Na dálnici A61 v obci Brohltal Ost byla spuštěna první ultra-rychlonabíječka sítě Ionity. O vstupu do ní nyní jedná řada dalších automobilek.
foto: Ionity
Síť ultra-rychlonabíjecích stanic Ionity je společným podnikem automobilek BMW, Daimler, Ford a Volkswagen (vč. Audi a Porsche. Cílem je vybudovat celoevropskou, primárně dálniční síť rychlonabíjecích stanic pro elektromobily s výkonem až 350 kW. Do konce roku 2019 má být aktivních 400 stanic.
První stanice již stojí, a to v západoněmeckém Brohltal Ost na dálnici A61 z Koblenze do Bonnu. Prozatím je max. výkon 150 kW a nabíjení je zdarma. Elektromobil musí být vybaven zásuvkou typu CSS.
V průměru by na každé ze 400 stanic mělo být asi šest stojanů. Ty dodává australská společnost Tritium. Podle magazínu Süddeutsche Zeitung aktuálně o vstupu do Ionity jednají také Volvo, Fiat Chrysler (FCA), PSA (Peugeot, Citroen, Opel), Jaguar Land Rover a v neposlední řadě dokonce i Tesla.
Zdá se, že Tesla pomalu směřuje k tomu, že bude do evropské verze svých elektromobilů montovat CCS konektor. Spekuluje se o tom už delší dobu, zejména poté, co se Tesla stala součástí skupiny CharIN, která standard CCS spravuje.
Zhruba pět stanic sítě Ionity by údajně mělo být vybudováno také v České republice. Podrobnosti snad již brzy.
off: Podařilo se někomu nabít Peugeot ion/Nissan Leaf na
off: Podařilo se někomu nabít Peugeot ion/Nissan Leaf na Tesla Destination chargeru?
Nekde psali, ze jsou dve ruzne barvy, jedna je jen pro Tesly
Nekde psali, ze jsou dve ruzne barvy, jedna je jen pro Tesly (cervena?) a druha pro vsechny (zelena?).
Ano, ale zkrácený konektor, který funguje jako redukce na
Ano, ale zkrácený konektor, který funguje jako redukce na ostatní kabelové wallboxy prý nefunguje na žádný Tesla Destination charger (viz eshop Sampro).
Nezkusil někdo třeba redukci vyrobenou z auto zásuvky type2?
Vyzkouším, jakmile budu mít cestu kolem Hotel Park-Inn
Vyzkouším, jakmile budu mít cestu kolem Hotel Park-Inn Orchard, Hornopolní, Ostrava – https://www.evmapa.cz/ostrava-park-inn. Paradoxně jsem tam byl několikrát o víkendu, ale měl jsem k dispozici čip ČEZ a CHAdeMO https://www.evmapa.cz/cez-orchard-ostrava, takže jsem vedle k hotelu nejel. Je tam dnes už DCH červený pro Tesly a stříbrný pro ostatní vozidla. Plus sloupek se všemi zásuvkami.
Skracovanie type2 konektora sice funguje, ale nepaci sa
Skracovanie type2 konektora sice funguje, ale nepaci sa mi.
Radsej som si vyrobil Type2/Type2 redukciu z dvoch Type2 zasuviek (jedna (female) co sa pouziva na type2 stojane, druha (male) co sa pouziva v elektromobile) tu su dve verzie type2/type2 redukcie
http://teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eobecn%C3%A9-f%C3%B3rum/nab%C3%ADjacie-%C5%A1tandardy-a-infra%C5%A1trukt%C3%BAra/nab%C3%ADjacie-stanice/1569-aupark-ba/page3
Je tam spomenute aj nabijanie EV s type1 cez Type2/Type2 redukciu z Tesla Destination chargera.
Kde sa dajú zohnať tie zásuvky? Dobrý nápad s tou
Kde sa dajú zohnať tie zásuvky? Dobrý nápad s tou rúrkou.
Dík.
Zasuvky som kupil na jpson.com, verzie bez zamkov, odmontoval
Zasuvky som kupil na jpson.com, verzie bez zamkov, odmontoval co sa dalo, osustruzil co sa dalo na priblizne rovnaky priemer a po spojeni (ja som ich cinoval, no standardne sa maju lisovat) vsetkych 7 kontaktov 1ku1 kablami 5x6mm2 a 2×0,75mm2 vlozil do pozdlzne narezanej kanalizacnej ruky, s tym, ze rurka sa trosku roztiahla a otvor som zakryl druhym kusom rovnakej rurky. Tvary som prisposobil teplom. Da sa to spolu zlepit, alebo zoskrutkovat – ja som to zoskrutkoval, aby to bolo rozoberatelne.
Dik, za info. Niečo také som si chcel zbastlit už dávno
Dik, za info. Niečo také som si chcel zbastlit už dávno
Tesla Destination chargers su 22kW wallboxy – tesla ich nazyva
Tesla Destination chargers su 22kW wallboxy – tesla ich nazyva HPWC. Daju sa nakonfigurovat pre vsetky EV alebo len pre tesly. Pre Tesly je nad wallboxom cervena tabulka s napisom Tesla vehicles, pre vsetky auta s Type2 je nad wallboxom biela tabulka s napisom Electric vehicles. Na tesla wallboxoch s bielou tabulkou sme nabijali aj EV s type1 – skusali sme LEAF a FIAT500e. kedze sa sem nedaju dat fotky, tu je link na fotky:
http://teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eobecn%C3%A9-f%C3%B3rum/nab%C3%ADjacie-%C5%A1tandardy-a-infra%C5%A1trukt%C3%BAra/nab%C3%ADjacie-stanice/1569-aupark-ba/page2
Na Tesla Destination chargeru nefunguje ani Ampera-e – když
Na Tesla Destination chargeru nefunguje ani Ampera-e – když se připojí poprvé tak se sice zahájí nabíjení, ale okamžitě se vypne a při jakémkoliv dalším zkoušení se nabíjení ani nezahájí….
Tohle fakt není první Ionity 350 kW charger a nabíječky na
Tohle fakt není první Ionity 350 kW charger a nabíječky na přiložených odkazech nejsou Tritium. Zdroj článku tak trochu neříká pravdu:
https://www.electrive.com/2017/12/20/ionitys-first-hpc-facility-installed-denmark/
https://www.electrive.net/2017/07/14/weltpremiere-800-volt-ladepark-von-porsche-in-berlin/
Pane Hořčíku, v tomhle odkazu píšou, že se jedná o první Ionity v Německu, nikoliv v EU:
https://www.electrive.com/2018/04/18/ionity-opens-first-hpc-station-in-germany/
Nevidim CHAdeMO
Pokud je to placene z EU doraci cili nasich
Nevidim CHAdeMO
Pokud je to placene z EU doraci cili nasich penez, tak at to proveri…, jak k tomu prijde Nissan, Peugeot, Citroen a Mitsu. Neni mozne, aby si z evropskych penez financovala nejaka “zajmova skupina” svuj standard na ukor konkurence.
z evropskych penez financuje kde kdo kde co. uz nam ani
z evropskych penez financuje kde kdo kde co. uz nam ani neprijde, ze je to na cele hlavu postavene. kdybychom zasli o neco hloubeji, tak nevidim duvod aby se financovali nabijecky a dalnice vubec, kdyz tady mame zeleznice, ktere jsou na delsi trasy jednoznacne efektivnejsi. navic, jak k tomu prijde ten, co nevlastni auto. pripadne ten, co dalnicni dopravu nevyuziva. ale unaveny danovy poplatnik uz ani nema silu nad tim premyslet.
Je to divne, evidentne se vytvari jakasi skupina kolem CCS,
Je to divne, evidentne se vytvari jakasi skupina kolem CCS, ktera ma platne cleny. Toto je jasne v rozporu s nejakym otevrenym EU standardem pro vsechny, ktery by zastitovala nezavisla EU organizace. Treba ceske automobilky Tatra, Avia nebo SOR v teto skupine nejsou..
Jenže ta skupina nebrání nikomu se připojit, hlavním
Jenže ta skupina nebrání nikomu se připojit, hlavním cílem členů je spojit své peníze, a investovat je společně do co nejrychlejšího šíření co nejlepších a nejvýkonnějších evropských nabíječek CCS.
Že Tatra, Avia nebo SOR nejsou v této skupině nemá vliv na
Že Tatra, Avia nebo SOR nejsou v této skupině nemá vliv na to, že by nemohli využít CCS standardu. Tohle je skupina, která se stará o vývoj, nerozhodují o tom, kdo CCS může použít.
Přesně naopak.
CCS je evropský otevřený standart, to
Přesně naopak.
CCS je evropský otevřený standart, to chademo z Japonska a tesláckej systém jsou uzavřené pod patentem a zpoplatněné.
Bych se vsadil, ze tyhle dobijecky si CCS „klub“ pohlida a
Bych se vsadil, ze tyhle dobijecky si CCS „klub“ pohlida a pokud auto neodpovi spravnym kodem (nebude Porsche Audi VW..) tak proud nepusti. Tesla uz to praktikuje i na tom jejich Type2 u destination chargeru, kde si charger nejprve overi, ze na druhe strane kabelu je to „spravne“ auto. Otazka, jestli to buduji z EU penez je urcite na miste. Platime jim to?
Co přesně nechápeš na tom, že to je volná norma, kterou
Co přesně nechápeš na tom, že to je volná norma, kterou můžou využívat všichni?
Oni takové věci jako Tesla dělat nemusí, protože ani neposkytují nabíjení „zdarma“ k prodanému autu, ani nechtějí budovat částečný monopolo jako byl záměr Tesly minimálně v USA.
CCS neni ani nahodou volna. Existuje placeny spec. (DIN/ISO),
CCS neni ani nahodou volna. Existuje placeny spec. (DIN/ISO), ale ten bez referencni implementace a softwarovych knihoven normalni clovek nezbastli. CHAdeMO 1.0 je pouzitelne uz tekda komplet dostupne i se softwarem, montuji to i do veteranu, taky vic jak 50kW nikdy potrebovat nebudu, spis opacne, prechod z 400V na bezpecnejsich 100V by mel byt novy trend. 800V at si nechaj autobusy..
To je zase snůška nesmyslů..
To je zase snůška nesmyslů..
So 100 voltami si môžeš doma nabíjať akurát tak mobil.
So 100 voltami si môžeš doma nabíjať akurát tak mobil.
CCS je volná. Specifikace jsou sice placené, ale ve smyslu
CCS je volná. Specifikace jsou sice placené, ale ve smyslu poskytnutí, stejně jako všechny ostatní specifikace čehokoliv (snad mimo stavebních norem, ty už zdarma prosadili tuším Piráti). To je spíše o přístupu státu, že veškeré normy by měl zpřístupnit zdarma bez poplatků. Za to nemůže CCS.
A přechod na 100V? No to je pěkný nesmysl. To bych po měsíci nabíjení měl ruce jako Schwarzenegger od manipulace s tlustými kabely, pokud budeme chtít nabíjet většími a většími výkony.
Nejbezpečnější bude přejít na 4,5V.
Nejbezpečnější bude přejít na 4,5V.
Tak to byste sázku prohrál…
Tak to byste sázku prohrál…
Rongke Power v čínské provincii
Rongke Power v čínské provincii Ta-lien
technet.idnes.cz/baterie-cina-cy2-/tec_technika.aspx?c=A180421_212649_tec_technika_mla
čím větším výkonem se pumpují baterky, tím dřív
čím větším výkonem se pumpují baterky, tím dřív vodejdou 😉 a autodebilky to moc dobře vědí… 😉 vod nich nic dobrýho nečekejte, jinak by neměli na milojónový platy manenažerstva přeci :)))))))))))
At žije jediná poctivá TESLA co donutila zbytek světa dělat elektromobily DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
supercharge.info/
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/
…australská společnost Tritium … úžasný takže
…australská společnost Tritium … úžasný takže švýcaři jsou nejspíš žabaři a Australané mistři světa v elektrotechnice nejlepší na světě a vyplatí se ten jejich krám tahat přes celý svět… :))))))))))))))))))))))) proč to dělat jednoduše když to jde korupčně DDDDD
Hele, moc velkej rozdil neni v BEV 400V a 175kW verzus 800V a
Hele, moc velkej rozdil neni v BEV 400V a 175kW verzus 800V a 350kW, co proudu tyka. Zjednodusene – proudy jsou stejne, takze se baterky „nicej“ stejne.
Na tutovku nebudou 400V a vic nez 100kW chargingable.
Už i Tesla na lepší standart přešla 🙂
Už i Tesla na lepší standart přešla 🙂
Pro teslu dává ccs konektor smysl. Přibudou jen dva silové
Pro teslu dává ccs konektor smysl. Přibudou jen dva silové piny, jinak nic.
Presne tak, len zdoraznim a upresnim, ze prechodom tesly na
Presne tak, len zdoraznim a upresnim, ze prechodom tesly na CCS by vobec nemusela EU tesla stratit povodne nabijanie na terajsich europskych tesla superchargeroch. Kludne moze aj nadalej pouzivat „type2“ konektory z „tesla CCS“ nielen na AC ale aj na DC z tesla superchargerov.
Tak by tesly mohlli byt univerzalne, teda mohli by nabijat na teslackych superchargeroch aj CCS DC nabijackach a teda DC nabijanie na CCS by bolo len navyse od sucasneho stavu.
Hlavně by odpadly ty manipulace s redukcí Chademo->Tesla, to
Hlavně by odpadly ty manipulace s redukcí Chademo->Tesla, to je uživatelská pakárna.