Nová Škoda Octavia bude brzy k dispozici poprvé také s pohonem na zemní plyn. Světová premiéra vozu Škoda Octavia G-TEC se uskuteční začátkem března na autosalonu v Ženevě. Česká automobilka tak po modelu Škoda Citigo představí svůj druhý model, poháněný zemním plynem.
foto: Škoda Auto
TISKOVÁ ZPRÁVA
Ekologická forma pohonu bude k dispozici jak pro model Octavia, tak pro model Octavia Combi.
„CNG je smysluplná technologie, neboť spojuje mobilitu šetrnou k životnímu prostředí s dostupnou cenou. S modelem Octavia G-TEC bude modelová řada Octavia ještě atraktivnější a zelenější,“ dodává Welsch.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Autosalon Frankfurt 2013: Škoda Octavia III Green Line se spotřebou 3,3 l/100 km
Škoda Auto rozjela výrobu nové Octavie, uvede osm nových aut
Nová ŠKODA Octavia G-TEC je vybavena přeplňovaným zážehovým motorem 1,4 TSI o výkonu 81 kW (110 k). Motor je konstruovaný pro spalování zemního plynu (CNG = Compressed Natural Gas) a benzinu.
Paket G-TEC zahrnuje technické prvky, jako je systém start-stop a rekuperace brzdné energie. Moderní agregát splňuje emisní normu EU 6, která vstoupí v platnost v září 2014.
Dojezd nového vozu Octavia G-TEC je působivý: Při provozu čistě na CNG ujede vůz až 410 km na jedno natankování. Spotřeba činí 5,4 m3 (3,5 kg) zemního plynu na 100 km, to odpovídá emisím CO2 ve výši pouhých 97 g/km. Při provozu na benzin činí dojezd 920 km. Octavia G-TEC tak na jedno natankování obou nádrží ujede celkem až 1.330 km.
Uvedením nového modelu ŠKODA Octavia G-TEC vysílá ŠKODA opět výrazný signál v oblasti vývoje vozidel šetrných k životnímu prostředí. V současné době česká automobilka vyrábí 97 modelů s hodnotami emisí pod 120 g CO2/km, z toho 17 vozů s emisemi pod 100 g CO2/km.
Jak vychází porovnání
Jak vychází porovnání nákladů LPG-CNG-biolíh E85.V práci chlapi tvrdí že biolíh E85 je lepší než LPG-CNG Má nižší vstupní investice. Nevozíte sebou další nádrž, která taky potřebuje prostor v kufru nebo místo rezervy. Nemusí každý rok na emise jako u LPG-CNG. Jaké mate zkušenosti s E85 ?
Já osobně jdu do
Já osobně jdu do přestavby svého Mondea na biolíh. Jedna je na mnoha stanicích, investice se mi vrátí při mém nájezdu už do roka a navíc se prý i zvedne trochu výkon motoru, což ještě nemám ověřeno, ale díky tomu, že má vyšší oktanové číslo bych tomu i věřil.
Pak, ale musíte počítat s
Pak, ale musíte počítat s nižší životností motoru. Když není projektován na oktanové číslo bude odcházet hlava či klikovka. A to nebude levná oprava.
Např. opel má pro CNG vozidla jinou hlavu (CNG okatové číslo cca 114), takže pokud biolíh má 111 a projektováno pouze na 98, ale to je necnsot jakékoliv přestavby.
CNG se běžně uvádí 130,
CNG se běžně uvádí 130, někdy až 140, takže by to nemuselo být tak horké.
vyššie oktánové číslo
vyššie oktánové číslo nieje taká tragédia ako opisujete, oveľa horšie je nižšie oktánové číslo kedy dochádza ku detonačnému horeniu a klepaniu.
Ještě bych dodal, že
Ještě bych dodal, že biolíh má prakticky stejné oktanové číslo jako LPG, na které se běžně přestavuje a pokud vím, tak motory tím nijak zvlášť netrpí.
CNG má to číslo právě podstatně vyšší a proto se přestavby ani nedoporučují a má smysl kupovat jen auta na CNG upravená již od výrobce.
U LPG/CNG (suchý plyn) je
U LPG/CNG (suchý plyn) je zvýšené tepelné namáhaní a snížené mazání ventilů. Proto je u některých vozidel montován systém přídavného dávkování aditivního maziva.Měli jsme doma škodovku 120ls na plyn a tam to odcházelo velmi rychle. Nejrychleji odcházely sedla výfukový ventilu. U favorita který už jezdil na natural95 byla odolnost mnohem lepší .
http://www.ochranamotoru.cz/flashlube-ochrana-motoru-problem-lpg-cng-prestavba-na-lpg.php
Ako pre koho. Ja som sa pred
Ako pre koho. Ja som sa pred vyše rokom dostal k zánovnému Fiat Punto (77 koní) a od začiatku som nadával aký je ten motor hnilý a lenivý. Vždy ma schladí keď natankujem „plnú“ (čosi cez 300km na CNG) a zaplatím cca 15€. A už som si tak trochu zvykol :-). 110 koní je na bežné jazdenie dosť. Autá na CNG vo všeobecnosti nie sú veľmi na pretekanie (asi o 150 kg ťažšie ako ekvivalent bez CNG).
To bolo petickovi
To bolo petickovi
A cena za jeden kg je cca 25
A cena za jeden kg je cca 25 Kc?
Přesně tak.
Přesně tak.
Jak kde, v Brně 26,80 v
Jak kde, v Brně 26,80 v Praze zase opět levněj…
110koni je malo :-/
110koni je malo :-/
Přesně tak, do Passata
Přesně tak, do Passata dává VW 110 kW verzi, dát to do oktávky, tak je jakž takž konkurenceschopná. Ale z jejich pohledu chápu, že nechtějí konkurovat sami sobě. Takže nižší management do Octavie a střední do Passata…
Ano máte pravdu, majoritní
Ano máte pravdu, majoritní VW nemá zájem o rozvoj vazalských automobilek, v konkurenčním boji uvnitř koncernu. Pro Škodovku jako jeho vážného nebezpečného konkurenta stačí umožnění reklamních aktivit na sportovních akcích ve Světě. Je otázkou jak by se VW zachoval v případě vzniku soukromé malosériové výroby podobě jako tomu bylo v případě legendy Š 130 RS v tehdejším Metalexu.
Kdepak VW vůbec nemá
Kdepak VW vůbec nemá zájem, vlastně chce, aby se jeho dceřiné značky vůbec neprodávaly a postupem času zanikly.
Bože, lidi přemýšlejte, než zase kváknete nějakou pitomost.
To tady nikdo netvrdí.
To tady nikdo netvrdí. Pouze jsem konstatoval, že Škoda hraje opět druhé housle po VW (resp. třetí po Audi a VW 🙂
To je už holt ten
To je už holt ten koncernový úděl, že Škoda bude vždycky spíš low-cost. Nicméně v rámci téhle kategorie se samozřejmě bude čile rozvíjet dál.
A pokud by se v budoucnu v
A pokud by se v budoucnu v ČR našel nějaký Kellner nebo ing. Škoda, mohl by od VW koupit zpět majoritu tak jak to před lety udělala Suzuki a s Boleslavskou Škodovkou to udělat tak jak to před sto lety udělal ing.Škoda s Plzeňskou Valdštejnovou Slévárnu!!! Rozhodně český vzdělaný odborný základ v Boleslavi je. A konkurenceschopnost škodovek by byla srovnatelná s konkurenceschopností SOR a Karosy.
Obávám se, že VW asi
Obávám se, že VW asi těžko Škodu prodá. Rozhodně ne v dohledné době.
A které housle hraje Seat ?
A které housle hraje Seat ?