chvíli jsem si s tím pokoušel hrát, ale pak nastavena max. rekuperace a nazdar.
Bože ty seš pitomec par excelance. Já s hybridním pohonem
Bože ty seš pitomec par excelance. Já s hybridním pohonem Toyoty jezdím denně a tak bohužel vím, jaké nesmysly ty blbe meleš.
Hele ty blbečku ty nechápeš že jsem jen citoval co je
Hele ty blbečku ty nechápeš že jsem jen citoval co je napsané v článku?
Tak se laskavě obrať na jeho autora. Že to jsou blbosti vím taky
Fuj !!!
Co je to za ošklivou máničku?!
Fuj !!!
Co je to za ošklivou máničku?!
Pokud chce někdo benzínovou 4×4, tak to nějaký smysl má,
Pokud chce někdo benzínovou 4×4, tak to nějaký smysl má, ale cena je nesmyslně vysoká, a kvůli normám EU za rok to budou už dostupněji nabízet i místní automobilky.
Táákkk soudruzi dnes mi přidělili lavičku v bohnicích.
Táákkk soudruzi dnes mi přidělili lavičku v bohnicích. zítra ji zkusíím :-))))))))))))
Tak snad se ti tam bude líbit :))
Tak snad se ti tam bude líbit :))
On už tam je, jen bez lavičky :))
On už tam je, jen bez lavičky :))
Máme benzínovou travní sekačku,manželka má problém jí
Máme benzínovou travní sekačku,manželka má problém jí nastartovat,tak sem jí pořídil aku sekačku zelenou lehounkou,kde zmáčkne čudl a jede to!
Jak dojde šťáva dá ji na nabíječku a udělá něco jiného,pak pokračuje.
Ptala se mne co je to hybrid,tak jsem jí řekl,že je to motor, který by v její Esmeraldě v případě, že dojde šťávička pomohla s dobitím batérie a zatím jela záložně na benzín.
Asi to není dokonalý výklad,ale mojka se zaraženě na mne podívala a řekla,že je to blbost!
Jsme s vesnice tak tomu moc nerozumíme,přesto to nechceme!
Počkáme si na Lexus s čudlem – start, bez motoru na benzín!
Značka té aku sekačky prosím? A délka sekání +-
Značka té aku sekačky prosím? A délka sekání +- prosím? A případné klady, zápory prosím?
Ještě za sebou tahám kabel (sousedi stále smrdí a dělají kravál), ale další bude aku. Zatím jedeme v Ryobi Aku systém One+ https://www.ryobitools.com/products/list/family/one-plus
Zkuste Stigu. 500m2 na jedo nabiti, žádny problem. Už ji
Zkuste Stigu. 500m2 na jedo nabiti, žádny problem. Už ji mám 5 let a fachčí jak švícary.
Díky moc za tipy. Je třeba posouvat akumulátorovou
Díky moc za tipy. Je třeba posouvat akumulátorovou ekonomiku s vlastní výrobou elektřiny dále. I tohle je cesta, jak postupně mít vše doma elektro z vlastní střechy, nezávisle na počasí a denní či roční době.
Já mám tuto
Já mám tuto sekačku:
https://www.ryobi.eu/zahrada/sekacky/rotacni/18-v-akumulatorova-sekacka-na-travu-zaber-33-cm-olm1833h
která na část zahrady kterou sekámm cca 600m2 stačí. Doba sekání je 15-25minut dle výšky a hustoty trávy a je to na2-3 sekání. Mám dva aku 4 a 5 Ah.
Déle mám i tento křovinořez na spodní část zahrady, kterou nechávám trochu divočejší:
https://www.ryobi.eu/zahrada/krovinorezy/18-v-akumulatorovy-krovinorez-vyzinac-s-riditky-1x-40-ah-rbc18x20b4
No a spoustu dalšího Ryobi nářadí.
Manželka tvrdí že je nesrovnatelně lepší,prostě je
Manželka tvrdí že je nesrovnatelně lepší,prostě je jednoduchá a lehká.
Doba sečení je podle výšky a hustoty trávy,ale asi 20 min.
GreenWorks GD40LM45 akumulátorová travní sekačka 40 V
Je to průměrná mašinka,stačí!
Zrovna mají vystavený kousek v akci za 6.000 (2tis. sleva),
Zrovna mají vystavený kousek v akci za 6.000 (2tis. sleva), přihodí soudek 5l Gambrinus a dovoz po ČR zdarma (a ještě sada šroubováků :-D).
Což je sice trochu divné když nevystavený kousek prodávají za 5.600… ?
ceskazahrada.cz (Osík)
ale dodavatele mají i Chodov, Vizovice, Jičín, Smiřice
Hnus. Ekologický a stejně technicky „pokrokový“ asi jako
Hnus. Ekologický a stejně technicky „pokrokový“ asi jako dieslová lokomotiva s elektrickým přenosem výkonu. Něco, co tu máme v praxi min. přes 70 let. Stačilo by přidat malou baterku a ekologickou železniční dopravu máme na světě. Oh wait… ale vždyť už máme elektrické lokomotivy (auta). Tak na co pořád tyhle zhovadilosti?
https://www.idnes.cz/technet/technika/sergej-lokomotiva-t-679-1-t-679-5-t-781.A160311_185428_tec_technika_rja
Vždy mne překvapuje, že se v komentářích vždy najde
Vždy mne překvapuje, že se v komentářích vždy najde někdo takový … jezdil jste někdy s hybridem? Nikdo netvrdí, že je to něco nového atd. Ale ve městě je to super a jede se velký díl na rekuperovanou el.energii. Škoda slov.
Jel jste někdy na koni? Je to super. A super ekologické.
Jel jste někdy na koni? Je to super. A super ekologické. Dřív se jezdilo ve městech jenom na koni. Ale dnes už je to kravina. Uznávám. Je jiná doba. A přesně to je v dnešní době hybrid. Dřív to možná bylo super, ale dnes stejná kravina jako jezdit po městě na koni. Už máme lepší technologie. A doba musí jít dál. Nemůžeme se nostalgicky, nebo prostě jen že setrvačnosti držet starých věci. To bychom taky mohli zůstat u benzínu. Ten byl taky před 100 lety něco pokrokoveho. Ale dnes už není.
Dobrý deň.
Pokiaľ je technologia funkčná,potom nevidím
Dobrý deň.
Pokiaľ je technologia funkčná,potom nevidím nijaký problém ju používať.
Kůň není stále funkční? Parní lokomotiva není stále
Kůň není stále funkční? Parní lokomotiva není stále funkční? Diesel není stále funkční? Tak proč třeba nevyrábět motory že 70. let se spotřebou 15 l a emisemi jako uhelná elektrárna? Technologie je přeci stále funkční?
Jinak ten kůň nebyl ani náhodou bezemisní, města se v
Jinak ten kůň nebyl ani náhodou bezemisní, města se v době svého růstu doslova brodila ve sračkách, protože nebylo kam s nimi. O nutnosti neustálého dovozu sena na krmení a ustájení nemluvě, navíc to co zbylo po ustájení byl další obtížný odpad. Stačí zalistovat historickými zápisy z jednání městských rad. Proto ta radost z nástupu elektroaut na přelomu století.
Podobný problém byl potom s parními lokomotivami, tramvajemi a automobily. Proto byly také radostně nahrazovány elektrickou trakcí.
Jj ekologická odpověď na koně je hybrid. 😀
Jj ekologická odpověď na koně je hybrid. 😀
Jo a teď ty sračky po tobě máme v sudech v
Jo a teď ty sračky po tobě máme v sudech v Rouchovanech.
Tak kdy si pro svůj díl konečně přijedeš?
Sice asi nikdo nechápe, o čem píšete, ale asi je to tak
Sice asi nikdo nechápe, o čem píšete, ale asi je to tak dobře.
KLsický hybrid tu mal byť pred 20 rokmi a dnes ho mali vo
KLsický hybrid tu mal byť pred 20 rokmi a dnes ho mali vo velkom nahrádzať BEV alebo PHEV s poriadnou (nie pidi) baterkou. Keď s tým Toyota prišla, tak to bolo na tu dobu prevratné, ale teraz?! Je to skrátka dávno prekonaná technológia.
Najlepšia technologia je skladacia kolobežka,lebo
Najlepšia technologia je skladacia kolobežka,lebo nepotrebuje palivo,všade má parkovanie zadarmo,takmer nulový servis.
Hezké SUVcko. Ale mám otázku kolik by asi stalo kdyby bylo
Hezké SUVcko. Ale mám otázku kolik by asi stalo kdyby bylo BEV? Co je obvykle dražší hybrid nebo BEV?
EV je obvykle dražší než hybrid asi o třetinu.
pokud
EV je obvykle dražší než hybrid asi o třetinu.
pokud vezmu třeba KIU NIRO což je jediná značka snad co dělá všechny tři verze v jednom autě aby to bylo srovnatelné.
V plné výbavě
Nenabíjecí hybrid tj. jak tento lex cca 800 tis.
Nabíjecí hybrid 1,1 mil.
EV s dojezdem 450 Km 1,2 mil.
Takže každý si může vybrat co potřebuje a taky podle požadavků na dojezd.
Cena za ujetý Km je individulání jám používal delší dobu dvě první
HEV 1,9 Kč/Km
PHEV 0,4 – 1,9Kč/Km podle poměru jízd EV , BENzín já mám asi 1,1 Kč/Km
EV 0,4 Kč KM při domácím dobíjení nočním proudem až po 1,5 při rychlodobíjení za 10 Kč /Kwh, mebo čip paušál za 550 Kč měs. to je hodně indifiduální jde i zadarmo.