BMW i3s oficiálně představeno: dojezd zůstává stejný, auto je sportovnější

Už nějakou dobu se spekuluje, že BMW chystá sportovnější verzi elektromobilu BMW i3. Automobilka ji oficiálně odhalila, jmenuje se BMW i3s.

Elektromobily BMW i3 ve verzi pro rok 2018 a BMW i3s připraveny pro autosalon ve Frankfurtu 2017, který začne už za 14 dní.
foto: BMW

BMW i3s je nicméně jen velmi lehký sportovní facelift nyní už čtyři roky starého elektromobilu BMW i3. Nepřichází se zvýšením kapacity baterie ani dojezdu, což jistě nebude u fanoušků kvitováno s příliš velkým povděkem.

Hlavní novinkou je výkonnější elektromotor se 184 koňmi namísto původních 170. O pár jednotek se zvýšil také kroutící moment, o pár desetin sekundy zrychlení. Nezapomnělo se ani na sportovnější odpružení a exkluzivní 20″ litá kola.

Zvětšil se také rozchod kol (+40 mm), aby auto lépe drželo na silnici. Mírných úprav doznal také interiér, který má opět podpořit sportovní feeling. Za opravdu zajímavé vylepšení lze (pro zákazníky z USA) považovat výkonnější nabíjecí kabel BMW TurboCord (až 3,6 kW).

Auto se představí na autosalonu ve Frankfurtu už příští měsíc. Spolu s ním se objeví také mírně vylepšené původní BMW i3, které nově ve standardu nabídne LED světlomety a dvě nové barvy Melbourne Red Metallic a Imperial Blue Metallic.

20

20″ kola a širší rozchod kol dávají novému sportovnímu BMW i3s vpravdě masivnější výraz.
foto: BMW

Otázka pro BMW za dva tisíce bodů zní: má ještě čtyři roky staré auto s reálným dojezdem ke 200 km a cenovkou kolem milionu šanci, když se na trh derou novinky typu Hyundai Ioniq Electric, Tesla Model 3, Opel Ampera-e/Chevrolet Bolt či nový Nissan Leaf?

Také interiér nového BMW i3s doznal menších úprav

Také interiér nového BMW i3s doznal menších úprav
foto: BMW
tisková zpráva

55 Comments on “BMW i3s oficiálně představeno: dojezd zůstává stejný, auto je sportovnější”

  1. Tak nám BMW i3 elektro spadlo do spalovacího klišé.
    Tak nám BMW i3 elektro spadlo do spalovacího klišé. Vylepšení á la spalovák. Novinkou je jinačí tvar a odstín blinkru, 2 barvy navíc a podobné nesmysly, co si vždy čteme o faceliftu spalováků. Holt starého psa novým kouskům jen tak rychle nenaučíš 🙂

  2. Ty auta za cca 1.2 mega lze pořídit za cca15.000Kč/měs. na
    Ty auta za cca 1.2 mega lze pořídit za cca15.000Kč/měs. na operativní leasing. Podle mého je Hundai stále outsider a Ionic je lepší Ampera pokud jde o plug-in hybrid v novém kabátě, kterou lehce ojetou koupíte za polovinu jeho ceny s dojezdem 60-70km na baterie. Mám ji dva roky a v léte je to běžný nájezd, v zimě 40-55km bez nějaké eko rallye.

    1. Divil by ses, ale operák je na EV nesmysl. Nechal jsem si
      Divil by ses, ale operák je na EV nesmysl. Nechal jsem si nacenit Kia Soul EV, prodejní cenu srazili az na 730 tis. s DPH a operák na 3 roky byl 17.500,- Kč s DPH. Nechal jsem to nacenit u 3 společností a podobný výsledek. Banky vůbec nevěří, že se to dá prodat po 3 letech za nějakou rozumnou cenu. To je lepší si vzít úvěr a koupit to.

        1. Mám nabídku na operák přímo od KIA, ceny nesmysl. Ano
          Mám nabídku na operák přímo od KIA, ceny nesmysl. Ano výrobce občas dotoval auta jako i3, která byla za 12.100,- měsíčně v holém základu. Občas se na nabíječce potkám s paní, která platí operák 24 tis. měsíčně za pěkně vybavenou i3 30kWh REX.

  3. To co tady dlouhodobě předvádí Německé automobilky je
    To co tady dlouhodobě předvádí Německé automobilky je výkřik do tmy ze tmy. Ani ti prodejci velkých německých značek v Česku nejsou proškoleno na prodej alternativních vozu nez jen na naftu a benzin. Nedávno jsem četl ze vsechny hybridy nebo plug iny propadly v testu na emisích kromě Toyoty. A o tom to je. Kdyz ma někdo 20 let náskok tak ma desnou převahu. Proste to ma odzkoušene za ta léta a to se těžko dohání. Němci jsou přebornici v podváděni. To jsme tu viděli s aférou diselgate. Svět dnes patří těm kteří se nebojí. I tesla z 0 to vytáhla na automobilku ktere se boji ti velcí šéfové se zatocenyma knirama u sousedů. Zdvíham prst USA a Japoncům!

  4. V Číně prakticky nepodporují naftové motory pro osobní
    V Číně prakticky nepodporují naftové motory pro osobní vozidla.

    seznam.cz/zpravy/clanek/zmeny-v-cine-ucpana-dalnice-s-sestnacti-pruhy-a-vyplaty-uz-jako-v-cesku-36185?dop-ab-variant=&seq-no=1&source=hp

    BMW v číně NEEXISTUJE, je tam BBA : BMW Brilliance Automotive ltd.

    a voklopit v továrně světa se dá prakticky všecko :)))))))

    bmw-brilliance.cn/cn/en/

  5. Je pravda, že ta zdržovací taktika výrobcům pořád
    Je pravda, že ta zdržovací taktika výrobcům pořád vychází. Vidí, že mají 2 roky čas, než Tesla něco do Evropy vyrobí, tak zdržují. Nevím kolik je objednací doba na Ioniq, ale mám pocit že půl roku, to samé je na Kia Soul EV. Koupit si BMW i3 člověk asi může rychleji, ale dát za vozítko 1.2 mil. aby to mělo slušnou výbavu, no nevím. V podstatě se pořád jenom o EV mluví, ale zatím se toho moc nezměnilo za poslední 2 roky.

            1. A co bys jako chtel za dukaz? Vesteckou kouli nema nikdo. Ne,
              A co bys jako chtel za dukaz? Vesteckou kouli nema nikdo. Ne, TM3 neni dnes oficialne dostupna v Evrope, ale podle oficialnich informaci bude dostupna Q3,Q4 2018, nevim co vic ti mam na to rict? Mam snad spis verit Peopovi z Hybridu nebo oficialnim odhadum Tesly? Co myslis?

              1. Není potřeba důkaz, v době kdy Tesla vyrobila desítky TM3
                Není potřeba důkaz, v době kdy Tesla vyrobila desítky TM3 se nedá odhadovat nic. Ceny a termíny jsou dnes velmi velmi přibližné, až Tesla vyrobí 100 tis. TM3, pak se dá něco trochu předvídat, rozhodně dnes tvrdit, že TM3 dorazí v 2018 naprosto nelze.

                1. Proto se tomu rika ODHAD. A myslim, ze prave Tesla je ta, kdo
                  Proto se tomu rika ODHAD. A myslim, ze prave Tesla je ta, kdo to dokaze odhadnout nejlepe, jelikoz ona sama vi nejlip kolik $$ nainvestovala do vyrobnich linek, kolik ma prostoru,jak jsou na tom dodavatele apod. Tim padem dokaze presneji predpovedet onu vyrobni s-krivku, nez Pepa z hybridu. Co myslis? Mam radsi verit Tesle ktera rika 1 rok nebo Pepovi co rika 2 roky?

                2. Za rok se pobavíme jak jezdí v Evropě statisíce TM3
                  Za rok se pobavíme jak jezdí v Evropě statisíce TM3 odhadovat můžeme co chceme, když se vyrábí kusová množství.

                3. Stale si mi neopovedel na mou otazku. Predpokladam ze ti je za
                  Stale si mi neopovedel na mou otazku. Predpokladam ze ti je za tezko pripustit ze Tesla vi lepe nez ty 🙂

                4. S tím souhlasím, Tesla to ví určitě jistěji než já a
                  S tím souhlasím, Tesla to ví určitě jistěji než já a jsem zvědav, jak se jim podaří vyrobit tolik aut s 20% hotovosti, které podle analytiků potřebují pro výrobu. Rozhodně jim držím palce, to co dokázal Musk doposud je obdivuhodné.

                5. Tak to rad slysim. Jinak nejmej strach oni ANALytici, jsou
                  Tak to rad slysim. Jinak nejmej strach oni ANALytici, jsou takova sebranka hlupacku co nikdy nic nevyrobili, nevymysleli a nedokazali, neni duvod je moc resit. Jak se rika, „Nazoru ja jako ritnich otvoru, kazdy ma ten svuj“. To ANALytici dobre vedi 🙂

                6. Nojo když neumí 🙂 spousta firem na tom vydělala mezi 15
                  Nojo když neumí 🙂 spousta firem na tom vydělala mezi 15 červnem a 5. červencem, kdy byl pokles 20%.

              2. Dejme tomu, že bude TM3 dostupná v Evropě od Q4 2018.
                Dejme tomu, že bude TM3 dostupná v Evropě od Q4 2018. Jenže to bude dostupná pro ty, co si ji rezervovali už dávno. Okamžik, kterého by se měli konkurenti obávat, je podle mě až ten, kdy bude TM3 v Evropě široce dostupná v různých výbavách, obou motorizacích a baterkách pro nové zájemce. A to vidím tak na 2020+

                A, divme se, kolem 2020 někteří konkurenti hlásí své novinky… Tož uvidíme, jak hlášení dopadnou ve skutečnosti :-/

                1. Ale tak samozrejme ze prvni kdo dostane v evrope TM3 budou
                  Ale tak samozrejme ze prvni kdo dostane v evrope TM3 budou lidi co si ji nejdriv rezervovali. To nic nemeni na tom, ze na konci 2018 jich mohou v evrope jezdit STATISICE. To podle tebe stale neni moment kdy by se mela konkurence neceho obavat? Ja myslim ze mela, protoze tihle lide co budou mit TM3 ji budou ukazovat a vozit ostatni lidi a ti si daji dalsi rezervace a tak dale. Necekej ze v roce 2020 nebudes muset na TM3 rok cekat, opak muze byt pravdou. Tesla stihne vyrobit jen 500k kusu/rok a ocekavam ze rezervace ji porostou rychleji. Takze na nic necekej a rezervuj, abys pak nebrblal za par let jak je TM3 nedostupna a musis na ni rok cekat a mezitim ji uz budou mit miliony lidi v garazi. I na pitomou skodovku lidi cekaji pul roku, tak se prober.
                  Jinak ve vsech vybavach bude TM3 dostupna uz od jara 2018. Na podzim 2017 pribude zakladni baterka a interier v bile barve. Na jare pak dual motor a performance verze.
                  Jinak souhlasim ze konkurenti radi hlasi novinky 🙂 to jim jde dobre.

            1. Pepo, Pepo. Kezby sis tu rezervaci dal tehda taky, aspon by
              Pepo, Pepo. Kezby sis tu rezervaci dal tehda taky, aspon by ses tu ted nemusel ztrapnovat. Mas stare informace. Early 2019 tam bylo uplne nazacatku, ted ma vetsina lid co si v Evrope rezervovali TM3 toho 31. brezna 2016 napsane „Late 2018“. Potvrdi ti to kdokoliv tady na foru kdo si teslu rezervoval tak brzo. Jen nevim jak to maji lidi co dokonce vlastni S/X? Muze nekdo zdejsi potvrdit co tam ma? Ja S ani X nemam a mam tam late 2018.

    1. Mohl byste to prosím rozvést, jak to myslíte?
      Nevím, co to

      Mohl byste to prosím rozvést, jak to myslíte?
      Nevím, co to je ten TurboCord, ale z textu mi vyplývá, že díky němu dokáže auto nabíjet až 3,7kW a C-zero / ion / imiev přece od výroby nepustí do auta víc než 13-14A z 230V zásuvky.
      Z toho mi vyplývá, že Vaše auto dokáže nabíjet kapánek rychleji nebo se mýlím?

  6. Odpověď pro redakci za 2000 bodů. Ioniq je vyprodaný a
    Odpověď pro redakci za 2000 bodů. Ioniq je vyprodaný a Hyundai se soustředí na severoamerický trh. Ostatní auta nelze ještě koupit a do konce roku pravděpodobně ani nepůjde. A pak BMW představí 45 kWh baterii s reálným dojezdem kolem 300 km. Kde si mám vyzvednout 2000 bodu? 🙂

    1. +1
      Podle mě z těch jmenovaných může být „postrachem“

      +1
      Podle mě z těch jmenovaných může být „postrachem“ jedině nový Leaf, až bude (pokud udrží cenovku v rozumných mezích). Nissan se celou dobu snažil Leafy opravdu prodávat na všech trzích, včetně zapadlé ČR, zatímco ostatní „mají BEV v nabídce“…
      Specifický je Renault – Zoe je Evropská jednička, má slušnou baterku, ale v málo dotované ČR se ani nesnaží „mít v nabídce“ 🙁 Však ono za cca 850 tis Kč vč. DPH (41 kWh verze) takové menší autíčko není žádná láce…

        1. Tak jestli si to dobře pamatuju, kupoval jste „výběhový“
          Tak jestli si to dobře pamatuju, kupoval jste „výběhový“ model se slevou, tak tam to bylo „za malý“ příplatek 😉

          Když srovnám aktuální 41kWh 260km(EPA odhad) Zoe vs. 27kWh 183km(EPA) i3, tak mi +150 tis. za menší dojezd nepřipadá úplně málo 🙂
          Nepochybuji, že v jiných parametrech je i3 lepší, a to včetně 2 vzadu v pohodě vs. možná 3, ale nalepení na dveřích… Ale zase se v Zoe nemusí vpředu odpoutávat.

Napsat komentář