Kanadská Toyota oznámila, že v průběhu tohoto roku začne v Québecu prodávat model Toyota Mirai poháněný vodíkovými palivovými články, čímž využije výhody čisté výroby elektřiny v hydroelektrárnách této provincie.
foto: Toyota
Jelikož Hydro Québec je celosvětově čtvrtým nejvýznamnějším výrobcem čisté elektřiny původem z vodních elektráren, vodík sloužící k pohonu vozů Mirai se bude zároveň vyrábět z mimořádně čistých zdrojů.
Kanadská Toyota vloni úzce spolupracovala s mnoha partnery v Québecu – zejména s ministerstvy energetiky, životního prostředí a dopravy – aby byla v uvedené provincii zajištěna dostatečná infrastruktura pro čerpání paliva.
NEPŘEHLÉDNĚTE Nizozemská společnost přestavěla Teslu na vodíkový pohon
Toyota Mirai přináší tři klíčové výhody, které jsou podle Toyoty pro Kanaďany důležité. V první řadě je to absence obav z krátkého dojezdu, neboť Mirai na jednu nádrž vodíku překoná více než 500 km. Za druhé, tankování paliva nezabere více času než u běžného vozu na benzín, vyžaduje cca pět minut.
A za třetí, Toyota Mirai již prokázala svoji spolehlivost v chladném klimatu – což je obzvláště důležité, neboť v mnoha částech Kanady byly tuto zimu zaznamenány nové rekordně nízké teploty.
foto: Toyota
„Québec má dobrou příležitost stát se světovým leaderem v otázkách energetického přechodu, což je výzva všech moderních ekonomik,“ uvedl Pierre Moreau, ministr pro energetiku a přírodních zdroje.
„Tuto výzvu nemůžeme zvládnout sami; můžeme uspět pouze tehdy, pokud budeme vytvářet strategická partnerství se společnostmi jako Toyota, která nabízí elektromobil Mirai na palivové články.“
Mirai uchovává vodík v palivové nádrži. Vodík se v sadě palivových článků slučuje s kyslíkem a výsledkem chemické reakce jsou dvě věci: elektřina a voda. Elektřina pohání vůz, který disponuje výkonem až 151 koní a točivým momentem 335 Nm. Jedinými emisemi modelu Mirai je voda unikající z výfuku.
Vedle tohoto pohonu však Mirai nabízí řidiči přesně to, co od Toyoty očekává: stylový, dobře vybavený čtyřdveřový sedan. Aerodynamickou karoserii zdobí LED světlomety a světla denního svícení, kliky předních dveří a víko zavazadelníku s dotykovým senzorem a 17″ litá kola.
foto: Toyota
K tichému prostředí v pohodlné kabině přispívá zvukově izolační čelní sklo. V interiéru najdeme přední sedadla elektricky nastavitelná v osmi směrech, vyhřívání všech sedadel, nástup do vozu bez použití klíče a spouštění motoru tlačítkem Smart Key, vyhřívaný a elektricky nastavitelný volant se zabudovanými ovládacími prvky nebo prémiový audiosystém s navigací.
Mirai jako každá Toyota rovněž přináší pocit bezpečí díky vyspělým bezpečnostním systémům, jejichž součástí je tempomat na bázi radaru, předkolizní bezpečnostní systém, systém pro hlídání jízdních pruhů, automatické přepínání dálkových světel, osm airbagů, zadní parkovací kamera, systém pro sledování mrtvých úhlů se systémem sledování provozu v příčném směru za vozidlem a další.
Vodik sa tazit do nasavacieho potrubia neda, iba ziskat
Vodik sa tazit do nasavacieho potrubia neda, iba ziskat premenou, ktora je dost draha.
Akumulator elektriny tiez nie je raj na zemi.
Chce to skutocne dostupny ZDROJ. A nez nastane scifi doba a mikrofuzny generator bude na kazdom rohu, tak vychodisko je jadrovy rozpad. Strach z neznalosti ale nedovoli taku technologiu do automobilu, max tak do vojenskych lodi a ponoriek.
Protestujem za lepsie oziarenie domacnosti, my chceme uran.
Alebo plutonium.
Pomazej se stronciem 90Sr 😉
Pomazej se stronciem 90Sr 😉
Nejsem si jistý, zda bych chtěl auto na vodík. Ale Mirai je
Nejsem si jistý, zda bych chtěl auto na vodík. Ale Mirai je krasavice.
Žiju v Japonsku a už jsem Mirai(未来=budoucnost)viděl
Žiju v Japonsku a už jsem Mirai(未来=budoucnost)viděl několikrát na silnici. Náhodou to má snad syn souseda, takže parkuje docela často vedle. Stojí to 7 milionů jenů, po různých státních příspěvcích je potřeba zaplatit 5 milionů. A vejdou se tam jenom 4 lidi. Prostě za hubičku. A i tady zatim celkem opruz s plněním. Musí to plnit jen speciálně vyškolená obsluha atd atd.
Ty musíš mať nervy z ocele 😀
Bývať hned vedla vodíkovej
Ty musíš mať nervy z ocele 😀
Bývať hned vedla vodíkovej bomby, to ti nezávidím.
Výbuch dvoch 60 litrových nádrží natlakovaných na 700barov = explozii 24kg TNT.
Nádherné auto. A tie žiabre po bokoch…
Ešte keby počas
Nádherné auto. A tie žiabre po bokoch…
Ešte keby počas jazdy pulzovali ako živé. Aby sa bolo na čo pozerať.
Další superdrahý projekt globalistů k vysosávání
Další superdrahý projekt globalistů k vysosávání národních dotací tady Japonska a Kanady.
Prý se má do té už dnes k neúspěchu jasně odsouzené technologii na závěr rychle ještě vyhodit 100 milionů Kč i v Česku.
V ČR se pořádaj i mezinárodní vodíkový konference a
V ČR se pořádaj i mezinárodní vodíkový konference a sídlí tu i nějakej vodíkovej spolek či co. 😀
Mirákl
Mirákl
Cely problem vodika je ze ta potvora je naozaj mala, straty
Cely problem vodika je ze ta potvora je naozaj mala, straty vysoke, priam astronomicke a pri dlhsom stati ta potvora aj tak pomaly ale isto unikne. Vodik pre mna iba vtedy ak natankujem vodu, z nej vyrobim priamo v aute vodik, ten premenim na elektrinu a vodu pekne vratim spat do prostredia. Na to si ale este pockame a mozno uplne preskocime a budeme jazdit na nieco uplne ine :-).
K dizajnu: je proste japonsky a vyzera ako samurai- t.j. v japonsku bestseller. Europanovi dizajn toyoty vela nenapovie.
proc by jste tu vodu tankoval, promenoval na vodik a potom
proc by jste tu vodu tankoval, promenoval na vodik a potom vracel zpet? nechte si ji rovnou ve voze. nemusite nic tankovat a vracet a mate perpetuum mobile jako vysity 😉
A víš kolik tun bys tý vody potřebovav? To bys moh jezdit
A víš kolik tun bys tý vody potřebovav? To bys moh jezdit rovnou cisternou.
proc vracet vodu do prostredi kdyz ji muzete rovnou vracec
proc vracet vodu do prostredi kdyz ji muzete rovnou vracec zpet do nadrze?
Vono v ty kose tam je to mozna lepsi reseni nez soucasne
Vono v ty kose tam je to mozna lepsi reseni nez soucasne baterie. Jak ted nekde na elektreku nebo insideevs popisoval zimni dlouhy vylet s Boltem. Celkem maso.
On ten vodikovy článek za mrazu také kdovíjak nefunguje!
On ten vodikovy článek za mrazu také kdovíjak nefunguje!
No jesi to tak je tak taky nic moc. Navis bude problem s
No jesi to tak je tak taky nic moc. Navis bude problem s plnicima stanicema. Eauto ma porad tu ohromnou vyhodu ze majitele garazi nabiji doma.
A co bude dělat ta voda u výfuku při -40 ?? Asi rampouch ne?
A co bude dělat ta voda u výfuku při -40 ?? Asi rampouch ne?
kdy jste naposledy zazil -40? Ja za poslednich 30 let ani
kdy jste naposledy zazil -40? Ja za poslednich 30 let ani jednou a to jsem uz byl i v zime za polarnim kruhem…
?? V Kanadě!!
?? V Kanadě!!
Aha tak to je v klidu, tam se zatim nechystam.
Aha tak to je v klidu, tam se zatim nechystam.
hele vodik. vybusne tema.
hele vodik. vybusne tema.
Nemôžem inak, a asi naštvem skalných toyoťákov, ale
Nemôžem inak, a asi naštvem skalných toyoťákov, ale musím to povedať. To auto je tak hnusné, že by som si ho nekúpil, ani keby to bolo čisté EV. Tie malé kolečká a predok dotvárajú celkový obraz skazy.
na jedne strane souhlas. nelibi se ani mne. na druhe strane
na jedne strane souhlas. nelibi se ani mne. na druhe strane pokud je to jedina vytka tomuhle vozu, tak to neni spatna vizitka.
ano, jediná výtka krom bomby pod sedadly, kterou stejně
ano, jediná výtka krom bomby pod sedadly, kterou stejně nemáš kde natankovat a z výfuku bude ucpaný rampouch, jinak jediná výtka 😀
opět past na blbce, neboli voliče pedofila Drahoše, co si za komoušů jezdil vesele po světě (STB)
Mňa, ako občana SR sa prezidentské voľby 2018 v ČR nijako
Mňa, ako občana SR sa prezidentské voľby 2018 v ČR nijako netýkajú, preto si dovolím otázku. Čo do pekla Vás vedie k tomu, sem písať tie Vaše politické zvratky? Čo má Zeman / Drahoš spoločné s týmto článkom a s týmto portálom? Máte málo priestoru na internete, kde môžete ventilovať Vaše politické „názory“?
nebreč, máš plné právo na takové komentáře nereagovat,
nebreč, máš plné právo na takové komentáře nereagovat, což jsi jaxi nepochopil 🙂
tvá reakce je naopak jako od malého dítěte, které nechápe internet a musí reagovat na kdeco 🙂
Neuveriteľné!
Neuveriteľné!
pretože SR je súčasťou globálneho vesmíru a okolia, má
pretože SR je súčasťou globálneho vesmíru a okolia, má globálne mysliacich troch najvyšších predstaviteľov, je voľba následného smerovania česka podstatná!
iba pre základnú poučku „všetko so všetkým súvisí“. tak ako súvisia kiskaficodanko.
FYI: toho občana SR som spomenul len preto, aby som nebol
FYI: toho občana SR som spomenul len preto, aby som nebol ozačený za Zeman-hater, alebo Drahoš-lover. Ale nevadí.
Čo má Zeman / Drahoš spoločné s týmto článkom a s
Čo má Zeman / Drahoš spoločné s týmto článkom a s týmto portálom? – To je jednoduché. Obi dvom je tá elektromobilita ukradnutá 🙂
Já to taky nechápu. Udělají takový auto, a daj na to
Já to taky nechápu. Udělají takový auto, a daj na to nejhnusnější design, co si jen lze představit. Fakt fakt nechápu. Japonci jsou fakt v tomhle mistři, Honda to samý.
Kdy se Mirai začne prodávat u nás? Toyota mi v loňském
Kdy se Mirai začne prodávat u nás? Toyota mi v loňském roce slibovala, že začátkem toho roku, už je skoro měsíc fuč a kde nic tu nic
Jedině blázen by mohl nabízet a prodávat auto, které
Jedině blázen by mohl nabízet a prodávat auto, které není kde natankovat.
To je ako s každým elektromobilom. Prídeš domov, strčíš
To je ako s každým elektromobilom. Prídeš domov, strčíš kábel do vedra s vodou, nasadíš veko, naštartuješ kompresor a tlakuješ nádrže. Aké jednoduché, skoro ako EV :-))
Jen blázen by si ho koupil, aby mohl jezdit kolem komína té
Jen blázen by si ho koupil, aby mohl jezdit kolem komína té vodíkové stanice. Akční rádius 100km kolem Neratovic. 🙂 Dojezd 500km je pěkný údaj při tlaku, který v Neratovicích zatím nedosáhnou.
Kolik asi tak mají v Kanadě čerpaček?
Kolik asi tak mají v Kanadě čerpaček?
plničky hádam pri každej vodnej elektrárni, pretože iba
plničky hádam pri každej vodnej elektrárni, pretože iba tak sa dá zaručiť výroba vodíka z extrémne čistej elektriny.
– ten názov firmy je o (vodnej) elektrárni, alebo o vodíku (plyne)?