Autosalon Ženeva 2020: Volkswagen Touareg R plug-in hybrid

Na Ženevském autosalonu (5. až 15. března 2020) oslaví světovou premiéru nový Touareg R. Vrcholný model značky se tak nově bude prodávat také jako plug-in hybrid.

Touareg R je připraven na každou výzvu díky nejvyšší přípustné hmotnosti přívěsu 3,5 tuny a trvalému pohonu všech kol (4MOTION). Je také prvním vozem značky Volkswagen, jehož Travel Assist umožňuje asistovanou jízdu rychlostí až 250 km/h – a je navíc také prvním hybridním SUV s asistentem pro manévrování s přívěsem Trailer Assist.
foto: Volkswagen

Volkswagen Touareg R o výkonu 340 kW se s dostatečně nabitými akumulátory rozjíždí vždy v režimu elektrického pohonu „E-Mode“, a tedy s nulovými emisemi. Všestranný automobil může jet s elektrickým pohonem rychlostí až 140 km/h, při požadavku rychlejší jízdy se k elektromotoru přidá zážehový motor V6 (TSI) přeplňovaný turbodmychadlem. Touareg R dokáže překonat obvyklé vzdálenosti při každodenním dojíždění pouze s elektrickým pohonem.

Řidič intuitivně ovládá stav nabití akumulátorů v menu Hybrid na displeji informačního a zábavního systému. Dokonce i v závěru dlouhé jízdy si tak může ponechat dostatečnou zásobu elektrické energie pro dojetí do cílové oblasti ve městě s nulovými emisemi.

Volkswagen Touareg R

Volkswagen Touareg R
foto: Volkswagen

Systém řízení sady akumulátorů při zapnutém navigačním systému předvídavě zohledňuje také data o průběhu trasy a přizpůsobuje využívání energie v akumulátorech s cílem optimalizovat dojezd s elektrickým pohonem.

Hybridní pohon modelu Touareg R je tvořen především zážehovým motorem V6 (250 kW) se zdvihovým objemem 2995 cm3 a přeplňováním turbodmychadlem, elektromotorem (100 kW) a sadou lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 14,1 kWh uloženou pod podlahou zavazadlového prostoru.

Volkswagen Touareg R

Volkswagen Touareg R
foto: Volkswagen

Točivý moment je přenášen 8stupňovou samočinnou převodovkou (s funkcí manuálního řazení Tiptronic) a rozvodovkou sériově dodávaného pohonu všech kol 4MOTION.

Díky pohonu všech kol a velmi výkonnému hybridnímu systému (točivý moment 700 N.m) je Touareg R koncipován i jako velmi zdatné tažné vozidlo, za které lze připojit brzděný přívěs o hmotnosti až 3,5 tuny.

Nový model značky Volkswagen je navíc jako první externě nabíjitelné hybridní SUV nabízen s asistentem Trailer Assist. Asistenční systém pro automatizované manévrování s přívěsem je v modelu Touareg R funkční i v režimu výhradně elektrického pohonu.

Volkswagen Touareg R

Volkswagen Touareg R
foto: Volkswagen

Další novinkou je kromě toho nejnovější verze asistenčního systému Travel Assist, který poprvé umožňuje asistovanou jízdu rychlostí až 250 km/h. Samotná nejvyšší rychlost je přitom méně rozhodující než skutečnost, že nejnovější generace systému Travel Assist reprezentuje aktuálně nejvyšší evoluční stupeň asistenčních systémů Volkswagen na cestě k autonomní jízdě (IQ.DRIVE).

Technicky vyspělé SUV bylo koncipováno divizí vysokovýkonných vozů Volkswagen R, která tradičně vyvíjí nejsportovnější modely v portfoliu Volkswagenu. Touareg R přitom symbolizuje změnu paradigmat.

Je totiž prvním modelem Volkswagen R s externě nabíjitelným hybridním pohonem a současně je prvním modelem s hybridním pohonem, který zaujal postavení nejvýkonnějšího vozu značky Volkswagen.

tisková zpráva

13 Comments on “Autosalon Ženeva 2020: Volkswagen Touareg R plug-in hybrid”

  1. Asi takovej, jak to říkali o klimatizacích, el. topeních a
    Asi takovej, jak to říkali o klimatizacích, el. topeních a podobně.

    Tím jak roste požadavek na DS, tak distribuční soustava úměrně požadavkům roste.

    Stačí se podívat co jsme měli dřív. Nejžravější doma byla pračka, boiler a vysavač. Občas někdo řezal na cirkulárce.

    Dneska je to rychlovarka, mikrovlnka, klimatizace a to nemluvím o masivním nástupu topení elektřinou.

    1. Vždyť je tam jedna „perla“ za druhou… to snad nikdo
      Vždyť je tam jedna „perla“ za druhou… to snad nikdo normální nemůže dočíst do konce….
      Hlavně ty erudovaný výpočty…
      Jen náhodě např. když uvažuje o spotřebě elektřiny v závislosti na výkonu elektromotoru v autě. Jako že to pak tak daleko nedojede když budete více šlapat na plyn a podobné perly.

    2. Cena ropy pada kvuli cinske epidemii a ropna mafie ma na krku
      Cena ropy pada kvuli cinske epidemii a ropna mafie ma na krku dlouhodoby vyhled na sesychajici spotrebe kvuli elektromobilite. To musi ty ropne gangstery hodne desit ze rozdavaji podpasovky aby lidi odstrasili od EV. Ropne mafii preji obrovsky krach a bidu a mor.

      1. A to jsem ještě nedávno četl předpovědi „odborníků“,
        A to jsem ještě nedávno četl předpovědi „odborníků“, jak bude ropa zdražovat a že už nikdy nebude pod 100 USD/barel, že pomalu dochází, atd., atd. 🙂 A ono to spíš vypadá, že ropy je do aleluja a spíš poptávka klesá a s tím i ceny. A z toho jsou pak nervózní ty státy (a režimy), které jsou na tom závislé a nic moc jiného neumí.

        1. Hlavně, pokud si to umí tak hezky prolobovat do zákona jako
          Hlavně, pokud si to umí tak hezky prolobovat do zákona jako před lety tady v naší české kotlině. Ročně jim všichni platíme příspěvek na FVE (resp. příspěvek na vysokou výkupní cenu energie z FVE) miliardy KČ, za celou dobu už jsou to stovky miliard KČ a úplně zbytečně 🙁

    3. Blbosti, je třeba zajistit, aby se EV dobíjeli doma za tarif
      Blbosti, je třeba zajistit, aby se EV dobíjeli doma za tarif elektromobil v noci 22-06. Veřejné nabíječky pouze mimořádně za vysoké ceny, pak žádný problém nehrozí. Samozřejmě pokud by chtěli všichni dobíjet po práci v době největší špičky, tak nastane problém.

Napsat komentář