Autosalon IAA Frankfurt 2017: představí BMW plně elektrickou řadu 3?

Na frankfurtském autosalonu IAA 2017 se kromě nového elektromobilu BMW i3s objeví také další „velmi zajímavé překvapení“. Řekl to aktuálně předseda automobilky Harald Krüger.

Elektromobil BMW řady 3 jako elektromobil? Uvidíme možná už na letošním frankfurtském autosalonu.
foto: BMW

Teď je jen na nás vyspekulovat, o co vlastně půjde. Předně, mohlo by to být nedávno oficiálně potvrzené BMW i8 Roadster. Jsou tu ale i četné další možnosti.

Spekulace hovoří také o tom, že BMW vyvíjí společně s Toyotou novou vodíkovou X7. Obě automobilky uzavřely spolupráci v oblasti vodíku už v roce 2013.

Poslední spekulace hovoří o tom, že do Frankfurtu míří plně elektrická řada 3. Tu by mohlo BMW postavit přímo proti Tesla Model 3. Nic z toho není jisté, nic není potvrzené. Jasné je jen to, že nás BMW (doufejme, že příjemně) překvapí.

58 Comments on “Autosalon IAA Frankfurt 2017: představí BMW plně elektrickou řadu 3?”

    1. je to smutne, ale je to tak 😉 Elektromobiliste casto spise
      je to smutne, ale je to tak 😉 Elektromobiliste casto spise prezentuji svoje zbozna prani misto realnych informaci, ale tezko jim to mit za zle, kdyz je vlastnictvi elektromobilu v dnesni dobe hlavne zalezitosti obrovskeho nadseni pro vec.

    1. No, ve Vesci se zdá, že ČEZ konečně začíná budovat
      No, ve Vesci se zdá, že ČEZ konečně začíná budovat nabíječky pro síť Ten-10, tedy tři stojany naráz. To už je o něčem jiném. Nicméně je už několik nabíječek, které by si zasloužily zdvojit. Třeba Hradec, pár kousků v Praze a tak.

  1. Inženýři v Mnichově se už léta zásadně nepouští do
    Inženýři v Mnichově se už léta zásadně nepouští do ničeho složitějšího. Proto vůbec nepochybuju o tom, že nás nic překvapujícího nečeká. Klidně se vsadím, že to rozhodně nebude elektromobil s použitelným dojezdem, natož aby byl za rozumné peníze, ačkoli bych si to moc přál.

      1. Nejsem sice hravý, ale klidně něco navrhněte oč se
        Nejsem sice hravý, ale klidně něco navrhněte oč se vsadíme.
        Já tvrdím, že to nebude BMW řady 3 s plně elektrickým pohonem na akumulátor a pokud ano, určitě nebude mít delší reálný dojezd, než 250 km a současně nebude stát pod 1 milion Kč.
        A vodíková X7 to nebude na 100%. To by už byla úplná volovina.
        Mě by dávalo smysl představení nějaké vize anebo konceptu, např. i5, který se bude v upravené podobně vyrábět nejdříve za několik let.

      2. Aha, tak už se radši nesázejte. Začíná prosakovat, že
        Aha, tak už se radši nesázejte. Začíná prosakovat, že by mělo BMW představit předprodukční koncept plně elektrického Mini, který se plánuje na rok 2019, což přesně odpovídá mému předpokladu, že se Inženýři v Mnichově opět nepustili do ničeho složitějšího, ale jak rád bych se pletl.

  2. :))) tak od germánský automobilky věčně v závěsu
    :))) tak od germánský automobilky věčně v závěsu medvěda to aby si náhodou nevobrousila korouhvičku prorážení pokroku a 2013 dokonce v kolaboraci s japkem už 2017 tj 17 let nového tisíciletí fuč a 5 let po TESLE žádné „velmi zajímavé překvapení“ už nečekáme :)))))

    hybrid.cz/bmw-40-let-elektromobilu-ktere-jste-si-nemohli-koupit

    PS: jedině snad Vodíkový vyvíječ HHO do kufru i3jky místo vzteklýho REXe :)))))DDD ctrl+c

    1. Ano, asi tak stejna konkurence jako auto za 0.5M s lepsimi
      Ano, asi tak stejna konkurence jako auto za 0.5M s lepsimi parametry a dojezdem 1000km! Takovych snu ma kazdy plnou pr.. 🙂
      Jinak pokud si vazne myslis, ze BMW ukaze nejake auto, ktere bude cenou a parametry jen vzdalene konkurovat TM3 a NEbude to koncept, tedy ze ho zacne po statisicich vyrabet a prodavat behem pristiho roku, tak bys mel asi trochu vystrizlivet 🙂

            1. A tím si mi ukázal co?
              V pořádku není, že ostatní

              A tím si mi ukázal co?

              V pořádku není, že ostatní výrobci nebudují nic a dělaj mrtvý brouky. Tady máte auto a o zbytek ať se postarají jiní, to není naše starost, stejně jako u spalováků. To že by se třeba dopředu dohodli na společným postupu tak to už je ani nehne. Nakonec to tak skončí, ale bude to stát spoustu času, peněz a starostí a bude kolem toho spousta hádek a vyhozenejch peněz. Serou na to, potřebujou prodat ještě spousty spalováků, tak co by se starali.

                1. Jak bezstarostná a hustá bude ta síť Audi a Nissan
                  Jak bezstarostná a hustá bude ta síť Audi a Nissan nabíječek? Je to stejně rychlý jak SC? Taky přijedeš ke stojanu, píchneš to tam a nic neřešíš? Kolik je stáni na každý nabíječce? Jak je to integrovaný s autama a s plánováním cesty v navigaci? Vidíš v autě, zda je vzdálená nabíječka obsazená nebo ne?

                2. O vikendu jsem si neplanovane zahral s Teslou na odtahovku.
                  O vikendu jsem si neplanovane zahral s Teslou na odtahovku. Prejel jsem pri tom diky SC Nemecko za jeden den tam a zpet a sam zasnul jak v pohode.
                  Pro neverici jsem to tentokrat dukladne zdokumentoval. Kazde nabijeni a spotrebu mezi kazdym nabijenim. Chystam se to sepsat do clanku sem na Hybrid. Snad se k tomu konecne dostanu vecer.

                3. No snad to pan Horčík „otiskne“. Psal, že jen když to bude
                  No snad to pan Horčík „otiskne“. Psal, že jen když to bude zajímavé. 🙂

                4. tak bych to hodil na nějaký free www stránky jako text a
                  tak bych to hodil na nějaký free www stránky jako text a sem do komentu odkaz

                5. Rádi a pravidelně publikujeme praktické zkušenosti
                  Rádi a pravidelně publikujeme praktické zkušenosti uživatelů elektromobilů (či jiných alternativ) a podle toho co Michelin píše, nebude ani on výjimkou.

                6. Tak se těším na reportáž, jsem zvědav, kolik to bere
                  Tak se těším na reportáž, jsem zvědav, kolik to bere při táhnutí auta, to musí být zvláště do kopce masakr.

                  Kdybych jel Soulem do Dusseldorfu, tak jsem to napočítal asi na 18 hodin s nabíjením (/bohužel na jedné zastávce lze nabíjet pouze 7kW) a cestovní rychlostí 130km/h 🙂

                  Možná znáš tenhle skvělý plánovač pro Teslu, naplánoval to Praha-Dusseldorf na 8 hodin včetně nabíjení při rychl. 130 km/h. Kdybys jel 65km/h tak by to trvalo 17 hodin, tak bys tam stejně dorazil o něco dříve 🙂

                  https://www.evtripplanner.com/planner/2-8/?id=7c7p1qh2

                7. Uz to mam na hrubo sepsane. Snad dnes najdu cas to doladit.
                  Uz to mam na hrubo sepsane. Snad dnes najdu cas to doladit.

                  Ten planovac neznam. Zajimava vec, ale Teslu X P100D jsem tam bohuzel nenasel.

                8. Po přihlášení si můžeš doplnit libovolné auto.
                  Po přihlášení si můžeš doplnit libovolné auto.

                9. No, tady asi tak jako síť SC ne… 😉 Tady je SC na každým
                  No, tady asi tak jako síť SC ne… 😉 Tady je SC na každým rohu… 😀 Jsem obyčejný člověk který vlastní EVčko už víc než rok, mám najeto více než 50.000 km a potkal jsem napříč touhle republikou a všude tam kam jsem jel jen jeden SC, takže pro mne o ničem i kdyby jsem měl Teslu. Prostě bych byl pořád závislý na nabíječkách jiných provozovatelů, takže pro mne a spousty jiných lidí je jejich síť k ničemu, alespoň tady. Nehodlám jezdit do Německa ani jinam za hranice a pokud tady nevybuduje Tesla síť jako tam, tento argument při koupi tohoto vozu padá, s tím souvisí i další a to je prodejní nebo servisní síť – taky 0. Takže si počkám ještě na jiné hráče…

                10. ..aby ses ale nekdy dockal 🙂
                  ..aby ses ale nekdy dockal 🙂

          1. Ta síť by hlavně měla být přístupná všem, ne jen
            Ta síť by hlavně měla být přístupná všem, ne jen jedné značce. Kdyby si každá značka postavila vlastní síť, tak bude všude jen hromada stojanů s různým logem, to opravdu někdo chce aby města, parkoviště a odpočívadla plná různých stojanů? Ano zastavme si všechno stojany, to je super nápad.

            A to píšu jako majitel Tesly S který může síť Superchargerů využívat dokud mi S bude jezdit, a pak i další majitel, a další majitel, a další majitel, prostě dokud dané auto bude pojízdné a způsobilé provozu.

            Elektřina je jen jedna, bez ohledu na konektor nebo znak na kapotě auta.

            1. To říkáš jak kdyby jsme vo tom rozhodovali snad my
              To říkáš jak kdyby jsme vo tom rozhodovali snad my :))))
              To víš že to tak dopadne, misto s toho aby se všichni dohodli už na začátku, tak to bude jen velkej chaos, bude to nekomatibilní protože tak to maj všichni kapitalisti rádi, budou spolu bojovat, velký budou požírat malý, pak budou muset předělávat konektory a nakonec zbude jen pár hráču co uzavřou kartel a pak je bude EU klepat několik let přes prsty a teprve pak cca po 15 až 20 letech budem mít opravdu jakž tak jednotný systém nabíjení. Něco jako nabíjení u mobilů. Teď na to každej háže bobek, vůbec jim to nedochází.

              Ale upřímně nabiječky nejsou takovej ohromnej krám jako benzínky, takže můžou bejt úplně všude, v tom nevidím vůbec žadnej problém.

      1. Nevím, ale podívej se kolem sebe, u nás nikdo EV nechce a
        Nevím, ale podívej se kolem sebe, u nás nikdo EV nechce a ani v Evropě bez dotací to není žádná sláva. Navíc BMW, Mercedes a podobné značky jsou i výrazem společenského postavení. To že tady Tesla prodá první roky několik set tisíc aut vůbec trh nepozná, je to kapka v moři (prodej aut v EU za květen 1,5 mil.). Když se podíváš do statistiky, drtivá většina lidí v EU si nekoupí auto nad 900 tis. Kč.

        1. Nikdo netvrdi ze ma TM3 konkurovat oktavkam a daciim. Za rok
          Nikdo netvrdi ze ma TM3 konkurovat oktavkam a daciim. Za rok 2016 se v EU prodalo 709k aut stredni luxusni tridy dohromaty, tedy auta kterym TM3 konkuruje (celkem 13 znacek od Mercedesu C-class, pres BMW 3,4 az po Audi 4,5 ,Jaguar XE a Volvo S/V60) ….pouhopouhych 709k kusu. Ted si predstav ze do Evropy dorazi TM3 a za rok tu proda 200k-300k kusu…okamzite se stane nejprodavanejsim vozem v dane tride a jako blesk z cisteho nebe totalne vysere vsechny ty nemecke konzervy. Tomu rikam revoluce.

          1. V EU je průměrná cena prodávaných nových aut cca 26 tis.
            V EU je průměrná cena prodávaných nových aut cca 26 tis. EUR. Tesla není pro BMW, Audi, Mercedes apod. žádná konkurence, tihle zákazníci kupují auta úplně z jiných důvodů než aby ušetřili. Tesla 3 navíc není žádné luxusní auto a přesto v pěkné výbavě s teoretickým dojezdem 500km bude stát 50 tis. EUR, tedy podobně jako Mercedes E, nebo BMW 5 a ty tomu opravdu věříš, že lidi to vymění za tyhle auta? Vymění, když jim to prostě někdo nařídí, tedy zakáže spalovací motory. My všichni jsme tady fandové a každý se na mě usmívá s pocitem, že jsem jen blázen, kterého to baví, nic víc. Neznám nikoho kolem sebe, kdo by si to chtěl koupit a že znám opravdu hodně lidí. U nás se prodá více amerických benzínových veteránů s motory 5-7 litrů než EV aut.

            1. TM3 je cenove naprosto srovnatelna, jak luxusem tak parametry
              TM3 je cenove naprosto srovnatelna, jak luxusem tak parametry jako ony mnou zminovane auta. BMW 3 koupis take za 50k, staci se podivat do cenilku. Jestli si myslis ze BMW 3 v holobytu snad konkuruje TM3 za 50k, tak jsi uplne mimo a neznas fakta.
              A jesli lide tyhle fosily vymeni za TM3? No za Teslu S lide tyhle BMW a Mercedesy vymnenuji velice radi a proto se taky v US stalo Sko nejprodavanejsim vozem v danem segmentu. Takze nemam duvod verit ze to same ceka TM3 a jeji potencialni konkurenci.
              Koneckoncu, kdo by nechtel auto, co jezdi za zlomek ceny, ma lepsi zrychleni, autopilota, vetsi bezpecnost za stejnou cenu jako konkurence? 😀
              BTW ja mam kolem sebe 3 lidi co maji Sko, jednoho s Xkem..a cca 4 lidi co vazne uvazuji o TM3…asi se kazdy pohybujem v jinych kruzich

                1. Možná proto, že aktuálně pokud chtějí čisté EV tak
                  Možná proto, že aktuálně pokud chtějí čisté EV tak nemají alternativu, nicméně jakmile tyto značky začnou opravdu prodávat čisté EV v třídě jako BMW 3,5 a X5 tak se nebojím že nebudou mít zakazníky. Nic proti Tesle, která je určitě v mnohém průkopnická, ale jak i testy spolehlivosti a průzkumy např. v USA ukazují, tak ne zcela spolehlivá, alespoň na úrovni evropských značek. Většina zákazníků Tesly si toto nepřipouští a je jim to možná i jedno, ale pořád se jedná z globálního pohledu o pár nadšenců.

                2. Jo kdyby byla Tezla jó špatná tak by jí za ty prachy
                  Jo kdyby byla Tezla jó špatná tak by jí za ty prachy nekupovali ani omylem. Mimochodem i majitelé Tesel se s Teslou souděj, jak v Americe tak i myslím v Norsku a žádají různé kompenzace za špatně uvedené výkony baterií apod.

                  Spolehlivá na úrovni Evropskejch značek? Mno ten Korejec co demonstrativně devastuje před Mercedes dýlerstvím svého zánovního Mercedesa golfovejma holema, kterého nebyl výrobce schopen opravit protože díky náhlému zastavování auto ohrožovalo jeho rodinu co v tom vozil, zatímco mu výrobce tvrdil, že auto je v pořádku je více než výmluvné. Co provádí Porsche svejm majitelům, který se teprve po výmluvných YT videích s milionovou sledovaností milostivě uvolí k řešení a nápravě evidentního zmetku na zakázku?!? Jako sorry, ale to bylo moc. Nebo příběh někoho zde a jeho zánovního BMW X12 a pálky za servisy?? No fuj tajxl, evropská auta díky globalizaci a elektronizaci šli s kvalitou asi taky pěkně do hajzlu.

                  https://www.youtube.com/watch?v=Du003tnXxHI
                  https://www.youtube.com/watch?v=-eXUnZrykDY

          2. Já myslím, že v tak velkém měřítku, jak popisuješ,
            Já myslím, že v tak velkém měřítku, jak popisuješ, nemůže evropská „TM3 revoluce“ nastat dřív, než bude vyrábět Tesla továrna v Evropě. Protože továrna ve Fremontu bude muset krmit především americký hlad 😉
            Ale americký trh je zajímavý i pro evropské automobilky, viděli jsme, jak VW šel v USA s e-Golfem pod cenu Leafa, zatímco v Evropě je to naopak, tady se považuje za „skoroprémiovku“ :-D.
            I když jim TM3 ten trh dražších vozidel IMHO úplně nezbortí, jak píšeš, stejně to tradiční automobilky zabolí, protože na těch dražších modelech právě vydělávají, i když prodají míň kusů než těch levnějších masovek…

      2. Supercharger zdarma v EU skoro nikdo kromě taxíkářů
        Supercharger zdarma v EU skoro nikdo kromě taxíkářů nepotřebuje.
        Na 95% jízd stačí dojezd přez 300 km, a na zbytek si prostě normálně zaplatíš za nové standartní pro Evropu budované rychlonabíječky s násobným výkonem 350 kW.

Napsat komentář