V továrně Orion společnosti General Motors (GM) se nedávno rozjela výroba elektromobilu Chevrolet Bolt. Příští rok chce prodat asi 30 000 vozů, kapacita je ale až 90 000.
Právě tento týden se začínají elektromobily Chevrolet Bolt objevovat u dealerů ve vybraných amerických státech – zpočátku jde o Kalifornii a Oregon. Značka Chevrolet/GM počítá s tím, že v celých USA bude auto k dispozici teprve příští rok.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Steve Wozniak chce vyměnit Tesla Model S za Chevrolet Bolt
LG začíná vyrábět komponenty pro elektromobil Chevrolet Bolt
Prozatím se nový elektromobil s ověřeným dojezdem 305 km vyrábí v rámci jedné směny. Při tomto nastavení může továrna vyrobit až 90 000 elektromobilů ročně.
Ze stejné výrobní linky dnes sjíždí také vozy Chevrolet Sonic, kterému je ostatně Bolt dost podobný. Společnost GM upravila továrnu Orion tak, aby bylo možné vyrábět modely Sonic a Bolt podle potřeby v závislosti na poptávce.
Ctivo na dobrou noc: navod k
Ctivo na dobrou noc: navod k pouziti
Zajimave, ze ve videich se na pristrojovce ukazuje posledni prectena znacka (zakaz vjezdu, omezeni rychlosti…), ale v manualu to popsane neni. Mozna nejaka beta feature pro autonomii?
na eAmperu se jiz taky
na eAmperu se jiz taky objevuji prvni videa z jizd nekterych novinaru, takze ty auta v Evrope jiz jsou a vybrani lide se s nima svezli a svezou
https://goo.gl/tV2Uew
Dženeral Motór ist kapůt
Dženeral Motór ist kapůt :))))))
youtube.com/watch?v=hlFzyo5BfUs
Podle mě se obchoďáci z
Podle mě se obchoďáci z GM jukli na prodeje elektrokár za rok 2015 a zjistili že nejprodávanějšího elektroauta se prodalo 17 000 kusů. Řekli ok vynásobíme to cca 2x, páč o Bolt bude trochu větší zájem díky větší baterce a naplánovali výrobu 30 000 aut a bylo. Pragmatický přístup. Jediný co nadstandartně podpořili je mediální hype kolem elektroauta jako, že jdou s dobou a jako že myslej na planetu.
http://insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/
Nástup výroby a systém prodeje kopíruje to jak jde velice pozvolna do prodeje jejich Volt model 2016 a 2017, který teprve teď dostávaj do prodeje i v jinejch státech než je 11 CARB státu. (čili Kalifornie, Oregon…)
Sep 8th 2015 at 11:14AM
Most of the US won’t get 2016 Chevy Volt
Nationwide Availability Will Only Come With 2017 Model Yearhttp://www.autoblog.com/2015/09/08/most-us-wont-get-2016-chevy-volt/
http://blog.caranddriver.com/all-new-chevrolet-volt-sales-restricted-to-11-states-for-first-model-year/
2016 Chevy Volt Only Coming To 11 States
http://evobsession.com/2016-chevy-volt-only-coming-to-11-states/
Na emisní ZEV kredity jim to asi bohatě stačí, zelenýho humbuku je kolem toho dost, pokaženej imidž z doby kdy zavraždili GM EV One je už taky asi podle nich vyžehlenej a prodeje spalovacích popelnic frčej vesele dál.
Nékde jsem četl
Nékde jsem četl pavlačovej drb že Opel Ampér má být v Evropě jen 7200 kusů, tak se zvědav zda se to fakt vyplní. 😀
Ja tvrdím ze je to len
Ja tvrdím ze je to len blabol.. Záujem by iste bol aj o 90000.
Keby to ponúknu v celých USA.. Kanade a Európe tak 90000 predajú.
Ja tvrdím ze LG nie je schopný v prvom roku dodať 90000 batérií.
No to zcela jiste neni, ono
No to zcela jiste neni, ono obecne kdyz se s dodavatelem domluvite na dodavce cehokoli sofistkovaneho, tak je problem najendou objednavku trojnasobne navysit…
Ono GM nic netlaci, je lepsi si naplanovat na prvni rok prodej 30 000 kusu a pak nestihat vyrabet, nez 90 000 kusu a pak resit plonkovou kapacitu a problem s prodejem aut…
alfou a omegou zacatku EV
alfou a omegou zacatku EV bude prave dostupnost baterii. Proto Tesla si vyrabi s Panasonicem sve baterie. VW si chce postavit take svou tovarnu, aby mohl poradne vyrabet a nebyl vazalem dodavatelu. LG dodava kde komu a tak proste GM vice asi dodat proste nemuze. Vyrobou baterii pro auta se zabyvaji dve firmy? Vic jich asi nebude, kdo je schopny dodavat ve velkem.
LG, Panasonic, …?
LG, Panasonic, Samsung, NEC,
LG, Panasonic, Samsung, NEC, možná BYD 🙂
A teď si vemte, že Toyota
A teď si vemte, že Toyota bude dělat baterky taky dohromady a s Panasonicem 😀
Toyota je obr a Panasonic bude tedy taky, když ještě bude dělat s Teslou každou Gigatovárnu 😀
EV nejsou tak draha kvuli
EV nejsou tak draha kvuli baterkam, ale kvuli nizkoseriove vyrobe. Nedavno jsem cetl ceny nahradnich dilu na trojcata i-MIEV, C-Zero a Ion. Reflektor, mlhovka nebo cepy se prodavaji za ceny, ktere ani u Porsche nemaji. Des a hruza kolik si uctuji. Zajimave take je, ze vsechny 3 auta maji totozne dily, presto ceny ND se muzou vyznamne lisit. Nejedna se o rozdily v korunach ale rovnou v tisicovkach. Respektive desitkach EUR.
Z tohoto pohledu je asi lepsi koupit nejaky naroubovany spalovak typu eGolf a eUP. Tam je hodne dilu ze spalovaku a ceny v porovnani s trojcaty uplne nekde jinde.
Doufejme ze se elektromobilita brzy rozjede ve velkem a ceny ND klesnou. Jinak je kazda stredni havarie ekonomicka totalka.
Asi bych nedoporucoval koupit havarovane EV.
To je právě důvod proč
To je právě důvod proč bych volil eGolf.
Tohle se zase dá docela
Tohle se zase dá docela dobře řešit výhodně bouraným dalším kusem. V británii se jich prodává docela dost.
Pomalu vzit po kuse kus, az
Pomalu vzit po kuse kus, az bude cely vuz, a potom striknout krasny zlaty lak 😉
Jo, tak něco 😉 Tak ono
Jo, tak něco 😉 Tak ono když máte někde bouchnutý předek, aniž by byly hnuté nosníky, tak pak vezmete kus bouraný zezadu, přeházíte ten předek a ještě vám zbyde baterka na domácí úložiště.
Vidis, nemas jako novopeceny
Vidis, nemas jako novopeceny majitel i3 prehled jestli pripadne opravy jsou takhle „smrtici“?
Na druhou stranu to asi neni zas takovy problem, protoze pak i slabsi tukane bude „totalka“ a clovek si z pojistky koupi „nove“..
Jsou. Pokud dojde k
Jsou. Pokud dojde k poškození karbonového monokoku, je to v podstatě vždy totálka. Drobnější ťukance nejsou smrtící, ale mastné to je.
Stačí trochu epoxidu a
Stačí trochu epoxidu a laminátu… 🙂
No, kéž by 😉
No, kéž by 😉
Tak mně se už tohle
Tak mně se už tohle povedlo, lépe řečeno borcovi fotbalistickému. Stál jsem na parkovišti se svým KIA Soul EV-čkem a borec to krouhnul víc než měl. Vzal mi kus laku a plastu na zadním nárazníku. Pojišťovák to zhodnotil na výměnu celého kusu nárazníku a tahleta sranda v plastu s barvou stála bratru 20.000,- Kč…. 😉 Ale mám novej, akorát jsem musel čekat týden, bo v republice náhradní novej díl nebyl, musel asi z Koreje… 😉
Kia Soul je take spalovak a
Kia Soul je take spalovak a proto je to vicekusove auto. Kdyby to byl jen EV, tak ta oprava bude stat 2-3x tolik. Predni dvere u Peugeot Ion bez lakovani pry stoji 950 EUR.Pritom je to takove nic moc provedeni, az papirove. Sklo na dvere 150 EUR. Mlhove svetlo prijde kolem 320 EUR. Senzor narazu 1020 EUR. Ceny z Nemecka z diskuzniho fora. http://www.goingelectric.de/
To je zajímavé. Někde
To je zajímavé. Někde jsem zahlédl náhradní díly na BMW i3 a je to jako raketa, ale odpovídající ceně vozidla. To ten ion neodpovídá vůbec ničím.
Čepy by byly doživotní,
Čepy by byly doživotní, nebýt našich tankodrom-silnic. Sleduje správa silnic, nebo někdo, kde ty díry jsou? Mě přijde, že to nikdo neřeší. Vždyť by to mohlo být opraveno v rádu týdnů.
Problém je asi neexistence
Problém je asi neexistence sledovací technologie a asi ani nejsou peníze. Dráha třeba má měřicí vůz, který projíždí republiku, ale ani tak nejsou sto udržet všechny tratě v optimálním stavu. Se silnicemi je to ještě horší, měřicí vůz asi neexistuje.
V obou případech si nemůžete dovolit třeba jen týdenní výluku celého úseku pro opravy. Lidi nemají rádi děravé silnice, ale ještě větší problém je s objížďkami. Nejlepší by bylo samozřejmě třeba 10m vyfrézovat a položit znova, ale to je náročné na plánování a někdy to ani nejde. Takže se to při nejlepším za jedno odpoledne zalepí řídkým asfaltem, který je na druhý rok pryč.
O „komunitnim mericim voze
O „komunitnim mericim voze na diry v silnici“ (auto, co za jizdy sbira data) jsme „nad pivem“ teoretizovali. Ale bohuzel se za rozumne penize nedaji sbirat data pri rozumne rychlosti (napr. kdyz mam 50Hz laser a budu chtit pokryti po 5cm, tak muzu jet maximalne 250cm/s=10km/h).
Stačí appka do mobilu co
Stačí appka do mobilu co se veze v každým autě. GPS a gyro moduly dokonají dílo zkázy.
Ta appka k cemu? Na video?
Ta appka k cemu? Na video? Kdyz si takove video z normalni rychlosti pauznes, tak je to docela rozpatlane (delat z 2D mazleho zaberu z telefonu 3D model silnice nebude uplne trivka – resp. nejspis ani nepujde s rozumnou spolehlivosti – malo falesnych poplachu treba na zaplatach nebo „hadech“ – strojove rict, ze tam dira je). Pro zpracovani clovekem (nahrubo naklikat, kde jsou diry) by se to asi dalo.
Gyro/akcelerometr – asi potencialne zajimava dodatecna data, ale pokud nebude dira takova, ze budu muset udelat mysku nebo ji projet, tak zrejme s mizernou vyteznosti.
Nicmene, pokud jsi potkal neco rozumne funkcniho, radi se priucime.
gyroskopy – telefén je
gyroskopy – telefén je položen v autě a registruje v součinnosti s GPS díry, pokud to potvrdí víc aut za ním v rozmezí více dní dá se to vyhodnotit jako nová díra nebo hrbol.
I kdyby to ukázalo jen na pár desítek % větších děr pořád by to byla velká pomoc.
Tenhle koncept jsem slyšel už tak před 5ti lety, zda to došlo praktickýho využití nevím.
Existují komunitní
Existují komunitní projekty na sledování děr. Mám dojem ze stránka https://www.vymoly.cz/ spolupracuje se silničáři a spolupráce začíná fungovat docela dobře.
ja jiz nekolikrat potkal
ja jiz nekolikrat potkal dodavku ktera ma na sobe kamery a nejaky senzory a sleduji tim prave kvalitu silnic a kde je jaka dira, ale asi jich v CR bude malo a tak pokrejt jizdne alespon 1x rocne kazdou silnici bude problem, predpokladam ze budou useky kde to nejelo nikdy
http://www.susjk.cz/cz/aktuality/diagnostika-vozovek-jihoceskeho-kraje
off
Švédsko nabídne 60%
off
Švédsko nabídne 60% podporu na domácí baterky
https://cleantechnica.com/2016/11/22/sweden-will-offer-60-subsidy-residential-battery-storage-costs/
povodne sa hovorilo o
povodne sa hovorilo o 50.000. Tých 30.000 malo byř pre prvý rok. Ak bude záujem (a ja som presvedceny ze bude), tak vyrobia 90.000.
To už dáva sancu ze nejaké Ampery E prídu aj do našich končín 🙂
No tak to se celá obrovská
No tak to se celá obrovská GM dostane s počtem vyrobených EV za rok asi tak na 25% toho co vyrobí malá Tesla
Podle zde uváděných
Podle zde uváděných statistik se roční prodeje žádného elektromobilu nedostali ani na polovinu tohoto počtu, takže to je momentálně víc než dostatečná kapacita. To že Tesla posbírala statisíce objednávek na Model 3 je rarita (skutečnost se teprve ukáže), a plánovat podle toho výrobu jiného auta by bylo hodně naivní.
Co je raritního na tom, že
Co je raritního na tom, že má v USA cca 225 000 lidí zájem koupit si první normální elektroauto s pořádným dojezdem a celostátní sítí super-nabíječek za půlku až třetinu ceny Modelu S což byla dosud jediná možná varianta?
Když může jen BMW v USA prodat za rok přes 100 000 svejch modelů 3 v obdobné ceně proč by nemohlo mít o Teslu M3 ve státech zájem těch cca 225 000 zájemců? Zvláště když Tesla v době vyhlášení neměla žádnou konkurenci a kromě Bolta se nic jiného na trh nechystalo ani nechystá. Až budou mít nějakou konurence tak se situace rapidně změní.
Mimochodem vůbec nic nebrání otevřít GM taky vlastní systém rezervací aby viděli jaký je skutečný zájem o jejich Bolta.
Pokud základem té první
Pokud základem té první věty je 90 tis. ks (a né těch původně ohlášených 30 tis.), pak plně souhlasím.
A navíc, pokud to platí pro továrnu v USA, jak se píše v článku, Opely Ampera-e by mohly být k tomu navíc (za předpokladu, že LG zvládne dodávat výzbroj).
90 000 elektromobilů
90 000 elektromobilů ročně je málo. „Šade“ dělá okolo milionu aut ročně a vše se prodá.
Také mi to přijde málo
Také mi to přijde málo
Oni prostě větší
Oni prostě větší poptávku nepředpokládají/nevěří ji. Zvlášť když Bolt nabídnou jen ve 2 státech v US. Jestli je zákazníci začnou obléhat tak věřím, že to přehodnotí.
Pozitivní je, že můžou vyrobit víc než těch proklamovaných 30k
Není to náhodou jenom o 10
Není to náhodou jenom o 10 000 kusů mín, než vyrobí celá Tesla?
Bolt bude zatím jen v
Bolt bude zatím jen v Oregonu a Kalifornii. Na trhu zatím není nikde. Tesla vyrábí a prodává v celém US, Evropě, Číně…
O to to je smutnější,
O to to je smutnější, nemyslíte? Tesla celosvětově prodá cca 100 000 kusů za rok. U Boltu se předpokládá, že se prodá 90 000 pouze ve dvou státech?
Jo takhle to myslíte.
No,
Jo takhle to myslíte.
No, ono je třeba porovnávat jablka s jablkama (Bolt s T3, nikoliv s S a X, které jsou 3x dražší) na stejném trhu, ne jabka na letošním trhu s hruškami na příštím trhu.
Že Tesla prodá letos 80-100k ks Model S a X je v porovnání s plánovaným prodejem 3x levnějšího Bolta v příštím roce úplně irelevantní.
Nyní víme jen to, že Bolt má plánovanou produkci na rok 2017 30000 ks s možností rozříšíření na 90k. Na T3 má Tesla asi 400k předobjednávek, ale příští rok prodají jen malou část toho. Kdo ví, třeba příští rok prodá Tesla více ks T3 než GM Bolta
Nebo taky žádné.
Nebo taky žádné.
Tesla chce koncem roku 2017
Tesla chce koncem roku 2017 dodat první kusy M3, ale z předešlých zkušeností lidi pochubují že to daj, takže se počítá spíš s rokem 2018.
GM bude pouze kopírovat zájem a případnou konkurenci a dle toho navyšovat výrobu. Hlavně žádnej předvoj 😀
Vtip bude v tom, ze „sade“
Vtip bude v tom, ze „sade“ se nesnazi prodavat male MPV za cenu luxusniho sedanu, proto jich asi proda vice…
Kdyby Bolt zacinal na cene 300 000 (na takove cene startuje prima konkurence) a ne 1 200 000 tak bych rekl ze i plan na pul milionu aut rocne je trochu malo…