Elektromobilisté v San Francisku mají nyní možnost na třech místech ve městě dobíjet zcela zdarma. A navíc elektřinu vyrobenou solárními panely. Takže budou vlastně jezdit na slunce.
foto: Charge Across Town
Tři solární dobíjecí stanice umístila po San Francisku organizace Charge Across Town, která na ně získala grant. Samotné dobíječky dodala společnost Envision Solar ze San Diega.
Výhodou těchto solárních nabíječek je, že se nemusí připojovat k elektrickým rozvodům. Prostě se na místo svého určení dovezou a umístí. Každá má výkon 3,3 kW a je vybavena 22,5kWh li-ion baterií.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Solární nabíjecí stanice inspirovaná přírodou
Takové stanice bezesporu brzy najdou využití i v dalších oblastech, nejen slunečném San Francisku. Hodily by se i v České republice. Právě připojení k rovodné síti je totiž, vedle stavebních povolení, často zásadním problémem.
Jedna solární nabíječka od Envision Solar vyjde na $45 000, v přepočtu 1,125 milionu korun. To je velmi vysoká cena, nicméně ani v českých podmínkách by takové zařízení nevyšlo o mnoho levněji.
Je to docela
Je to docela inspirativní.
Myslím, že bez baterky by to tady někdo spíchl určitě do 200 tisíc.
Baterka tam nemá stejně valný smysl, ta je přece v autě!!! První šťastlivec si třeba rychle dobije, ale další už dobíjí jako by tam ta baterka nebyla.
Jen mi vrtá hlavou jak je to ukotvené, asi tou „podložkou co?“
Ale ten vršek asi nebude úplně lehkej a vítr to je sviňa!
Jó pokrok nezastavíš, jak
Jó pokrok nezastavíš, jak se říká. Já mám z roku 2009 na nejlepších tehdy dostupných 15 panelech FVE jmenovitý výkon 3,6 kWp, tady mají na 9 panelech 3,3. Hezky to jde dopředu.
Nabijecka co neni pripojena
Nabijecka co neni pripojena k siti a ma jen 22kWh baterku je pekne na prd podle me. Mozna dobra pro ty plug-in hybridy, ale jinak tomu nevidim smysl.
Potíže růstu….růst
Potíže růstu….růst potíží. 🙂
Lepší než nedojet do
Lepší než nedojet do cíle, čili lepší než nic.
a dojet k dobijecke, ktera
a dojet k dobijecke, ktera ma vycerpanou baterii a neni pripojena k siti Vam prijde v poradku? To pak ne jen aby jste cekal na nabiti, ale jeste si nejprve musite pockat na slunko do druheho dne 😀
Pokud by to přes den
Pokud by to přes den nabíjelo ze solární energie a zároveň to zvládlo dobíjet svou baterii, tak to by to mohlo vyjít. Samozřejmě je to spíš taková nouzovka, abych následně dojel na pořádnou nabíječku.
ČEZ by se měl snažit aby tohle u nás nikdo nepotřeboval.
toto je idealni aby to mel
toto je idealni aby to mel clovek nekde u prace a auto tam stalo cely den na slunicku a dobilo denni ujetou vzdalenost, rozhodne to neni urcene aby to dobilo na pockani celou kapacitu
a kde budete s tím
a kde budete s tím ideálem, pokud v práci budete mít ještě jednoho či více kolegů s e-autem?
mozna se spatne koukam nebo
mozna se spatne koukam nebo pocitam, ale prijde mi to jako parkovaci misto pro JEDNO auto. kolega s druhym autem bude zrejme potrebovat dalsi parkovaci misto, auta se obvykle nestackuji nasebe
Tak může být vedle
Tak může být vedle další nabíječka, je to otázka peněz a prostoru.
To je výkon nabíječky, ne
To je výkon nabíječky, ne panelů, nejsem elektrikář, ale měla by tam být asi nějaká rezerva, panely v San Franciscu budou taky dávat víc, než panely v Mostu.
v clanku se pise 22kWh
v clanku se pise 22kWh baterie a vykon solarni nabijecky 3,3kW. To ale nic nemani na tom ze je to podle me na prd koncept z duvodu zminenych nize…
pokud to je brano jako
pokud to je brano jako parkovaci misto pro elektromobil a ne jako klasicka nabijecka, tak je to podle me dobry napad. proste kdykoli tam clovek zaparkuje, napr. kdyz je v praci, tak se auto sice pomalu, ale presto, nabiji. A kdyz tam zrovna auto nestoji, tak se energie uklada do baterii.
takhle jsem nad tim
takhle jsem nad tim neuvazoval… to by pak asi mohlo mit smysl no…
a na dojizdeni do prace by pak stacila i ta 22kWh baterka, kterou to ma zabudovanou.
Někde před časem zde bylo
Někde před časem zde bylo uvedeno ,že cena náhradní baterie pro současné majitele Nissan Leaf(24kW/h) stojí cca 100tisKč. I kdyby bez výměny stála nová 150tisKč, tak by ten projekt byl rozhodně levnější. I nápad to není špatný neboť by se už nikdo nemohl vymlouvat na špatnou infrastuktůru a konečně by se ta mapa dobíječek trochu více zaplňovala. Elektromobilitě a míru zdar Snovač.
jsou to kWh, ne kW za hodinu
jsou to kWh, ne kW za hodinu (kW/h) 😀
chjo…
.. no neříkal jsem to
.. no neříkal jsem to posledně :o)
:-D:-D:-D:-D:-D
:-D:-D:-D:-D:-D
nj, to se tady bude opakovat
nj, to se tady bude opakovat jeste hodnekrat 😀
Levná výměna baterie
Levná výměna baterie Nissanu Leaf je jen konkurenční výhoda Nissanu. Prodej levných baterií od nich určitě nečekám, to tak možná za pár let bude něco nabízet Tesla.
Jsem jediný komu se to zdá
Jsem jediný komu se to zdá příšerně předražený?
V českých podmínkách je 9 panelu do 50 tisíc, pomalá nabíječka za dalších pár 10-tek tisíc plus baterie z Leafa za maximálně 200 tisíc. Celkem 300.
Plus náklady který nejsou na první pohled vidět dalších 100.
Tj. 400 tisíc a to si myslím, že jsem byl hodně velkorysý.
Ale kde vzali milión? Asi jako u nás když je na něco grant tak je to vždycky předražený.
Ověřovali jsme náklady na
Ověřovali jsme náklady na nákup samostatné 22kWh baterie u českého výrobce FitCraft a ten nám sdělil částku kolem 700 000 Kč. Z ní vycházela i dedukce na konci článku.
to je hodne nesmyslna cena.
to je hodne nesmyslna cena. Az se rozjede gigafactory, tak to muze spadnout az na $100 za kW, coz vychazi na $2200 pouze za clanky. samozrejme tam musi byt nejaka elektronika a pod.
Až se rozjede, tak možná.
Až se rozjede, tak možná. Navíc je něco jiného baterie vyráběná automobilkou a montovaná po statisících vs. běžně nakupované články a z nich skládaná zařízení.
normalni LiFePO clanky
normalni LiFePO clanky vyjdou i v maloodberu asi na 400$/kWh. Tedy 22kWh * 400$ = $8800 = 220.000Kc
Zbytek ceny tvori elektronika, baleni a hodne slusny zisk 🙂
.. takže zisk :o)
.. takže zisk :o)
Pane Horčíku,
Nissan LEAF
Pane Horčíku,
Nissan LEAF
(vykopírováno ze stránek prodejce)
Cena od: 715 300 Kč vč. DPH
Lithium-iontová baterie 24kWh
Takže podle té vámi zmíněné firmy „FitCraft“ je celková cena Leafu tvořena z ceny baterie cca 700 000,- a 15 300,- za celý „zbytek“ auta? Není na tom něco divného?
Začínáte být jako na „Autoforum.cz („… dedukce na konci článku…“)
Většinu lidí zajímají reálné skutečnosti, ne soukromé úvahy a dedukce autora textu.
EDIT:
díval jsem se na stránku té firmičky
„FitCraft“
zvláště na listy „PRODUKTY“ a „CENÍK“ – poučné – jak se prosím vás můžete něčím takovým ohánět při odhadu ceny něčeho, co nenabízí?
EDIT editu:
netušil jsem, že se pod skoro stejným názvem skrývá více firem, asi jste měl na mysli
Fitcraft Energy
Udávejte prosím u zdrojů odkazy, nebo plná jména, aby se předešlo takovýmto zmatkům.
Ale v ceně od Fitcraft
Ale v ceně od Fitcraft přece nejsou jen baterie, ale celý hybridní systém, tedy baterie, měniče, charger a další nutné vybavení. Navíc masivní mechanika. Viděl jsem to v Brně. To je tak jako ten Nissan kompletní výrobek.
Pane eM, tak znovu a bez
Pane eM, tak znovu a bez koktání.
Podle výrobce FitCraft a pana Horčíka je koncová cena baterie s příslušenstvím cca 700 000 Kč.
Podle prodejce je koncová cena LEAFu 715 000 Kč.
Obě baterie mají podobnou kapacitu (22 kWh a 24 kWh).
Elektroauto se prakticky skládá ze dvou částí — baterie s příslušenstvím + vlastní automobil bez pohonu.
Pokud každá s těch dvou baterií stojí asi 700 000 Kč, kde je cena za vlastní automobil bez pohonu? Pouhých 15 000 Kč?
Už chápete co mne na tom zarazilo? LEAF přece také musí obsahovat veškerou elektro „bižuterii“ nutnou k provozu o které se zmiňujete vy.
Upřesnění:
Savebox od
Upřesnění:
Savebox od Fitcraft Energy ve velikosti M o kapacitě 24 kWh:
Jak zde některé příspěvky uvádějí, LiFePo články lze sehnat za nižší peníze – samozřejmě, nicméně když přejdeme kvalitu, nebude v nich BMS (battery management system), kvalitní elektronika, měniče, MPPT, konstrukci, šasí, 3 roky vývoje atd….
Savebox není jen baterie s příslušenstvím, je to komplexní elektronické zařízení – ostrovní systém v krabici.
Upřesnění:
Savebox od
Upřesnění:
Savebox od Fitcraft Energy ve velikosti M o kapacitě 24 kWh:
Jak zde některé příspěvky uvádějí, LiFePo články lze sehnat za nižší peníze – samozřejmě, nicméně když přejdeme kvalitu, nebude v nich BMS (battery management system), kvalitní elektronika, měniče, MPPT, konstrukci, šasí, 3 roky vývoje atd….
Savebox není jen baterie s příslušenstvím, je to komplexní elektronické zařízení – ostrovní systém v krabici.
Srovnání ceny Leafu a
Srovnání ceny Leafu a zmíněné kapacitně podobně konfigurované stacionární baterie skutečně vychází lépe pro auto, to nelze popřít.
„Solární nabíjecí
„Solární nabíjecí stanice budou po San Francisku k dispozici minimálně skrze rok 2015“ … to je tak těžký složit větu která má halvu a patu?
Díky za upozornění.
Díky za upozornění.