Auta na CNG budou mít dálniční známku za polovinu

redakce - 29 Říjen 2020

Vozidla poháněná stlačeným zemním plynem (CNG) neboli metanem přinášejí svým majitelům hned několik výhod. Je to například cena paliva, která je ve srovnání s benzínem a naftou výhodnější díky výrazně nižší spotřební dani.Škoda Octavia G-TEC v nejnovější generaci nabízí úsporu i dlouhý dojezd

Škoda Octavia G-TEC v nejnovější generaci nabízí úsporu i dlouhý dojezd
foto: Škoda

Cena za palivo o 10 korun nižší než u litru benzínu. Síť plnicích stanic CNG se neustále rozšiřuje, a zatímco na konci loňského roku se jejich počet přehoupl přes 200, aktuálně jich funguje už 214.

Podnikatelé také nemusejí platit silniční daň, a navíc mohou využívat slevu 2 Kč za kilogram CNG v největší síti plnicích stanic v Česku. Od letoška už jezdí automobily rovněž na bioCNG a novinkou od roku 2021 by měla pro auta na CNG platit 50% sleva na dálniční známku.

Každý měsíc nová plnicí stanice CNG

Podle nejnovějších údajů Českého plynárenského svazu (ČPS) jezdí v Česku na CNG již skoro 27 tisíc vozidel, což je o necelou pětinu více než před rokem. V meziročním srovnání také výrazně narostl počet plnicích stanic CNG, kterých je dle ČPS aktuálně 214 a jsou zastoupeny rovnoměrně po celém území Česka.

„Celkově přibývají plničky CNG tempem alespoň jedna za měsíc. Dvoustá plnicí stanice byla otevřena před rokem na začátku října v Šumperku společností Innogy. Ta současně provozuje největší síť plniček CNG, kterých je od letošního října už 64, poslední byla nedávno otevřena ve Strakonicích,“ říká Damir Duraković, generální ředitel nákupní aliance Axigon, jež firmám poskytuje CNG tankovací karty.

Spotřební daň je o 10 korun nižší než u benzínu

Nejvýraznějším přínosem CNG je pro vaši peněženku především samotná cena paliva. Její příznivá výše je dána hlavně nižším daňovým zatížením. Zatímco spotřební daň činí u benzínu za každý litr 12,84 Kč a u nafty 10,95 Kč/l, u CNG je daň 2,80 Kč/m3.

Na čerpacích stanicích se obvykle uvádí cena za kilogram CNG, pro porovnání s benzínem je ale třeba kalkulovat s cenou za metr krychlový CNG, protože právě tento objem odpovídá z hlediska obsahu energie v palivu litru benzínu.

Daň z plynu je tak oproti spotřební dani benzínu o více než 10 korun levnější a stát přitom minimálně do roku 2025 garantuje, že za stanovených podmínek nepřekročí 3 koruny za metr krychlový CNG.

Výhody pro podnikatele: Sleva 2 Kč/kg ve třetině sítě a nulová silniční daň

Cena CNG se aktuálně pohybuje v průměru okolo 27,50 Kč za kg, což je asi 19,60 Kč za m3. Benzín i nafta v posledních měsících kvůli ekonomickému útlumu v souvislosti s koronavirovou krizi výrazně zlevnily, třeba Natural 95 nyní stojí v průměru přes 28 Kč/l. I to je ale stále výrazně více než metr krychlový CNG.

Naplno se pak úspora na palivu samozřejmě projeví při vyšším nájezdu, což se týká hlavně živnostníků a firem. Ti jsou navíc u vozidel na CNG s největší povolenou hmotností do 12 tun osvobozeni od silniční daně a současně pro ně dodavatelé plynu poskytují slevy.

„S využitím naší CNG karty lze v největší síti Innogy, která pokrývá skoro třetinu plniček, odebírat CNG se slevou 2 koruny za kilogram. Za metr krychlový to dělá ve výsledku průměrně něco přes 18 korun, což odpovídá desetikorunové slevě na litr benzínu,“ uvádí Damir Duraković s tím, že díky sdružené poptávce v rámci nákupní aliance se kvůli lepší ceně žádný živnostník ani firma nemusí vázat k minimálním odběrům.

50% sleva na dálniční známku od roku 2021

Novinkou je výrazná sleva na dálniční poplatky. Zákon od nich už od letoška osvobodil například elektromobily. Od příštího roku se pak zavádí elektronická dálniční známka, a s tím i cenové zvýhodnění jejího nákupu pro vozy na CNG nebo bioCNG (biometan).

Výši tohoto takzvaného časového poplatku stanovuje nařízení vlády, jehož aktuální podoba počítá s ročním poplatkem u konvenčních paliv ve výši 1 500 korun, zatímco u vozů na CNG s poloviční částkou 750 korun.

Třicetidenní dálniční poplatek vyjde standardně na 440 Kč, u CNG by to mělo být 220 Kč. Desetidenní poté na 310 Kč a u CNG opět polovina, tedy 155 Kč.

BioCNG je výrazně šetrnější k planetě

Pomineme-li všechny ekonomické výhody zemního plynu neboli metanu, stále je tu ještě hledisko ekologické. I když je zemní plyn šetrnější k životnímu prostředí, stále jde o fosilní palivo. Na trhu se však objevila i jeho emisně čistá varianta vyrobená z obnovitelných zdrojů v podobě biologicky rozložitelného odpadu.

Takzvaný biometan je už od loňska vtláčen do distribuční sítě zemního plynu a v tomto roce začaly na jeho stlačenou verzi bioCNG jezdit také automobily.

Z pohledu celého životního cyklu paliva je uhlíková stopa biometanu oproti fosilnímu metanu o desítky procent nižší. Chemicky jde přitom o totožné a navzájem libovolně mísitelné produkty, takže nejsou třeba žádné dodatečné úpravy motorů nebo dalších technologií.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Zdravím,
má někdo prosím informace, zda je v ČR nějaká veřejně přístupná stanice, na které lze koupit čisté bioCNG?
Děkuji.

---

Škoda Octavia 1,4 TSI G-Tec:
Vůz na CNG jako přechodné řešení, než budou finance na EV :-)

Těžko, všechny plničky jsou pokud vím připojené na standardní plynovou síť, kapacitně by těžko někdo vyrobil tolik biometanu aby pokryl spotřebu.

LPG beru jako elektromobil dostupný pro všechny.

To je pomerne odvazne tvrzeni.

Vyzkoušejte a uvěříte.

Ne, dekuji, jezdim na CNG. :-) Manzelky benzinovy Rapid bere 6ll , pri najezdu 12-15 tis za rok by to nedavalo smysl.

Obrázek uživatele Cipísek D

na CNG neboli ruský plyn s 200 bar metáku pod dětskou autosedačkou no tak to se máš čím chlubit :))

---

3.svhv TEZLATREJTRS za BTC MLASK kumpáni=MSTR+PYPL... pohlavný nepriateľ !! https://youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJCE dyž GERMAN drbe ČEZKÝ ;) NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) 3seperou 4týbaterky 5týQuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

A kolik km ujedete na plnou nádrž CNG? Já újedu na plyn 600km, a to rozhodně nejezdím na spotřebu.

Ujedete na jedno plnění LPG 600 km? To mě překvapuje, jak velkou máte bandasku? Já dám 400-450, na delší trase klidným tempem 500km. Záleží na ročním období ( v zimě nafoukáte i o 2-3kg víc, je zima, plynu se na hmotnost vejde víc) Jezdím Oktávou 1,5 G-tec, 18kg falšky celkem. Měl jsem předtím GOLFA VII tam byl dojezd cca 320 a ten rozdíl 100 km na jednu nápň je hodně znát, nemusím moc řešit kd enaberu. Ale měl 55l standardní nádrž, což se třeba v Chorvatsku hodí:-)

Nádrž má myslím 52l ale tankuju okolo 45 litrů. Stará dobrá O1 ;)

Cili to neni toroidní místo rezervy, ty mají tak 30l , ne? Co je O1?

Tak jste mě přinutil podívat se do papírů, ano je to toroid a dokonce 52,5 litrů. Samozřejmě zůstává 50l nádrž na benzín, takže když to sečteme 600km na plyn plus 700km na benzín tak to máme krásných 1300km.
O1=jedničková oktávka:)
LPG zdar!

Tak to je fajn, za mě cokoliv nad 400 km v každém počasí a jízdním režimu už je OK, včetně EV. Jestli 1000 nebo 1300 už je skoro jedno, nehledě na to že asi na benzín jezdíte minimálně. Musím říct, že rozdíl mezi 1,4 a 1,5 G-tec je fakt citelný, kromě 20 K navíc i tišší a úspornější. Zdá se ovšem že pro koncern to je ve vývoji CNG konečná.

No jo holt budoucnost patří elektrice...

Vypadá to tak, jiné alterntivy jako vodík jsou zatím v plenkách.

Vypadá to tak, jiné alterntivy jako vodík jsou zatím v plenkách.

Obrázek uživatele Cipísek D

1,5 G-tec, 18kg falšky fujtajks to sou už ty po stahovačce vyměněný nebo už maj taky rezatý hrdla?? :)) PS: chtěl jsem říct odjištěný konzerví rozbušky!! :)))

---

3.svhv TEZLATREJTRS za BTC MLASK kumpáni=MSTR+PYPL... pohlavný nepriateľ !! https://youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJCE dyž GERMAN drbe ČEZKÝ ;) NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) 3seperou 4týbaterky 5týQuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Z pohledu emisí dost pravdivé - za 30 - 50 tis může každý majitel trochu staršího spalováku takto svoje emise omezit.

---

Pochybuju ze majitel stare sunky si da LPG aby zachranil planetu. Mnohem vic pro ni udela kdyz da auto do srotu a koupi si nove. Za me jsou nejvetsi zlo naftaky, samozrejme predevsim stare a to plati take pro nakladni a autobusovou dopravu kde prumerne stari astav vozidel jeste horsi.

Obrázek uživatele Cipísek D

omezit svoje emise lokálně! nečudit sousedoj pod nos typako, na světový klimatycký emise ti každej zvysoka srrr protože sou s vymlaskanými starty raket https://www.elonx.cz/prehled-startu/ lodním mazutem a leteckým petrolejem leda tak pro srandu králíkům fosn ;)

---

3.svhv TEZLATREJTRS za BTC MLASK kumpáni=MSTR+PYPL... pohlavný nepriateľ !! https://youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJCE dyž GERMAN drbe ČEZKÝ ;) NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) 3seperou 4týbaterky 5týQuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Kdyz neumis psat slusne tak netravuj vychodocesky pako.

Obrázek uživatele Cipísek D

netřeba psát jak ti vrchnost dyktuje ale věcně to má smysl ty ústecký pako.

---

3.svhv TEZLATREJTRS za BTC MLASK kumpáni=MSTR+PYPL... pohlavný nepriateľ !! https://youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJCE dyž GERMAN drbe ČEZKÝ ;) NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) 3seperou 4týbaterky 5týQuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Jednak nejsem z Ústí ani jednoho a jednak bys měl uvažovat o doučování ČJ a slušných mravů pro začátek, chápu, že ve spolku dlaždičů zapadneš, ale jsou tu i lidi kteří mají víc než pětitřídku.

Obrázek uživatele Cipísek D

jasně že seš z tý ústecký díry a stydíš se za to že místnímu spolku dlaždičů děláš dokonce předsedu ;) pochop že čežtina je stejně jako teslí čínština nebo mandarínkovština k prdu pokud nejseš ve straně :)) ještě něčemu nerozumíš?

---

3.svhv TEZLATREJTRS za BTC MLASK kumpáni=MSTR+PYPL... pohlavný nepriateľ !! https://youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJCE dyž GERMAN drbe ČEZKÝ ;) NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) 3seperou 4týbaterky 5týQuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Pro mě je perverzní to, že se tady hádáme o osobácích, se kterými většina cukne pár km denně a letos ani to ne a dost lidí je má ve slušném stavu a odnáší to kvůli deseti patnácti dvaceti procentům vychcánků (stejný princip jako zavírání restaurací v covidu). Ale užitkáče a větší auta jsou homologovány podle měkčích norem - viz akce Suzuki Jimmy a mnohdy servis neznají, jen do mrtě vytěžit je jedno, jestli je to šrot a hulí to, ale těžit zisky.

O tom LPG je to tak - má to smysl u auta, co si chtějí lidi nechat. Bohužel komplikovanost dnešních motorů už i možnosti instalace LPG omezila a aby se něco masově šířilo, tak to musí být jednoduché, uživatelsky příjemné a za akceptovatelnou cenu. Možná, že Dacia ještě LPG verzi nabízí i u nových aut - nesleduju to a popravdě jsem sám LPG nikdy neměl, protože jsem byl okolnostmi často parkovat tam, kam je LPG vjezd zakázán.

---

Bohuzel ani vy, ani ja nebudeme nikdy kupovat nejaky kamion a tak se nase diskuze toci kolem osobaku, se kterymi jezdime. Diskuze ma za cil, uvedomit si vlastni prispevek k znecistovani atmosfery ve mestech a globalne. Jen informovany clovek muze zmenit svoje rozhodovani. Bylo by sice hezke a akademicke se bavit o kamionech, ale asi by to vyznelo uplne do ztracena. Navic az probehne elektrifikace osobaku, dostane se povedomi i do hlav lidi, kteri porizuji kamiony a pak se budou resit prave ty kamiony. Je to docela logicky proces.

Nabavime se o dedovi se S 120 co vyjede 1x za mesic. 20 lety MPV, nakladaky a jiny auta ktery jezdi denne a kouri primo prede mnou jsou to co me z pohledu myho zdravi zajima nejvic.

Kdyz se to hodi, tak argumentujete tim, ze vetsina aut najezdi par km denne. Ale kdyz jde o diskreditaci EV, tak se pouziva argument, ze to nedojede 1000km na jedno nobiti.

Tak pozor nepsal jsem nikdy 1000 - to už zase překrucujete
Měl jsem požadavek tuším, že 400 - 500 km bezpečně v jakémkoli režimu - to už jsem sám vyhodnotil, že je za vlhkými sny největších snílků - respektive nikdo není motivovaný takové auto dělat.
Pak jsem chtěl aspoň 300 km ve stejném režimu to je taky utopie. Takže jsem opustil ideu, že elekromobil je schopen být plnohodnotnou náhrado ICE jako jediného a prvního auta do rodiny a může být druhým autem - takže považuji za schůdné, pokud mě odveze na hory a zpět - tedy chci -20°C 4 lidi, lyže na střeše, převýšení 600 - 700 metrů za cestu, bezpečný dojezd 220 km při 80 procentech SOH baterky a rychlost do 100 km/h - tedy né dálnice - pokud to nedokáže, sorry je to hračka na cukání po městě a pak mi dává smysl jen malé levné méstské auto pro zbytek hybridy, plug in hybridy a ice.. jasně už vidím váš argument Tesla - ale ta je za nesmyslnou cenu a jen pojištěstí - jaké uvedl Electrodad stojí víc než pro řadu lidí roční provoz auta včetně pojistky, běžného servisu a pohonných hmot.
Ale chápu pro vás je prioritou vylikvidovat spalováky a zejména osobní...nejlépe je nahradit Teslou a kdo s tím nesouhlasí ji primitiv.... takže primitv jezdící šuplíkem vás zdraví a přeje vám příjemné povánoční i zařádění si s Teslou, málo sw chyb a nesplašené elektrony

---

Obávám se, že s lyžováním v čezku to bude jen a jen horší..
Jednak se pořád otepluje...
Jednak kartel největších lyžařských středisek ohledně cen..
Můj dobrý známý, bývalý závodní lyžař zrovna před týdnem říkal, že se na to lyžování už zvysoka v....,že ceny už překročily všechny meze
Takže -20°C 4 lidi, lyže na střeše, převýšení 600 - 700 metrů za cestu by možná chtělo trošku přehodnotit...

Jednak nejsem nucen lyžovat v čechách - minulou zimu jsem v čr nestál na lyžích ani jednou a ano roční rodinná permice 24/7 byla o cca 30 procent než v čr levnější - aktivně jsme jezdili 20 dnů i s tím, že nám skončila sezona v únoru. druhak mám možnost ubytování na horách a je nasněženo, takže pořád máme krásu jménem běžky...akorát je tu naprd elektrika a jen 1f rozvody - elektromobil to utahlo 6A přes den a 8A v noci.
A třeťak, když dám pro mě běžný požadavek, že takhle chci vozit 4 kolana kouli (což běžně dělám od jara do podzimu), tak vyřadím až na Teslu a možná pár dalších výjimek elektromobily všechny.

---

Vase pribehy jsou cim dal zajimavejsi. 100km od vaseho bydliste jste uz v zahranici s metrovym snehem. I ty dalsi veci jsou pozoruhodne. No tak jste urcite stastny clovek.

Opět překrucujete- jak jsem je vaším zvykem. Metr sněhu je výplod vaší divoký fantazie - metr sněhu tu fakt není, ale co přehánějte dál..asi to brzo vysvětlí úžasné vlastnosti Tesly ve vašem podání :D
Já napsal, že je nasněžíno a dá se jít na běžky...a budete se divit kousek odsud je sjezdovka s nastřeleným umělým sněhem, takže pokud jste fanda skialpů nebo to prostě vyběhnete, tak můžete i sjezdovat...to je šok co? A představte si, je to modrá sjezdovka, tak jde sjet i na bobech nebo na saních..

Začínáte mě bavit, že až od vás se dozvídám, jak žiji a co všechno zlvádám :D Ještě chvíli a napíšete mi, že tvrdím, že bydlím v čechách a mám 100 km alpské ledovce..

Jo a díky, jsem šťastný člověk..jen mi není jedno, jak se sny a nařízeními, která nerespektují základní fyzikální zákony a selský rozum chování společnosti řítí evropská civilizace do ďáblovy řiti a ještě smutnější je, kolik lidí té cestě nadšeně tleská - je smutné o jak komplexní mravní úpadek společnosti jde a jak se každý chová, urvi co můžeš.

---

Držák kol na zadní dveře by nestačil? Existují i pro 4 kola.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

S tím neotevřete kufr a netuším, jestli by to tam žena dala, to na kouli je extrémně pohodlné a komfortní i pro krátké přejezdy od základny.
Edit: tak jsem koukal a našel jsem, ovšem je to spešl na VW transporter T6

---

Existují "vyndávací" koule které se mohou montovat i na auta které koule nedovolují. Slouží pouze pro nosiče kol a nesmí nic táhnout.
https://www.tazne.cz/tazne-zarizeni/nosice-zavazadel/

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

vzdy to musi povolit vyrobce nebo inporter, jinak to nezapisi a neprojde pres tk - fatal je povoleni svisleho zatizeni na 4 kola je treba min 75 kg...mame v rodine auto, ktere touhle cestou melo projit a na uvedenem se zaseklo
i v tom odkazu jsou auta, na ktera to povolena je

---

Nevím, podle věstníku MDČR by neměl být žádný problém. Ani se to nezapisuje do techničáku. Ale nemám s tím osobní zkušenost.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

ja to resil 2015/2016 a neproslo respektive neni problem na auto, co ma povoleny zaves, je to levnejsi nez klasicke tazne, pokud auto nema povoleny zaves, tak to neproslo, ale mozna se k tomu ruzne znacky, ci zastoupeni stavi jinak. taky zalezi, jak elektrika. auta co potrebuji na zasuvku rj jsou obecne konplikovanejsi

---

Jeste jste neodpovedel na ktere trase nenajdete zadnou moznost nabijeni. Ani udajne nemuzete nabijet na miste pobytu. Zrejme jste u vseho vyjimecne problematicky pripad.

Já myslím, že na to jsem ve vláknu odpověděl dostatečně. Ale pokud potřebujete, tak si projděte EV mapu, kde jsou v čr nebíjecí díry.

---

EV mapa neni kompletni seznam.

To máte pravdu není, tak porovnávejte s dalšími zdroji...pardon, je hezky, tak se jdu projít krajinou na běžkách ;)

---

Tak si je neodrete. Nevim kde jste, ale u nas zadny snih neni.

Jsem v ca 1000 m nad mořem a sníh je

---

Nastesti jste s tim nazorem uplny exot.

Obrázek uživatele Cipísek D

ani nápad, LPG je defakto eletromobil a dostupný pro široké masy hned. Jedná se totiž o levkou káru s okamžitým dosahem širokých vrstev a celkem čistou. Předělané celkem luxusní germánské nebo francouzský 15-20 let staré benzínové popelnice s cenovkou +/-100.000 jezdící celkem levně 130Kč/100km s minimálními emisemi. A rozhodně není úplný exot narozdíl vod tebe kotoučová bubnovko :)))))))))

https://kcc-hho.webnode.cz/lpg/

---

3.svhv TEZLATREJTRS za BTC MLASK kumpáni=MSTR+PYPL... pohlavný nepriateľ !! https://youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJCE dyž GERMAN drbe ČEZKÝ ;) NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) 3seperou 4týbaterky 5týQuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

No jistěěě!

Vy jste exoticky exot.

Obrázek uživatele Cipísek D

ne to ty a pěkně prolhaný k tomu, to už sme ti tady jednou k půlnoci dokázali kotoučová bubnovko

http://www.hybrid.cz/volkswagen-id4-bude-mit-tazne-zarizeni-az-pro-1900-kg#comment-259228

---

3.svhv TEZLATREJTRS za BTC MLASK kumpáni=MSTR+PYPL... pohlavný nepriateľ !! https://youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJCE dyž GERMAN drbe ČEZKÝ ;) NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) 3seperou 4týbaterky 5týQuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Holt pro nás obyčejný plebs co nemá na elektro zbývá to LPG.

Obrázek uživatele Cipísek D

lepší alespon lpg než zasr dízl ;) a když to má navíc automat tak už to skoro pak i jezdí ízy jako eletromobil :)

---

3.svhv TEZLATREJTRS za BTC MLASK kumpáni=MSTR+PYPL... pohlavný nepriateľ !! https://youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJCE dyž GERMAN drbe ČEZKÝ ;) NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) 3seperou 4týbaterky 5týQuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Přesně tak, LPG s automatem = dostupný elektromobil

Souhlas, LPG je stále vynikající řešení pro retailového zákazníka, který se nebojí ojetin. Navíc vám na ni sousedi v SRN nalepí S4 umwelt plaketu a na emisích se nebudete muset stydět ani u nás, až vám na plynu naměří hodnoty hluuuuboko pod emisní normou vašeho vozu. U spousty motorů se dočtete, že se na přestavbu na LPG nehodí, ale už se tam nedočtete, že to platí jen pokud se vykašlete na elektronicky řízené přetlakové přimazávání (+ cca 6 000 Kč) do sání. Já přitom tohle přimazávání doporučuju i u přímovstřikových benzinů, aby tolik nekarbonovaly. U přímovstřikových motorů se při LPG přestavbě prakticky vždy musí nastavit přívstřik benzinu, ale pokud neprovozujete nějaký 1.0 - 1.4 a netlačíte na pilu, tak pojedete drtivou většinu jen na LPG i s takovým motorem.
A když tohle všechno víte, můžete si vybrat v bazaru jinak "neprodejné" auto s nějakou nesmrtelnou "žravou" atmosférou (já mám čtyřválec 2.5i) nebo i turbem a klidně V6 nebo i V8 a jezdit si s náklady moderní 2.0 nafty. A to s přiměřeně ojetým autem, které pořídíte v plné palbě za 200 - 300 tis. Kč. Stačí si dát tu práci a zjistit si, zda se v daném modelu místo rezervy vejde nějaká smysluplně velká LPG nádrž a máte vyhráno. Rázem máte auto se dvěma kompletně nezávislými palivovými systémy. Možná se dočtete, že potřebujete dražší svíčky... nikoliv, stačí zmenšit mezeru elektrod o 10 %, častěji kontrolovat, přeměřovat interferenční odpor a pokud se toho nebojíte, tak přiostřovat odskokovou hranu anody a můžete mít ty nejlevnější svíčky třeba 50 tkm. Těžko to srovnat s novým elektromobilem (natož v plné palbě), když jeho pořizovací cena se tomu může rovnat leda u Citigo iV... a jinak je o mnoho set tisíc Kč výše. Nemluvě o ztrátě hodnoty. Když jsem nedávno srazil srnu, pojišťovna mé auto po 5 letech provozování nacenila na 90 % hodnoty, za které jsem ho pořídil.
Až někdo vymyslí alternativu, díky které si za 300 tis. Kč můžete jezdit v maximálním komfortu a bezpečí v pětimetrové káře a při každém tankování zaplatit jen půlku toho, co byste platili s benzinem/naftou, budu to vědět první. Až budou na trhu ojeté Corolly hybrid 2.0TS nebo až začnou konečně dělat hybridní nafťáky, pak možná přesedlám. Zatím nevidím důvod nechávat vyrobit další káru, která v prvních dvou letech ztratí 50 % hodnoty a získá 10 škrábanců laku z parkoviště.

https://www.auto.cz/vse-kolem-pohonu-aut-na-lpg-proc-jej-vzit-na-milost-136597

Koupí si někdo BEV nebo CNG kvůli tomu aby ušetřil 1500,- na dálniční známce? To asi fakt ne. Tuhle "výhodu" si klidně nechám odpustit. Kolik že to máme v ČR elektrohýbadel? Něco přes 7 tisíc. Když vynásobím 7000 * 1500 = 10,5 milionu, za to se dá v naší krásné zemi postavit 66 metrů (ano metrů) dálnice navíc. Nebo třeba opravit kousek krajnice na spojovačce mezi dědinami, kterou můj o 250 kg težší EV (než jeho spalovací ekvivalent) každý den tak extrémně ničí....

---

Hyundai Kona 64kWh

Úspora na spotrební dani paliv za rok při průměrném nájezdu 15 tis. Km může být tak 10x taková 15000 Kč. Tj 105 mil. Kč a to už není málo peněz o co ročně přichází státní rozpočet.

Zapominate, ze existuji poplatky za elektrinu, ktere z casti nahrazuji spotrebni dan u benzinu/nafty. Nebojte, stat o nic neprijde. Usetrene penize za ropu se otoci v ceske ekonomice nekolikrat a stat z toho vybere dodatecne dane. Mene penez ropnym mafianum snizi nutnost vydaju na zbrojeni. Rusko s holym zadkem nebude tolik vyhrozovat. Uz aby jezdily jen EV. Na vychode bude klid.

Obrázek uživatele runner42

Mám návrh - vystěhuju vás, zkonfiskuju majetek, manželku, děti a nahradím vám to stanem a psem. Zhruba takový poměr to je.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Rusaci maji z Karabachu trauma. Presne tak si jednoho dne Ukrajina vezme Krym nazpatek.

Hele, rusky agent. A vyhrozuje. Ruska verbez at tahne na vychod.

Hele, skopčáci se roztahujou a mají rozcapené papuly. Nebude třeba Rusáka, aby přes ně dostali, obstará to domácí slimácká chátra.

To asi ne, ale úspora za palivo je znatelná. LPG je taky super a tohle je bonus navíc. A hlavně, není to dotace, nikdo nikomu peníze NEDÁVÁ, je je nebere. Pokud se budou elektromobily podporovat odpuštěním silniční daně a poplatků (což se tuším už děje), pak s takovou podporou souhlasím. Ale ani koruna ze státního rozpočtu.

Obrázek uživatele Radovan

Právě jste popsal Norsko. Což drtivá většina politruků, byrokradů a mediální žumpy v ČR nepochopila.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Norsko masivně podoporule EV ovšem především prodeje bohatých nerostných zdrojů,takže třeba také z těžby ropy do ropáků. Pokud bychom si ekonomicky mohli dovolit to samé asi by to nebyl problém. Obměna vozového parku je zdlouhyvý prces, pro začátek stačilo by se zbavit 20% těch nejhorších vozidel všeho druhu na silnicích a byli bychom úplně někde jinde. Přesně na to přišli při měření v Praze když uvažovali o mýtném do centra, 20% aut= 80% exhalací.

Obrázek uživatele Radovan

Norsko nijak prodeje EV nepodporuje. To si pletete s EU, jíž Norsko není členem. Norové zavedli pouze odpuštění DPH, odpuštění registračního poplatku, povolenou jízdu v pruzích vyhrazených taxi a MHD, parkování v centrech měst zdarma a nabíjení z pomalých zásuvek zdarma. Ty ovšem mají na všech parkovištích kvůli spalovákům, které by v jejich zimě jinak nenastartovaly, Norové je proto píchnou do zásuvky a topné těleso vyhřívá motorový prostor, případně i kabinu normálně elektřinou ze sítě. Nedávno zavedli i nulovou platbu za trajekty.
Shrnuto tohle všechno by mohla ČR z fleku zavést také. Je to jednoduché, administrativně nenáročné a nedám se na tom nakrást. Jako na dotacích z EU, které pro firmy a města nyní pro projekty elektromobility používáme. Ani živit s tím spojený zbytečný dotační management soukromý i státní. To je hlavní rozdíl mezi Norskem a korupční ČR, ne těžba nerostů.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Čili odpuštění DPH není dotace/podpora? To je pro mě novinka. V Norsku se prodá už víc EV než spalovacích aut, takže ta dotace je masivní. Také samozřejmě výstavba infrastruktury stojí taky majlant, myslím že netušíte o jak velké částky které na toto vydají nebo nevyberou na DPH se jedná. Pokud bychom šli stejnou cestou pak prostě bude třeba krátit jinde, neříkám že bychom něměli EV podporovat.
Pro vaší informaci cituji z portalu itradenews:
"Jedna z nejsilnějších ekonomik současného světa přitom byla ještě před sto lety chudým zemědělským státem pod nadvládou švédského souseda. Na rychlém rozvoji země pak měla velký podíl zejména rozumná a stabilní politika po druhé světové válce a v 70. letech prudký rozvoj těžby ropy, která Norsku přinesla obrovské bohatství a podílí se přibližně 20 procenty na HDP"

Jaký podíl na HDP CR má těžba plynu a ropy? Jedno promile?
Ne o korupci to fakt není:-)))

Obrázek uživatele Radovan

To je vždy úhel pohledu. Petrolheadi třeba tvrdí, že Norové znevýhodňují spalováky. Protože musí platit DPH, registrační poplatek a drahé palivo, o poplatcích za parkování a trajekty nemluvě.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

S tím nesouhlasím není to znevýhodnění spoalováků ale zvýhodnění, přesněji řečeno dotace na nákup a provoz EV, stejně jako dotace na pasivní dům či nízká spotřební daň na CNG díky kterémé je provoz levnější než na benzín nebo naftu nebo domácí FVE, bez těchto pobídek by se pouze na základě třžní výhodnostii nikdy do praxe nedostaly, nebo by to trvalo násobně déle.

Obrázek uživatele Radovan

Je to znevýhodnění spalováků, protože neplatí plnou cenu za svůj provoz. To znevýhodnění je i v ceně paliva spotřební daní. Prostě na externality je spalovací provoz tak drahý, že kdyby se to mělo platit, tak nikdo spalováky nepoužívá. Takže tržní výhodnost by hovořila výrazně proti spalovákům, pokud by tržně provozovány byly, což nejsou.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Sorry ale co píšete mi nedává nedává smysl, máte v textu protimluvy.

Obrázek uživatele Radovan

Provoz vozidel potřebuje infrastrukturu a má dopady na životní prostředí. Provoz vozidel, jejichž palivo a maziva, která oni spotřebovávají, se musí složitě dolovat z podzemí, mnohokráte přečerpávat, mnohokráte dopravovat, mnohokráte skladovat, rafinovat, opět mnohokráte přečerpávat, mnohokráte dopravovat, mnohokráte skladovat, přináší negativní dopady na životní prostředí a zdraví lidí už z této činnosti. Další dopady na životní prostředí a zdraví lidí jsou z jejich jízd, dokonce i z jejich stání, pokud mají spuštěný spalovací motor. Je to nezanedbatelná spotřeba kyslíku ze vzduchu k dýchání a jeho znečištění spalinami. Dále hluk, zápach a vibrace. K tomu vytváří společnost spousty opatření, které by jinak u elektromobility dělat nemusela. A ty stojí přímé peníze ne výrobce nebo majitele, ale všechny daňové poplatníky. A pak tu máme úniky provozních kapalin, viz parkoviště a místa zastavení, třeba křižovatky, kde to můžete vidět na vlastní oči. Další dopady na životní prostředí a zdraví lidí. Toto všechno jsou tzv. externality, náklady spojené s výrobou paliv a maziv a provozem spalovacích vozidel. Proto spotřební a další daně, aby je bylo z čeho platit. To nepopisuji žádné teorie, to je každodenní praxe už přes 100 let.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Ještě doplním, opatření typu protihlukové stěny bychom potřebovali stejně protože motor dnešního auta už není problém. Je to jako s kuřáky, daň z cigaret je obroská, i když mají větší nemocnost tak nižší věk dožití ( méně let čerpání důchodu) a tyto daně předčí náklady. To je fakt.

A poenta? Spotřební daň vybraná z paliv je obrovská, tak v čem je problém? infrastrukturu typu silnice potrebujete na jakákoliv vozidla, na elektřinu u nás ze 70% spotřebováváte fosilní paliva, potřebujdete elektrárny, distribuci, velmi drahou údržbu a výstavbu sítě, která nespadla z nebe, samozřejmě je primárně využívána jinými spotřebiteli, ale bez obrovských předchozích nákladů na výrobu elektřiny a její distribuci by tu žádná elektromobilita nebyla. Vytrháváte věci z kontextu. Výroba a distribuce paliv je zahrnuta v ceně. Takže jediné o čem má smysl se bavit je životní prostředí a zdraví lidí.

Obrázek uživatele Radovan

Spotřební daň z paliv zdaleka nezaplatí všechny škody. Každopádně jde o mrhání prostředky a silami. Kvůli špatné technologii. Ano, elektromobilita kupodivu využívá stávající infrastrukturu. A fosilní paliva nepotřebuje, elektřinu dokážeme vyrobit i bez nich. Výroba a distribuce paliv a maziv zdaleka není zahrnuta v ceně. namátkou ostravské laguny, kam se ta maziva, vyjeté oleje, z celé ČSSR ukládaly desítky let. Sanujeme je už 30 let ze státního rozpočtu a kdoví, kdy tomu bude konec. Další miliardy dáváme do sanace po těžbě uhlí a lignitu. Takže opravdu ty externality jsou brutální. A to se stále ještě nebavíme o životním prostředí a zdraví lidí, jen o bezprostředních škodách.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Vy víte jaké ty škody přesně jsou ? JAsi zbytečná debata, oleje se zdaleka nepoužívají jen do aut, laguny jsou také z výroby asfaltů a dalších ropných produktů takže výrazně zjednošujete. Je sice pravda, že elektroauto vzniklo dřív než se spalovacím motorem, ale jaksi až dosud nebylo prakticky použitelné v masovějším měřítku, takže nevím o čem debatujeme. Nebýt 100 let vývoje spalovacích aut žádné běžně prodávané elektroauto by dnes nebylo vše má svůj vývoj. A fosilní paliva zatím potřebujeme, protože bude ještě dlouho trvat než dosáhneme v našich podmínkách 100% čisté získávané energie. Nemáme možnosti a přírodní zdroje Norska a podobných zemí. Zdaleka se přeci nejedná jen o auta.
Mluvíte jak kdyby tu Tesla a pol jezdila už 50 let a lidí ji tvrdošíjně odmítali :-))))

Vy víte jaké ty škody přesně jsou ? JAsi zbytečná debata, oleje se zdaleka nepoužívají jen do aut, laguny jsou také z výroby asfaltů a dalších ropných produktů takže výrazně zjednošujete. Je sice pravda, že elektroauto vzniklo dřív než se spalovacím motorem, ale jaksi až dosud nebylo prakticky použitelné v masovějším měřítku, takže nevím o čem debatujeme. Nebýt 100 let vývoje spalovacích aut žádné běžně prodávané elektroauto by dnes nebylo vše má svůj vývoj. A fosilní paliva zatím potřebujeme, protože bude ještě dlouho trvat než dosáhneme v našich podmínkách 100% čisté získávané energie. Nemáme možnosti a přírodní zdroje Norska a podobných zemí. Zdaleka se přeci nejedná jen o auta.
Mluvíte jak kdyby tu Tesla a pol jezdila už 50 let a lidí ji tvrdošíjně odmítali :-))))

Obrázek uživatele Radovan

Bohužel vím. Co posledně vláda přiznala, to byly 2 miliardy ročně.
A co se dnes děje kolem konce těžby uhlí v OKD, kolik to stojí a bude stát, to vidíte sám online. A platíme to všichni. Zisky z uhlí si rozdělili uhlobaroni od dob objevu uhlí dodnes, náklady socializovali.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Kuk

A USA.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Chudí zadotují bohaté a firmy. Jak nám ten socialismus krásně šlape!

BEV je v průměru výrazně těžší a tak ničí silnice více. Jen se divím, že těm platícím už ty ceny známek nezvedly. Asi to půjde pak skokově o 100% až bude po volbách.

MHD a regionalni doprava sezere mnohonasobne vic penez nez par drobnych pro BEV. Tam zase dotuji bohati ty chude. Osobak ktery vazi o 200-300 kg ty silnice nenici. Jeden tezky kamion vyda za 1000 osobaku.

MHD patří většinou městu, tedy státu.

Spousta dotovanych autobusovych a zeleznicnich linek provozuji soukrome spolecnosti. Bohati dotuji chudinu aby si mohla zajet k lekari a kdo vi co jeste. Hlavne do Kauflandu pro slevy.

Hlavně do Kauflandu je zjevná demagogie a blbost. Také do Kauflandu je asi ok. Lidé jezdí za například prací a po městě obecně, zejména v Praze, protože autem by stáli v zácpách a neměli kde zaparkovat. A zrovna vy byste měl jásat nad ekologií a požadovat další dotace do MHD.

Ohledně těch dodotvaných linek, ano to je špatně. Státní podnik je řešením. Ten zajišťuje základí dopravní obslužnost a zbytek je bezdotační tržní. Bez dotací funguje Praha-Ostrava a celá řada dalších tratí.

Obrázek uživatele Anonym123

mhd vzniklo ako zárobkový podnik pre strednú (plnú cenu platiacu) triedu, aby sa zo satelitov dostali do centra. jednoducho a pohodlne.
dnes je to dotovaná (prevádzkovateľ súktomná osoba) kvázi služba pre "chudobných" a dostupná iba vybraným destináciám. niekde je to celé skombinované tak, aby rodina MUSELA mať nejmenej cve autá aby sa dostali do práce, škôlky, školy, aktivity. a "mesto" ušetrí (zarobí) dvakrát - raz keď neposkytne mhd, druhý krát parkovné.

Bez dotaci funguje par ziskovych trati a tim to konci. Bez dotaci by se mohly kolejnice prodat do sberu. Bez dotaci bysme meli par superbohatych a spousta holych zadku. Vemte si priklad ze statu kde dotace nemaji. Vas vzor je v Africe.

Kdyby autobusy a vlaky byly v majetku státu, co je na tom špatně?

Vsude kde podnika stat je obrovska cerna dira na penize. Prave snaha takove aktivity dat do soukromych rukou zajisti uspory. Vy mate nejakou fixni myslenku a pokousite se ji prosadit za kazdou cenu. Asi jste si precetl nejaky letak ktery vas nasmeroval aniz byste chapal souvislosti. Urcite jste priznivec jednoduchych reseni.

Takové tvrzení je snadno vyvratitelné. Pokud totiž řeknu vždy, pak jediný příklad, který dokazuje, že to takto není, to vyvrací.

To co taky říkáte vy je jen papouškování nesmyslů pana Klause staršího, který zpackal co mohl a nechal si všechno rozkrást a při tom si přikradl i sám. Nevím, jaké letáky čtete vy, já obvykle žádné.

Obrázek uživatele Radovan

Je to historicky mnohokrát dokázáno, že státní funguje hůře než soukromé. Proto se i služby, které stát chce pro své občany (politici jimi uplácejí voliče) je lépe poptat ve veřejném řízení, než provozovat státem.
Výsledek u socialistického zdravotnictví a školství v ČR znáte - ať tam nalijete jakékoli peníze, vždy je spolkne bez výsledků. Lékaři léčí, ale neuzdravují, školství vyučuje, ale neučí to, co praxe potřebuje. Obojí řídí politici, byrokrati a jimi vybraní a dosazení "manažeři". Hezky je to vidět na koronavirové vládní a mediální hysterii. Někteří (většina) šéfové nemocnic kňučí, jak to nezvládají (chlapské přiznání vlastní neschopnosti potěší, nicméně následovat by měla výměna, ale nenásleduje), jiní tomu čelí s nadhledem a mají rezervy - šéf Motola, největší nemocnice v zemi - Máme přes 500 volných lůžek. Normální režim. Někteří lékaři mají i málo práce https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Sef-Motola-ohromil-moderatora-v-radiu-Mame-pres-500-volnych-luzek-Normalni-rezim-Nekteri-lekari-maji-i-malo-prace-642343

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Fajn, tak t šéf Motola vybídne ti, co nestíhají ať je začnou převážet
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/v-nemocnici-ve-stodu-na-plzensku-vypomohou-zdravotnikum-policiste-40341274
a stačilo se podívat a ejhle - jednak okolí Stodu má hodně případů, druhak velkou spádovou oblast, třeťak je to malá nemocnice a čtvrťak je ve spádové oblasti vysoký věkový průměr..
a to není žádná kritika nebo cokolí, prostě objektivně může snadno dojít v takových případech k lokálním přetížením a systém se s tím má vypořádat, třeba tím, že se nechvástá kolik má volno... a není to lůžkách, je to o tom, že musí být dostatek lidí

---
Obrázek uživatele Radovan

Je to o tom, že to řídí stát, byrokradi a politruci, dnes a denně blbě, draze a nesmyslně. Jinak by tyto situace vůbec nemohly systémově vzniknout. Prostě by se automaticky pacienti vozili mezi okresy a kraji. Ne spektakulárně, jak opět ukázala Kradošova vláda převozem z Moravy do Čech po D1 s policejním doprovodem.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

No ono stát...podívejte se na tu vaši slavnou asociaci elektromobility a s tím druhým tělesem?...už byla ukončena žabomyší válka...?
odmazaný edit, lepší nevířit staré stojaté vody... prostě politruci nejsou jen vládě, ale i v zájmových asociacích...je to prašť jako uhoď

---
Obrázek uživatele Radovan

Opět klasická ukázka demagogie.
Naše asociace fungují za naše dobrovolně placené peníze a pro nás. Jak, to je zcela náš problém. Zapojte se, zaplaťte a pak si kritizujte nebo zjednávejte nápravu.
Byrokradi a politruci státu fungují za nedobrovolně vydané peníze nás všech a to blbě a draze. To je hodně velký rozdíl.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

ano to máte pravdu, asociace (obecně) jsou placené z dobrovolných příspěvků členů, aby řešily jejich zájmy v nějaké činosti a vyvíjí činnost, aby bylo jejich cílů dosažen ku prospěchu členů. A aby bylo těchto cílů dosaženo je třeba jednat s politiky a byrokraty. Neříká se té činnosti lobbování a politikaření? Nejsou snad, v případě úspěchu takové asociace přerozděleny nějaké prostředky veřejných financí? A tedy prostředky z našich daní.

Dejme si ilustrativní příklad pro snazší pochopení: v obci XY je asociace sportu a tato asociace přesvědčí obecní zastupitele, aby investovali do nového sportoviště. Bylo nebo nebylo pak využito politikaření a lobbování a nebylo využito prostředků všech, kdy jak sám píšete jsou nedobrovolně vydané, na nové sportoviště, kam se veřejnost třeba ani nedostane, nebo dostane omezeně. Nebylo by ve veřejném zájmu a efektivněji využití těch financí např do plynofikace obce, či na novou čističku odpadních vod? Což je obecný zájem většiny občanů obce?

---
Obrázek uživatele Radovan

Tak jste nám popsal fungování asociací. A co to má společného s témetem a předchozí diskusí? Nic.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

takže uznáváte, že takto asocice fungují?
pokud ano, pak nechápu, jak jako člen řady asociací si můžete ztěžovat na neefektivitu státu, když jej k tomu dle svých zájmů sami asociace (či jakékoli jiné zájmové skupiny) podněcují a nabádají...a je to jen o tom, která lépe hraje zákulisní hry, aby dosáhla svého cíle...jinými slovy jsou asociace, stejně jako jiné zájmové skupiny, součástí politické hry a je to jak jsem napsal s politiky prašť jako uhoď. I politik reprezentuje něčí zájmy a snaží se je prosadit často na úkor druhých a za nedobrovolně (jak sám jste naspal) vybrané peníze - daně. Takové trochu kozlí zahradničení ne?

---
Obrázek uživatele Radovan

Dávat asociacím za vinu neefektivitu státu? Máte velké mezery v otázce fungování státu.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

První věta není pravda. Čím to bylo dokázáno? Co je důkaz, že to takto opravdu funguje a vždy? Je to jen tvrzeni kriminálníka Klause staršího, který privatizoval systémem rozkraď co můžeš.

Víte něco o nestátní zdravotnictví v USA? Tak to je ukázka oblasti, kde to sakra nefunguje.

Obrázek uživatele Radovan

Obojí je pravda, musíte vystrčit nos z naší díry obklopené horami s pár průchody a zjistit, jak co kde funguje. Na rozkraď co můžeš musí být vždy dva. S tím Klausem jste totiž úplně vedle, tam státní podniky rozkradli většinou jejich státní šéfové. Aby se z nich stali soukromí podnikatelé.

Zdravotnictví v USA je drahé a na špičkové úrovni, učíme se od nich nové technologie a postupy. Ty tam vznikají tak, že nemocnice, která je má, má větší přísun pacientů a peněz, je ziskovější. Co vzniklo v našich nemocnicích, co převzal celý svět a ony na tom (nebo stát jako vlastník) vydělaly?

Vše soukromé je řízeno ziskem a vlastním prospěchem. Proto spalovací automobilky tak radostně ničí zdraví lidí a životní prostředí výrobou spalováků, když z jejich prodeje a provozu profitují ony a externality s tím spojené platíme my, daňoví poplatníci. Proto se jim nelíbí, když jim to legislativně omezujeme nařízeními a pokutami. Jakou motivaci by měla státní automobilka?

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Zdravotnictví v USA je pro vyvolenou skupinu lidí, drahé a skvělé. Nemyslím, že by váš život měl větší cenu, než život chudého člověka. A pokud zdravotnictví mám hodnotit jako celek, pak si myslím, že zdravotnictví v USA je výrazně horší než naše.

Je to bdobně zvrácená logika, jako kdyby jste poměřoval jak bohatá je země podle nejbohatšího v té zemi. A zbytek by třeba umíral hlady.

Hádáte se o rozdílnosti kapitalismu a socialismu.
Vytýkáte kapitalismu kapitalismus a absenci socialismu ale už nevidíte nedostatek toho druhého (absenci kapitalismu) ?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Socialismus a Kapitalismus nejsou v protikladu ani v souladu s pojmy jako je sobectví nebo solidarita. Socialismus je z velké částí o vlastnění výrobních prostředků, které v socialismu má majoritně stát a v kapitalismu majoritně obchodní společnosti nebo jednotlivci. No, s tím posledním se dá docela slušne polemizovat, tak připouštím i variantu pár jednotlivců na zemi.

Zdravotní péče není o socialismu, který tady dávno nemáme. Ten kapitalismus co máme je jen obdoba toho, co je v USA. A přesto oba systémy zdravotní péče jsou diamtrálně odlišné.

Obrázek uživatele Radovan

.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Souhlas. Každá dotace je svinstvo. A pokutovány přetížené kamiony? Ti by musel někdo vylézt na ulici a zvážit to. Nevím kolik máme automatických vah. Podle našich silnic tak možná jednu

Nedávno prosáklo že oni i měřit dokážou (a i měří) ale nedají si 2 a 2 dohromady protože nemají nastavenou komunikaci mezi ministerstvy a databáze se jim do datové schránky nevejde takže hříšníka změří ale už neobešlou....

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

To je ta firma pana Bureše? Nějak mu to nešlape. Tak hlavně že ty firmy co nemá sypou. Dotací je pořád dost.

Obrázek uživatele Radovan

Nevědomky jste pojmenoval hlavní problém ČR - nefunkční stát. Vyhláška a zákon na každý prd, kontrola žádná, postihy nulové. Důsledky pro státní rozpočet a kapsu daňového poplatníka brutální. Podíváte se po okolí a ejhle - automatické průjezdní váhy, příkaz kamionům snížit rychlost, sjet na boční cestu s nimi, automatické zvážení, fotka, pokud neprojdete automaticky Vás semafory přesměrují na parkoviště do rukou živého kontrolora. Maďarsko. Jednoduché, účinné, funkční 24/7.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

To by chtělo popovídat u piva. Kamarád mi řekl: stát je špatný sluha a zlý pán. Nejde to říci lépe.

Obrázek uživatele Radovan

Probrat u piva ne, to se u nás dělá stovky let. Postavit váhy kamionů a autobusů na všechny vjezdy do země a klíčová křížení.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Tak směle do toho.

Zrovna mi přistál mail ohledně Bečvy. Je mi z těch srabů co se bojí Bureše na blití.

Ano, souhlas, každá dotace je svinstvo. Pokud se stát rozhodně něco zaplatit, tak ta věc má patřit státu a být v jeho vlastnictví.

Nevím proč by měla být dotace svinstvo. Princip je jednoduchý: znečišťovatel musí platit těm co neznečišťují. Stát je pouze zprostředkovatel převodu peněz které jsou získány zdaněním špinavých energií a dány těm co je nespotřebovávají. To je přece spravedlivé nebo ne?

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

Ne. To bychom mohli také říct, že když někdo okrade bohaté a dá to chudým, tak je to spravdlivé. Tahle zvrácená logicka je komunistická a proto i ekologie je formou komunismu. Pokud někomu něco vezmu, jsem zloděj, bez ohledu na to, k čemu tak získané peníze použiju.

No nevím co to má společného s komunismem. Tento systém byl vymyšlen dávno před Marxem a Engelsem. Prostě dotace jsou opak daní. Když stát napaří daně na spotřebu elektřiny a benzinu tak může dát dotace těm kdo tu spotřebu omezí. Na tom nic špatného nevidím, jedná se o společné blaho čistějšího vzduchu.
Dotace jednoznačně patří těm kdo si pořídí nový kotel, FVE, zateplení a měly by být i na EV. No a zaplatí to ti kdo si to nepořídí. To je svobodná volba. Daně jsme platili odjakživa, nevěděli jsme na co jsou peníze použity a nikoho to nevzrušovalo. Teď když víme, že daň za čoudění (emisní povolenky) jsou použity na dotace FVE pro rodinné domky tak vám to vadí? To nedokážu vysvětlit jinak než jako závist. Kdo se prohání v nadupaném autě zbytečně po městě tak ať dotuje toho co jezdí v MHD. Vzduch máme společný.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

Svobodná volba, lež jak věž. Svobodná by byla, kdyby s tím souhlasila většina. A to lze realizovat jedině referende. A takové zatím žádné nebylo. Takže je to zlodějna těch, co mohou rozhodovat.

Stat ma vysostni pravo ridit smerovani spolecnosti urcitym smerem. V demokratickych statech urcuje smer voleny parlament a voleni zastupci reprezentuji vuli volicu. Jmenuje se to zastupitelska demokracie. K rizeni pouziva obdobne jako hydraulicke rizeni tlak na jedne strane a podtlak na druhe strane. Ekvivalent jsou dane=tlak a dotace=podtlak. Motivace je centralni funkce lidskeho pocinani ve vsech spolecnostech. Motivace=dotace a trest=dane. Motivace nas provadi uz od kolebky. Kapesne a odmeny od rodicu detem jsou take dotace. Dalo by se rict ze dokonce mzda je forma dotace. To vse chcete zrusit? Bourate nasi civilizaci.

Obrázek uživatele runner42

"V demokratickych statech urcuje smer voleny parlament a voleni zastupci reprezentuji vuli volicu"

No to ani omylem!

Ve skutečnosti lidé volí mocenská centra, která se prostřednictvím médií prezentují jako nositelé nějakého ideologického záměru.
Lidé pak volí tato centra podle nabízené ideologie, protože žijí v bláhové naději, že jim bude lépe.
Tato mocenská centra mají elektorát rozparcelovaný podle zájmových slupin - podnikatelé, zaměstnanci, důchodci atd.

Naprosto drtvivá většina voličů vůbec netuší, jakým programem se ta která strana prezentuje. O nějkém plnění vůle voličů nemůže být řeč.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Presne jste popsal zemanovu kliku na hrade.

Obrázek uživatele runner42

Zemanovo mocenské centrum se fundamentálně nijak neliší od ostatních.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Ale lisi. Zeman si je plne vedom absolutni nedotknutelnosti a jeho smecka okrada a podvadi za bileho dne a jeste se tim chlubi.

Obrázek uživatele runner42

A jak to víte? Četl jste to na internetu? Viděl jste to v televizi?

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Radovan

Kéž by to, co popisujete, byla realita a funkční. Reálně je to občanům u zadele a třeba na 2. kolo senátních voleb dorazilo 16% oprávněných voličů. Takže 1 z 81 zástupců občanů byl zvolen zhruba 9% oprávněných voličů, zhruba 7% bylo proti němu a 84% procentům je ukradený. Má jedinou jistotu, nadávat na něj a závidět mu, že si sám sobě schvaluje plat a náhradu, bude 100% :-)

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele ozana

V tom obvodu se mělo ve druhém kole rozhodnou mezi senátorem za ČSSD a ANO. Přemýšlel jsem jestli volit proti ANO a nakonec jsem poprvé v životě volit nešel.

---

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD ;-)

Firmy jiz nakoupily 6,42% (!) všech bitcoinů které kdy budou existovat! https://bitcointreasuries.org/

Obrázek uživatele Radovan

Tak to je masakr. To je jako střelit se do hlavy nebo se oběsit. U nás to letos byl v druhém kole alespoň (z nouze) modrý pták versus onanista. Favorité z prvního se dále nedostali.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Zastupitelská demokraci byla v minulosti jen nutným kompromisem s ohledem na nemožnost realizovat demokracii přímou. V minulosti to technologie neumožňovaly. Dnes to možné je.

Pokud vezmemem v úvahu základní principy demokraci, pak referendum je nejdemokratičtější způsob rozhodnutí.

Kdo je to stát, parlament, vláda nebo lidé? Pokud lidé pak v souladu s první vaší větou jsou to lidé v referendu, kdo mají rozhodnout.

"Nejlepší argument proti demokracii je pětiminutový rozhovor s průměrným voličem." - Winston Churchill

Něco jako referendum si už pár let zkoušíme přímou volbou prezidenta a odpovězte si sám zda je výsledek je dobrý.

Ano, výsledkem referenda je ožralá jitrnice na hradě, skrz kterou se nám vysmívá Mynář a spol. Jak by si asi racionalista představoval referendum o každém drobném zákoně, když lidu je zatěžko se ve větší míře zůčastnit voleb jednou za několik let. To jako bude třikrát týdně referendum s povinnou účastí? Stačilo by místo chytračení v hospodách občas zajít na obec, město a na to co "řešil" u piva, se dotazovat tam. A i ta stávajíci demokracie by začala lépe fungovat.

Obrázek uživatele Radovan

Měl pravdu, předseda vlády. Nicméně demokracie je prozatím nejlepším ze všech špatných způsobů vládnutí. A daně jsou jen státem posvěcená krádež za bílého dne.
Volba prezident dopadla OK. Rozhodovali jsme se mezi spícím a chlastajícím v prvním volebním období a mezi chlastajícím a marketingovým produktem v tom druhém. Dalo by se říci, že národ pivařů a vinařů (příznivce slivovice nevyjímaje) vybral dobře. Po chlastu se obvykle spí, ne naopak. A marketing nemá rád nikdo. :-)

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Tak rušíme volby? Tak vlastně ten komunismus byl ok. Aha, ja jen ať víme kam směřuje tok vašich myšlenek.

Jedine referendum by melo znit:Komunisty a) zastrelit, b) povesit.

Vy chcete vyvraždit téměř všechny aparátčíky v EU? To je ale velmi ošklivé.

Rozhodlo by se to v demokratickem referendu. Nejak jste nedaval pozor, Komunismus pozaduje vladu delniku a rolniku. V Brusselu jsou ale vesmes vzdelani lide. Pravda, ze v Evropskem parlamentu sedi i nekolik pitomcu od komunistu az po radikaly typu ceske spd. Ale aparat EU tvori jen vzdelani lide.

Tak jednak pojem vzdělaný je dramaticky idlišný od pojmu inteligentní. A rozhodně nemá nic společného s pojmem moudrý. Tak pokud pod pojmem vzdělaný člověk máte na mysli gendrově vzdělané,multikulturní a politicky korektní idioty, kteří nezvládli fyziku pro základní školy, tak s tím lze souhlasit.

Vzdelany beru jako protiklad na proklamovanou vladu nevzdelaneho proletariatu.

Nevzdělaný a proletariát nemá mnoho společného. To nejsou protiklady. Protikladem proletariátu je kapitalista. Protikladem vzdělaného je nevzdělany.

Proletariá je nevlastnící výrobní prostředky. A takový člověk může být jak vzdělaný, tak nezvdělaný, přičemž vzdělání nemusí být jen formální, ale může sám studovat.

Ne, nebudeme zavádět referendum na každou blbost. Referendum je špatné v tom, že řeší nějakou otázku, ale už neřeší co potom, neřeší co místo toho, atd. Chcete více sociální stát ? Jasně že vyhraje ano. Chcete nižší daně, jasně že vyhraje ano. Ale jak tyto dvě protichůdné výsledky referenda vyřešit už refenendum neřeší. Navíc nemůžete vyhlašovat refendum každou chvíli, když se změní podmínky, zato vláda a může reagovat rychleji.

Volby jsou o tom, že zvolíme své zástupce a ti pak musí nějak řešit rozhodnutí a jejich návaznosti (ano, vím že to má své limity). Tedy když se vláda rozhodne že zvýší nějaké výdaje, tak musí vyřešit i kde na ně vezme. Podívejte se jaké boje o to zda a jak zrušit superhrubou mzdu. Toto referendum neřeší.

No, to je teorie a teď praxe. Volby jsou o tom, že můžete zvolit libovolnou ze stran podporovanou bohatými lidmi v pozadí. Lhostejno, koho zvolíte, vždy bude po jejich. Pak to vede k paradoxům, že ODS přijímá levicové zákony apod.

U voleb máte asi takovou svobodu, jako v hypermarketu s výběrem zboží. Můžete vybrat jen to, co vám dají k dispozici a další konkurence je potlačena díky nákladů na politiku. Proto také strany řvou proti omezení nákladů na volby.

Obrázek uživatele runner42

Naprosto souhlasím.

Ovšem nedivme se, voliči právo volit v demokracii dostávají automaticky, aniž by se o něj zasloužili, a jak správně zmínila Henlainova postava Jean Rasczaka z Hvězdné pěchoty "Something given has no value."

A tudíž s ním podle toho nakládají.

Mimochodem, stejnou věta mě napadla při sledování závodů F1, kde FIA a Mercedes nutí diváky sledovat domluvenou frašku s názvem Hamilton nejlepší pilot všech dob. I pro něj platí Something given has no value.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Radovan

Proto je tak lákavá myšlenka, že by o státe měli rozhodovat ti, kdo si ho platí. Tedy daňoví poplatníci, kteří v daném volebním období uhradili do poklady nějaké daně. Ne ti, kteří se jen vezou, protože podle toho jejich hlasování vypadá. Dostali totiž hlas zdarma.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Referenda jsou odraz momentalni nalady. Dnes tak a zitra jinak. Impulzivni rozhodovani fakt neni nic dobreho. V parlamente se diskutuje pro a kontra nejakeho rozhodnuti a vytvari se urcite kompromisy. V referendu se vyjadruji lide bez nejakych hlubsich znalosti. Znate porad "Nikdo neni dokonaly"? To chcete sverit rizeni statu takovym expertum? Chaos by byl uplne jisty.
Ja si porad pamatuji na rozdeleni CSFR. Jedna babicka na Slovensku rikala:"Ja volim Meciara, protoze jsem proti rozdeleni". Tolik k schopnostem lidi kompetentne posoudit situaci.

Referendum a volby jsou z hlediska základního principu totéž. Rozhodují ti samí lidé, podle těch samých motivací. Argumentace typu pořady nikdo není dokonalý je zcela mimo mísu. Ten pořad není reprezentativním vzorkem.

Podstatou je totiž fakt, že vy ani já nemá právo za tu babičku rozhodnout. Protože ani jeden z nás za ni její život nebude žít.

Nakonec, je dobře, že volila Mečiara, rozdělili jsme úspěšně ČSFR a není nám špatně. A třeba GB nakonec vydělá na tom, že zdrhla z EU. Takových, co ví všechno hned je dvanáct do tuctu, ale ve skutečnosti ví kulové.

Ta babicka nechtela rozdeleni a pritom volila Meciara, ktery byl motor rozdeleni. To je podstata veci. Prosty lid casto nema ani paru kdo co chce. Stejne tak nekdo slysi par klicovych slov a mysli si, ze kdyz Okamura rekne demokracie, tak ze take prosazuje demokracii. Pritom v celku Okamura chce demokracii omezit, nebo i zrusit. Referendum je dobry nastroj na uvrhnuti statu do chaosu, ve kterem pak radikalni psychopati muzou vesele prosazovat ruzne zajmy. Takovou svinarnu nikdo rozumny nemuze podporovat.

Jedna babička volila jinak, než chtěla. Jedna babička není celé Slovensko.

Jak se pozná, že Okamura nechce demokracii? Referenda, jsou nástrojem jak uvrhnou stát do chaosu, proč? A pokud ano, zrušíme volby, když mohou volit všichni, tedy i ona babička?

Kdo neprokoukne Okamuru, ten neprokoukne ani podomni prodejce hrncu a jine smejdy. Okamura nahodil hacek a ceka kteri pitomci zaberou. Koukam ze tady jednoho mame.

Obrázek uživatele Radovan

Náhodou Okamura je super. To je přesně ten typ politika, který říká, co lid chce slyšet a vůbec se nebojí obhájit si, že za to bere jejich prachy. Jeho podnikatelský projekt prostě musíte mít rád, zvláště pak, když jste u něj na výplatní pásce. Pro něj je politika byznys. Milion do kampaně a za 6 let v Senátu 6 milionu čistého zpět. Sněmovna pravda horší, tak jsou náklady obvykle větší a zpátky jsou jen 4 melouny. Ale zas je ten místopředseda, tak dostává příplatky.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Okamuru jste vystihl naprosto přesně. Zabrat nás třeba Turci, k islámu by konvertoval jako první.

Krom keců, něco konkrétního?

Obrázek uživatele runner42

Týká se to i referenda o vstupu do EU?

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

To nevim. V kazdem pripade byl vstup do EU a NATO nejdulezitejsi a nejlepsi rozhodnuti po likvidaci komunismu.


e-stationNabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil