Baterie jsou klíčem k úspěchu každého výrobce elektromobilů. Po Tesle a Volkswagenu to zjišťuje také Daimler, který uzavírá smlouvy o dodávce bateriových článků za více než €20 mld., v přepočtu přes půl bilionu korun!
foto: Daimler
Vtip je samozřejmě v tom, že jde o smlouvy o dodávkách baterií sahající až do roku 2030. Německá automobilka nicméně neřekla s kým přesně tyto smlouvy uzavřela.
Pokud bychom počítali průměrnou dlouhodobou cenu zhruba $100/kWh, půjde o přibližně 200 GWh. To by mělo stačit na výrobu 4 milionů aut s baterií s kapacitou 50 kWh.
Daimler očekává, že do roku 2022 naroste počet hybridů, plug-in hybridů a elektromobilů prodávaných pod značkami Smart a Mercedes-Benz na 130. K tomu ne navíc nutné připočítat ještě dodávky, autobusy a nákladní auta.
Do roku 2025 proto Daimler očekává, že elektrifikovaná auta budou tvořit 15 % až 25 % celkových prodejů. Daimler sám proto chce navíc vybudovat po celém světě celkem 8 továren na výrobu baterií. Dvě už má v Kamenci v Německu, další dvě chce ve Stuttgart-Untertürkheim a jednu v Sindelfingenu (Německo), další plánuje v Pekingu, Tuscaloose (Alabama), Bangkoku (Thajsko).
Automobilky, které si nebudou vyrábět vlastní baterie jsou
Automobilky, které si nebudou vyrábět vlastní baterie jsou v hlavním segmentu odsouzeny k zániku.
„To by mělo stačit na výrobu 4 milionů aut s baterií s
„To by mělo stačit na výrobu 4 milionů aut s baterií s kapacitou 50 kWh“. Kdo by si proboha koupil mezi roky 2020 a 2030 Mercedes za 2 miliony a víc s baterií 50 kWh? Počítejte tak 100 kWh, tedy max. 2 miliony BEV, tedy 200 tisíc ročně.
A kdo ví, jestli tu za 10 let vůbec Mercedes bude. Baterku to bude mít jak číňan za 500 tisíc, motor to bude mít jak číňan za 500 tisíc, kastli to bude mít jak číňan za 500 tisíc a on někdo bude ochotný dát 1,5 milionu navíc za hezčí interiér a pohodlnější sedačky?
A čím přesně se to liší od dnešní situace? Už dneska
A čím přesně se to liší od dnešní situace? Už dneska se vyrábí Čínské kopie Mercedesu za polovic.
V tom, že teď je tam přidaná hodnota ve vlastních
V tom, že teď je tam přidaná hodnota ve vlastních výkonných motorech (+vše co k tomu patří, převodovka, atd.), skvělé odhlučnění a dalších mnoho drobností, které odpadnou tím, že si 80 % auta bude z čínských komponent a nic vlastního, tedy místo čínských kopií v současnosti se stane Mercedes kopií čínských aut.
Jakých 200 tisíc ročně?
Vždyť takových smluv může do
Jakých 200 tisíc ročně?
Vždyť takových smluv může do roku 2030 podepsat postupně klidně ještě dalších deset.
A na flotilu můžete od Mercedesu získat slevu i 40%, to vám žádný Číňan za 500 tisíc nikdy nedá.
Obecně je masové převážení aut z Číny do EU nesmysl, jestli něco tak EU, Korea a Japonsko sníží svůj export vozů do rozvojového světa, a tam je bude nahrazovat produkce z Číny.
brzdite!
MB/SMART majú všetko tak, ako má byť, akurát v
brzdite!
MB/SMART majú všetko tak, ako má byť, akurát v rámci brzdenia záujmu kupujúcich zabudovali k*rvítka – chýbajúce rýchlonabíjanie. smartu ani tak nechýba, 3f nabíjačky by postačili
Smart za chvíli zrušej.
Smart za chvíli zrušej.
technológia ostane 🙂
technológia ostane 🙂
Anonym123:
Dačo si trepal o 20 rokoch naspet a tvojich
Anonym123:
Dačo si trepal o 20 rokoch naspet a tvojich znalostiach a pak si to zmazal….
spýtaj sa admina.
spýtaj sa admina.
Netreba.
Moja odpoved:
Pred 20 rokmi som mal vyššiu prax,
Netreba.
Moja odpoved:
Pred 20 rokmi som mal vyššiu prax, ako ty teraz.
netrep, nerozoznáš princíp čohokoľvek, preto sa iba
netrep, nerozoznáš princíp čohokoľvek, preto sa iba hádaš a táraš nezmysly.
Anonym123:
Pche, si iba chrobák vrecko.
Na odbornosti ťa
Anonym123:
Pche, si iba chrobák vrecko.
Na odbornosti ťa vydusím lahko.
Aký druh motorčekov maly dráhové autíčká z 70.-80. rokov…?
čo s tým majú spoločné?
viem iba, že sa kolesá
čo s tým majú spoločné?
viem iba, že sa kolesá striekali tekutými reťazami a museli sa každú chvíľu čistiť.
čoho boli amatérske rakety?
Anonym123:
Takže nevíš ani základní věci, že tam byl
Anonym123:
Takže nevíš ani základní věci, že tam byl motůrek s permanentními magnety a třílamelovým komutátorem.
Nevíš tedy o elektromotorech nic.
—
„…čoho boli amatérske rakety?..“
Čo „čoho“?
Majstrov sveta, alebo čo…?
A daj si pozor – o raketách viem vela…!
znova – čo to má spoločné s témou?
majstrovstvá sveta
znova – čo to má spoločné s témou?
majstrovstvá sveta amatérov?
Anonym123:
Jde o to, že si hraješ na chrobáka vrecka a
Anonym123:
Jde o to, že si hraješ na chrobáka vrecka a přitom nevíš, jaké motory byly v dráhových autíčkách.
Takže vidno, že ses nezajímal o takovou techniku.
A znovu:
Čo značí „…čoho boli amaterske rakety“…?
Troll. Nekrmit. Kouše.
Troll. Nekrmit. Kouše.
Mimo tema: v Holandsku shorel motorovy prostor Jaguaru i-pace.
Mimo tema: v Holandsku shorel motorovy prostor Jaguaru i-pace. Baterka nehorela.
Kuna?
Nekde psali, ze je to „par“ (30?) km od mista, kde loni nekdo
Nekde psali, ze je to „par“ (30?) km od mista, kde loni nekdo auta podpaloval. Takze to je dalsi moznost.
Krásný!
Jen asi v úvodní větě patří opravit …
Krásný!
Jen asi v úvodní větě patří opravit … klíčem k úspěchu každého výrobce automobilů…
🙂
Díky :).
Díky :).
…pěkná banda b…. :))))
…pěkná banda b…. :))))
borců
borců
bumerangů! olé :))
bumerangů! olé :))