Renault EZ-ULTIMO završuje letošní trilogii koncepčních robotických vozidel Renault, která zkoumá možnosti sdílené mobility zítřka.
foto: Renault
EZ-ULTIMO, postavený na stejné platformě jako EZ-GO – první koncept trilogie, ztělesňující sdílenou městskou mobilitu pro všechny – a EZ-PRO, dodávkový specialista pro “zavážku posledních kilometrů“, představuje emocionálně působivé robotické vozidlo.
Luxusní řešení mobility, které libovolnému zájemci nabídne potěšení z přepravy coby součásti výjimečného a jedinečného zážitku. Zážitku, při němž cestování nabývá zcela nového významu.
Renault EZ-ULTIMO je plně elektrické, propojené a autonomní robotické vozidlo. Toto přepychové robovozidlo by mělo být nabízeno jako služba pro konkrétní cestu, okružní jízdu či denní pronájem. Pro uživatele bude dostupné vícero různými způsoby.
Specializované firmy, například pětihvězdičkové hotely či letecké společnosti, by tuto službu mohly nabízet jako doplněk ke svým stávajícím službám pro nejnáročnější klientelu. Svým zákazníkům by mohly nabízet zcela jedinečný, značkový a luxusní cestovní zážitek.
Nabízení této služby svým zákazníkům by mohli zvážit rovněž provozovatelé „ride-hailingu“ (jízd na přivolání) a mobility. EZ-ULTIMO může každý občas využít jak pro zvláštní příležitost (nabídku k sňatku, výročí nebo narozeniny, rezervaci v michelinské restauraci apod.), tak má-li prostě jen chuť využít službu luxusní mobility.
Renault EZ-ULTIMO je robotické vozidlo – bez místa pro řidiče – vybavené schopností autonomního řízení 4. úrovně v rámci mezinárodní pětiúrovňové škály SAE International. To znamená, že dokáže hlídat svou vzdálenost od vozidla před sebou, držet se v jízdním pruhu, přejíždět do jiného pruhu (např. při předjíždění) a odbočit na křižovatce.
Dokáže také samo sebe zabezpečit v případech mimořádných událostí v bezprostředním okolí, buď samo, nebo prostřednictvím svého propojení s řídícím centrem. Díky své autonomní technologii 4. úrovně je EZ-ULTIMO schopno jezdit jak po městě, tak v mimoměstském prostředí, například dojet na letiště nebo z hotelu k nějaké turistické zajímavosti. Aby to dokázalo, musí být splněny dvě klíčové podmínky:
Zóna provozu musí být jasně vymezena a zmapována v HD, aby vozidlo mělo mimořádně spolehlivé informace o své přesné poloze na silnici.
Vozidlo musí být propojeno se silniční infrastrukturou, například semafory, křižovatkami a případnými systémy pro výběr mýtného, aby jeho autonomní systém mohl předvídat jakákoli kritická místa či dočasné překážky na silnici.
Bez ohledu na prostředí jsou využívány stále tytéž senzory: radar, lidar, kamery a ultrazvukové senzory. Softwarová nastavení pak zpracovávají a analyzují data těmito senzory shromážděná, která se liší v závislosti na tom, zda vozidlo jede městem nebo mimoměstskou oblastí. Tato nastavení se automaticky přepnou, jakmile vozidlo detekuje změnu svého prostředí.
Spolupráce s Paříží
V červenci 2018 oznámily město Paříž a Groupe Renault svůj záměr sdílet svou odbornost a své dovednosti při rozvoji elektrické mobility pro Pařížany, obyvatele tzv. Velké Paříže a návštěvníky Paříže. Součástí bude rozvoj nabídky elektrických užitkových vozidel, včetně ride-hailingu a car sharingu, přičemž cílem je provozování flotily 2 000 elektromobilů do konce roku 2019. V současné době již působí v těchto oblastech:
Ride-hailing
Integrovaná platforma pro objednávky taxislužby a ride-hailingu Karhoo s více než 150 000 vozidly v Belgii, Francii, Německu, Irsku, Nizozemí, Španělsku a Spojeném království, kde její uživatelé mohou objednávat, měnit, sledovat a platit své jízdy.
Ride-hailingová služba Marcel, působící v Paříži a oblasti Velké Paříže a nabízející objednávání a přivolávání vozidel po 24 hodin denně a 7 dní v týdnu.
Car-sharing
Madridská služba pro sdílení elektromobilů Zity (500 ZOE), zavedená ve spolupráci s Ferrovialem v říjnu 2017. Pařížská služba pro sdílení elektromobilů Moov’in.Paris (100 ZOE a 20 Twizy), která je zaváděna ve spolupráci s ADA. Aplikace pro samoobslužný pronájem automobilu Renault Mobility, dostupná po 24 hodin denně a 7 dní v týdnu pro fyzické osoby i firmy.
Poklad Univerzity Karlovy v roce 1945 zmizel avšak indície
Poklad Univerzity Karlovy v roce 1945 zmizel avšak indície vedou kam jinam než dooooo Germánie !! :))))))))
seznamzpravy.cz/clanek/poklad-univerzity-karlovy-v-pekle-bombardovani-nezmizel-56730
Němci říkají, že vyřešili dieselovou krizi. Pro Česko
Němci říkají, že vyřešili dieselovou krizi. Pro Česko to bude znamenat jediné – masívní dovoz dízlpopelnic Euro 4 bez DPF :))
autoforum.cz/zajimavosti/nemci-rikaji-ze-vyresili-dieselovou-krizi-pro-cesko-to-bude-znamenat-jedine
Ale jo, dokážu si představit, že by mi to jako
Ale jo, dokážu si představit, že by mi to jako rozmazlenému synovi arabského šejka udělalo k 16. narozeninám radost.
Ako robotický pohrebák by to asi šlo. Inak hnusný hnus!!!!
Ako robotický pohrebák by to asi šlo. Inak hnusný hnus!!!!
Robotická auta budou přísně dodržovat předpisy, a tak
Robotická auta budou přísně dodržovat předpisy, a tak spíš než aerodynamický závodní tvar, bude vítězit pohodlí uzpůsobené možnosti cestou plně odpočívat. Tahle placka od Renaultu je asi názornou ukázkou, jak to vypadat nemá.
Souhlas. Ono je to asi one-men-car a tak pohodli na divanu
Souhlas. Ono je to asi one-men-car a tak pohodli na divanu snad bude. Ale jak do caru poleze, zda hlavou ci zadeli napred tezko odhadnout. Ideal by byl doplnkovy betl na nej si lehne a bokem se do utrob skutali. Nesmi prset!
Máte špatnou perspektivu, ty kola mají průměr 2m a
Máte špatnou perspektivu, ty kola mají průměr 2m a vevnitř je strip klub 😉
Hoďte to ze skály.
Hoďte to ze skály.
+1
+1
…..představuje emocionálně působivé robotické
…..představuje emocionálně působivé robotické vozidlo…..
Tak to zase ano, takový pocit hnusu jsem při pohledu na auto dlouho nezažil. Opravdu bych rád věděl, zda „pachatelé“ této ošklivosti a nepraktičnosti vůbec v reálném životě nějaké auto používají, nebo jestli to je jen partička single frikulínů, kteří nejvíce času tráví jen v kanceláři a metru, a auto mají max. jako zábavu :-/
Při té výšce je to dobrý akorát na spaní a na rakve.
Při té výšce je to dobrý akorát na spaní a na rakve. Ani sex si tam člověk neužije.
1* :)))))))))))))))
1* :)))))))))))))))
Přesně tak, pro rakve super. Na blbiny ty “tradiční”
Přesně tak, pro rakve super. Na blbiny ty “tradiční” výrobce užije, ale skutek (masová výroba BEV) utek.