Škoda Karoq je zcela nově vyvinuté, kompaktní SUV tradiční české značky. Nabízí nové asistenční systémy, Full-LED světlomety a vůbec poprvé ve voze značky Škoda také Digital Instrument Panel.
foto: Škoda
TISKOVÁ ZPRÁVA
Na výběr je pět motorů ve výkonovém spektru od 85 kW (115 k) do 140 kW (190 k), čtyři z nich jsou nové. Systém druhé řady sedadel VarioFlex nebo Virtuální pedál, usnadňující otevření zadního výklopného víka, jsou jen dvě z mnoha promyšlených řešení v novém, kompaktním SUV značky Škoda.
NEPŘEHLÉDNĚTE Škoda zahajuje SUV ofenzívu modelem Kodiaq
Zvláště dlouhé předměty lze díky sklopnému opěradlu sedadla předního spolujezdce snadno přepravovat přímo v interiéru kompaktního SUV. Nový model Škoda Karoq měří 4 382 mm na délku, 1 841 mm na šířku a 1 605 mm na výšku. Zvětšené rozměry karoserie jdou ku prospěchu cestujícím.
Prostor před koleny cestujících na zadních sedadlech činí 69 mm. Rozvor náprav 2 638 mm (u verze s pohonem všech kol 2 630 mm) naznačuje velkorysý vnitřní prostor. Zavazadlový prostor má v pětimístném uspořádání interiéru základní objem 521 l. Při sklopených zadních sedadlech vzroste objem pro zavazadla na 1630 l.
S volitelně dodávaným systémem zadních sedadel VarioFlex je základní velikost prostoru pro zavazadla variabilní a pohybuje se od 479 do 588 l. VarioFlex se skládá ze tří samostatných, individuálně nastavitelných sedadel, která lze v případě potřeby dokonce vyjmout z vozu. Maximální využitelný objem zavazadlového prostoru při dvoumístné konfiguraci a po vyjmutí sedadel činí 1 810 l.
Špičková konektivita Díky inovativním řešením patří Škoda Karoq v oblasti konektivity na vrchol segmentu. Infotainment vychází z druhé generace koncernové modulární stavebnice.
Nabízí vysoce moderní funkce a rozhraní a je vybaven kapacitními dotykovými displeji. Vrcholné systémy Columbus a Amundsen disponují funkcí WiFi-hotspot. Pro infotainment Columbus je v nabídce na přání LTE modul, který umožňuje internetové připojení na bázi v současnosti nejrychlejšího mobilního standardu.
S ním mohou být pasažéři připojeni k internetu či posílat e-maily ze svých telefonů a tabletů. Nové mobilní on-line služby Škoda Connect jsou rozdělené do dvou kategorií: Infotainment Online sloužící pro informace a navigaci a služby Care Connect, které pomáhají při poruchách a v nouzi.
Tlačítko automatického Tísňového volání (Emergency Call), které v Evropě patří ke standardní výbavě až od roku 2018, je součástí výbavy na přání v rámci služby Care Connect již dnes.
Další on-line služby fungují prostřednictvím aplikace Škoda Connect App. S nimi lze vůz pomocí chytrého telefonu na dálku kontrolovat, konfigurovat a třeba také najít, kde jste ho zaparkovali.
Inteligentní propojení mezi vozem a chytrým telefonem dosahuje v modelu Karoq nové úrovně. Platforma SmartLink+ se standardy Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink je součástí volitelné nabídky k základnímu infotainment systému Swing.
Pro vyšší infotainment systémy je SmartLink+ součástí sériové výbavy. Phonebox s indukčním nabíjením připojuje chytrý telefon k anténě vozidla a současně jej bezdrátově nabíjí.
foto: Škoda Auto
Spolehliví pomocníci: Asistenční systémy Ve voze Škoda Karoq je k dispozici široká škála asistenčních systémů. K novým komfortním systémům patří například Park Assist, Lane Assist nebo Traffic Jam Assist.
K vyšší úrovni bezpečnosti přispívají systémy Blind Spot Detect, Front Assist s prediktivní ochranou chodců nebo Emergency Assist.
Pro model Škoda Karoq jsou k dispozici i další asistenční systémy. Udržují dostatečný odstup před následovanými vozidly, ulehčují řidiči přejíždění z pruhu do pruhu nebo ho naopak v jízdním pruhu udržují, upozorňují na důležité dopravní značky a asistují při parkování.
Poprvé ve voze značky Škoda bude k dispozici tzv. Digital Instrument Panel, který řidiči vozu Škoda Karoq umožňuje nastavit některé z uspořádání velkoplošného displeje v přístrojovém panelu.
foto: Škoda
Škoda Karoq nabízí od výbavy Ambition volitelně Full-LED světlomety s čirou optikou. V interiéru vytváří odpovídající světelnou atmosféru nové LED-ambientní osvětlení v dekoračních lištách dveří a palubní desky, které lze nastavit v některém z deseti odstínů.
Silné motory, agilní podvozek Nové kompaktní a všestranné SUV má pod kapotou nejmodernější techniku. Novinkou v nabídce pohonných jednotek jsou oba zážehové a dva vznětové motory.
Motorovou paletu tvoří pět pohonných jednotek, které mají zdvihové objemy 1,0 l, 1,5 l, 1,6 l, a 2,0 l. Výkonové spektrum sahá od 85 kW (115 k) do 140 kW (190 k). Všechny agregáty jsou přeplňované turbodmychadlem a mají přímé vstřikování paliva, systém Start-Stop a rekuperaci brzdné energie.
Jsou mimořádně úsporné a plní emisní normu EU 6. S výjimkou nejsilnějšího vznětového motoru jsou všechny agregáty dodávány buď s šestistupňovou manuální převodovkou nebo sedmistupňovou převodovkou DSG.
Motor 2,0 TDI o výkonu 140 kW (190 k) je dodáván výhradně s pohonem všech kol a novou sedmistupňovou převodovkou DSG. Nový motor 1,5 TSI je vybaven systémem Active Cylinder Management Technology, tj. funkcí odpojování dvou válců, které v určitých provozních režimech přispívá k významné úspoře paliva.
Tisková zpráva spalovací automobilky přeložená pro
Tisková zpráva spalovací automobilky přeložená pro zdejší elektromobilisty zní asi takto: „Vyrobili jsme sračkomet jako kráva a pojmenovali ho podle velkého medvěda. Pak jsme naklonovali menší sračkomet a pojmenovali ho – asi podle sladké mrkve.“ 🙂
Ostatní věci v tiskovce jsou většinou naprosto nepodstatné popisy letitých funkcí levných dotykových telefonů….
Nemá to hybridní ani elektrickou variantu, takže proč to
Nemá to hybridní ani elektrickou variantu, takže proč to tu je? Reklamní článek.
Klidně by tu mohli bejt články i vo Trabantu protože ten
Klidně by tu mohli bejt články i vo Trabantu protože ten ujel na startér taky pěknejch pár metrů a byl to teda vlastně i elektromobil 😀
„systém Start-Stop a rekuperaci brzdné energie. “
Tohle by
„systém Start-Stop a rekuperaci brzdné energie. “
Tohle by se mělo na těchto stránká podrobněji rozebírat.
Ale osobně nevěřím, že to bude skutečně užitečně funkční pro uživatele, minimálně ještě pár let do faceliftu tohoto modelu a další generace těchto funkcí.
Kdyz vezmes normalni velkou autobaterii (12V, 70Ah), tak to je
Kdyz vezmes normalni velkou autobaterii (12V, 70Ah), tak to je 1kWh, to neni az tak malo. A pokud je prinos jen ten, ze to brzdenim a rekuperaci nasbira energii na ty opakovane starty, tak bych to povazoval za uspech v ramci moznosti.
70 Ah baterka nemá 1 kWh. Má 840 Wh a opravdu využitelných
70 Ah baterka nemá 1 kWh. Má 840 Wh a opravdu využitelných je zhruba polovina, jinak by ta baterka šla do kytek za rok.
Ano pane, nenapsal jsem „priblizne“ a za trest bych se mel
Ano pane, nenapsal jsem „priblizne“ a za trest bych se mel nechat prejet Vondrakovou virtualni Teslou…
Ale to nebyla moje pointa, chtel jsem rict, ze kapacita autobaterie je prekvapive velka – i „jen“ 0.5kWh odpovida u 1.5 tunoveho auta 3 zabrzdenim ze 100kmh nebo 12 z 50kmh pri 100% ucinnosti….
Jen jsem upřesňoval. Řekl bych, že auta s tímto systémem
Jen jsem upřesňoval. Řekl bych, že auta s tímto systémem nebudou mít normální baterku, ale spíš něco extra. Tuhle baterku by podobně rychlé nabíjení pomocí rekuperace za chvíli odepsalo.
Priznam se, ze nevim – doted jsem zil v tom, ze se u
Priznam se, ze nevim – doted jsem zil v tom, ze se u start-stop proste do benzinaku da prave velka baterka pro naftak, aby tam byla vetsi rezerva kapacity na obe strany. Treba upresni nekdo, kdo ma.
Jak jsem dočetl start-stop, sem si řekl, že moje auto musí
Jak jsem dočetl start-stop, sem si řekl, že moje auto musí vydržet alespon dalších 6 let, než bude na trhu něco co neobsahuje funkce jako tato.
Uzil jsem si to u auta z pujcovny a taky me nelaka porizovat
Uzil jsem si to u auta z pujcovny a taky me nelaka porizovat neco s touhle vlastnosti (vypinalo to snad po dvou trech sekundach, tlacitko na vypnuti jsme zbeznym hledanim nenasli). Zlaty stary pekac 🙂
Další Škoda píár srachky na hybridu a ještě je to SUV.
Další Škoda píár srachky na hybridu a ještě je to SUV.
takový rakoviny na tomto serveru opravdu nemají co dělat,
takový rakoviny na tomto serveru opravdu nemají co dělat, jen to lidi naštve, když víme, jak se Škoda chová k EV dle rozkazů z Německa
Všechny modely budou mít Start-Stop systém, takže se
Všechny modely budou mít Start-Stop systém, takže se jedná o mikro hybridy. Zkuste si nejdřív přečíst článek a pak trochu použít tu věc, co máte mezi ušima.
Děkuji
To je vtip? V tom případě by Hybrid měl psát o všech
To je vtip? V tom případě by Hybrid měl psát o všech autech, co mají jakoukoliv baterii, třeba i jen v klíčcích 😀
A proč ne, když tady píše třeba o hybridních dronech,
A proč ne, když tady píše třeba o hybridních dronech, které ve skutečnosti vůbec neexistují…?
jen lžeš, ty drony mají významně velkou baterku oproti
jen lžeš, ty drony mají významně velkou baterku oproti této midi-pidi-mikro baterce, co si ani nezaslouží nazývat mikro-hybrid 😉
Mají baterku a výhradně elektrický pohon.
Co je na tom
Mají baterku a výhradně elektrický pohon.
Co je na tom hybridního?
tím spíš, ale on psal o „hybridu“, takže skutečně lhal a
tím spíš, ale on psal o „hybridu“, takže skutečně lhal a napsal nesmysl, díky za upozornění
Áno, „mikrohybrid“ je vtip.
Áno, „mikrohybrid“ je vtip.
a já mám doma mikro-mikro-hybrid, když zapomenu při startu
a já mám doma mikro-mikro-hybrid, když zapomenu při startu dát neutrál a mám zařazenou rychlost 😀
Jelikož město Praha teď financuje nějakou hodně
Jelikož město Praha teď financuje nějakou hodně slaboduchou kampaň proti SUV, tak bych sem přispěl pravdivými fakty.
Hlavní nevýhody SUV jsou na dálnicích (vyšší aerodinamický odpor a spotřeba) a zatáčkách na okreskách (o něco horší stabilita, ale u těchto českých to není ani zdaleka tak příšrné jako u starých modelů v USA), a pak dost navýšené náklady na údržbu u velkých rozměrů kol.
Pro provoz v Praze jsou nejmodernější SUV naopak spíš výhodná, a zvyšují tam pak široce pošet „menších náklaďáčků“, které můžou dopravovat drtivou většinu potřebných i velkých věcí do bytů, jenž v hromadné dopravě nedovezete.
Zásadní problém při masovém využívání SUV tak zůstává hlavně to, že tento typ vozů nejvíc využívá dnešní byrokratický EU systém měření totálně falešné tabulkové spotřeby paliv na 100 km.
Jasně většinu SUV v Praze mají lidi co vozí nějaký
Jasně většinu SUV v Praze mají lidi co vozí nějaký náklady? Myslíš, náklady jako jsou paničky podnikatelů nebo metrouše co musí mít silné SUV 😀
Jooo, kdyby to co jsi napsal byla , pravda a v Práglu ty uata používali lidi co vozí nějalké ty větší náklady, pak bych mohl souhlasit, ale když na tyto auta přešli „profíci“ co kdys řídili oktávky, audiny apod., kdy ukazovali, že předpis je něco an co kašlou…
Pokud ti jde teda o ten pyšný pocit luxusu a nadřazenosti u
Pokud ti jde teda o ten pyšný pocit luxusu a nadřazenosti u podobných lidí, co ti tak hrozně vadí, tak ten ale přece naopak široce dostupný Karoq, ale třeba i ojeté BMW X1 v Praze postupně odbourají.
Jestli mi chcete tvrdit, že v SUV odvezete to samé co v MPV
Jestli mi chcete tvrdit, že v SUV odvezete to samé co v MPV stejných rozměrů, tak jste padl na hlavu. SUV navíc zabírá zbytečně moc místa na silnici a při parkování, což je věc, která Prahu pálí docela dost.
Není pravda.
SUV nezabírají při parkování víc místa
Není pravda.
SUV nezabírají při parkování víc místa než dosavadní běžné kombíky.
Vážně? Vy asi myslíte spíš crossovery, že? SUV jsou
Vážně? Vy asi myslíte spíš crossovery, že? SUV jsou zpravidla o dost širší než kombíky. Na délku jsou možná stejné nebo kratší, ale délka není zrovna podstatná.
Tesla S je skoro nejširší. Jsm slyšel že si jí teď
Tesla S je skoro nejširší. Jsm slyšel že si jí teď někdo koupil a pak zjistil že se mu nevejde do garážovýho výtahu od jeho nového bytu ;D
Auto má WiFi sup s tím na hybrid…Co kdyby Shade pustilo
Auto má WiFi sup s tím na hybrid…Co kdyby Shade pustilo nějakou tu kacku za banner… .
Co tady otravujete s tohle VW dízlkraksnou prášící raka?
Co tady otravujete s tohle VW dízlkraksnou prášící raka? Splňuje to vůbec emise??
splňuje, když je zapojen diagnostický kabel 😉
článek
splňuje, když je zapojen diagnostický kabel 😉
článek jsem ani nečetl, opravdu tu nemá co dělat