Čínský CATL dodá BMW baterie za miliardu eur, postaví továrnu v Evropě

Jan Horčík - 03 Červenec 2018

Jen před pár týdny jsme informovali, že v Číně roste nový baterkářský gigant jménem CATL. Jako bychom vyřknuli proroctví!baterie CATL pro BMW

Čínský výrobce baterií CATL vidí v Evropě obrovský potenciál. Ještě aby ne, když má nově u BMW smlouvu za miliardu eur.
foto: CATL

Podle aktuálních informací se totiž právě CATL stal novým dodavatelem baterií pro BMW. Smlouva má mít hodnotu €1 mld. Stane se tak dalším dodavatelem mnichovské automobilky vedle jihokorejského Samsung SDI.

Nejspíš i to je asi důvod, proč CATL aktivně uvažuje o vybudování továrny na výrobu baterií v Evropě. Informuje o tom Bloomberg. V úvahu připadají tři země: Německo, Polsko, Maďarsko.

Všimněme si, že chybí Česká republika. V Maďarsku už mezitím vyrábí baterie Samsung SDI, v Polsku zase LG Chem. Až si CATL vybere, půjde pro něj o první továrnu mimo Čínu.

Podle informací Bloombergu by nová evropská baterkárna CATL mohla "mít větší výrobní kapacitu, než gigatovárna Tesla". Tak uvidíme!

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

Seznam čínskejch Giga baterkáren
https://qz.com/1317745/here-are-all-the-gigafactories-that-chinese-electric-vehicle-battery-giants-are-building/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To bude tak těžce robotická továrna, že není jediný důvod pro Číňany to nepostavit v Německu, a rovnou i u nějakého drahého přístavního města jako třeba Hamburku.
Záležet bude nejvíc na rychlosti stavebního povolení a investičních pobídkách nebo daňových úlevách.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevím co je na tom tak zvláštního, že tam chybí ČR. Kdo by šel stavět továrnu do země, kde je nedostatek pracovní síly. A stejně to bude jen další montovna navázaná na automotiv, to tady opravdu nepotřebujeme.

Tak zrovna CATL jede jak utržený ze řetězu, pokud udrží tempo tak do roku 2025 bude jednoznačný lídr na trhu. Mimochodem je třeba rozlišovat dvě věci. Výroba bateriových článků (to co chce dělat CATL) je výroba s vysokou přidanou hodnotou. A je to především v přímém kontrastu s výrobou (montováním) baterií, což je naopak práce s mizivou přidanou hodnotou. Typicky montážní linka na výrobu baterií, kterou nyní zprovozňuje škodovka v Boleslavi.

Tzn. vyrábět zde články je určitě žádané a zrovna CATL by byl dle mého odhadu mnohem větší úlovek než Tesla. LG chem již zakotvilo výrobu článků v Polsku, Samsung SDI a nově SK Innovation v Maďarsku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo ale ta vysoká přidaná hodnota je pro tu čínskou firmu, ovšem taková robotická továrna nenabídne moc pracovních míst, a zisky taky nemusí danit na místě, stačí aby firma zvedna vnitřní ceny tam dodávaných surovin nebo to jde dělat i přez nastavení odpisovích cen za roboty.

Obrázek uživatele honza.t
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Momentálně je tam jenom Samsung (první odkaz na linku z Dingolfingu), ten je ale jen pro stávající modely(ty hliníkové krabičky s otvory naskrz). Jak se tady psalo očekávají se nové modely a tam už bude systém jiný(dneska to jde do prostoru vedle palivové nádrže, potom by to mělo jít do podlahy) a tím pádem asi i dodavatel.
Je zajímavé kolik toho BMW v těch klipech veřejně ukazuje. Taky jde na YouTube najít klip kde je nová generace e-motorů s novým systémem a ten je úplně jiný než co mají konkurenti(o X let předbíhají ostatní).

Prodej bateriove divize Nissanu cinske GSR se nepovedl. Cinane nezaplatili miliardu USD.

Obrázek uživatele Kuk

No nekecej!

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Jako dnes je móda investovat do výrobců baterií, ale v tomto případě se nijak nedivím že z prodeje sešlo. AESC vypouští na trh jedny články horší než druhé. Korunu tomu daly nové články do 40kWh Leafu.

Oni ji ani nepotřebují kupovat. To je jenom takový zastírací manévr pro "inspiraci" :-)
Za 1/2 roku si postaví "svoji"...

GSR je financni investor. Ten nikdy nic nepostavi.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil