Mobilní nabíjecí stanice E-Mona je prvním z projektů Škoda Auto DigiLab na podporu elektromobility v souvislosti s příchodem prvních elektrických modelů Škoda v roce 2019.
foto: Škoda
Škoda Auto DigiLab spustila v Praze pilotní fázi nového projektu mobilních nabíjecích stanic pro elektromobily. Cílem je usnadnit řidičům přechod k elektromobilitě. Služba bude zpočátku sloužit firemním vozovým parkům a carsharingovým platformám, které ve svých flotilách mají elektromobily.
V budoucnu se počítá i s rozšířením pro soukromé uživatele elektromobilů. V současnosti jezdí podle odhadu společnosti Škoda Auto DigiLab jen v Praze až 1000 elektromobilů. Do tohoto čísla jsou započítány i vozy registrované mimo Prahu, ale reálně jezdící v hlavním městě. S uvedením prvních elektrických modelů Škoda na trh v roce 2019 lze očekávat výrazný nárůst jejich počtu.
„Dostatek dostupných nabíjecích stanic je pro současné i budoucí majitele elektromobilů velmi důležité téma. Mobilní nabíjecí stanice je jedním z řešení pro situace, kdy jsou akumulátory v elektromobilu na kritické hranici a majitel nemá ve svém okolí možnost zajistit dobití,“ říká Jarmila Plachá, vedoucí Škoda Auto DigiLab. „Proto se tomuto tématu věnujeme ještě před tím, než Škoda uvede své první elektrické modely v roce 2019.“
Mobilní nabíjecí stanice je kompaktní zařízení připojené za elektrokolo. Díky tomu se na základě požadavku klienta dobíječka snadno a rychle dostane na požadované místo. Pracovník dobíječku postaví vedle auta či za něj, kabel napojí k elektromobilu a zabezpečí jej. Zásuvku nemůže díky speciálním západkám vytáhnout nikdo cizí z nabíjecí jednotky ani z elektromobilu.
foto: Škoda Auto
Ve srovnání s umístěním dobíjecího zdroje například do dodávky nebo na nákladní auto vyžaduje řešení s elektrokolem minimum dodatečného prostoru a nezabere druhé parkovací místo. Další výhodou je možnost na místo dopravit plnou nabíječku a obratem do zázemí vrátit jinou, vybitou. To vše lze uskutečnit v řádu minut.
Zařízení disponuje kapacitou 16,8 kWh a energii z něj lze do běžného typu elektromobilu přenést za čtyři hodiny, a to až na úroveň 80 % dobití. Zdroj obsahuje dvanáct bateriových článků GreenPack, každý o kapacitě 1,4 kWh, které je možné po vybití vyjmout a samostatně nabíjet v docích – po této rychlé výměně lze mobilní stanici ihned znovu použít. Čas potřebný k dobití prázdných článků je opět čtyři hodiny.
Služba se ve spolupráci s energetickou společností PRE spouští v pilotní fázi v Praze. Pro správce vozových parků může být využití mobilního zdroje výhodnější než svážení vozů ke stacionárním nabíjecím stanicím. Služba bude určena i pro případy nouze, kdy řidič zjistí, že mu kapacita nestačí pro dojezd k nejbližší stanici.
foto: Hybrid.cz
Mobilní dobití vyjde výhodněji než transport vozu. Do budoucna se počítá s rozšířením nabídky také pro soukromé zákazníky. Předpokládá se její aktivní využívání ve volném čase majitelů elektromobilů, protože mobilní zařízení lze snadno a rychle přistavit kamkoli, například k restauraci nebo sportovišti.
Cílem společnosti Škoda Auto Digilab je vyvíjet služby zaměřené na zákazníka s vysokou přidanou hodnotou. Škoda Auto DigiLab teď novou službu bude ověřovat v provozu. Z nasbíraných zkušeností bude následně čerpat při rozvoji celé palety služeb mobility ve větším měřítku, včetně různých konceptů mobilního nabíjení v souladu se Strategií 2025 Škoda Auto.
Skoda PENEZ! Mozna by mohli udelat prirucni cisternu na
Skoda PENEZ! Mozna by mohli udelat prirucni cisternu na tankovani.. inzenyri z MB – tywle to je material – se divim, ze nakej zoufalec – ano TY – zoufalec co jezdi v Ochcaavii nevidi to, ze auto nedela volant a 4 kola!!! Je to sht! Kazda kara od roku 1980 z dilny v MB je sht!!
Automobilka bez jediného elektromobilu v dnešnej dobe a
Automobilka bez jediného elektromobilu v dnešnej dobe a majú iba plno debilných nápadov – to nevyzerá s tou škodofkou dobre :((
Ale musím uznať, že toto je zatiaľ najväčšia 3,14čovina akú za posledné obdobie vymysleli.
A když bude pilot dostatečně namakaný, může tankovat za
A když bude pilot dostatečně namakaný, může tankovat za jízdy 🙂
No to je píčovina. Pro každodenní použití je to nesmysl.
Jako nouzovka, když řidič špatně odhadne situaci a zůstane viset je spousta méně debilních možností.
Mladoboleslavští dělají opravdu co můžou.
Jen ten
Mladoboleslavští dělají opravdu co můžou.
Jen ten elektromobil jaksi chybí.
Myslím, že mnohem zajímavější, užitečnější,
Myslím, že mnohem zajímavější, užitečnější, levnější a důvěryhodnější by bylo, kdyby Škoda uměla svými BEV nabíjet jiná BEV. Taková servisní nebo-li bratrská pomoc.
To mi dává mnohem větší smysl, než rikša jedoucí po dálnici 🙂
To by bylo super, fakt že jo. Jenže je jednodušší,
To by bylo super, fakt že jo. Jenže je jednodušší, levnější a rychlejší vykuchat pultovej mrazák, narvat do něj baterky, posadit ho na kárku a hlásat: koukejte, makáme na tom !!!
Toto, co říkáte, by mohlo být celkově standardem všech
Toto, co říkáte, by mohlo být celkově standardem všech nových EV, aby dokázali nejen přijímat elektřinu (input), ale zároveň i poskytovat svou elektřinu (output).
Něco, co jsem zahlédl u i3, že v kufru měli zásuvku, nevím, jestli to mysleli vážně nebo to byl jen testovací kousek, ale určitě by tohle stačilo dát automaticky do kufru každého BEV a máme najednou i zásobárnu elektrické energie pro jakékoli účely
Asi dlouho nebude. Zatím je taktika opačná. Je to ale
Asi dlouho nebude. Zatím je taktika opačná. Je to ale skvělý nápad.
ta zásuvka v i3 je tam z důvodu range extenderu (benzínový
ta zásuvka v i3 je tam z důvodu range extenderu (benzínový agregát, je tam i výfukové potrubí), takže taky pouze input
něco takovýho dávali do e-aut japonci, nevím jestli
něco takovýho dávali do e-aut japonci, nevím jestli ještě dávají, kdy elektromobil sloužil i jako zdroj napětí pro napájení budovy v případě výpadku
Myslíte, že ve Škodovce už vědí, že dnešní EV ujedou
Myslíte, že ve Škodovce už vědí, že dnešní EV ujedou i víc než 30 kilometrů ???
Že není nutné nabíjet během každého oběda nebo při návštěvě pošty ???
Myslím, že si právě uřízli veeelkou ostudu.
Možná by takovejhle trakař našel využití někde v továrnách nebo podobných provozech, možná při přírodních katastrofách, ale snažit se to uvést do života v autodopravě – ACH JO.
U firmy, ktera sidli v pronajatych prostorach (kde si nemuze
U firmy, ktera sidli v pronajatych prostorach (kde si nemuze po parkovisti tahat kabely dle libosti) bych si to asi predstavit umel, jakkoliv je to dost krkolomne.
Ovsem jakym balastem ten napad obalilo marketingove oddeleni, to je jina vec.
Proč už takto nikdo nevozí kanystry s benzínem k autům,
Proč už takto nikdo nevozí kanystry s benzínem k autům, které nikdo nemá čas dovézt na benzínku a natankovat?
Asi proto, že je to blbost s elektrikou ještě větší než s benzínem.
Elektrika je všude proč ji vozit na kole? To benzín neteče z každého kohoutku a přesto to nikdo nedělá.
No asi je pri vybiti jednudussi zavolat riksu, nez obihat domy
No asi je pri vybiti jednudussi zavolat riksu, nez obihat domy v okoli (pokud jsou) a zjistovat u mistnich, jestli mi dovoli si k nim pichnout prodluzku…
?
uvedomte si, že napríklad BMW i3 (článok tu o tom, ako
?
uvedomte si, že napríklad BMW i3 (článok tu o tom, ako riešiť situáciu s nulovým dojazdom) má ako asistenčnú službu niekoľkokrát do roka odťahovku s odvozom k nabíjačke!
A mozna vas prekvapi, ze nektere EV nemaji odtah v cene 😀
A mozna vas prekvapi, ze nektere EV nemaji odtah v cene 😀
fakt nemajú?
tak si zvolili nesprávneho poskytovateľa
fakt nemajú?
tak si zvolili nesprávneho poskytovateľa PZP
🙁
A neni to presne to, co asistencky dneska delaji, ze ti
A neni to presne to, co asistencky dneska delaji, ze ti dovezou kanystr? Pravda, ne na rikse.
Jinak pro mě je na této zprávě nejvíc zajímavé, že si
Jinak pro mě je na této zprávě nejvíc zajímavé, že si Škoda DigiLab nedokázal oficiálně sehnat to nově vyvinuté nákladní elektrokolo od VW.
No tak to si škodofka naběhla.
Ani bych se nedivil, kdyby
No tak to si škodofka naběhla.
Ani bych se nedivil, kdyby toho Hyundai využil ve své reklamě. Třeba S našim EV dojedete o hóóó…óódně dál než s malým bratrem z Boleslavi.
🙂
I hloupá reklama je reklama. Reklama, kterou si přečte
I hloupá reklama je reklama. Reklama, kterou si přečte každý, i když bude úplně hloupá.
Splnilo to účel. Novinář má o čem psát, čtenáři mají o čem přemýšlet a název Škoda tam nakdete minimálně 21 krát. Všiml jste si toho?
Všimli. Minimálně se nám všem zapíše do paměti logo
Všimli. Minimálně se nám všem zapíše do paměti logo Škoda, jako automobilka která se soustředí na nesmysly. Raději pak při rozhodování koupě vozidla půjdeme k takové automobilce, která se věnuje samotným autům.
Omyl. Budete vědět, že zrovna ta Škoda něco pro
Omyl. Budete vědět, že zrovna ta Škoda něco pro elektromobil vymyslela. Utkvěla Vám to spojení Škoda a elektřina….. jo vždyť ja jsem před lety něco takového viděl. Sice to byla blbost, ale pamatuji si to.
My zíráme, vy zíráte, Vizír.
ČÍM JE BÍLÁ BĚLEJŠÍ, TÍM JE PRÁDLO ČISTĚJŠÍ! – LANZA BÍLÁ.
Taky blbé, ale pamatujeme si to všichni.
A já si úplně stejně vzpomínám na epizodu TopGearu kdy Jeremy Clarkson připojil Teslu Roadster k malé větrné elektrárně. Udělal v tu chvíli ze sebe idiota a Tesle reklamu. Každý člověk ví, že takhle nefunguje žádný spotřebič na elektřinu.
I blbá reklama je reklama.
A podle počtu komentářů lze usoudit, že se to ujalo. 🙂
Úžasné, naprosto geniální! To je jako bychom nechali po
Úžasné, naprosto geniální! To je jako bychom nechali po ulici jezdit někoho na kole a ten prodával kanystry s benzínem a naftou. Takový potulný fuel boy. Pokud toto zařízení je skutečně potřebné, pak elektromobilita je nepoužitelná. To je můj závěr.
Samozřejmě že není. Ale je to od ropácké spalovací
Samozřejmě že není. Ale je to od ropácké spalovací škodofky další podpásovka elektromobilitě, ukazovat lidem, jak je BEV nepoužitelné. Fake news jak vyšité.
Třeba se naprosto pletu…, ale tohle je v dnešní době
Třeba se naprosto pletu…, ale tohle je v dnešní době taková nepraktická blbost, že bych jí čekal tak maximálně od žáků prvního stupně základní školy…
Pěěěkná rikša, jen co je pravda. A po poušti to budou
Pěěěkná rikša, jen co je pravda. A po poušti to budou tahat velbloui na saních.
To jsou hlavy, pane jo. Tohle kdyby napadlo Muska, nemusel se stavět se superchargerama.
Holt jinej kraj, jinej mrav.
Jinej kraj, jinej krav
Jinej kraj, jinej krav
Jo, jo, těch dobytků tady máme, a má i odpovídající
Jo, jo, těch dobytků tady máme, a má i odpovídající kravské nápady, zvané lidem zkráceně kraviny.
Škoda MiMina 🙂
A nedá se náhodou auto bez paliva
Škoda MiMina 🙂
A nedá se náhodou auto bez paliva odtáhnout na laně? A nemají náhodou EV silnou rekuperaci. K čemu tenhle krám vlastně? Stačí kamarád, lano a než dojedu na k nejbližší zásuvce tak mam už trochu nabito. 🙂
Tow charging – https://www.youtube.com/watch?v=XUJKSoSsqgg
🙂
tyoe to je kzblití šáde výzkum a vývoj… max na apríla
tyoe to je kzblití šáde výzkum a vývoj… max na apríla by se to ještě dalo…
Mimo tema: TM3 bude mit v Evrope CCS zasuvku. Vsechny
Mimo tema: TM3 bude mit v Evrope CCS zasuvku. Vsechny Supercharger v Evrope dostanou take CCS pripojku.
Tim vyvstava otazka, zda budou vsechny TM3 umet nabijet ze SC. Mozna ze basic model nebude mit SC.
Informujeme.
Informujeme.
Zdroj?
A co současní majitelé tesel? Budou mít nějakou
Zdroj?
A co současní majitelé tesel? Budou mít nějakou náhradu nebo bude mít stojan dva kabely?
Tak už nic 🙂
Tak už nic 🙂
Hmmm. Možná by to chtělo si něco o evoluci Menn2 na CCS
Hmmm. Možná by to chtělo si něco o evoluci Menn2 na CCS nastudovat …
Německá mini automobilka Sono Motors má už v provozu malý
Německá mini automobilka Sono Motors má už v provozu malý elektromobil, který má vepředu zásuvku na nabíjení a vedle ní i vybíjení.EV Sono Sion může k prázdnému EV kolegovi přijet a svoji energii mu ,,přelít“.Umí to i nové Nissany, bohužel ne u nás. My na severní Moravě máme Petra Doležela, který to ve svém elektroPeugeotu má taky.Pobavilo mě, že když ke mě přijel a nabíjeli jsme u cesty z jeho auta mého Nissana, automaticky mi palubní počítač zaznamenal souřadnice místa nabíjení,jako nové nabíjecí místo. Petr za sebou nemá tým výzkumníků a zahraniční kapitál.Možná si to měl nechat patentovat. Zdá se mi, že Škodovka zase objevila Ameriku.Proč se pořád vymýšlí vymyšlené? Milan
Proč? Nic to nestojí a marketing má zase měsíc o čem
Proč? Nic to nestojí a marketing má zase měsíc o čem psát, dělat tiskovky, seznamovací akce, předváděčky, pak se to dá postavit do muzea Škodofky, prostě za jedny peníze spousta muziky 🙂
P.S. Samozřejmě elektromobilistům je to na dvě věci, ale o to nešlo.
no mě to jako špatný nápad nepřipadá, baterie na
no mě to jako špatný nápad nepřipadá, baterie na dvoukoláku je vtipná, to jo, ale jde jen o začátek a testování, dokážu si představit kuryra a nějaké mikrovozítko, které bude umět baterii položit k autu, kurýr připojí kabel a odjede, cestou zpět nabere někde prázdnou baterii, majitel auta jen zmáčkne tlačítko před odchodem z auta, a to auto vše automaticky zařídí, odešle polohu a spz, před odjezdem se jen odpojí kabel, jen nevím jak by toto u nás dlouho fungovalo, když se tu kradou i poklopy od kanálů 😀
1* přesně tak! ta šádekárka je leda tak urážka
1* přesně tak! ta šádekárka je leda tak urážka elektromobility. školí mladý jak dělat že se dělá
a jak to bylo složité, umí taky přidat nějaké baterie
a jak to bylo složité, umí taky přidat nějaké baterie aby se zvýčila kapacita. Mám tu asi 24kW akupaky, tak bych alespon 1/4 přidal. Nissan NV of E-Wolf se nám nějak nedaří zprovoznit, tak jej asi rozpodám na ND
Mě by spíš zajímalo a) kolik to váží a b) jak daleko to
Mě by spíš zajímalo a) kolik to váží a b) jak daleko to kolo dojede (a jak rychle) 😀
a) asi 100 kg
b) u elektrokola je to individuální, ale ten
a) asi 100 kg
b) u elektrokola je to individuální, ale ten 100kg přívěs samozřejmě dojezd o něco sníží
s takouto baterkou by malo to elektrokolo takmer neobmedzeny
s takouto baterkou by malo to elektrokolo takmer neobmedzeny dojazd 🙂
* a je na to potřeba zvláštní řidičské oprávnění?
*
* a je na to potřeba zvláštní řidičské oprávnění?
* potřebuje to technickou?
* a co spzetky
* není ta metráková šádekraksna krapat nebezpečná až se to rozjede zkopce :))
* doháje a co déšť? nejede vo ty přepánený baterky, ale o toho napálenýho pikolíka za řidítkama, ten si dá za ty šádeprachy :)))
ne
ne
ne
ne
déšť je v pořádku
ne
ne
ne
ne
déšť je v pořádku
Jelikož častěji úplně dojde baterka v zimě, tak měli
Jelikož častěji úplně dojde baterka v zimě, tak měli použít spíš Citigo bez zadních sedaček, to těch pár hodin nabíjení taky skoro všude zaparkuje napříč.
Do budoucna není vyloučeno i použití jiných dopravních
Do budoucna není vyloučeno i použití jiných dopravních prostředků.
jo šáderikša je další v pořadí :DD
ŠÁDE = SIMPLY
jo šáderikša je další v pořadí :DD
ŠÁDE = SIMPLY NEVER :))))))))))))))))))))
Vypadá to jako pračka.
Vypadá to jako pračka.
Zmrzlinááá, vanilkovááá, jahodovááá, …
Zmrzlinááá, vanilkovááá, jahodovááá, …
Chcete si líznout? 🙂
Chcete si líznout? 🙂
Vlastně je to jen pixla, ve které jsou nasázené
Vlastně je to jen pixla, ve které jsou nasázené jednotlivé moduly v úhledných plastových obalech. Lze je snadno vypojit a dosadit nový. Takže někde v centrále může být sklad takových nabitých modulů, které vždycky po příjezdu obsluha jen vymění v každé pixle. Obrázek jsme doplnili do článku.
To byla narážka na ten polep, měli zvolit nápaditější
To byla narážka na ten polep, měli zvolit nápaditější grafiku, nejlépe kolem celý krabice.
Vtipný, tuhle jsem to zahlédl v Karlíně a přemejšlel, co
Vtipný, tuhle jsem to zahlédl v Karlíně a přemejšlel, co to týpek veze na dvoukoláku 🙂 A rozhodně k dvoukoláku přidaná hodnota je vysoká o tom není pochyb. Doba nabíjení 4h nic moc, cekal bych z baterky do baterky jinou rychlost. Aby to bylo zajímavé museli by se dostat s cenou někam k rychlonabíjení. Vypadá to jako pakárna, ale rychlost budování infrastruktury je taková, že si dokážu představit její místo na trhu.
Připravovaná verze 2.0 už by měla umět DC
Připravovaná verze 2.0 už by měla umět DC rychlonabíjení.
To jako vazne nabiji dc/ac/ac/dc? To vymyslel opravdu jouda
To jako vazne nabiji dc/ac/ac/dc? To vymyslel opravdu jouda :-))))) a nevite aspon z jakeho napeti na jake? Abych se vic zasmal :-)))
Apríl od škodovky v listopadu? Tohle snad nemohou myslet
Apríl od škodovky v listopadu? Tohle snad nemohou myslet vážně.
Mám takový dojem že se inspirovali někde v Afrických zemích kde je málo benzinek a převáží tak benzín v plastových nádobách na kole, nebo za tažným zvířetem. Tohle už není krok zpět ale rovnou popoběhnutí.
No tak u spalovaku staci kdyz dojede borec s kanistrem, u
No tak u spalovaku staci kdyz dojede borec s kanistrem, u elektriky to holt je treba resit jinak 😀
Přesně, úplně přesně stejný příspěvek jsem chtěl
Přesně, úplně přesně stejný příspěvek jsem chtěl napsat.
Honosný DigiLab vymyslel dvoukolák.
Honosný DigiLab vymyslel dvoukolák.
Mám lepší nápad. Spousta lidí je ochotno platit za to,
Mám lepší nápad. Spousta lidí je ochotno platit za to, aby se mohli projet na rotopedu popřípadě se proběhnout na pásu, nebo zvedat činku. Přitom stačí, aby na zavolání přijeli 2-3 takoví a 2 hodiny cvičili. Dojezd k nejbližší dobíjecí stanici tím bude zaručen. A ti blázní namísto toho aby platili dostanou ještě zaplaceno.
No bezny cyklista ma v nohach vykon kolem 200W, mam obavu, ze
No bezny cyklista ma v nohach vykon kolem 200W, mam obavu, ze abyste neco nabil tak budete potrebovat celou staj 😀
200W krát 3 blázni krát 2 hodiny a máme 1,2kWh. Na to
200W krát 3 blázni krát 2 hodiny a máme 1,2kWh. Na to ujedete 5 kilometrů, takže v Praze k nějaké nabíječce zcela určitě.
Super, taková mini power banka pro auta 🙂 Zajímavé je
Super, taková mini power banka pro auta 🙂 Zajímavé je nasazení v Praze ve městě… tam jsou snad všude zásuvky, ne? Teda alespoň majitelé EV říkají, že EV jde nabít všude, kde je zásuvka. Přijde mi to jako blbost, ale tak když to někdo zaplatí a není to z našich daní, budiž.
Mně už v souvislosti s nápady Škodofky na poli
Mně už v souvislosti s nápady Škodofky na poli elektromobility, protože reálně mají kulové, dochází jak zásoba slušných dehonestujících slov, tak těch neslušných.
Automobilka s největším zásahem na trhu, která může nechat 20 lidí denně kontaktovat svá stávající zákazníky s nabídkou instalace nabíjecí zásuvky na jejich parkoviště, vymyslela baterku na dvoukoláku zapojenou za bicyklem, kterou cyklista svalovec bude vozit k vybitému elektromobilu. V Praze, protože Praha je svět. To nevymyslíš….
Svalovce netřeba, je to elektrokolo….
Ale mohli vymyslet
Svalovce netřeba, je to elektrokolo….
Ale mohli vymyslet revoluční technologii a ty 4 hodiny nabíjení je tak dlouho protože to nabíjí právě ten svalovec 😀
To je ako chodit pre vodu s kyblikom miesto toho aby som si ju
To je ako chodit pre vodu s kyblikom miesto toho aby som si ju napustil z vodovodu
3,14covina. To je snad pokus o zesmesneni emobility. To budou
3,14covina. To je snad pokus o zesmesneni emobility. To budou vsude po Praze sedet nejaky cyklisti a budou cekat na zavolani? Kolik by ta sluzba mela stat?
Předběžně asi 400 Kč. V pilotní fázi to bude na
Předběžně asi 400 Kč. V pilotní fázi to bude na zavolání, později přes mobilní appku
Zajímavé …. a kde se dá zjistit to číslo, kam se může
Zajímavé …. a kde se dá zjistit to číslo, kam se může zavolat?
Tady mas to cislo telefoni 284 016 111 :-)))
Tady mas to cislo telefoni 284 016 111 :-)))
Děkuji.
🙂
Děkuji.
🙂
A uz jsi tam volal? :-)))
A uz jsi tam volal? :-)))
Nee, ještě jsem tam nevolal, jen jsem si dal do telefonního
Nee, ještě jsem tam nevolal, jen jsem si dal do telefonního seznamu to číslo pro případ potřeby…. Přiznám se, že jsem nepředpokládal, že bych měl ověřovat, zda je poskytnuté číslo správné…. Měl bych?
Byl to vtip… jsou to Bohnice :-)))
Byl to vtip… jsou to Bohnice :-)))
🙂
🙂
Mně napadla PN Opava, ale nakonej jsem to sem nevložil.
Mně napadla PN Opava, ale nakonej jsem to sem nevložil.
detto.
detto.