Autosalon Ženeva 2018: Mitsubishi e-Evolution Concept jako elektromobil budoucnosti vybavený umělou inteligencí

redakce - 23 Únor 2018

Koncept Mitsubishi e-Evolution Concept je technickým prototypem naznačujícím nové strategické směřování značky Mitsubishi Motors.Značka Mitsubishi v duchu své filozofie vytvořila výrazný a poutavý design, který zhmotňuje robustnost, autentičnost a funkční přednosti, typické pro vozy Mitsubishi.

Značka Mitsubishi v duchu své filozofie vytvořila výrazný a poutavý design, který zhmotňuje robustnost, autentičnost a funkční přednosti, typické pro vozy Mitsubishi.
foto: Mitsubishi

Vysoce výkonné SUV na čistě elektrický pohon zhmotňuje novou strategii značky v duchu nového celosvětového sloganu „Drive your Ambition“. Nová strategie Mitsubishi odráží progresivní mentální postoj zaměřený na inspirující design a výrobky stavějící na průkopnických vozech SUV a čerpající ze spojení elektrifikace a systémové integrace.

Mitsubishi je proslulé svojí dlouhou a bohatou historií. Když vyslovíme „Mitsubishi“, ihned nás napadnou osvědčené jízdní schopnosti v terénu v kombinaci se špičkovým pohonem 4x4.

Vlajkonošem špičkových schopností pohonu 4x4 nyní bude Mitsubishi e-Evolution Concept. Z designu uvedeného konceptu je zřejmá ochota zakousnout se všemi koly do vozovky i agilita velmi schopného cestovního vozu pro výpravy za hranice města.

Při pohledu z boku je zdůrazněn charakter SUV se svalnatými boky a spodní částí karoserie s výrazným zešikmením dovnitř, zde v kombinaci s vysokou světlou výškou a ostrou, výraznou charakteristickou křivkou v horizontálním směru.

Z krátkých převisů je zřejmá agilita vozu. Svalnaté ztvárnění rohových partií naznačuje mohutný točivý moment, který je každé z kol připraveno přenášet na povrch vozovky. Výrazné zkosení čelního skla v kombinaci s krátkými převisy vytváří jedinečnou siluetu, kterou dokáže nabídnout jen elektromobil.

Velký šestiúhelník na zádi se inspiroval krytem rezervního kola ikonického SUV značky, legendárního modelu Pajero, který je představitelem nejlepších terénních vozů a současně jednou z nejvíce kultovních kapitol v historii Mitsubishi.

Podoba zadního C-sloupku pak připomíná kýlovou plochu tryskového letadla. Aerodynamiku zlepšuje přívod vzduchu a difuzor v prostoru mezi C-sloupkem a zadním nárazníkem.

Díky absenci velkého spalovacího motoru pod kapotou měli návrháři více prostoru k realizaci zcela nového kokpitu. Přístrojový panel před řidičem zdánlivě pluje prostorem. Přístrojový panel staví na horizontálním provedení, charakteristickém pro všechny vozy Mitsubishi.

Informace se tradičně zobrazují nad vodorovnou osou, zatímco ovládací prvky najdeme o něco níže. Horizontální přístrojový panel v roli jakési libely elektronického hledáčku usnadňuje odhad náklonu vozidla při jízdě v terénu – další ukázka toho, jak forma následuje funkci.

Napříč celou přístrojovou deskou se rozpíná velký plochý displej. Zde se zobrazují venkovní podmínky, údaje navigace a další důležité pokyny. Velký displej lemují dvě menší obrazovky zprostředkující záběry přední a zadní kamery.

V komplikovaném terénu řidič ocení pohled kamery shlížející v místě předních kol, umožňující tak manévrování s dosud nevídanou přesností. Prosklení interiéru poskytuje prakticky neomezený rozhled 360°, kdy řidič získává pocit, jako by seděl v kokpitu stíhacího letounu.

Elektromobil e-Evolution využívá vysokokapacitní baterii a výkonné elektromotory s vysokým točivým momentem, poskytující hladkou a dynamickou odezvu, kterou se elektromobily liší od vozidel se spalovacím motorem.

Baterie pohonu je umístěna pod podlahou uprostřed vozidla, kterému propůjčuje nízké těžiště ve prospěch co nejlepší jízdní stability. Pohon 4WD s trojicí elektromotorů s ohledem na co nejlepší jízdní schopnosti využívá jeden samostatný elektromotor pro kola přední nápravy.

Ten doplňuje nový systém AYC (aktivní kontrola stáčení kolem svislé osy) s dvojicí elektromotorů, zajišťující koordinovanou činnost dvou zadních elektromotorů prostřednictvím elektronicky řízeného vektorování točivého momentu (zvlášť pro levé a pravé zadní kolo) v rámci systému AYC.

Všechny výše uvedené komponenty jsou začleněny do integrovaného systému S-AWC (Super-All Wheel Control) pro řízení pohonu všech kol, který je jedinečným produktem Mitsubishi.

Uvedené řešení se tak podepisuje na lepších jízdních vlastnostech při průjezdu zatáček a jistém záběru všech kol. Brzdy MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT bleskově a přesně regulují hnací sílu za pomoci elektrických brzdových třmenů, které nahrazují klasické hydraulické ovládání.

Fungování použitého řešení řidič pocítí a ocení prakticky okamžitě, dokonce i za nízkých rychlostí, kdy jsou síly příčného zrychlení nízké. Čistý elektromobil při jízdě po městě, na rychlostních komunikacích i silnicích plných zatáček vždy zajišťuje ostré a pohotové reakce, věrně odrážející záměry řidiče.

Systém umělé inteligence (AI)

Mozkem studie Mitsubishi e-Evolution Concept je systém umělé inteligence, který opět posouvá řidičovy schopnosti. Systém AI díky soustavě senzorů dokáže okamžitě sledovat změny stavu vozovky a aktuální dopravní situace, stejně tak jako záměry řidiče.

Jelikož systém dovoluje hladce koordinovat záměry řidiče s výkonovými charakteristikami vozidla, účinně podporuje řidiče všech schopností. Snazší a bezpečnější kontrola nad vozidlem pak znamená posun motoristických zkušeností na novou úroveň.

Díky speciální funkci osobního kouče v rámci systému umělé inteligence je možné řidiči předávat nové znalosti, a tak nenuceně zlepšovat jeho řidičské schopnosti. Systém si nejprve vytvoří celkový obraz o úrovni řidičských schopností a následně připraví výukový program.

Na jeho základě poskytuje rady prostřednictvím hlasového dialogu a velkého displeje na přístrojové desce. Ve výsledku tak řidič bez ohledu na úroveň schopností rychle získá vůz, který se chová přesně podle jeho záměrů, a brzy tak zakusí požitek z jízdy na dříve nepoznané úrovni.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

MITSUBISHI E-Evolution SUV - Video náhľad GARÁŽ.TV z autosalónu Ženeva 2018
youtube.com/watch?v=K76KM9Vvjtw

Obrázek uživatele Radovan

Přímé popření efektivity elektromobily. Na první pohled. Masa hmoty s minimem užitečného místa pro lidi a náklad. Jen ji bude pohánět baterie s elektromotorem. A to je přitom automobilka, co dala světu iMiev. Asi nové myšlení.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Pepa

Vypadá to skvěle,ale jak daleko je to od momentu ,kdy si ho Pepík koupí v bazaru za poloviční cenu?
Dožije se toho Pepík?
X krát jsem se rozhodoval,že do toho jdu,pak se dal na stůl papír a na jedné straně byli výhody a na druhé zápory,jezdím nadále ze spalovákem :(
Záporné je jenom to,že to stojí majlant a nemá to 4x4,nebo je to jen koncept.

---

Pepa

Začátečník vyrábí skutečná elektro auta, zatímco dinosauři plácaj bábovičky a žadoněj vo pozornost.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tyhle články je snad lepší vůbec nečíst ...

Že bych si taky nějaký koncept navrhnul? :)

http://www.spszr.cz/ecars.html

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter