Autosalon Los Angeles: Hyundai ukázal robotický Ioniq

Hyundai představil na autosalonu Los Angeles autonomní koncept Ioniq. Jako jedno z mála dnes vyvíjených robotických aut využívá LIDAR.

Hyundai představuje autonomní vozidlo s nově umístěným systémem laserového měření vzdálenosti LIDAR
foto: Hyundai

Vozidlo s elegantním designem ve stylu ostatních verzí modelové řady IONIQ je jedním z mála vyvíjených autonomních vozů, vybavených systémem LIDAR, jehož čidla jsou ukryta v předním nárazníku místo dnes obvyklého umístění na střeše. Díky tomu je zachován normální vzhled běžných vozů, který nevyvolává asociace se školním vědeckým projektem.

Cílem autonomního konceptu IONIQ bylo maximální zjednodušení systémů pro autonomní jízdu. Toho bylo dosaženo použitím předního radarového senzoru chytrého tempomatu SCC (Smart Cruise Control) ze sériově vyráběného vozu a kamer asistenta pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist), které jsou propojeny se systémem LIDAR.

Hyundai také vyvíjí svůj vlastní operační systém pro autonomní vozidla s cílem výrazně snížit nároky na výpočetní výkon. Výsledkem bude nízkonákladová platforma pro použití v budoucích modelech Hyundai, které budou cenově dostupné i pro průměrného spotřebitele.

Skrytý systém LIDAR umožňuje konceptu Autonomous IONIQ také určovat přesnou polohu okolních vozidel a objektů. Autonomous IONIQ je navíc vybaven následujícími prvky:

  • předním radarovým senzorem, který určuje relativní polohu a rychlost objektů před vozem a těmito daty podporuje plánování trasy
  • souborem tří kamer, které určují vzdálenost chodců, značení na vozovce a sledují dopravní signalizaci
  • anténou GPS, která určuje precizní polohu každého vozidla
    mapovými podklady s vysokým rozlišením od společnosti Hyundai MnSoft, které zaručují preciznost určování polohy a zahrnují informace o sklonu/zakřivení vozovky, šířce jízdního pruhu a údaje o značení
  • radarový senzor systému sledování slepého úhlu, který zaručuje bezpečnou změnu jízdního pruhu

Tyto prvky výbavy vycházejí z asistenčních systémů sériově vyráběného modelu IONIQ, mezi něž patří automatické nouzové brzdění AEB (Automatic Emergency Braking) s detekcí chodců, chytrý tempomat SCC (Smart Cruise Control), asistent pro jízdu v jízdním pruhu LDW (Lane Departure Warning) a asistent pro sledování vozidel přijíždějících ze stran při couvání RCTA (Rear Cross-Traffic Assist).

Vozidlo také začleňuje všechny autonomní funkce do stávajících systémů, aby byl zajištěn plynulý přechod mezi režimy s aktivním a autonomním řízením.

Hyundai Motor v letošním roce již získal licenci k testování svých autonomních vozů v městském prostředí. Hyundai Motor v současnosti testuje tři autonomní vozidla IONIQ a dvě autonomní vozidla Autonomous Tucson Fuel Cell ve výzkumném a vývojovém středisku společnosti Hyundai Motor v jihokorejském Namyangu.

Hyundai Motor představí svá autonomní vozidla v praktickém provozu na výstavě spotřební elektroniky CES (Consumer Electronics Show) v lednu 2017, kde budou dvě autonomní vozidla IONIQ jezdit po bulvárech Las Vegas.

Testování v Las Vegas je součástí aktuálního úsilí značky Hyundai o uvedení nejschopnějšího a nejbezpečnějšího vozu s funkcí autonomního řízení na trh.

Tyto vozy IONIQ, připravené pro testovací jízdy novinářů, si poradí s následujícími výzvami:

  • intenzivním výskytem chodců
  • semafory, značkami Stop a školními zónami
  • zónami práce na silnici a uzavírkami
  • zpomalovacími prahy
  • psy bez vodítka
  • hrajícími si dětmi
  • nákupními středisky
  • křižovatkami bez světelné signalizace
tisková zpráva

16 Comments on “Autosalon Los Angeles: Hyundai ukázal robotický Ioniq”

  1. To hodnocení autonomního
    To hodnocení autonomního Ionoqa mi připomnělo jiné oblíbené vozidlo T62. Také si poradí s intenzivním výskytem chodců, semafory, značkami Stop a školními zónami, zónami práce na silnici a uzavírkami, zpomalovacími prahy, psy bez vodítka, hrajícími si dětmi, nákupními středisky, křižovatkami bez světelné signalizace a dokonce na nic z toho všeho ani nemusí brát příliš ohled 🙂

    1. autochátra je to dále.
      autochátra je to dále. Klidně ať auta zlatí, ale pokud nezákonně zneužili směnky proti svým prodejcům a to v 1/3 případů(kdoví kolik ze zbytku prodejců klasicky po česku sklonilo hlavu před vrchností a vojensky srazilo paty), pak každý rozumně uvažující občan (nikoli ovčan ani ekonomista) zbystří a obloukem se Hnůjdajovi vyhne. Auto není rohlík a při dnešní složitosti elektroniky vozu budou tyto při problémech v autoservisech neopravitelné. A přístup automobilky již jak jsem zmínil je znám. Nikdo z občanů nemá takové zdroje jako 1/3 prodejců aby se soudně ubránil. Já vím tvrdé hodnocení, ale realita. Bohužel Škoda coby část koncernu je také již vyšachovaná a tak se nám ty evropské automobilky pěkně smrskly.

        1. ekonomika.idnes.cz/spor-mezi-
          ekonomika.idnes.cz/spor-mezi-nespokojenymi-a-dealery-automobilky-hyundai-konci-p5o-/ekonomika.aspx?c=A160609_114107_ekonomika_chrs

          někde proběhlo, že snad je to již pravomocné. Doufám, že se o link nezajímáš proto aby zmizel z vyhledávačů. O dnešním stavu manipulace s veřejným míněním nemám nejmenších pochyb.

          1. ono to nie je tak celkom
            ono to nie je tak celkom košér napísané: automobilka NIE JE jej ČESKÉ zastúpenie (mimochodom, organizačná zložka slovensko sa správa úúúúplne ináč), takže českých dýlerov ZDIERAJÚ českí šéfovia. niečo podobné som zažil u nemeckého kapitalistu – slovenskí vedúci nedovolili slovenským zamestnancom rozprávať sa s nemčúrom, keď navštívil svoju fabriku na slovensku. ono totiž radový robotník vedel spisovne nemecky, na rozdiel od vedúcich.

        2. a do třetice. Opravdu byste
          a do třetice. Opravdu byste si koupili vůz od takovéhoto výrobce? Fakt byste se nebáli jak vy.ebe s vámi? Já si své práce vážím dost na to abych raději připlatil a šel jinam, než ztratit tak velký balík peněz za který se auto směňuje.

          ekonomika.idnes.cz/hyundai-ma-platit-byvalym-dealerum-desetimiliony-fv3-/ekonomika.aspx?c=A161005_2277190_ekonomika_rts

      1. Holt sen o vlastním
        Holt sen o vlastním domečku a vlastním autě si vybírá svojí daň.
        Lidi z LA jsou úplně nadšený hned z prvního dne používání autopilota v jejich Tesle. S autopilotem se nechaj odvézt přes otravný zácpy a pak popadnou volant a užijou si jízdu a akceleraci a můžou zapomenout na frustraci z dopravy. Efekt je dokonce tak silný, že spousta těch boháčů do 2 měsíců po koupi Tesly vymetla svoje garáže a prodali všechny svoje zbytečný Ferari, Lamba, Porsche a jiný auto harampádí.

      2. Problém je, že tihle lidi
        Problém je, že tihle lidi jeli na díkůvzdání. Někteří do LA často ze vzdálených okolních měst a zase naopak. Takže metro by vám bylo totálně k ničemu. A stejně tak hromadná doprava, která v USA jaksi nefunguje, protože obsluha všech zapadlých koutů světa je HD totálně neefektivní. USA má mnohem řidší osídlení než ČR, takže obsluha hromadnou dopravou nedává často vůbec smysl.

Napsat komentář