Mobilní nabíjecí stanice E-Mona je prvním z projektů Škoda Auto DigiLab na podporu elektromobility v souvislosti s příchodem prvních elektrických modelů Škoda v roce 2019.
foto: Škoda
Škoda Auto DigiLab spustila v Praze pilotní fázi nového projektu mobilních nabíjecích stanic pro elektromobily. Cílem je usnadnit řidičům přechod k elektromobilitě. Služba bude zpočátku sloužit firemním vozovým parkům a carsharingovým platformám, které ve svých flotilách mají elektromobily.
V budoucnu se počítá i s rozšířením pro soukromé uživatele elektromobilů. V současnosti jezdí podle odhadu společnosti Škoda Auto DigiLab jen v Praze až 1000 elektromobilů. Do tohoto čísla jsou započítány i vozy registrované mimo Prahu, ale reálně jezdící v hlavním městě. S uvedením prvních elektrických modelů Škoda na trh v roce 2019 lze očekávat výrazný nárůst jejich počtu.
„Dostatek dostupných nabíjecích stanic je pro současné i budoucí majitele elektromobilů velmi důležité téma. Mobilní nabíjecí stanice je jedním z řešení pro situace, kdy jsou akumulátory v elektromobilu na kritické hranici a majitel nemá ve svém okolí možnost zajistit dobití,“ říká Jarmila Plachá, vedoucí Škoda Auto DigiLab. „Proto se tomuto tématu věnujeme ještě před tím, než Škoda uvede své první elektrické modely v roce 2019.“
Mobilní nabíjecí stanice je kompaktní zařízení připojené za elektrokolo. Díky tomu se na základě požadavku klienta dobíječka snadno a rychle dostane na požadované místo. Pracovník dobíječku postaví vedle auta či za něj, kabel napojí k elektromobilu a zabezpečí jej. Zásuvku nemůže díky speciálním západkám vytáhnout nikdo cizí z nabíjecí jednotky ani z elektromobilu.
foto: Škoda Auto
Ve srovnání s umístěním dobíjecího zdroje například do dodávky nebo na nákladní auto vyžaduje řešení s elektrokolem minimum dodatečného prostoru a nezabere druhé parkovací místo. Další výhodou je možnost na místo dopravit plnou nabíječku a obratem do zázemí vrátit jinou, vybitou. To vše lze uskutečnit v řádu minut.
Zařízení disponuje kapacitou 16,8 kWh a energii z něj lze do běžného typu elektromobilu přenést za čtyři hodiny, a to až na úroveň 80 % dobití. Zdroj obsahuje dvanáct bateriových článků GreenPack, každý o kapacitě 1,4 kWh, které je možné po vybití vyjmout a samostatně nabíjet v docích – po této rychlé výměně lze mobilní stanici ihned znovu použít. Čas potřebný k dobití prázdných článků je opět čtyři hodiny.
Služba se ve spolupráci s energetickou společností PRE spouští v pilotní fázi v Praze. Pro správce vozových parků může být využití mobilního zdroje výhodnější než svážení vozů ke stacionárním nabíjecím stanicím. Služba bude určena i pro případy nouze, kdy řidič zjistí, že mu kapacita nestačí pro dojezd k nejbližší stanici.
foto: Hybrid.cz
Mobilní dobití vyjde výhodněji než transport vozu. Do budoucna se počítá s rozšířením nabídky také pro soukromé zákazníky. Předpokládá se její aktivní využívání ve volném čase majitelů elektromobilů, protože mobilní zařízení lze snadno a rychle přistavit kamkoli, například k restauraci nebo sportovišti.
Cílem společnosti Škoda Auto Digilab je vyvíjet služby zaměřené na zákazníka s vysokou přidanou hodnotou. Škoda Auto DigiLab teď novou službu bude ověřovat v provozu. Z nasbíraných zkušeností bude následně čerpat při rozvoji celé palety služeb mobility ve větším měřítku, včetně různých konceptů mobilního nabíjení v souladu se Strategií 2025 Škoda Auto.
Další nemysl? Ta kapacita je směšná…Tohle mi jednoduše
Další nemysl? Ta kapacita je směšná…Tohle mi jednoduše přijde jako snaha o zviditelnění škodovky, nic víc, co myslíte vy? Proč se raději nepíše o přeplněném milovickém letišti? Vážně někdo věří tomu, že se jedná o problém s emisemi? To by tam ta auta přece nestála takovou dobu ne?
Jasně, že nejde o neplnění emisních norem, jednoduše
Jasně, že nejde o neplnění emisních norem, jednoduše toho vyrobili moc a nejsou schopni to prodat. Proto to také v Milovicích straší už takovou dobu. Nic víc, nic míň.
Ta jejich pojízda dobíjecí krabice vypadá jak pračka na
Ta jejich pojízda dobíjecí krabice vypadá jak pračka na kolečkách. Nevim jestli to myslí vážně, nebo to má být vtip. Možná si tím snaží kompenzovat to, že ještě nemají jediné vyráběné el. auto? Tak alespoň vyrobili pojízdnou dobíjecí krabici?
Je to strašný a ostudný. Navíc zpracování jak od
Je to strašný a ostudný. Navíc zpracování jak od nedoučeného zámečníka
Tak jestli s tímhle někdo vjede do města, tak dostane
Tak jestli s tímhle někdo vjede do města, tak dostane akorát po tlamě, protože zablokuje jeden jízdní pruh a vytvoří pěknou kolonu.
Pokud někomu zdechce auto na cestách, tak bych to nechal na asistenční službě, která si holt výjezdní vozidlo vybaví nějakou malou centrálou.
Takovejch případů nebude, aby se vyplatilo za někým takovým vozit kýbl baterek.
Presne tak, jeste bych si umel predstavit nejakeho
Presne tak, jeste bych si umel predstavit nejakeho asistencniho pikapa co bude mit na korbe dc nabijecku a diesel motor s generatorem a behem 5 minut te naladuje na 20 Km dojezdu spali u toho litr nafty a pojede za dalsim zakaznikem.
Vždyť to ani neni schopné pořádně to auto dobít, nemá
Vždyť to ani neni schopné pořádně to auto dobít, nemá to dostatečnou kapacitu, k čemu to je když to má 17kwH a zákazník bude mít 3x větší kapacitu, jestli tam bude čekat 4 hodiny, než mu z toho boxu nabije auto na 1/3 kapacity a pak stejně bude muset jet dobít auto jinam?
Proč nabíjet na 500+ km ?
Těch 17kWh je +- 100km, to musí
Proč nabíjet na 500+ km ?
Těch 17kWh je +- 100km, to musí stačit.
Není to pojízdná dobíječka ale záchranná… alespoň myslím.
Prečo neurobia elektromobil s vymeniteľnou baterkou? A
Prečo neurobia elektromobil s vymeniteľnou baterkou? A stále len nabíjať a nabíjať.
Jdete pozdě Cimrmane!
Jdete pozdě Cimrmane!
V Číně to zase rozvíjejí, u nás je to nesmysl.
V Číně to zase rozvíjejí, u nás je to nesmysl. Průměrný nájezd českého řidiče je 6700 km ročně, tedy nabíjení zabere dohromady MĚSÍČNĚ nějakých 28 hodin nabíjení doma, nebo 2 hodiny na 50 kW nabíječce.
–
–
To je takova ta statistika jak noha – moje sestra najezdi
To je takova ta statistika jak noha – moje sestra najezdi rocne 0km, pritelkyne taky 0km, a ja 20 000, tj v prumeru tech 6700….
Mysli hlavou.
Mysli hlavou.
Myslim a proto je mi jasne, ze brat prumenry najezd ridice je
Myslim a proto je mi jasne, ze brat prumenry najezd ridice je naprosty nesmysl, protoze je extremne zkresleny tim, ze obri mnozstvi ridicu nejezdi vubec….
Ti co nejezdí vůbec nejsou v tom průměru započítáni, to
Ti co nejezdí vůbec nejsou v tom průměru započítáni, to by nedávalo smysl. Jsou ale řidiči, kteří opravdu nenajedou ani 5 tis. km ročně. Třetina řidičů v ČR najede 5-10 tis. km, další třetina 10-20 tis. km. naopak pro velké nájezdy zbýbá pár procent řidičů, nad 50 tis. km najede asi 3% řidiřů. Většina řidičů má nájezd do 55 km denně. Chápu, že statistika je nepřehledná věc, proto se to často dělí na nějaké skupiny. Pokud chci ale spočítat, jaká bude spotřeba energie za rok nabíjením aut, pak to bude odpovídat statistice, tedy průměrnému nájezdu všech řidičů.
Nějaká novější
Nějaká novější statistika
opojisteni.cz/pojistne-produkty/pojisteni-aut/pruzkum-pojistovny-direct-jak-cesi-jezdi/