Autosalon Ženeva 2014: Volkswagen Passat GTE - další plug-in hybrid

Jan Horčík - 30 Září 2014

Volkswagen to s plug-in hybridní ofenzívou nejspíš myslí vážně. Před rokem představil v Ženevě Volkswagen Golf GTE, který už je v Evropě v prodeji. Pro autosalon Paříž 2014 je připravena další klíčová novinka: plug-in hybrid Volkswagen Passat GTE.auto Volkswagen Passat GTE plug-in hybrid autosalon Paříž 2014 kombi

Kombi verze nového plug-in hybridního Volkswagen Passat GTE, který se představí na autosalonu v Paříži už za pár dnů
foto: Volkswagen

Nový plug-in hybrid Volkswagen Passat GTE se na trhu objeví už v polovině roku 2015. Využívá stejné pohonné ústrojí jako Volkswagen Golf GTE. Základem je tedy 1,4l TSI čtyřválec o výkonu 115 kW doplněný o elektromotor s výkonem 85 kW/330 Nm (je umístěn v převodovce). Převodovka je šestirychlostní automatická DSG se třemi spojkami.

Kombinovaný maximální výkon celého pohonného systému je 160 kW/400 Nm. Kombinovaná spotřeba podle NEDC je pro hybridní mód 2,0 l/100 km, v elektrickém módu si pak vyzobne 13 kWh/100 km. Výsledné emise by tak měly být kolem 45 g/100 km.

Díky 50l benzinové nádrži dokáže auto ujet bez problémů 1000 km na jedno natankování a nabití, tedy z Londýna do Paříže a zpět. Max. rychlost je omezena 220 km/h při hybridní jízdě. Při jízdě čistě na elektřinu je to 130 km/h. Čistě na elektřinu ujede auto až 50 km. Kapacita baterie je 9,9 kWh.

Baterii je možné dobíjet buďto z klasické 240V. Dobíjí se pak výkonem 2,3 kW a dobije se za čtyři a čtvrt hodiny z úplného vybití. Případně je možné si pořídit také wallbox, který dobije auto výkonem 3,6 kW za dvě a půl hodiny. Vůz bude k dispozici také ve verzi kombi.

auto Volkswagen Passat GTE plug-in hybrid autosalon Paříž 2014 kombi

Plug-in hybridní Passat bude velké terno především ve Spojených státech
foto: Volkswagen

Volkswagen kromě toho zatím neoficiálně potvrdil, že ve verzi plug-in hybrid se objeví také kontroverzní model Phaeton. Díky tomu bude opět nabízen také v , a to zhruba v letech 2018 až 2019.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Hodilo by se mi sem zveřejnit spotřebu čistě na benzin.

Jelikož můj CNG Passat na CNG žere cca 4,5Kg/100km, ale na benzin je na 7,5 litrech (což považuji dnes za moc)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

na baterky 2L/100km
na benzin 5.2L/100km

novinky.cz/auto/349052-volkswagen-passat-gte-ma-spotrebu-dva-litry-na-100-kilometru-ale-jen-pri-nabitych-bateriich.html

5,2 l / 100km?
Takže je to nový agregát od VW?

Obrázek uživatele Radovan

Další komický počin VW po eGolfu a eUP. Celých 50 km na elektřinu! Baterie 9,9 kW v tak velké krávě, když v malém městském Peugeotu Ion je 16 kW. Jak se zdá, hraní si na elektriku pokračuje.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Předně nemá smysl srovnávat kapacitu baterie elektromobilu a plug-in hybridu. A taky je potřeba dodat, že ten malý městský iOn je i ve výprodeji 2-3x dražší než srovnatelné benzínové vozítko a to tenhle Passat nebude (to by pak stál jak dvě Tesly).

Obrázek uživatele Radovan

Toť otázka. Srovnávat lze jak kapacitu, tak zejména dojezd, který se obvykle od kapacity odvíjí. Pokud chceme aby po městech jezdil Passat na elektřinu a mimo něj použil benzín, pak 50 km papírových je zatraceně málo.
Ion se dá sehnat i kolem 400 tisíc nový, jsem toho důkazem. Slabě ojetý i pod 400 tis. Kč. A samozřejmě je potřeba férově srovnávat. Rozměrově - uvnitř hlavně, protože vnější rozměry vozu mne nezajímají, to je jen plech co vozím sebou - je Peugeot Ion srovnatelný s Peugeotem 208, ne 108, protože má rozvor 2,5 metru. Na šířku uvnitř méně, proto je jen 4 místný. 147 versus 173 cm, tedy o 26 cm. Ovšem upřímně řečeno, sedět v 5 ve 208 se moc nedá. U 208 pak nejvyšší výbavy, což je příklad Ionu, s robotizovanou převodovkou, Ion má rovnou automat, stojí v běžných cenách 341-442 tis. Kč, v akční slevě 292-378 tis Kč. Ion bez prodloužené záruky, kterou je k 208 nutné také přikoupit, mne stál 430 tis. Kč. Takže rozdíl je před slevou dokonce až záporný a 208 dražší o 12 tisíc. Po slevě nejnižší 52 tisíc Kč (tj.cena paliva na 18,5 tis. km při 8 litrech spotřeby a 35 Kč ceny benzínu). Při dnešním ježdění kolem komína budu mít za rok +-16 tis. km najeto určitě. po půl roce už mám 9.
Co se ceny hybridu Passat týče nevím, ale klasické automobilky obvykle žádají tučné obolusy.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Pro mě 50 čistě elektrických km málo není a to jezdím Prahu křížem krážem. Celé je to o ceně. Pokud to bude někde na úrovni vyšší výbavy dieselu v automatu, tak nemám námitek. Pokud to má stát dvojnásobek spalovače, tak je to mimo mísu.

zlatá slova :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A v čem je potíž? Třeba to odradí firmy od flotil turbodieselů, zvlášť pokud to bude spolehlivé jako hybrid od toyoty. A manažírek si to dosviští na benzín do města a tam bude jezdit na elektřinu. Kde je problém?

Obrázek uživatele Radovan

To by bylo ideální, kdyby to tak manažírek dělal. Aktuálně se ovšem mamažírci předhánějí v třílitrových turbodízlech ve stylu tříletých prcků z pískoviště kdo ho má většího. Šéf ČEZu Daniel Beneš, u něhož by z hlediska předmětu podnikání firmy člověk elektromobil či hybrid logicky předpokládal, se v časopise Týden č.40/2014 sice o elektromobilech vyjádřil pochvalně, nicméně letos jím jel slovy dvakrát. Moloch ČEZ jich má aktuálně +-30. A překvapilo ho o prázdninách, když v Paříži uviděl 5 dobíjecích stanic a všechny byly obsazené. Dovede si to prý představit i v Praze. Takže manažírci asi do hybridu nepřejdou. Ryba smrdí od hlavy, místo aby šla příkladem.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V třílitrových snad ne, nekončí TDI na 2.0, teda krom tuaregu?:) Jo, chápu tvou skepsi, ale zase na druhou stranu, věci se dávají do pohybu, ne? Pomalu, ale jistě. Dnes je s ním rozhovor v HN, nečetl jsem ještě, ale avizovali v obsahu něco o pronájmu baterií a tak. Možná se mu jen prius 3. generace nelíbí, já ho zase miluju.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tam máte asi špatně uveden dojezd 1000km.. hybridní spotřeba je 2l/100km takže by při 50l nádrži měl být teoretický dojezd 2500km :)

Jo, ale to byste musel taky na každých 100km dobít baterii do plna. Těch 2l/100km je ve skutečnosti spotřebovaný benzín na těch zbylých několik km do 100, kdy už je baterie vybitá. Takže až budou pluginy s dojezdem jenom na baterii 100 a víc km, tak budou asi výrobci muset udávat nulovou nebo dokonce zápornou spotřebu benzínu, když by měli dál používat stávající absurdní způsob výpočtu.


e-stationAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrol