Bunda se smajlíkem od Fordu pomáhá zvyšovat bezpečnost silničního provozu

redakce - 11 Únor 2020

Prototyp "emoji bundy" umožňuje cyklistům zřetelně signalizovat svoje úmysly. S pomocí LED diod dokáže na zádech cyklisty jasně vyobrazit jeho úmysly.Cílem kampaně „Share the Road“ je podporovat sounáležitost mezi různými skupinami účastníků silničního provozu. Ford věří, že z většího rozvoje bezpečné cyklistiky budou nakonec těžit všichni.

Cílem kampaně „Share the Road“ je podporovat sounáležitost mezi různými skupinami účastníků silničního provozu. Ford věří, že z většího rozvoje bezpečné cyklistiky budou nakonec těžit všichni.
foto: Ford

Jezdit na kole ve městě nebylo nikdy populárnější. Úřady podporují cyklistiku kvůli ovzduší ve městech, sdílení kol je už poměrně běžné a miliony lidí po celé Evropě využívají kolo k cestám do práce, jako sport nebo jednoduše pro radost.

Komunikace mezi cyklisty a řidiči může být ale složitá. Když chce cyklista dát znamení o změně směru jízdy nebo poděkovat gestem, musí pustit řídítka, což může vést ke ztrátě stability, případně pádu, který v hustém městském provozu znamená mimořádné riziko. Podle údajů Evropské komise na evropských silnicích a ulicích každoročně zahyne přibližně 2 000 cyklistů.

Ovladač emoji bundy Ford

Ovladač emoji bundy Ford
foto: Ford

Ford nyní v zájmu iniciativy „Share the Road“ (podělte se o silnici) nechal vyrobit prototyp „emoji bundy“, která cyklistům umožňuje snadno a bezpečně signalizovat jejich záměry i pocity.

Emoji jsou už od svého vzniku před více než dvaceti lety popisovány jako první jazyk vzniklý v digitálním světě. Pro většinu lidí je snazší vyjádřit pocity prostřednictvím emoji než verbálně do telefonu.

Emoji bunda

Fordova „Emoji bunda“ má na zádech diody upevněné v síťovině, které mohou zobrazit následující symboly:

Ford emoji bunda

foto: Ford

„Žijeme – a jezdíme – ve světě, kde je komunikace mimořádně důležitá. Mezi řidiči a cyklisty se ale až příliš často redukuje na troubení a vulgární gesta. Cyklisté zpravidla musí pustit jednou rukou řídítka, chtějí-li komunikovat – a to snižuje jejch bezpečnost. Emoji bunda využívá všeobecně srozumitelné komunikační prostředky a ukazuje možný způsob, jak napětí mezi oběma skupinami snížit. Všichni se učíme, jak se o silnici dělit.“ - Emmanuel Lubrani, „Share the Road“, Ford of Europe

tisková zpráv
Zpět na HybridPřidat komentář

Než najdu co mám vlastně zmáčknout tak si rozbiju hubu o nějakou díru v silnici :D

A tu slavnou šipku si mám vyložit jako řidič jak? Jako směr po kterém si přeje cyklista abych ho objížděl, nebo že tam bude odbočovat?
Už vidím jak to lidi začnou používat místo ukazování rukou. To zase bude přejetejch.

Za mě má mít pumpičkář na sobě reflexní vestu. A né nějakou maskovací kombínézu typu černá/šedá aby co nejvíce splynul s vozovkou.
Za takové maskovací dresy bych zavíral.

---

19 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele honza.t

Protože ve většině případů vozím batoh, tak to asi nevyužii .

No jo, holt pro nás chudáky z batohem budeme muset používat místo této levné digitální bundy s bezdrátovým ovládáním na kole drahé reflexní prvky a absolvovat dlouhé školení o tom, jak na kole dát znamení o změně směru jízdy nebo poděkovat gestem, aniž bychom ztratili stabilitu či dokonce spadli.
Ach jo, jak rád bych celý polámaný a v tratolišti krve chtěl namačkat na polámaném kole mračíka značícího mé rozzlobení, že řidič neviděl mojí high-tech bundu, jelikož se místo řízení věnoval svému telefonu.

OFF:V DE padnul rekord vyroby vetrnneho vykonu 43,7GW. Podil na spotrebe elektriny byl 60%. Spolu s dalsimi OZE byl podil 75% behem 24h.
https://www.spiegel.de/wirtschaft/unternehmen/sturm-sabine-fuehrt-offenbar-zu-neuem-windstrom-rekord-a-4e85f625-6612-49ea-97da-adc95012ea96-amp

A to bolo 40% veterných ešte odstavených, kvôli silnému vetru

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Obrázek uživatele Tomáš

Uz vidim jak tam hackeri pridavaji vztycenej prostrednicek :-).

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto 21000 km.
Průměrná spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh  (https://tinyurl.com/ya6cyj5b)

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

něco takový by chtělo i na přední/zadní skla jako povinnou výbavu, ale programovatelný z palubovky kde by se dalo psát:
*rozvit si tvl
*voslňuješ dbl
*smrdíš ty zasrrdzprse
*nesvítí ti levá brzdovka
*uhni tkrvo ...;)))

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

tu druhou bych tam nechal svítit defaultně :(

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Jo, všem fábiím to nechat rovnou vyškrábat do předního skla. :D
Ten počet aut co oslňujou je tak velkej, že nechápu co na STK dělají.

---

19 tis km elektricky od roku 2018

Se starymi auty problem nemam, beztak jim to moc nesviti. horsi je, to s temi kokutky co si mysli, ze kdyz maji adaptivni LED dalkovky, tak ze muzou svitit nonstop cesta necesta, dalnice nedalnice, obec neobec.

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Jak mě nějaké nové auto byť jen trošku oslní, protože mu automatika zareagovala špatně, tak přepínám na dálkové. Tečka.

Úplně stejnej příběh je s trubkama co si myslí, že automatické rozsvěcení světel vyřeší vše za ně. Jezdí v dešti bez světel.

Lidi jsou s automatizací čím dál vice tupý. Zachvilku se nedovedou ani sami nažrat.

---

19 tis km elektricky od roku 2018

Uplne se shodnem, jenom mam pocit, ze to vubec nepomaha. Na dalnici je navic jizda daleko vic kontaktni a kdyz vas nekdo krmi do zrcatek zezadu, vy ho pak bliknete, az vas predjede tak to ani nepochopi a vzrusta agrese... takze to neni nejstastnejsi reseni.

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Tak jako by jste to přivolal. Teď zamnou jel jeden takovej.
Nějak to fungovalo. Do krajních zrcátek neoslňoval, ale pralo to komplet do auta, takže mi to svítilo přes prostřední zrcátko.
Předjet mě nechtěl, když jsem zpomalil na 80.
Asi si namontuju halogen i dozadu.

---

19 tis km elektricky od roku 2018

To nemate sklopne zrcatko nebo automaticke ztmaveni? Jinak mate jeste moznost slapnout na plyn a ujet mu.

Já sem ho nakonec hodil stranou, protože ani to sklopení moc nepomohlo. Ale jde o princip. To že máte komplet osvětlenou kabinu moc příjemné není.
V noci se mi nechce jezdit rychle kvůli srnkám, u nás jich skáče docela dost a ještě se taky válí větve po silnici kvůli větru.

---

19 tis km elektricky od roku 2018

Zazivam to pravodelne. Hodil by se reflexni napis na horni hranu zadniho skla, ktery by se rozsvitil pri oslneni do kabiny.

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Obrázek uživatele ozana

U poslední STK kontroly u mých 2 vozů se nikdo nějakou kontrolou světlometů vůbec nezdržoval.

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

"Nezdrzoval" to je divne... od te doby co maji predepsanou povinnou dobu kontorly, tak me vzdycky zkontrolujou vsechno co musi a pak tam jeste musim 5 minut cekat s chlapikem, nez uplyne interval.

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Obrázek uživatele ozana

Ano, čekal jsem dlouho, hlavně než se technik vrátí se samolepkou na RZ. Světla zkontrolovali že svítí, ne zda svítí správně.

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

Obrázek uživatele Marek_

Tak to já musím říct, že mi to kontrolovali, jak v 2016 (Praha), tak i v 2019 (Mělník). Na konci STK jsem musel zapnout světla a na zdi měli nějaký terč nebo nějakou měrku a tam to cca. muselo svítit.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Tomáš

Tentokrat chvalim a souhlasim.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto 21000 km.
Průměrná spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh  (https://tinyurl.com/ya6cyj5b)

:D presne tak.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol