Britská pobočka automobilky Nissan připravila pro všechny zájemce podrobné informace o tom, jak se vlastně vyrábějí baterie pro elektromobily Nissan Leaf. Na videu a porobné infografice se můžete dozvědět prakticky každý detail.
foto: Nissan
Výroba baterií pro elektromobil Nissan Leaf začíná zpracováním elektrod. Ty jsou základem bateriového článku zabaleného do hliníkové fólie. Ty se pak plní elektrolytem a skládají po čtyřech do jednotlivých modulů a modulů a 48 modulů tvoří celou baterii.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Panasonic investuje stovky milionů do gigatovárny Tesla
Nissan Leaf je nejprodávanějším elektromobilem na světě s více než 150 000 prodanými kusy během čtyř let. Auto nabízí dojezd kolem 150 km na jedno nabití. Nedávno Carlos Ghosn, šéf automobilky Nissan, prohlásil, že už brzy budou na trhu auta, která umožní běžně dojezd kolem 400 km.
foto: Nissan
Zajímavé srovnání.
Zajímavé srovnání. Nissan jezdí na pytlíkové LiPol a Tesla na válcové LiIon.
Lipol je pouze podmnozinou
Lipol je pouze podmnozinou Li-ion 🙂
dulezite je slozeni katody, anody a elektrolytu a pripadne technika jejich vyroby…
Tesla ma LiNiCoAlO (NCA), zatimco Nissan NMC aspon myslim…
už aby tých 400km bola
už aby tých 400km bola realita……neviem sa toho dočkať už nejaký ten piatok 🙁
Ghosn sice rikal 400km, ale
Ghosn sice rikal 400km, ale na Japonsky cyklus, takze v realu spise 250-300km 🙂 ale i to uz je celkem pouzitelne…
to je vpoho, nad 200km
to je vpoho, nad 200km stačí na běžný ježdění
Jak emobil ujede trasu z
Jak emobil ujede trasu z prahy do brna bez potreby nabijeni, tak to bude teprve revoluce a v Čechách by se mohl prodej emobilů trochu víc rozhýbat.
Tím pádem by mohli klesnou ceny, abych si mohl koupit moje další auto v pořadí už v elektřině. 🙂
Už se nemůžu dočkat.
Dávám tomu ještě tak 2 roky, maximálně 3 :-)))
Davam tomu rok! Maximalne 2!
Davam tomu rok! Maximalne 2! 😀
legendarni hlaska…
Už jsem se bál, že to
Už jsem se bál, že to nikdo nepochopí 🙂
Co tak sleduji zprávy, tak za ty 2-3 roky by ty elektromobily opravdu mohli mít už dojezd přes 200 km. Snad by měl být Leaf další generace, BMW určitě také vyleze s nějakým upgradem pro i3, VW se snad pochlapí také více pro svůj egolf a Francouzi by taky mohli povýšit.
Respektive měli by se činit aby ještě před Teslou modelem 3 vyjeli s něčím konkurenceschopným….
Takže se teším na to, že až mě doslouží náš stařičký spalovák, tak už koukpím nějaký rozumný rodinný elektroauto za rozumný peníz.
technicky si vy alebo evc
technicky si vy alebo evc nacpete dodatocnu kapacitu aku potrebujete ak sa vam niekam zmesti, otazka je iba cena a potencionalna strata zaruky.