Na severovýchodě Belgie v oblasti Terhills instalovala Tesla celkem 140 baterí Powerpack. Výkonem 18,2 MW pomáhají balancovat rozvodnou síť.
foto: Tesla
Evropská rozvodná síť elektřiny je nastavena na frekvenci 50 Hz. Nová Tesla Powerpack baterie v belgickém Terhills pomáhá udržovat tuto frekvenci tím, že kdykoliv se frekvence zvyšuje, tak se nabijí a naopak.
NEPŘEHLÉDNĚTE Tesla baterie v Austrálii je superrychlá, přesná a cenná, pochvaluje si energetický operátor
Baterie dokáží reagovat až 100x rychleji, než paroplynové fosilní elektrárny, kterou byly až dosud běžně k balancování sítě využívány. To se úspěšně prokázalo u zatím největší takové baterie v Jižní Austrálii.
140 Tesla Powerpacks now live in Belgium and balancing the European electrical grid 100 times faster than fossil fuel plants pic.twitter.com/f8XzCYgrJZ
— Tesla (@Tesla) May 14, 2018
V Evropě jde zatím o jednu z mála takových instalací. Tesla baterie se zatím více prosazují na ostrovech, případně v oblastech s nějakým způsobem problematickou elektrorozvodnou sítí, jako je právě Jižní Austrálie.
Mě přijde trochu škoda používat na stacionární baterie
Mě přijde trochu škoda používat na stacionární baterie lithiovou technologii. Myslel jsem, že její největší výhoda je malá hmotnost, mohly by se tedy použít jiné baterie s vyšší hmotností, když není potřeba s nimi pohybovat. Případně např. jak to dělají číňani, tekutý elektrolyt v nádržích, který je levný.
off
Tady ti nadšenci slibují vetší účinnost se
off
Tady ti nadšenci slibují vetší účinnost se zvedáním závaží než s lithiovým úložištěm 🙂
Estli si to dobře pamatuju, tak už tady někdo zmínil že zvedání závaži je ten nejmíň účinný způsob.
https://www.gravitricity.com
Ropákama zaplacený infiltrovaný parchanti parazitují
Ropákama zaplacený infiltrovaný parchanti parazitují Teslu….
svethardware.cz/elon-musk-vsichni-dodavatele-tesly-pujdou-zamestnanci-se-ale-za-ne-mohou-zarucit/46567
To určitě.
Spíš jde o to, že Musk pohrdal dlouho
To určitě.
Spíš jde o to, že Musk pohrdal dlouho zaměstnanci, a maximálně se soustředil na robotizaci a outsourcing.
Teprve teď to odpískal, a prohlásil za svou největší chybu v řízení.
to zrovna. rači už z tý šádeautodebiky ani nevylejzej,
to zrovna. rači už z tý šádeautodebiky ani nevylejzej, leze ti ten 18ti směnný úplatný systém moc na mozek :)))))))))) ROVNOU si tam USTEL :DDD
PS: to ste slyšeli že v Rychnově n.K. panelákový postele
PS: to ste slyšeli že v Rychnově n.K. panelákový postele Kvasinskýho šádevotroctva nestačí ani vychladnout? Jedou totiž taky na 3 směny :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
To je pravdepodobne ztraceno v prekladu, v puvodnim textu bylo
To je pravdepodobne ztraceno v prekladu, v puvodnim textu bylo „contractor“ a to se pouziva ve vyznamu „clovek na zivnostak“ (treba zednik, co mi opravi koupelnu). Cili to bude spis neco jako nas svarc system.
je to tam psaný jasně… Firma najala firmu kerá najala
je to tam psaný jasně… Firma najala firmu kerá najala firmu kámoše svýho kámoše… klasický KAMARÁDŠOFT ;)) Základ pro tvorbu nenasytnýho MANENAŽERSTVA co brzdí rozvoj ELEKTROMOBILITY :)))))
Jediná TESLA je poctivá a všechno ostatní jsou sráči ;))
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/
Proč nás Musk obtěžuje s nečím co si měl vyřešit už
Proč nás Musk obtěžuje s nečím co si měl vyřešit už na začátku, nebo aspoň v průběhu kontraktu?!? Co tam v tý Tesle těch posledních 10 let dělaj, když to řešej až teď?!? Takhle akorát říká jé podívejte jak jsem blbej manažer jak jsem si nechal od dodavatelů sr@t na hlavu a teď to řeší jak puťka Putin co přilítne až teprve po tom co se něco posere nebo vybouchne a okamžitě začne vykřikovat do médií jak s tím zatočí a že se okamžitě musí provést všude kontrola, a že takhle by to dál nešlo apod. žvásty. Místo aby přiznal, že na to 20 let sr@li a čekali až se ucho utrhne. Viz pád letadla s hokejistama = sr@li na kontrolu a inspekci letadel, nebo požár obchoďáku = totální ignorace požárních a stavebních předpisů a masivní podplácení. Výsledek hromady mrtvých hokejistů a uhořelí děti chycený v pekelným infernu.
Todle je spíš nekompetentní fňukání. Pokud s tím má masivní problém tak už měl dávno mít speciální divizi na proklepnutí řetězce dodavatelů.
Na uhašení Tesly je třeba 12.000 litrů vody a pár pytlů
Na uhašení Tesly je třeba 12.000 litrů vody a pár pytlů písku ;))))
Tragický požár po nehodě Tesly ve Švýcarsku mohly způsobit přehřáté baterie
auto.idnes.cz/tesla-pozar-svycarsko-haseni-dj5-/automoto.aspx?c=A180515_130752_automoto_fdv
„Řidič tesly jel v době nehody podle médií vysokou
„Řidič tesly jel v době nehody podle médií vysokou rychlostí,…“
„…vůz se po srážce převrátil a vzňal.“
Vysoká rychlost = značná destrukce auta = velmi vysoká šance destrukce a proražení baterie = vysoká šance na požár
nj jel vysokou, auto nakaši, to je tutovka, média jsou
nj jel vysokou, auto nakaši, to je tutovka, média jsou prostě podmazaný a tak si ty spekulace přihřívaj jak se jim zlíbí, prostě bordel
Zdravím, jsem laik, tak pardon, jestli budu plácat
Zdravím, jsem laik, tak pardon, jestli budu plácat hlouposti, ale skutečně to stabilizuje „frekvenci“ sítě? Já měl vždycky dojem, že frekvence sítě je dána „rychlostí otáčení generátoru“. Na tu má vliv „množství připojených spotřebičů“?
Ano, při vyšší zátěži se snižují otáčky
Ano, při vyšší zátěži se snižují otáčky generátorů stejně jako u motorů, a to má vliv na frekvenci celé sítě, která musí být synchronizována. Viz nedávná aféra zpožďování hodin řízených ze sítě díky politickým sporům mezi Srbskem a Kosovem, kde byl nedostatek energie, ale srbové jim nechtěli dodat potřebnou energie na vyrovnání spotřeby. Výsledek byl 6 minut zpoždění na hodinách a následná postupná náprava zrychlením frekvence.
Tesla baterie pomáhají bleskově vyrovnávat nedostatek či přebytek energie a tím tedy i stabilizují generátory v klasických elektrárnách na jmenovitých otáčkách.
Aha, díky za objasnění.
Aha, díky za objasnění.
Hrubý odhad doby instalace – 5 dní.
Hrubý odhad doby instalace – 5 dní.
no já nevím, ale v tom videu je nejdřív sníh a holé
no já nevím, ale v tom videu je nejdřív sníh a holé stromy a na konci jaro a stromy plné listí, takže minimálně video je natáčeno v rozmezí několika měsíců.
Přesně, to si myslím málo kdo uvědomuje. Baterie nejen
Přesně, to si myslím málo kdo uvědomuje. Baterie nejen že dokážou operativně reagovat řádově rychleji než paro-plyn elektrárny ale hlavně se dají postavit za pár týdnů a později škálovat podle potřeby na vyšší výkon. To je uplně jiná perspektiva.
Hezký příklad je paroplynová elektrárna v Počeradech s výkonem
840 MW jejíž realizace trvala cca. 5 let a stála 15 miliard CZK.
Až na to, že ta elektrárna el. energii skutečně tvoří,
Až na to, že ta elektrárna el. energii skutečně tvoří, zatímco baterie pouze s jistými ztrátami ukládá a pak opět pouští zpět do oběhu.
Srovnávat baterii (úložiště) s elektrárnou (výrobnou) je fakt dost mimo. Kdyby jste alespoň srovnával s přečerpávací vodní elektrárnou, tak to alespoň dává smysl …
Dlouhé Stráně – nižší účinnost, horší reakční
Dlouhé Stráně – nižší účinnost, horší reakční doba, doba výstavby 17 let.
Já samozřejmě vím, že moderní barerie nejspíše vyjde
Já samozřejmě vím, že moderní barerie nejspíše vyjde celkově lépe, jak několik desítek let stará technologie přečerpávací elektrárny.
Jen mi prostě vadí, že se porovnávají různé věci a z jedné (na tomto serveru elektromobily, fotovoltaika, větrné el., baterky) se berou jen pozitiva a vše ostatní je špatně.
Něco jako v jedné z minulých diskuzí se porovnávala cena výstavby jaderné elektrárny vs. fotovoltaika případně větrné. U jaderné se zmiňovala i její likvodace, u „zelených ne“, nebrala se v podtaz pravděpodobně až dvojnásobná životnost, jako příklad se brala Kalifornie, která má takřka ideální podmínky, apod.
ad PVE) Baterie jsou ovšem taky dokáží pokrývat špičky
ad PVE) Baterie jsou ovšem taky dokáží pokrývat špičky spotřeby. V USA už se reálně diskutuje o tom, že neexistuje ekonomické zdůvodnění výstavby špičkových plynových elektráren, protože na tuhle službu jsou baterie už levnější. Je ovšem fakt, že PPE jsou typicky spíše pološpičkové zdroje (běží s 20-40% koeficientem využití).
ad likvidace) Je to proto, že likvidace JE je drahý problém. Likvidace větrné elektrárny je, nejspíše zisková, sranda (beton, ocel, měď a spalitelný kompozit vrtulí), likvidace FV panelů (sklo, polysilikon, měď, stříbro, trochu plastu) taky.
Nejsem odborník, ale že likvidace jaderné elektrárny je
Nejsem odborník, ale že likvidace jaderné elektrárny je drahá se ví a počítá se s ní od začátku (ukládají se prostředky).
A likvidace PVE – v podstatě elektroodpad (kromě vlastních panelů různé měniče apod). Podle mě to zatím nikdo neřeší a likvidace PVE o reálném výkonu rovnajícím se 1-2GW JE (tedy špičkový výkon minimálně několikanásobný) taky nebude úplně zadarno.
Podobně u větných elekráren. Ono těch sloupů bude několik set a „spálitelný“ kompozit – promiňte, ale to nemyslíte vážně, že? Ekologická likvidace kompozitů zatím není rozumně vyřešena a likvidace několik desítek metrů dlouhých kompozitních listů vrtulí težko bude se ziskem …
Navíc současné JE se plánují na 60let a pochybuji že FVE, PVE nebo baterie tak dlouho vydrží – bylo by tedy korektní spíše počítat náklady na výstavbu 2x. Buť zatím zkušenosti ukazují, že životnost větrných elektráren nebude např se Severním moři 20 let.
Všechny 3 typy jsou „state of art“ v technologii a tam je recyklace vždy drahý problém. To bych také mohl napsat, že JE je beton, nějaký železo a pár desítek tun radioaktivního materiálu. Takže vlastně sranda.
Reálná zkušenost ukazuje, že uložené prostředky do
Reálná zkušenost ukazuje, že uložené prostředky do likvidace JE zdaleka nestačí. Dožilé FVE jsou elekroodpad, jeho recyklace je už dnes na hodně vysoké úrovni, je předplacená (při nákupu panelů platíte poplatek za recyklaci) a už na ní teď existuje dostatek kapacit.
A co je na likvidaci listů vrtulí tak složitého? Pokud někdo nepřijde s něčím lepším, pořád existuje možnost je na místě nastřihat hydraulickými nůžkami a odvézt do nejbližší spalovny, je to buď sklolaminát (plast shoří, sklo zůstane a dá se dále využít) nebo uhlíkový kompozit (shoří vše).
Co udělat s tou obří hromadou ozářené hmoty v JE se vlastně dodnes pořádně neví. Současné řešení je strčit to na úložiště (tj. skládku) a doufat, že se to nějak vyřeší.
Produkce jaderného odpadu z Temelína a Dukovan je okolo 100
Produkce jaderného odpadu z Temelína a Dukovan je okolo 100 tun ročně, to za pár let zvládne Muskova BFR poslat ke Slunci na jeden start a za zlomek zisku z elektřiny :-D.
Těch sto tun ročně „odpadu“ se bude nakonec
Těch sto tun ročně „odpadu“ se bude nakonec přepracovávat, a bude to palivo pro 4. generaci jaderných elektráren, jen se s tím čeká, až používaný uran víc zdraží.
Nejspíš za 15 let, až Čína postaví 100-200 nových jaderných reaktorů na dosavadní paliva.
Souhlasím, myslel jsem to samozřejmě jako vtip.
Souhlasím, myslel jsem to samozřejmě jako vtip.
Jitrnice jakou svět neviděl.
Jitrnice jakou svět neviděl.
Vlhký sen jaderných sluníčkářů s kterým slibujou, že
Vlhký sen jaderných sluníčkářů s kterým slibujou, že spasej svět co je jen mrkvička na klacku co si tam sami dáváj a ještě za tím klopýtaj :))))
No, na tema „recyklace elektroodpadu na vysoke urovni“ si
No, na tema „recyklace elektroodpadu na vysoke urovni“ si doporucuju najit nejake pekne video s recyklacni manufakturou v Bangladesi, hromadou starych CRT monitoru zvici Ripu a „otroky“ oskrabujici zlato z desek nebo je louhujici kdovi v jakem svinstvu…
V ČR to dělají na trochu jiné úrovni Kovohutě Příbram
V ČR to dělají na trochu jiné úrovni Kovohutě Příbram a ještě jedna firma v SZ Čechách. Byl jsem tam na exkurzi a vřele to všem doporučuju.
Ten kompozit se běžně recykluje, pomele se v mlejnku na
Ten kompozit se běžně recykluje, pomele se v mlejnku na prach a ten se používá jako plnič ve spojení s pojidlem pro další výrobu
plastových/ kompozitních výrobků. Z čeho myslíte, že jsou vyrobeny nekovové komponenty např. na BMW i3 ?
Ano, samozřejmě že paroplynová elektrárna elektřinu
Ano, samozřejmě že paroplynová elektrárna elektřinu vyrábí a pouze neukládá z jiných zdrojů. Nicméně tady se bavíme v kontextu regulace sítě, vykrývání špiček nebo krátkodobých výpadků, nikoli elektrické produkce.
I ČEZ to definuje stejně:
Z jejich webu o Počeradech
„Paroplynové elektrárny jsou vysoce flexibilním zdrojem, který je schopný stabilizovat elektrizační soustavu a rychle tak vyrovnávat spotřebu elektřiny s její výrobou. Jejich provozem se vykrývají špičky ve spotřebě elektřiny“
To jo, ale samotná výstavba skončila v době, kdy na zemi
To jo, ale samotná výstavba skončila v době, kdy na zemi ležel sníh. Ten konec, zdá se (auto s plošinou něco dělalo na kraji areálu), znamenal na připojení do sítě po pár měsících čekání.